Loading...
nl

Prada Wie wil mijn foto lezen?

Anne
Anne dec 30 '08
Hej Prada smile

Ik vond ook dat het boek Hoog sensitive personen van Elaine N Aron soms wat moeilijk te begrijpen is.
Maar er zullen vast stukjes in hebben gestaan waar je wat aan had en waardoor het wat duidelijker voor je werd wink

Het boek hoogsensitiviteit als kracht van carolina bont is wat makkelijker geschreven. Er staan in elk boek altijd weer wat nieuwe dingetjes in smile

Wat vond je het herkenbaarst in het boek van Elaine n Aron?
smile

Liefs aNNe
Prada
Prada dec 30 '08
Best veel eigenlijk: Uhmm ff denken haha..

- Iedereen vind me altijd verlegen (maar 1 op 1 heb ik daar helemaal geen last van)
- Op basis- & middelbareschool dachten de leraren daarom ook altijd dat ik ongeintereseerd was omdat ik nooit iets vroeg in de volle klas confusedbest irritant
- Het stuk over HSP in de liefde was ook heel herkenbaar frown
- En heb ook altijd veel rust nodig, als ik dag naar stad ben geweest om te shoppen bijvoorbeeld heb ik 's avonds geen puf meer om nog ergens naar toe te gaan

Er stond zoveel in, weet zo ff niet meer wat nog meer ;-)

Wat vond jij herkenbaar dan?
Anne
Anne dec 30 '08
Die dingen die jij opnoemt zijn voor mij ook erg herkenbaar smile
Ik vond het vooral fijn om een gevoel te krijgen dat ik helemaal niet zo raar was zoals ik altijd dacht dat ik was tongue

Verder vond ik het erg herkenbaar over de gevoelens van andere mensen voelen onbewust en het overnemen.
Prada
Prada dec 31 '08
Jah vond ik idd ook fijn om te weten dat het helemaal niet raar is en er veel andere het ook hebben, en je nu weet waarom je zo bent / doet..
Prada
Prada mei 2 '09
Hey ik was benieuwd of iemand hier mijn foto's nog eens zou willen lezen..

Ik zal even paar nieuwe toevoegen, ben benieuwd of er wat is veranderd ten opzichte van ong. half jaar geleden. Heb er 3 geplaatst weet niet wat voor wie het fijnst is dus vandaar..

Deze bovenste 2 zijn van 4 maart 2009

http://eni.hyves.nl/fotos/555140774/0/gFNc/
Deze laatste is van 15 april 2009 (profielfoto van mn hyves) die kreeg ik niet in het album hier op merudi geplaatst op 1 of andere manier
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 2 '09
Deze:
Prada
Prada mei 2 '09
Bedankt Nims winkkreeg m dr maar niet op..
Heidelroos
Heidelroos mei 2 '09
Hela hola, ...

Wederom alles voorbij gevlogen..
en hier mijn lezing:

Wat (Wie) ik hier zie, is een meisjes-vrouw..
Een jonge vrouw, maar wel heel moe..
Iemand die alles opzij zet voor een ander, maar zichzelf makkelijk vergeet..
Een mensenmens met veel gevoelens (hyvergevoeligheid) met de kanalen wagenwijd open..

Ik zie iemand die begaafd is (en weet dat ze foto's leest) maar dat is nog niet alles.. zij krijgt dingen door, door iets wat van buitenaf komt.. alsof ze met entiteiten iets heeft.. een gids, een waarschuwer.. een manspersoon.. voelt ouder dan in het leven van nu.. een voorouder?

Ze geeft (te)veel aan anderen, waardoor er weinig voor haarzelf overblijft..

Iemand die ik zo in het werk zie op een prettig kantoortje.. een alles-doener.. een alles-aanpakker.. de spil... iemand die accuraat is.. nauwgezet en iemand waarvan men weet waar men op aan kunt... betrouwbaar.. (voelt zich eenzaam en niet begrepen soms soms)

Ik zie een klein autootje.. er komt een waarschwuwinkje achteraan.... dat ding gaat centen kosten?

Ik zie een zwembad, of ze heeft een hekel aan zwemmen, of ze zwemt wekelijks smilehahaha.. lekker tegenstrijdig..

Ik krijg door als totem, een tijger..
Kwintesses: Passie, kracht, devotie en seksualiteit..
Machtscyclus: nacht, volle maan en nieuwe maan..

Reiziger, jaagt op nieuw, samenwerker, samenleven, in nachturen effectief kunnen werken, kleurrijk, onvoorspelbaar, sterk, hartstochtelijk.

Met het verschijnen van de tijger in je leven, mag je avontuur verwachten, nieuwe krachten en een liefde?

Gebrek aan levenslust, weinig fut gehad, maar nu breekt de tijd van hernieuwde energie aan..

Als steen krijg ik de AVONTURIJN:
Aventurijn werkt kalmerend en beschermend en bevordert een gevoel van welzijn. De steen werkt in op het hartchakra en trekt voorspoed en geluk aan en motiveert je om je dromen waar te maken. De steen stimuleert tolerantie, geduld, enthousiasme, inlevingsvermogen, individualiteit en het bedenken van ideeeën. Het werkt ontspannend en kalmerend bij woede, ergernis en irritaties. Aventurtijn bevordert leiderschap, besluitvaardigheid, volharding, waarneming en creativiteit. De steen absorbeert electromagnetische straling (van bijvoorbeeld mobiele telefoons en computers) en beschermt tegen de invloeden van milieuververvuiling en wateraders. Fysiek heeft de steen ook een positieve werking op het hart, de bloeddruk en het cholesterol-gehalte. Aventurijn werkt pijnstillend, ontstekingsremmend en stimuleert de vetstofwisseling. Het heeft tevens een positieve werking op de huid (uitslag, allergische reacties, etc), bindweefsel, ogen, zenuwstelsel, spieren en op mensen die stotteren en snel blozen..

Gegroet.. wink
Prada
Prada mei 2 '09
Hela hola, ...

Wederom alles voorbij gevlogen..
en hier mijn lezing:

hey bedankt voor je snelle lezing smileik zal even een reactie geven op je lezing

Wat (Wie) ik hier zie, is een meisjes-vrouw..
Een jonge vrouw, maar wel heel moe..
Iemand die alles opzij zet voor een ander, maar zichzelf makkelijk vergeet..
Een mensenmens met veel gevoelens (hyvergevoeligheid) met de kanalen wagenwijd open..

Ben 23 jaar, en heb vaak periodes waarin ik heel vermoeid ben en het allemaal wat te veel wordt, net ook weer zo'n periode gehad merk dat t nu weer wat beter gaat. Half jaar geleden kwam ik op Merudi terecht en werd mij a.h.v. fotolezing verteld over hsp,waar ik zeker veel in herken

Ik zie iemand die begaafd is (en weet dat ze foto's leest) maar dat is nog niet alles.. zij krijgt dingen door, door iets wat van buitenaf komt.. alsof ze met entiteiten iets heeft.. een gids, een waarschuwer.. een manspersoon.. voelt ouder dan in het leven van nu.. een voorouder?

nu ik er zelf meer voor open sta, wordt ik me er steeds bewuster van dat ik sommige dingen gewoon weet. Hoe of van wie? Weet ik niet..

Ze geeft (te)veel aan anderen, waardoor er weinig voor haarzelf overblijft..

dit klopt zeker, ik denk eerst aan een ander en daarna pas aan mezelf. Probeer steeds vaker aan mezelf te denken, maar voel me daar niet altijd lekker bij, wil graag dat de mensen om me heen het goed hebben

Iemand die ik zo in het werk zie op een prettig kantoortje.. een alles-doener.. een alles-aanpakker.. de spil... iemand die accuraat is.. nauwgezet en iemand waarvan men weet waar men op aan kunt... betrouwbaar.. (voelt zich eenzaam en niet begrepen soms soms)

ik werk in een warenhuis als merchandiser (etalage's/figuren verkleden in de winkel enz.) dus vanalles eigenlijk ;-) thuis hebben we kampeerboerderij/minicamping en daar help ik op mn vrije dagen ook nog wel eens een handje mee.. ben best nauwkeurig, als ik minder tijd heb iets minder maar probeer alles zo goed mogelijk te doen.. betrouwbaar ook (al vind ik dat lastig over mezelf te zeggen) en het eenzaam en soms niet begrepen voelen heb ik zeker ook geregeld..
gelukkig zijn er opt werk 2 collegas die weten van mn fotolezen die het begrijpen en zelf ervaringen hebben via iemand anders zeg maar.. dat is wel fijn om zo af en toe over te kunnen hebben

Ik zie een klein autootje.. er komt een waarschwuwinkje achteraan.... dat ding gaat centen kosten?

jah ik rijd in een klein autotje kia picanto om precies te zijn.. hijs is nu 1,5 jaar oud hebben hem nieuw gekocht, maar de garage is ondertussen failliet dus kunnen we daar niet meer terrecht voor onderhoud/garantie en dat soort dingen

Ik zie een zwembad, of ze heeft een hekel aan zwemmen, of ze zwemt wekelijks hahaha.. lekker tegenstrijdig..

ik zat vroeger bij de zwemclub (toen ik 5/7jaar was) ik kreeg toen altijd buikpijn van het zwemmen, nu doe ik dat eigenlijk nooit meer.. wel hebben we een vakantiehuisje in turkije met een klein zwembad..?

Ik krijg door als totem, een tijger..
Kwintesses: Passie, kracht, devotie en seksualiteit..
Machtscyclus: nacht, volle maan en nieuwe maan..

hier ben ik niet in thuis in totem, weetniet hoe dat werkt(?)kunje me uitleggen wat je hier precies mee bedoelt? dan kan ik kijken of het bij me past ofniet

Reiziger, jaagt op nieuw, samenwerker, samenleven, in nachturen effectief kunnen werken, kleurrijk, onvoorspelbaar, sterk, hartstochtelijk.

Met het verschijnen van de tijger in je leven, mag je avontuur verwachten, nieuwe krachten en een liefde?

Gebrek aan levenslust, weinig fut gehad, maar nu breekt de tijd van hernieuwde energie aan..

hier had ik eerder ook al over geschreven, heb zelf nu ook het gevoel dat ik wat meer energie krijg

Als steen krijg ik de AVONTURIJN:
Aventurijn werkt kalmerend en beschermend en bevordert een gevoel van welzijn. De steen werkt in op het hartchakra en trekt voorspoed en geluk aan en motiveert je om je dromen waar te maken. De steen stimuleert tolerantie, geduld, enthousiasme, inlevingsvermogen, individualiteit en het bedenken van ideeeën. Het werkt ontspannend en kalmerend bij woede, ergernis en irritaties. Aventurtijn bevordert leiderschap, besluitvaardigheid, volharding, waarneming en creativiteit. De steen absorbeert electromagnetische straling (van bijvoorbeeld mobiele telefoons en computers) en beschermt tegen de invloeden van milieuververvuiling en wateraders. Fysiek heeft de steen ook een positieve werking op het hart, de bloeddruk en het cholesterol-gehalte. Aventurijn werkt pijnstillend, ontstekingsremmend en stimuleert de vetstofwisseling. Het heeft tevens een positieve werking op de huid (uitslag, allergische reacties, etc), bindweefsel, ogen, zenuwstelsel, spieren en op mensen die stotteren en snel blozen..

Gegroet..

bedankt voor je lezing
Prada
Prada mei 6 '09
Als er nog iemand zich geroepen voelt, ga je gang!

Mensen die nog niet zo vaak hebben gedaan en willen oefenen mag dat ook van mij..
Heidelroos
Heidelroos mei 6 '09
Wah hedde ghij toch een skon kupke..
Prada
Prada mei 7 '09
Haha bedankt hoor..
admin
admin mei 8 '09
Hoi Prada,

Ik heb nog niet gelezen wat anderen geschreven hebben, hierbij mijn verhaal:

Je bent iemand die gevoelig is. Je staat heel erg open voor de omgeving en de invloeden van de mensen om je heen. In jouw “peergroep” kun je een beetje het baken zijn waar mensen zich aan vast houden: goede raad geven. Je bent een goede communicator. Waarom? Je kunt ook je gevoel uitschakelen en de zaken objectief bekijken. Als je het naderhand overdenkt komt enigszins wat onzekerheid naar boven, maar misschien eerder omdat je bang bent om iemand te kwetsen.

Je houdt van gezelligheid, lekker eten en drinken, plezier maken. Maar je hebt ook een hele serieuze kant, die naar boven komt als je alle tijd met jezelf hebt. Dan is er die verbinding met het diepere. Je kunt situaties en mensen goed doorzien. Ik heb het idee dat jij dingen vergaart. Er zit heel veel wijsheid binnenin, wat je niet helemaal eruit laat komen. Misschien uit zelfbescherming, omdat je weet dat ieder zijn eigen pad moet volgen en je tot op een bepaalde hoogte maar dingen kan zeggen dat invloed heeft op de ander.

Je vindt het heerlijk: een plekje voor jezelf. Comfort staat voorop, dat hoeft niet altijd duur te zijn, maar je hebt ook smaak.

Weet niet of je zozeer een relatie hebt, maar je hebt er op dit moment geen behoefte aan heb ik het idee, omdat je heel zelfstandig bent en je even geen spiegel nodig hebt. Daarnaast ben je een idealist en heb je bepaalde verwachtingen. Misschien kun je sterk reageren als daar niet aan voldaan wordt.

