Dank jullie wel voor het scherpstellen. Soms heb ik het nodig om de dingen helder te zien. Dat ik jullie daar dan voor gebruik, is misschien niet kies, maar ik kan niet anders.
Momenteel onderzoek ik mijn 'eisen', Takhihiii.
En dat zijn dan hoofdzakelijk de eisen die ik mijzelf ten doel stel, dus wat voor MIJ belangrijk is. Om puntsgewijs te kunnen omschrijven hoe dat er dan uitziet, stuur ik nog wel in Word-bestand, hahaha.
Wel duidelijk heb ik in ieder geval dat ik de zoektocht bij mezelf moet starten. Soms dwaal ik even af, maar dankzij jullie kom ik weer op het rechte spoor.
Wat ik ook helder heb is dat ik beter moet leren luisteren naar mijn intuïtie; mijn verlangens op tafel mag leggen; durf te zeggen wat me wel/niet aanstaat; de ander ter verantwoording mag roepen over zijn/haar daden; de liefde voor mijzelf voorop stellen; absoluut wil ontvangen; kraakhelder wil communiceren; wil luisteren naar mijn hart, maar ook mijn verstand raadplegen; meer tijd nemen voor mezelf, om bij mezelf te rade te gaan; afstand kunnen nemen als ik voel dat dat nodig is; ruzies niet schuwen; mijn boosheid toelaten; mijn liefde toelaten; mijn kinderen serieus nemen; signalen van omstanders serieus nemen; niet afdwalen als de ander zegt dat lang haar toch leuker staat bijvoorbeeld; het slaapkamerraam dicht willen hebben; het dopje op de tandpasta willen; geen drie flessen wijn in MIJN boodschappenkar; met de vuist op tafel; tv kijken met de kids als dat voor ons oke voelt; de muziek zachter zetten als het mij stoort;
ZAL IK NOG EVEN DOORGAAN???
Ik begin er plezier in te krijgen, hihihi....