Loading...
nl

tijd voor evaluatie

Takhihiii
Takhihiii dec 4 '08
Als het zulk guur weer is, blijf ik liever binnen, maar van binnenzitten wordt ik een beetje depri. Aan de andere kant is een dipje ook wel eens goed, dan kan ik eens nadenken over de zin van het leven. Of meer specifiek, over de zin van waar ik nu wel of niet mee bezig ben.

Ik ben aan het spijbelen van mijn taichi-les. Ik volg lessen bij twee leraren, bij deze nu een jaar, bij de ander tien jaar. Ik ben gaat trainen bij deze tweede leraar om mijn vorm wat te verdiepen en dat gebeurt ook. Ik heb een jaar geleden de afspraak met mezelf gemaakt om gewoon elke les te komen ongeacht hoe ik me voelde en ik heb me daar aardig aan weten te houden tot nu toe. Het punt is, ik leer er heel veel van, maar ik vind de leraar, de manier waarop hij lesgeeft en de lessen niet leuk. Vanaf het begin al niet. En dat gaat nu, in deze donkere dagen, opspelen. Maar van een avond thuis zitten wordt ik ook niet wijzer.

Doorgaan of opgeven?
Delen:
gast
gast dec 4 '08
Gewoon doorgaan als je er veel van leert. Tenzij je niets meer wilt leren wink
Soulmate
Soulmate dec 4 '08
naar je gevoel luisteren. er komen altijd nieuwe uitdagingen als je naar je gevoel luistert en je open stelt. doe je dit niet, dan leer je ook niet luisteren naar gevoel. en als iets goed is voor jou, dan voelt dat goed.
Sephora
Sephora dec 4 '08
Wat is zijn manier van lesgeven dan dat je zo stoort?
Dat vroeg ik me af, want als je er zoveel van leert wat is er dan dat je stoort aan de lessen/leraar?

Oh ja, en ook belangrijk natuurlijk; Ga je er met een goed gevoel weg?
In dat geval zou ik er namelijk mee doorgaan smile
Maryssa
Maryssa dec 4 '08
Hahaha Takhihii ik heb op dit moment hetzelfde met mijn ZEN cursus. Het geleuter irriteert me mateloos, de les schiet voor mijn gevoel niet op. Heb de neiging om met de fastforward knop even stukken blabla door te spoelen. Word er een soort van rebels van, crazymaar na afloop voel ik me toch altijd goed. Het is elke week weer een gevecht om toch te gaan en er zijn altijd wel 1001 smoesjes om te spijbelen. Lastig hè? Zet hem op Takhihii, gewoon gaan, dat doe ik ook. cool
Takhihiii
Takhihiii dec 7 '08
Net zo als er 1001 smoesjes zijn om te spijbelen zijn er ook 1001 redenen te bedenken waarom ik die lessen niet leuk vind. Zijn manier van lesgeven is eerst de vorm lopen en daarna eventuele vragen erover behandelen. Op dat moment ben ik de vragen vergeten die tijdens de vorm opkwamen, en als ik daarna de vorm loop, ben ik de antwoorden weer vergeten. En zo zijn er wel meer frustrerende dingetjes. Maar goed, ook van frustraties leer je (op een ander vlak).
gast
gast dec 7 '08
Je zult ze toch in je gedachten hebben opgeslagen en ze zullen er uit komen op het juiste moment.
Takhihiii
Takhihiii dec 7 '08
Dat is een geruststellend gedachte, gast, maar juist daarom waarschijnlijk niet waar.

Mijn andere leraar traint daar trouwens specifiek op, dat de juiste beweging op het juiste moment naar boven komt. Het is het verschil tussen traditioneel en vernieuwend. Ik heb persoonlijk weinig met traditie, maar het is wel de bron waaruit de vernieuwer put. Maar als ik op de 'traditionele' manier les krijg, dan verveel ik me een beetje. Ik vind traditie een verwatering van het echte werk. Want de bron van elke traditie is weer een vernieuwer/rebel geweest.
Helma
Helma dec 7 '08
Krijg je er de ruimte om zélf rebels en vernieuwend te zijn? Want als dat niet zo is, zou ik er niks aan vinden.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki