Loading...
nl

treffende uitspraken

Muin
Muin apr 8 '09
Beste liesanne,

Ik ben ook een fan van mindfulness. Tijdens de meditatie neem ik mijn gedachten waar en ik laat ze zijn zoals ze zijn. Mediteren op deze manier geef mij veel rust en energie.
Maar in mijn dagelijks functioneren kan ik dit niet altijd toepassen. Als ik op mijn werk een verkeerde beslissing heb genomen of me gekwetst voel door een opmerking van mijn collega dan kan ik op dat moment mijn gedachten en gevoelens niet laten zijn zoals ze zijn. Ik laat me vaak meeslepen door mijn eigen gedachten en gevoelens. Totdat ik op een dag die gedachten ben gaan toetsen. Ik zeg dan tegen mijn gedachten “stop” en dan ga ik mijn eigen gedachten toetsen. Is het waar? Is deze gedachte waar? Vaak blijkt dat ze aannames zijn. Ze zijn niet waar. En zo leer ik onderscheid te maken tussen wat waar en niet waar is. Ik ben erachter gekomen dat het grotendeel van mijn gedachten niet waar is. En zo ontkracht ik mijn gedachten. Ik heb ervaren dat er sprake is van een hoofd gedachte die gevoed is door subgedachten. Ik toets eerst mijn hoofdgedachte en dan kom ik vanzelf bij de subgedachten. Op een gegeven moment worden ze vanzelf uitgeroeid. Ik merk wel dat ik de laatste tijd steeds minder negatief over mezelf denk en ik ben meer in staat om gedachten te laten zijn zoals ze zijn. Ik vind meer rust in mezelf en de omgeving heeft geen grote invloed meer op mij. Ik kan voor de eerste keer in mijn leven van mezelf genieten en van mezelf houden.
admin
admin apr 16 '09
Het idee dat we het leven zouden kunnen beheersen,
weerhoudt ons ervan het leven te ervaren als een eindeloze stroom van mogelijkheden.
Juist als je de controle loslaat, kan het leven zich in zijn volle omvang tonen.
Juist in de overgave van de vrije wil ligt ultieme vrijheid.

Jeff Foster
gast
gast apr 16 '09
Wijze man die Jeff Foster laugh
Cialara
Cialara mei 30 '09
In de happinez scheurkalender stond vandaag nog een leuke spreuk:

Kent u het gebed van de moderne mens?
"Heer, als u bestaat, red mijn ziel, als ik die heb."
Fons Jansen (Wat ik zeggen wilde, 1991)
admin
admin jun 18 '09
Dit zou ik zeggen tegen mijn maatje smile

Als je bij me weggaat,mag ik dan met je mee?
gast
gast jul 1 '09
De hemel is gaan plaats waar je naar toe kunt na je dood, maar een staat waarin je verkeerd als levende.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki