Loading...
nl

Demonen, wat hebben jullie wel eens gezien ???????

Faith1988
Faith1988 feb 19 '09
ik zal het zo zeggen hoe het er uit zag was niet menselijk daar schrk ik van van, niet bang, maar het was ook niet posetief?????? ik weet niet wat het anders kan zjn maar mijn broer heeft ooit ook wwat raars gezien met zijn vriend.....
angel-star
angel-star aug 15 '11
ik denk dat jullie er werkelijke ingeslaagd zijn om als eerst
meest geloofwaardig getuigen van demonisch verschijningen zijn.
In iedergeval zijn jullie er hopelijke van bedacht dat voor deze hersenspinsels je bij bijna elke bevoegde arts daar pilletjes voor kunt krijgen waarvan je hallucnerende beelden
na verloop van tijd zullen vervagen.schaam jullie niet dit kan zelfs de allerbeste onder ons overkmen.sterkte
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 15 '11
shocked
Ik heb eigenlijk nog nooit een demon gezien...
zelfs er nog nooit over gedroomd!

wel heb ik een keer een mannelijke figuur gezien als schaduw, met horens die doorliepen op zijn hoofd...
het enige wat ik op dat moment kon denken was: Cool...
meteen was het weg, en heb ook nooit meer zoiets gezien!

groetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 17 '11
persoonlijk geloof ik niet in een hemel en een hel...
naja.. het is er wel, maar niet in het hiernamaals...
de hemel creer je zelf, net als de hel...
en dat doe je op de aarde...
maarja, misschien omdat ik nog nooit een demon gezien heb, of een engel...
sommige mensen kunnen heel lief zijn, dat noem ik dan een soort van engel...
sommige mensen zijn gewoon drabbers... een soort demons
maarja dat is mijn visie
groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity aug 17 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
persoonlijk geloof ik niet in een hemel en een hel...
naja.. het is er wel, maar niet in het hiernamaals...
de hemel creer je zelf, net als de hel...
en dat doe je op de aarde...
maarja, misschien omdat ik nog nooit een demon gezien heb, of een engel...
sommige mensen kunnen heel lief zijn, dat noem ik dan een soort van engel...
sommige mensen zijn gewoon drabbers... een soort demons
maarja dat is mijn visie
groetjes moonflowertje

Hahaha L.O.L. MOONFLOWERTJEEEE IDEM HIER!! laugh
Faith1988
Faith1988 sep 26 '11
Hey,

Iedereen, ik ben zelf over dit topic begonnen.
Ik moet zeggen dat ik op de dag nog steeds niet weet wat dat precies was. Ik bedoel dat was echt raar, en juist omdat we niets tegen elkaar zeiden en apart het zelfde zeiden. Ik heb zoiets ook nooit meer ervaren,ik zelf zou ook over me bol krabben als iemand anders dat zei, wat het was geen idee, maar het beeld zit als een foto in mijn hoofd. groetjes
Faith1988
Faith1988 sep 26 '11
Het kunnen inderdaad hersenpinsels zijn geweest, maar aan de anderen kant 2 personen 2 hoofden met 1 hersenpinsel? lijkt mij vergezocht, en demon misschien ook, maar iets paranomals dat was het zeker.
Groene_heks
Groene_heks sep 26 '11
Twee personen die close zijn en dezelfde gedachtes hebben? Heel normaal hoor smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 27 '11
Het was in iedergeval iets wat niet gebruikelijk was om te zien!
para= naast, normaal dus naast de normale zaken...
ik snap best dat je wil weten wat het geweest zou kunnen zijn!?
maar het antwoord op deze vraag, ligt toch echt in jou zelf, Faith1988...

groetjes moonflowertje wink

soms duurt het gewoon lang voor je eindelijk een bevestiging krijgt! dus de tijd zal het leren wink
Claire
Claire sep 27 '11
Heb een mooi goed boek gelezen over hoe je met deze demonen om moet gaan. Het is helder en duidelijk geschreven.

Bevrijd je demonen is een boek van Tsultrim Allione.
Een eeuwen oude wijsheid over het oplossen van innerlijke conflicten.


Info:
Angst, jarloezie, verslaving, en perfectionisme, ieder mens vecht tegen zijn eigen demonen.
Maar heeft dit bestrijden wel zin als deze schaduwkanten een deel van ons zelf zijn? Als vechten een vorm van vasthouden is, hoe laat je je demonen dan los?

Tsulsin Allione basseerde Bevrijd je demonen op Chöd, de enige door een vrouw begonnen boeddhistische stroming met als uitgangspunt dat we het eeuwige gevecht tegen onze schaduwkant nooit kunnen winnen. Pas als je hun aanwezigheid accepteert, ze transformeert en loslaat, onstaat er ruimte voor innerlijke vrede.
Serenity
Serenity sep 27 '11
Ik ben de laatste tijd ook erg bezig met mijn eigen demonen van het verleden, er ratelt steeds meer en meer emoties van vroeger naar boven en ik ook kreeg erg sterk het idee dat ik het moest accepteren en ermee leren leven.....
Hoe oneerlijk het ook lijkt want als je het redelijk bekijkt zijn alle primitieve oergevoelens er al vanaf de oertijd en de ervaring is dat die ook wel blijven bestaan.
Ook wij mensen zijn onderdeel van de natuur en komen uit natuurlijke wetten voort en zijn dus gebonden met die wetten merk ik.
Er zit een demon uit negatieve energie in éénieder van ons lijkt het wel en er zit een engel in ons ook denk ik.
Hel en hemel maken we zelf het ligt eraan hoe we het zelf aanpakken, hoe moeilijk dat ook is.
admin
admin sep 27 '11
Origineel bericht van: Faith1988
Hey,

Iedereen, ik ben zelf over dit topic begonnen.
Ik moet zeggen dat ik op de dag nog steeds niet weet wat dat precies was. Ik bedoel dat was echt raar, en juist omdat we niets tegen elkaar zeiden en apart het zelfde zeiden. Ik heb zoiets ook nooit meer ervaren,ik zelf zou ook over me bol krabben als iemand anders dat zei, wat het was geen idee, maar het beeld zit als een foto in mijn hoofd. groetjes


Ik geloof best dat dat soort dingen bestaan, zelf ook wel af en toe zoeits gezien (maar dan anders).
Ik zou er verder echter niet teveel energie in steken. En het gewoon laten zijn voor wat het is.

Waar je wel aan werken kan is inderdaad je eigen schaduwkant, angsten etc.
Indigo88
Indigo88 sep 27 '11
Demonen tsja, ik denk dat we deze niet moeten zien zoals ze omschreven staan in het klassieke katholieke bijbel beeld. Het is enkel een naam voor het kwade en dat het kwade bestaat moge duidelijk zijn, zet het journaal maar aan zou ik zeggen...Soms zie je daden die niet door de mens zelf bedacht kunnen zijn, onze hersenactiviteit en dus ons handelen wordt door energie gestuurd. Slechte energieën bestaan, zoals de meeste mensen die dit kunnen zien/voelen wel beseffen, dus denk ik dat schokkend handelen zeker gestuurd kan zijn door negatieve energie. Of die negatieve energie dan omschreven moet worden als een demon is een ander verhaal. Ik denk dat het geesten zijn die niet klaar zijn met hun leven hier, of anderszins niet emotioneel in balans waren op het moment van overgaan. Engelen, demonen, gidsen,Engelbewaarders, spirits, entiteiten.... en ga zo maar door, allemaal synoniem voor geest. degene met de goede energie, die je een veilig en behaaglijk gevoel geven, liefdevol tot je komen of je met raad en daad bijstaan zijn engelen en degenen waar je angstig van wordt, kippenvel van krijgt, die je ideeën beïnvloeden of je energie wegzuigen zijn de demonen. Dus een verschil tussen energieën van geesten
Core
Core okt 3 '11
Om het zien van geesten te verklaren moet je snappen dat je lichaam een doorgeef kanaal van ervaringen is. Als iets wat niet onderdeel is van het materialistische iets duidelijk wil maken zal dit door ervaring zijn via inbeelding. Dit kan zo krachtig zijn dat de inbeelding perspectieven neemt van wat je kent of zelfs vormen aanneemt naar wat dat iets duidelijk wil maken.

Als bv een geest over de straat loopt is het niet te ervaren, dus zal die geest dit iemand moeten laten inbeelden. De een is daar gevoeliger voor dan de ander.

Om een voorbeeld te geven hiervan zijn de mensen die een dierbare terug zien en die heeft dan het uiterlijk wat nog het meeste spreekt voor die gene over de overledene.

Van demonen weet ik niet veel te vertellen, maar kan me er goed bij voorstellen dat deze de inbeelding van meerdere mensen te gelijk kunnen verplaatsen naar bv wat jij ervaren hebt.
Serenity
Serenity okt 3 '11
Je poste op 13:13 ^^
Origineel bericht van: www.anarchiel.com
De betekenis van het getal ‘13’ is en leuke. Vele mensen hebben daar een geheel eigen interpretatie over. Deze betekenis verschilt dan ook sterk binnen de culturen van ons wereldje.

Eigenlijk vreemd allemaal. Dertien is gewoon een getal in de reeks van ons decimale stelsel. Als je die Wiki pagina’s erop naslaat staat er ook gewoon dat het na de twaalf en voor de veertien in ons getallenrijtje voorkomt. Dertien heeft echter vele anderen betekenissen als alleen de cijfermatige of waarde aanduiding.

Als eerste valt te denken aan Vrijdag de Dertiende. Die zit er bij de meeste wel ingebakken. Een negatief gevoel bij een willekeurige vrijdag, maar het is de dertiende. En misschien ook nog wel het hierbij passende beeld van de gelijknamige filmreeks over een niet al te vriendelijk slopertje die spontaan met enkele messen de jeugd begint te ontmantelen. Nee, geen positief beeld over vrijdag de dertiende. Alhoewel de hieraan gekoppelde negativiteit al veel ouder is als voornoemde film reeks.

Maar dertien staat voor meer, veel meer.
Het negatieve bijgeloof voor het getal dertien wordt ook wel ‘triskaidekafobie’ genoemd, afkomstig van het Griekse telwoord voor 13 ‘tris-kai-deka’.

Dertien heeft een dubbel gezicht.
- Dertien is voor sommige een ongeluksgetal.
- Dertien is voor sommige een geluksgetal.

¤ Bijgelovige architecten ontwerpen geen dertiende verdieping in hun bouwwerken.

¤ Sommige hotels hebben geen kamer met nummer dertien.

¤ Bij een heksen meeting (Coven) zijn er twaalf heksen en de duivel als dertiende gast.

¤ Dertien staat ook voor het duivelsdozijn.

¤ Jonge heksen starten op hun ‘Pagan en witchcraft’ opleiding op hun dertiende levensjaar.

¤ Apollo dertien, leverde op 11 april 1970 de legendarische uitspraak ‘Houston, we have a problem’ op.

¤ Openbaring 13. Een leuk positief stukje in de bijbel over het einde der tijden en de gevolgen van het dragen van het nummer van de duivel.

¤ De Mayakalender bestaat uit dertien periodes van honderdvierenveertigduizend dagen. Dertien baktun.

¤ Eén kalenderjaar heeft eigenlijk dertien maanden van achtentwintig dagen. Wat dertien maanfases per jaar geeft.

¤ Er bestaan 13 manen kalenders die geheel zouden moeten aansluiten bij uw biologische ritme en chakra’s.

¤ Dertien geeft in de numerologie 1 + 3 = 4 (vierkant), wat een sterke fundering weergeeft.

¤ Dertien staat voor verandering. Een nieuwe cyclus. Een boodschap het oude los te laten en niet beangstigend te zijn voor het nieuwe. Het nieuwe is alleen slecht als men zich ertegen blijft verzetten.

¤ Dertien staat voor begin van volwassenheid. (Bat Mitzvah)

¤ Dertien staat voor het begin van de pubertijd en het afscheid van je kindertijd.

¤ In het Sikhism is dertien het getal voor tera wat ook de betekenis ‘ik ben van u, god’ weergeeft. Dertien april is het Sikh nieuwjaar en nationale feestdag.

¤ Italianen schijnen dertien wel als geluksnummer te zien, maar schreeuwen tredici (dertien) als hun geluk afgenomen blijkt te zijn. (Twijfelgevalletje dus)

¤ Jezus had twaalf maatjes, was hij nou nummer één of nummer dertien?

¤ Het laatste avondmaal was met dertien personen.

¤ Dertien staat voor positieve eenheid.

¤ Het dertiende bewustzijnsniveau, oneindige alles verbindende liefde.

¤ Dertien staat voor zegening en hoop. Het staat voor de zegening die we van boven krijgen. En dan bedoel ik ook even alle zegeningen van boven. Liefde, geluk, leed, ellende, ziektes, voortspoed, tegenspoed, oorlogen, sadistische tirannen, egoïstische bestuurders, et cetera, et cetera. (Dank U, amen…)


Bijgeloof, of diepere betekenis?
‘De Franse componist Jules Massenet schreef uit voorzorg zijn naam nooit voluit omdat deze dertien letters telde. De dertiende pagina van zijn manuschripten nummerde hij steevast ‘12bis’. Het mocht niet baten: hij overleed op 13 augustus 1912. Een jaartal dat trouwens ook het getal 13 oplevert als de cijfers bij elkaar worden opgeteld.’ (I)

In de Amerikaanse plaats Hamilton staat zelfs een universiteit die het getal dertien als een soort voorspoed omen zien. De Colgate universiteit schijnt in 1819 gevestigd te zijn door dertien mannen, met dertien dollar, dertien gebeden. Hun adres is 13 Oak Drive, zip code 13346. de zip code begint met dertien en de som van de laatste drie getallen is dertien. En hun studenten organisatie (konosioni) wordt voorgezeten door dertien mannen en u voelt hem al aankomen, dertien vrouwen.



Op het zegel van de verenigde staten van Amerika staan dertien strepen, dertien sterren, dertien pijlen, een olijftak met dertien blaadjes en de wapenspreuk ‘E Pluribus Unum’, wat ‘uit velen één’ betekend, bestaat uit dertien letters. Allemaal toeval?

Dertien heeft dus een breed scala aan betekenissen. Voor iedereen vertegenwoordigd het een eigen gevoel. Positief of negatief, bepaald door de beïnvloeding en daaruit gevormde overtuiging. Het kan natuurlijk ook een aangenomen trekje zijn zonder ooit zelf over nagedacht te hebben.Voor mij is het gelukkig een geluksgetal. Ik mag die ‘dertien’ wel. Ik heb daar ook mijn rede voor en zie niet zo veel in die doemdenk scenario’s rond dat nummer. Maar welke gedachte of gevoel krijgt u bij het horen van ‘dertien’?

Saluut


bronnen:
(I) http://www.kennislink.nl/publicaties/wie-is-er-bang-voor-vrijdag-de-dertiende
Leuk hé!
Core
Core okt 3 '11
@lily, met het onderwerp van de post kan het toch niet anders om mijn reactie om 13:13 te doen? ^^ (het was toeval)
Richie Richard
Richie Richard okt 3 '11
Als er 1 ding niet bestaat (naar mijn idee) is het toeval. Alles gebeurd, hoe klein ook, met een reden. Allemaal betrekking tot het grote plan van hier boven.

Over demonen. Vrees ze niet. In het algemeen zijn ze niet kwaadwillend. Alleen contracten met ze opstellen is niet verstandig, gezien ze alles letterlijk na gaan. Er zit altijd een addertje onder het gras. Dus wees wijs wat je doet. Daarbij, alles wat je van een demon krijgt, heb je niet verdient. En zal niet het zelfde aan voelen, dan als je er zelf voor gewerkt zou hebben.

Ik heb een paar keer demonen mogen zien. Het zijn slimme entiteiten. Hoe kwaad er ook over ze gesproken word, ik heb respect voor ze.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 3 '11
Wat bedoel je precies met:
Quote:
Als bv een geest over de straat loopt is het niet te ervaren, dus zal die geest dit iemand moeten laten inbeelden. De een is daar gevoeliger voor dan de ander.


waarom zou een geest op straat lopen?
ik kan alleen maar bedenken: omdat hij niet weet dat ie is overleden...
geesten/ entiteiten zien, komt vanuit jezelf!
(soms krijg ik een aanwijzing van mijn gids, omdat ik erom gevraagt heb)
ze kunnen je wel bepaalde dingen laten zien, als een droombeeld met open ogen!

Ik moet er bij zeggen dat iedereen het anders ervaart, maar de grote lijnen blijven toch wel het zelfde wink
Wat mij als eerst opvalt, is een klein beetje een opgelaten gevoel, daarbij kijk ik automatisch op en zie ik een kleur (meestal 1 hoofdkleur, daarbij 2 bijkleuren)
als ik blijf kijken komt er langzaam een persoon/ of dier tevoorschijn...

groetjes moonflowertje wink
Core
Core okt 4 '11
Wat een vage reactie op mijn bericht lol

Je zweeft letterlijk en figuurlijk van hot naar her
niels
niels okt 4 '11
Lieve Core,
ik snap jouw theorie niet zo heel goed. Als ik het lees zie ik dit : als er geesten zouden zijn dan zou een mens niet in staat zijn om hem te zien zolang de ziel (ik noem geesten liever zielen :D) niet gezien wilt worden.
En als ik dan het stukje lees waar je het voorbeeld geeft over die dierbare die overleden is haal ik er dit uit : Dat een overleden dierbare zijn familie opzoekt is enkel en alleen maar de verbeelding van die mensen zelf .

Waarschijnlij zit ik er compleet naast maar dat is het gene wat ik uit je woorden begreep. Dus als ik het verkeerd zag verbeter me dan alstublieft laugh

Heel veel liefs
Niels
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki