Eindelijk heb ik tijd om te reageren op jouw reactie
. Vind het namelijk een leuk onderwerp om over na te denken.
Oke, laten we er hypothetisch gezien even vanuit gaan dat het begrip tweelingzielen wel bestaat.
In deze wereld lijkt het me heel moeilijk om dit begrip te kunnen hanteren. Want wat, als je ervoor kiest om samen te leven met die persoon? En wat, als dit zo heftig is, en je er weer voor kiest om elkaar los te laten? En bovendien: hoe verklaar je het dan dat mensen elkaar daarna niet langer serieus nemen als zijnde hun tweelingziel?
Deze conclusie begrijp ik niet zo goed. Want als twee tweelingzielen besluiten om bij elkaar te zijn, en later besluiten om elkaar los te laten, zegt dat niets over het tweelingziel-zijn. Wat ze ook besluiten, het blijven tweelingzielen.
Vergelijk het met een tweeling die besluit om ieder contact te verbreken. Ze blijven toch nog steeds wel tweelingen.
Dat TZ elkaar niet meer serieus nemen na een vebreken, kan ik me niet voorstellen. Dus ik ben benieuwd waar je dit op gebaseerd hebt.
Waarom breken de aardse verlangens het begrip tweelingziel dan volledig weer af? Want we leven toch hier? We zijn toch gedrochten, levende vanuit behoeftes, wensen en ego? Hoe kun je dan, zoals een engel het wel kan, die tweelingziel liefhebben vanuit een alleen-maar-weten dat je bij elkaar hoort, maar niet samen kunnen of willen zijn?
Goeie vraag en ik kan alleen maar voor mezelf spreken.
De aardse verlangens heb je nu eenmaal omdat je hier op aarde leeft als mens. De geestelijke gevoelens die je hebt worden namelijk altijd vertaald tot lichamelijke uittingen. Het "lichamelijke klachten"-forum en de affirmaties zijn hier het beste voorbeeld van. Maar dat werkt natuurlijk niet alleen bij klachten, maar ook bij prettige zaken.
Ik merk echter wel een belangrijk verschil tussen aardse lichamelijke gevoelens en de geestelijke gevoelens. De geestelijke gevoelens hebben namelijk een andere oorsprong en raken je veel persoonlijker dan de lichamelijke omdat ze dichterbij jezelf komen. Het probleem is alleen dat je in de verleiding kan gaan komen ze met elkaar te gaan vergelijken. Echter kan dit helemaal niet, want de oorsprong van die gevoelens is geheel anders.
En als je ervan uitgaat dat het begrip tweelingziel niet bestaat, wat is dan dat gevoel van gemis? Volgens mij puur en alleen het verlangen naar een luisterend oor, of een maatje waarmee je de dag doorneemt.
Sorry maar dat is niet wat mijn TZ voor mij betekend.
Als ik nadenk over wat ik mis, dan voelt dat alsof het een deel van mezelf dat ik ineens moet missen. Alsof ik mijn linkerkant van mijn lichaam ben verloren.
Als je je tweelingziel niet hebt ontmoet (en de kans hierop is enorm groot) kan je ook bijna niet uitleggen wat je dan precies mist.
En is het lijntje tussen weten dat het een tweelingziel betreft, en het wensen niet heel erg dun? Hoe kun je er zo zeker van zijn dat je die persoon herkent vanaf gene zijde? Wil je dat niet gewoon erg graag?
Nou voor mijzelf kan ik spreken dat het helemaal niet het geval is. Toen ik mijn tweelingziel ontmoette wist ik er helemaal niets vanaf. Sterker nog, door deze ontmoeting kreeg ik ineens allemaal vreemde teksten door en heb deze op een website gezet. De rest is geschiedenis
.
Je vraag hoe je er zeker van bent dat je die persoon van gene zijde kent, kan ik alleen maar beantwoorden met hoe het bij mij ging.
Toen ik mijn TZ voor het eerst zag, was het eerste wat ik voelde en dacht: "Hey die ken ik". Toen we in gesprek raakten wist ik eigenlijk al alles van haar en voelde het direct enorm vertrouwd en vooral herkenbaar.
Want je herkent jezelf namelijk in je TZ, dus bekender dan dat kan niet (als iemand zichzelf goed kent).
Ik kan mij zo voorstellen, dat mensen die niks met het spirituele hebben, niet op fora komen, en hun leven gewoon leven zoals het komt, hun tweelingziel tegenkomen: en dan?
Zie wat het met mij gedaan heeft. Ik ben een zoektocht in mezelf begonnen en heb Merudi gevonden.
Is het dan gewoon een klik, en worden ze dan gewoon verliefd, en hebben ze dan een ordinair heftige relatie, waarna ze weer uit elkaar gaan, en ieder hun eigen ding weer doen?
Ook dat hoeft niet. Tweelingzielen hoeven niet verliefd te worden en kunnen zelfs broer en zus zijn in een leven. Dat er tweelingzielen een relatie krijgen is net zo normaal als dat twee andere mensen een relatie krijgen. Het is zeker geen regel dat tweelingzielen altijd met elkaar eindigen op aarde.
Dat ze uiteindelijk in het hiernamaals wel samensmelten is van een hele andere orde! maar ik kan me goed voorstellen dat dit besef er wel voor zorgt dat TZ elkaar nu al opzoeken en een relatie aangaan. Maar volgens mij is het dan meer zoiets van: "Verkeerde moment en verkeerde plaats", maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik geen relatie met mijn TZ heb.
Men zegt wel eens, de wens is de vader van de gedachte, en dat denk ik hier ook weer.
Vroeger ging het gros naar de kerk, en had men voldoende aan de liefde van Jezus: nu zoekt iedereen zich rot naar een surrogaat-oplossing in de vorm van een mystiek huwelijk, een tweelingziel, een sjamaan, een goeroe, een vervanger van Jezus die voor ons aan het kruis stierf: iedereen lust er pap van.
En toch zijn er zo ontzettend veel mensen, die alleen door het leven gaan, en het best goed voor elkaar hebben, sterker nog, ze zijn gelukkig. Waarom dan zo nodig die zoektochten bij een grote groep?
Omdat dat de toekomst van de nieuwe mensheid is:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...eugelchakra.htm
Zielenkoppeling: De overgang naar 2012 is onmogelijk zonder een zielenkoppeling. De zielenkoppeling is het daadwerkelijk samensmelten van mensen tot één uniforme entiteit. Deze uniforme entiteit heeft alle krachten gecombineerd tot een veel krachtigere samenwerking dan wanneer ze los zouden worden gebruikt. Hier geldt dus echt, 1+1=3. De som is krachtiger dan zijn losse onderdelen.
De vleugelchakra is de basis voor de eerste koppeling. Wanneer 2 entiteiten contact hebben gemaakt, kan daadwerkelijk ook het koppelingsproces beginnen. Bij een koppeling worden alle chakra's aan elkaar geschakeld, en komen de zielen steeds dichter bij elkaar. Ze nemen elkaars trillingsfrequentie over, en gaan op de juiste plekken resoneren. Er ontstaat op deze manier een veel krachtigere entiteit.
Als je alleen al kijkt naar de evolutie, dan is het groepsgedrag de winnaar. Uiteraard zijn er mensen die prima alleen functioneren en heel gelukkig zijn. Alleen de mensheid is niet geholpen met mensen die alleen maar gelukkig zijn met zichzelf.
Wil men niet gewoon graag terug naar de geborgenheid van de moederborst, de warmte en liefde van de baarmoeder? Omdat we allemaal shit over ons heenkrijgen in deze onbegrijpelijke wereld?
Nee dat lijkt me niet. Ik hoef de wereld niet te begrijpen om erin te kunnen leven. Waardeer de dingen zoals ze zijn
.