Hoor graag wat je ervan vindt.

Groeten,
Bart
Heidelroos
Heidelroos mei 8 '09
Hey!! Een leesgenootje erbij!!

Welkom (effe off topic)
admin
admin mei 8 '09
Hoi Heidelroosje laughJawel ! Dank je wel smileIk zal me binnenkort even voorstellen ;-)
Prada
Prada mei 8 '09
Hoi Bart

Hier een reactie van mij op jou lezing:

Hoi Prada,

Ik heb nog niet gelezen wat anderen geschreven hebben, hierbij mijn verhaal:

Je bent iemand die gevoelig is. Je staat heel erg open voor de omgeving en de invloeden van de mensen om je heen. In jouw “peergroep” kun je een beetje het baken zijn waar mensen zich aan vast houden: goede raad geven. Je bent een goede communicator. Waarom? Je kunt ook je gevoel uitschakelen en de zaken objectief bekijken. Als je het naderhand overdenkt komt enigszins wat onzekerheid naar boven, maar misschien eerder omdat je bang bent om iemand te kwetsen.

Gevoelig ja dat klopt, ben er nog niet zo lang achter.. Omdat ik eigenlijk nooit niet beter wist. Dat mensen zich aan me vasthouden klopt ook wel, kan zo 2 voorbeelden noemen van vriendengroepen die ik had, dat toen ik eruit stapte de hele groep ook uit elkaar viel! Klopt ook wel volgens mij dat mensen vaak hun verhalen aan me vertellen, op het moment zelf weet ik (zo voelt het voor mij) nooit niks zinnigs terug te zeggen, als ik er dan later over denk, denk ik vaak had ik dat maar gezegd of dat enz.

Je houdt van gezelligheid, lekker eten en drinken, plezier maken. Maar je hebt ook een hele serieuze kant, die naar boven komt als je alle tijd met jezelf hebt. Dan is er die verbinding met het diepere. Je kunt situaties en mensen goed doorzien. Ik heb het idee dat jij dingen vergaart. Er zit heel veel wijsheid binnenin, wat je niet helemaal eruit laat komen. Misschien uit zelfbescherming, omdat je weet dat ieder zijn eigen pad moet volgen en je tot op een bepaalde hoogte maar dingen kan zeggen dat invloed heeft op de ander.

Ik houdt zeker van plezier maken/eten/drinken op zn tijd. Serieus kan ik zeker ook zijn. Mensen goed doorzien? Tja heb meestal met eerste keer dat ik iemand ontmoet het idee ofdat gaat 'klikken' of niet, en dat gevoel komt meestal ook uit! Informatie vergaren doe ik ook, laat ook niet vaak merken wat ik weet. Mijn vriend verbaasde zich daar afgelopen vakantie erg over toen ik hem vanalles kon vertellen over een onderwerp. Hij had nooit achter mij gezocht dat ik daar zoveel verstand van had!
Heb ook wel eens het gevoel dat ik iemand kan helpen door iets te zeggen erover, maar heb het nog nooit gedaan..

Je vindt het heerlijk: een plekje voor jezelf. Comfort staat voorop, dat hoeft niet altijd duur te zijn, maar je hebt ook smaak.

Zou erg graag een plekje voor me zelf willen, maar financieel gaat dat nog niet. Woon nu nog thuis

Weet niet of je zozeer een relatie hebt, maar je hebt er op dit moment geen behoefte aan heb ik het idee, omdat je heel zelfstandig bent en je even geen spiegel nodig hebt. Daarnaast ben je een idealist en heb je bepaalde verwachtingen. Misschien kun je sterk reageren als daar niet aan voldaan wordt.

Ik heb nu zo'n 2,5 jaar een relatie. Geen behoefte? hmm nee maar merk wel dat ik steeds meer mn privacy wil om mn eigen ding te kunnen doen. Idealist ja! Kan soms erg teleurgesteld zijn als mn verwachting niet uitkomt! Al heb ik dat tegenwoordig wat minder last van dan paar jaar trug

Hoor graag wat je ervan vindt.

Groeten,
Bart

Dat was mijn reactie;) Vond dat je het erg goed hebt gedaan! Klopt allemaal

xx sabine
admin
admin mei 8 '09
Hoi Sabine,

Dank voor je uitgebreide reactie, fijn dat je hier de tijd voor hebt genomen! Deze bevestiging is dan ook goed om te horen, dat het klopt, zowel voor jou als voor mij.

Tot zieners hier ;-)
Groetjes !

Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy