Hoi Alje
(tussen “” is Alje)
Alje je schrijft;
“Dan kunnen we elkaar de hand geven. Ik noem het voor mezelf piekeren.
Ik denk dat jij, ik en nog vele anderen zich van alles afvragen.
Die bitterheid kan ik mij wel voorstellen, ieder heeft namelijk een eigen soort verleden.
Alleen ik wil bitterheid niet in mijn leven toelaten.
Ook hoop ik dat jij daar overheen kunt stappen.”
Hoewel ik niet altijd even vrolijk ben, noem ik het zelf maar geen piekeren. Volgens mij hoort bij piekeren ook jezelf niet gelukkig voelen en dat laatste voel ik mij toch wel vaak. Ik ben al blij met innerlijke stilte joh. Dat is mij erg veel waard. Ja een verleden heb ook ik zeker. Maar de laatste tijd besef ik maar al te goed hoe nodig ik de weerstand en de moeite in dit leven nodig had om uberhaubt te kunnen groeien. Daarnaast heeft het mij tot een ware zoektocht aangezet en ik ben blij met alles wat daaruit voort is gekomen.
Vragen heb ik inderdaad ook genoeg en de laatste tijd stel ik mijzelf vaker en vaker vragen vanuit de visie dat de ziel (Godsverbondenheid) het ware zelf van een mens is. Het geeft mij meer antwoorden op al wat er leeft dan vanuit welk ander perspectief dan ook. Ook veel persoonlijke problemen van mensen worden hierdoor over duidelijk en ook heel veel wereldse vraagstukken worden be-grijpelijk voor me. Het is dus voor mij allang geen vraag meer waardoor het in deze wereld zo een zootje is. Iedereen die vanuit zijn ego leeft denkt alleen maar aan zichzelf in de “hebben” sfeer en welke grenzen ze daarvoor over moeten zal ze een worst zijn. Het is een typische tijdstendens die de wereld op zijn grondvesten zal doen schudden straks. Ook iedereen die niet vanuit zijn ziel leeft sluit zijn geweten af door verdringing van zijn zuivere weten en gevoelens. Daarom gaat dit zootje hier op aarde door tot de bom barst. De mensheid heeft niet door dat hij in grote afgescheidenheid (van zijn/haar ziel) leeft !!!!!!!
Nee amice, bitterheid voel ik niet.
“Ik begrijp dat je je geschreven werk wilt gaan uitbrengen. En dat kost je natuurlijk veel energie.
Het mooie ervan vind ik dat je daarmee wat geeft aan je medemens.
Zolang je kunt "geven" op je eigen manier doe je mee, als waardevol mens.
Ik heb dat eens willen proberen met fotowerk. Ik ontdekte pas later dat ik niet kon verkopen.
Dus heb ik het op tijd kunnen afblazen.
Probeer in te zien of je mogelijkheden hebt om je werk ergens openbaar te maken.
Ik wens je wel dat het mag lukken Thomas.”
Lastig wel in ieder geval, want toen ik aan het boek begon waren er mij heel veel zaken door mij nog niet echt goed bekenen en leefde ik veel meer in afscheiding dan dat het nu op dit moment het geval is. Hele stukken heb ik hierdoor moeten herschrijven. Geeft niks verder, het duurt alleen wat langer zo. Een uitgever vinden lukt me vast, daar ben ik niet huiverig voor. Ja raken wil ik mensen echt met het geschrevene Alje, dat ze ook beter naar zichzelf leren luisteren. Juist ook naar de minder leuke kanten van ze, zodat deze ook eens positieve aandacht krijgen en daarmee mogen verdwijnen.
“Pas op voor eenzaamheid Thomas. Zelf leef ik nu in de nacht en overdags slaap ik heel veel.
Het is een soort verschuilen. Dat moet ik toch veranderen. Op mijn manier door het "wereldje".”
Ik ben niet bang voor eenzaamheid Alje. Ware eenzaamheid is in afscheiding leven van jezelf, of je nu met of zonder een ander bent. Veel mensen gaan opzoek naar een ander, om aan hun eenzaamheid te ontkomen en ontdekken daar dat het weer niet lukt. Weinigen zien dat ze weer de zelfde eigen leegte meenemen in de nieuwe relatie en lopen nog verder leeg hierdoor (ik spreek uit ervaring).
Eenzaamheid bestaat niet wanneer de ziel je leidraad is, niet zonder iemand en niet met iemand. De zielsbeleving vult je hart met sereniteit en volheid en stuurt je naar harmonie ipv. dualiteit. Nee ik ben niet God of ge-heel verlicht Alje en heb regelmatig een zwak moment, maar hierdoor ben ik het juist gaan beseffen.
De tijd die ik het afgelopen jaar aan “kijken naar het leven” en mijn plek daarin en de spiegelingen in de aanraking met mijn partner, maken dat ik met 7-mijls laarzen door de beekstroom dar op weg naar mijn bron en dat voelt goed. Maar elke keer als ik mijn partner voor doos of Tooske (of erger) uitmaak, kom ik na een uurtje weer bij mijzelf uit en blijk ik die gekwetste zelf te zijn en zolang dat nog kan plaatsvinden heb ik nog wat uit te zoeken!!!!!!!!!
“Iedereen ziet je graag op het forum van Ra, maar begrijpen ook heel goed als je een eigen weg te gaan hebt.
Als ik meer ander werk had, kon ik ook niet altijd op het forum aanwezig zijn”.
Komt goed Alje, binnen de kortste keren zie je me er weer vaker. Ik denk alleen niet zo vaak in de nacht.
“Ik wens dat je veel liefde naar je toe mag trekken.
Dit wens jouw, een prachtig mens toe”.
Ik wens jou voornamelijk ook innerlijke liefde naar jezelf toe. Jouw zelfbeeld is mij een beetje teveel maatschappij gerelateerd en geknoopt aan een matig zelfbeeld. Ook ik zie in jou een prachtig mens die aan de vooravond staat van het innemen van zijn eigen bestaan. Iemand die gaat zien hoe mooi zijn intenties zijn - die in hem leven - en daar vorm aan gaat geven.
Let maar eens op Alje wat er gebeurd zodra jij je ego loslaat en meer vanuit jouw eigen ziel/hart gaat leven en daar naar je leven gaat inrichten; leren luisteren naar je “innerlijke stem”.Dan bestaat er al ras geen pijn meer of angst of schaamte of afgescheidenheid en wat dan ook voor typische ego aspecten dan ook. Tuurlijk terugzakken zal nog wel eens gebeuren in door de tijd, wat dat betreft kun je het vergelijken met leren zwemmen.
“Met liefde,
Alje”
Dat kan ik ook echt voelen Alje.
Ook jou wens ik dat jij je liefde naar de aarde brengt en uit jouw cocon komt, je bent een schitterend mens en uit je cocon gekomen zul stralen!!!!
Dat het deelbaar mag zijn,
dat voelt dankbaar.
Thomas