Loading...
nl

Wie ben ik dan toch in hemelsnaam?

Helma
Helma dec 5 '08
Mijn zoektocht duurt voort. Dat heb je met tweelingen!

Er ligt, open en bloot voor mijn voeten, een gekwetst mens. Terwijl zij geen slachtoffer wil zijn, en zich daar hevig tegen verzet, is ze het tóch. En dat wil ze niet.

Ik heb zoveel vragen. Ik zit in een oud rouwproces. Nooit gedacht dat dit er zou zijn dit jaar. Hoe pak je dat aan, hoe laat je het ten volle toe van binnen?
Ik wil weer terug naar mezelf, maar nu vanuit een andere insteek. Ik wil mijn leven weer leven, en het gevoel krijgen dat ik waardevol genoeg ben om de bende op te ruimen, zodat ik me bevrijd zal voelen van de pijn. Mijn opties zijn uitgeput, ik kan er niet bij.

De roallercoaster van emoties is nog steeds mijn beste vriend. Maar als ik hem altijd maar onder mijn arm klem, en overal mee naar toe sjouw, word ik zo gigantisch moe! laat het los, ja, oke, maar hoe dan? Brullen, schoppen, schelden, gooien, verbranden, lachen, zuipen, gokken, strijden, knokken, stilzijn, onverschillig zijn, of juist niets van dat alles?
Ik ben moe, doodmoe. Ik wil even niet meer.
Donder maar op met al dat gevoel: ik hou niet van voelen.
Delen:
Soulmate
Soulmate dec 5 '08
hoi Phoenix,

het is een lastig stuk. ik zit in Neerpelt, dat is misschien ver weg, anders zou ik zeggen, kom langs dan geef ik je energie. ik ben nu nog met een stage bezig waarbij ik mensen gratis help om er in te komen.

het is stukje voor stukje afbreken en jezelf leren waarderen in de dingen die wel goed voelen. niet te veel ineens verwachten. een rouwproces is verdriet en dat kan alleen in alle rust verwerkt worden. als je naar jezelf luistert. eerst leren genieten van de kleine dingen en alleen de positieve dingen opzoeken. genieten van je hobby's, kinderen, van een warm bad, van de dingen die je ook kunt verwezenlijken, een wandeling in het bos. verplaats je in jezelf en niet in die ander. als je het verdriet toelaat kan het er uit, anders blijf je er tegen vechten en dat geeft je een machteloos gevoel. met je verstand probeer je het dan te verklaren en dat wil niet. alles stoppen en verstand op nul en van daaruit steeds weer een stukje opnemen wat je aankunt. veel rusten in ieder geval en leuke dingen doen. althans dat is mijn ervaring.

hoop dat je er iets aan hebt.
Helma
Helma dec 5 '08
Je woorden zijn als zalf, Soulmate. Hier heb ik wat aan. Dank je wel! Als ik het lees, voel ik het gevoel alweer terugkomen.

Ik laat het toe. Het voelt wel goed.
Soulmate
Soulmate dec 5 '08
fijn dat het je even weer moed geeft. laat je plezier niet bederven. er zijn zoveel mooie en leuke dingen op de wereld. en ook zoveel mooie mannen als het daarom gaat. maar door het verdriet kunnen ze ook niet bij je komen. werk het uit en je zult zien dat alles anders wordt. en neem de positieve affirmatie in gedachte: ik verdien echte liefde en ik mag ontvangen.....in plaats van steeds maar te geven. want uiteindelijk blijf je koud achter en heb je in feite niets meer over: puur omdat je alles al weggegeven hebt. dikke streep eronder en zeg: nu mag ik ontvangen....en kijk wat er dan naar je toe komt (al is het alleen al de warme energie, het universum is er van vervuld). Fijne Sint Nicolaas avond als je dat viert, stop anders het mooiste geschenk in je eigen schoen...zodat als je morgenvroeg wakker wordt dit het eerste is wat je weer herinnert: ik mag ontvangen...
Helma
Helma dec 5 '08
.......
Heel nederig nu.

Ik wil teveel tegelijk. Ik zal de rem er maar op zetten. Dit weekend ben ik alleen thuis, en ik ga er iets van maken.
Vanavond wat muziek luisteren, een chocoladeletter van gisteravond opeten, morgen misschien even naar het water, morgenavond sauna, lekker relaxen.

En ja, ontvangen. Voor mezelf.

Dank jullie allen voor het enorme geduld met mij. Ik ben nogal hardleers geloof ik. Misschien wel gewoon ontzettend dom.

Mijn nek zit niet meer vast, gelukkig.

Ik las zojuist een stuk over Osho, wat me veel verheldering bracht. Ook ga ik wat affirmaties ophangen hier. Het hele topic uitprinten wat hier ooit startte is wat overdreven, maar toch wel een gedeelte.

XXX
Helma
Helma dec 5 '08
(ik wilde een plaatje toevoegen, maar dat lukte niet)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki