Loading...
nl

Nieuwe energie willen

Maris1976
Maris1976 nov 23 '08
Ik merk dat ik de laatste tijd goed in mijn vel zit en rustiger ben in mijn hoofd. Dit mede dankzij dit forum waarin ik veel lees en ervaringen opdoe.

Nu is het zo dat ik bij een bepaald iemand in mijn leven mijn energie laat verdwijnen. Mijn moeder.
Ik voel mijn energie als het ware wegstromen als ik bij haar ben. Dit is al mijn hele leven, als ze vroeger eens bij me op bezoek was, was ik altijd sagerijnig en kreeg ik last van hyperventilatie

Ze zuigt me leeg, als ik met haar negatieve dingen meega kost het me energie, ga ik tegen haar in kost het me energie, negeer ik haar kost het me energie.
Kortom ik voel me leeg en somber als ik weer thuis ben en dat is te merken. Ik zit voor me uit te staren op de bank en ben doodmoe en zou alleen maar willen slapen. Het duurt ongeveer 3 dagen voordat ik weer een beetje normaal mezelf ben.

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik weer snel energie en hoe stop ik het leegzuigen van mijn energie?

Dit is niet alleen bij mijn moeder, maar meerdere personen in mijn leven, alleen mijn moeder kom ik veel onder ogen, die andere hoef ik niet tegen te komen als ik niet wil.

Liefs Maris
Delen:
seppe
seppe nov 23 '08
Er zijn vele stenen die een beschermend schild rond je kunnen maken of die negatieviteit blokkeren/transformeren, ga hier is verder naar op zoek he? Misschien helpt het wel voor jou.
Je kan zelf een schild optrekken rondom jou als je bij zulke mensen in de buurt bent(visualizatie).

succes
Sephora
Sephora nov 23 '08
Ik ervaar dit zelf ook, als ik met mensen ben die alleen maar negatief praten en ik ga erin mee, dan ben ik daarna helemaal gesloopt.
Het is mogelijk om de negatieve energie om te draaien naar iets positiefs, al vind ik dat zelf heel moeilijk. Ben nu bezig met een boek 'Kracht door bewustwording' van Sanaya Roman, misschien ook iets voor jou? smile
Heb ook een keer gelezen dat je je hart open kan stellen voor mensen die in negatieve sferen verkeren, gewoon liefde sturen. Je helpt ze daarmee en doordat je liefde uitstuurd word je niet zo gauw beinvloed door 't negatieve.
Maris1976
Maris1976 nov 23 '08
Origineel bericht van: seppe
Er zijn vele stenen die een beschermend schild rond je kunnen maken of die negatieviteit blokkeren/transformeren, ga hier is verder naar op zoek he? Misschien helpt het wel voor jou.
Je kan zelf een schild optrekken rondom jou als je bij zulke mensen in de buurt bent(visualizatie).

succes


Hoi Seppe, bedankt voor je stenentip. Op dit moment draag ik er ook 1, kan ik er dan meerdere dragen of verstoord dit hun werking?
Ik voel dat de steen die ik nu draag me geweldig helpt, dus ik sta er zeker voor open.

Een schild optrekken heb ik al eens geprobeerd in bed en dat lukte me niet zo goed, maar ik zal eens wat meer oefenen. Bedankt smile
Maris1976
Maris1976 nov 23 '08
Origineel bericht van: Sephora
Ik ervaar dit zelf ook, als ik met mensen ben die alleen maar negatief praten en ik ga erin mee, dan ben ik daarna helemaal gesloopt.

Ongelooflijk eigenlijk hoe die energieen werken. Maar zo ken ik dus ook mensen oa een vriendin van me die me dus heel erg veel enrgie geven, me inspireren en me stimuleren. Dat is zo'n fijn gevoel, dat wil ik dan ook lang vasthouden en ik doe daar dan ook iets mee...heerlijk vind ik dat.

Maar dat negatieve, ik heb daar een neus voor, dan praat ik met iemand en dan voel ik me al leeglopen, zo'n gesprek kap ik dan snel af, maar met mijn moesje is dat toch anders, alhoewel ik ook mijn grenzen heb. Maar om dan de volle aandacht bij zo'n gesprek hebben is moeilijk, heel frustrerend.

Quote:
Het is mogelijk om de negatieve energie om te draaien naar iets positiefs, al vind ik dat zelf heel moeilijk. Ben nu bezig met een boek 'Kracht door bewustwording' van Sanaya Roman, misschien ook iets voor jou? smile
Heb ook een keer gelezen dat je je hart open kan stellen voor mensen die in negatieve sferen verkeren, gewoon liefde sturen. Je helpt ze daarmee en doordat je liefde uitstuurd word je niet zo gauw beinvloed door 't negatieve.


Ik ga eens googlen naar dan dat boek, want het woordje kracht dat in de titel zit spreekt me wel aan.
Liefde sturen, heb jij dat al wel eens geprobeerd?

Maris x
Sephora
Sephora nov 23 '08
Quote:
Ongelooflijk eigenlijk hoe die energieen werken. Maar zo ken ik dus ook mensen oa een vriendin van me die me dus heel erg veel enrgie geven, me inspireren en me stimuleren. Dat is zo'n fijn gevoel, dat wil ik dan ook lang vasthouden en ik doe daar dan ook iets mee...heerlijk vind ik dat.


Ja heerlijk is dat he? Sommige mensen stralen ook gewoon veel liefde uit, ik smelt daar altijd voor. Vind 't mooi en heerlijk om in hun bijzijn te zijn.

Quote:
Ik ga eens googlen naar dan dat boek, want het woordje kracht dat in de titel zit spreekt me wel aan.
Liefde sturen, heb jij dat al wel eens geprobeerd?


Ik heb 't maar pas gelezen hoor, pas ontdekt smilemaar probeer 't wel. Ik probeer m'n hart te openen, rustig te blijven en 't gesprek om te zetten naar iets positiefs. Ik let ook op mezelf dat ik dan zo min mogelijk (liefst helemaal niet) negatief ga praten. Dat is echt iets moois als je je probeert op 't hogere in te stellen met alles wat je doet.

Ik denk wel dat je wat aan dat boek hebt, het gaat over 't opvangen en uitsturen van energieen, heel interessant en leerzaam smile

Liefs!
liesanne
liesanne nov 24 '08
Quote:
Ze zuigt me leeg, als ik met haar negatieve dingen meega kost het me energie, ga ik tegen haar in kost het me energie, negeer ik haar kost het me energie.


Wat je dus ook doet, jouw moeder lijkt jouw energie te tappen. Het gevaar bij 'tappende' mensen is denk ik, dat we denken er goed aan te doen hen vooral veel van onze (positieve) energie te geven (helemaal wanneer het je moeder betreft). Door de energie zo weg te geven (zonder te ontvangen) krijgt die ander een bepaalde machtspositie en eigenlijk doet dit beiden (en de relatie) geen goed. Mensen die tappen moeten ook juist grenzen krijgen denk ik.

Misschien is het vooral goed om te proberen in je eigen kracht te blijven staan en je niet te veel aan te gaan passen of weg te geven....
Ik weet uit eigen ervaring dat het zo veel makkelijker gezegd dan gedaan is. Je loyaliteit naar een moeder is groot. Het mag echter nooit ten koste van jezelf (en jouw gezin) gaan. Uiteindelijk is daar niemand mee geholpen.


Zelf vond ik herkenning in de boeken van Carry Slee... ik heb hier ooit al eens een stukje geplaatst uit 'de toegift' (daar moest ik nu aan denken)....

'Mijn moeder kan niet leven, en dat zal altijd zo blijven. Ik kon het hardop zeggen, zonder te huilen. Ik kon het opschrijven: ik kon het aan iedereen vertellen zonder schaamte. Maar ik had haar niet verlaten. De liefde en de zorg waren er nog steeds en daardoor de angst en de pijn.
Ik probeerde van alles. Ik trok een glazen wand op als zij er was. Ik deed alsof ik in een koker zat waar ze niet bij kon komen. Ik zag haar voor me in zwart-wit in plaats van in kleur. Maar mijn gevoel voor haar was zo krachtig dat ze overal doorheen drong. Toch moest ik me van haar bevrijden. Mijn leven had voortdurend om haar gedraaid. Ik moest mijn eigen leven een kans geven.'


uit: 'De toegift' (2005), Carry Slee.
(daarvoor verschenen:'moederkruid'(2001) en 'dochter van Eva')

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki