Loading...
nl

Alcohol, drugs en spiritualiteit

Helma
Helma nov 24 '08
Breng je jezelf met een sjamanistische trancereis onder een soort zelfhypnose? en kan dat alleen met muziek erbij?

Dingen over het hoofd zien: lastige materie. Ik zie vaak dingen die voor het grijpen liggen over het hoofd.

Misschien moet ik eens naar de opticien cool
proost
proost nov 24 '08
Een vriendin van mij leert voor sjamaan en vertelde dat die leraar eens per week stoned is van de hasjies of marihuana, waaraan zij weigerde mee te doen.
Een sjamanenleraar, die stoned is hoort in een kamertje apart en niet voor een spirituele klas voor een collectief bewustzijn.
Takhihiii
Takhihiii nov 25 '08
Ja, ik dacht dat in het shu'em sjamanisme wiet wordt gebruikt en ook in de ayahuasca kerk. Je moet zelf maar besluiten of dat de weg voor jou is, maar veroordelen zal ik het niet. Een goeie sjamaan doet niet snel zoals het hoort, is mijn persoonlijke mening... laugh

In een sjamanistisch ritueel schep je een sfeer, een heilige ruimte wordt het ook wel genoemd, dat kan inderdaad met muziek. Alles wat in die heilige ruimte gebeurt, heeft de kracht om te veranderen. Het is belangrijk om een aandachtspunt te hebben, waar de kracht op gericht wordt. Ik denk dat het uiteindelijk niet zoveel verschilt met meditatie en hypnosetechnieken.
Soulmate
Soulmate nov 25 '08
ik ben al enige tijd bezig om met beide voeten stevig op de aarde te komen en vandaar uit de paranormale zaken realistisch waar te nemen. volgens mij blijf je zweven als je onder invloed de reizen moet afleggen, of zie ik dat verkeerd? ik neem aan dat het lichaam ook weer moet afkicken na een periode met drugs, of dit nou een lange of korte tijd is. ik weet wel dat ik zonder drugs al bleef zweven toen ik geen vaste bodem onder mijn voeten had. dit kwam doordat mijn polariteit omgedraaid is ten opzichte van normale mensen. ik heb me nooit met drugs ingelaten overigens, dan kwam ik waarschijnlijk helemaal niet meer beneden.....
Helma
Helma nov 26 '08
Eigenlijk ben ik jaloers en zou die inzichten ook willen kennen. Maar helaas ben ik omfloersd, en is mijn blik vertroebeld door mijn geklungel van alledag.
Het leven is voor mij al heftig genoeg. Helaas rook ik ook weer, terwijl ik hier acht jaar af was. Laat ik daar eerst maar eens vanaf zien te komen!
Ik weet dat ik het kan, en dat gaat me lukken ook.
Maar nu nog niet.
Takhihiii
Takhihiii nov 26 '08
Ja, hoe kom je van een verslaving af?
Soulmate
Soulmate nov 26 '08
wat in je gedachte leeft is vaak een illusie. verslaving is een middel om te voelen dat je bestaat. het is niet erg te genieten van iets. de onrust blijft alleen bestaan zolang je je niet volgens je gevoel leeft en steeds dat stukje probeert op te vullen met de ander, een ander. het helpt als je op zo'n moment beseft dat je jezelf, je onontgonnen stuk, het geblokkeerde gevoel mist. dat het diep vertrouwen in jezelf je brengt waar je moet zijn. maar dat is wel een moeilijk stuk, want we zijn zo veel gewend intussen....
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 11 '09
Origineel bericht van: HelemaalHelma
De laatste tijd lees ik nogal eens her en der dat mensen die bezig zijn met hun spirituele ontwikkeling, op welk terrein dan ook, de helderheid pas bekomen na het nuttigen van alcohol, of onder invloed van een wietje.

Het lijkt me best handig als je ineens alles snapt door geestverruimende middelen, maar wat doet het met je op den duur? Levert het je werkelijk zoveel op?

Ik denk niet dat het je heel veel oplevert. Ik heb op de Havo wel eens een blowtje gerookt en vond dat toen wel leuk, maar deed het meer om te vluchten uit mijn leven van toen.

Ik ga nu nog regelmatig naar house-partys en zie dan dat ongeveer 80% van de mensen daar een pilletje of wat anders neemt. Ikzelf heb hier nooit de behoefte aan gehad en heb daarom ook nog nooit een pilletje, snuifje of een spuitje genomen. Mijn vrienden weten dit ook en respecteren dat ook. Ook zeggen ze altijd dat ze het zo knap vinden dat ik niets gebruik en zeggen dan ook dat ik er nooit aan moet beginnen.

Ik heb er ook totaal geen behoefte aan en weet dat ik zonder die troep ook een top avond heb. Vaak sta ik om 7:00 's ochtends nog te springen op de dansvloer, terwijl de rest als een dood vogeltje erbij staat. Alleen daardoor al, weet ik zeker dat ik het niet nodig heb.

Ook zullen die middelen mij geen beter of ander spiritueel inzicht geven, omdat ik alle inzichten nu gewoon krijg als ik daarom vraag en nodig heb. Juist verdovende middelen vertroebelen een helder inzicht en is de reden dat ik er tegen ben.

Ik drink heel af en toe alcohol, maar voor de rest niets, en dat bevalt me heel goed. Dus voor mij, geen drugs en spiritualiteit. In mijn ogen gaan ze totaal niet samen!
Precious1
Precious1 mei 18 '09
Goed gezien Nims.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik een periode heb gehad waarin ik regelmatig weleens een xtc-tje nam, een blowtje en heb ook weleens coke geprobeerd.
Net zoals jouw vrienden op die housefeestjes. Ook ik ging die housefeestjes af.
Ik heb daardoor absoluut geen spirituele ervaringen gehad, wel hallicunaties waar ik erg om heb gelachen.
Ik gebruik het al een aantal jaar niet meer omdat ik heb geleerd dat het juist zeer slecht is voor je spirituele groei.
Je gaat ontzettend "open" staan en negatieve energieen hebben dan vat op je. Daarnaast krijg je ook gaten in je aura waardoor je onbeschermd bent.

Het in trance raken dmv drugs is niet de manier om tot spirituele inzichten te komen. Het is een kunstmatige manier die meer slecht goed dan goed.

Tuurlijk krijgen sommige mensen een praatkick of gaan ze diep filosoferen tijdens een trip, maar dat heeft meer met de serotonine en adrenaline huishouding in je lijf te maken dan met echt spirituele openbaringen.
Islandlady
Islandlady mei 18 '09
Origineel bericht van: Helma

De afgelopen maanden heb ik nogal regelmatig (vanaf en uur of vier in de middag) rode wijn genuttigd. En dat was ronduit lekker. Het maakte me erg vrolijk, maar het leverde mij in ieder geval geen echt helder moment op. Sterker nog, ik raakte erdoor bij mezelf vandaan
Nu drink ik nauwelijks nog wijn: ik wil graag helder zijn, om de boel te kunnen overzien.

Precies Helma,

Ineens viel bij mij ook het 'kwartje' ik was heel ver bij mijzelf vandaan en sinds ik gestopt ben met de vele drankjes gaat het een stuk beter. Begin de dingen weer helder te zien.
Was kennelijk niet eerder de juiste tijd en nu gelukkig wel!

Op zijn tijd drink ik nog wel een wijntje maar haast niet meer dan 1 of 2 glazen. Nu nog van het roken af. Koffie misschien ook wel!
Emuca
Emuca mei 18 '09
Ik ben een van de weinige jongeren die geen drugs heeft gebruikt of gebruikt, rookt of heeft gerookt en niet drinkt. smileIk heb die zooi niet nodig... EN al helemaal niet voor spirituele gebeurtenissen.
Islandlady
Islandlady mei 18 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik ben een van de weinige jongeren die geen drugs heeft gebruikt of gebruikt, rookt of heeft gerookt en niet drinkt. smileIk heb die zooi niet nodig... EN al helemaal niet voor spirituele gebeurtenissen.

Goed Zo!
Drugs heb ik nooit gebruikt. En de alcohol was meer het vluchten voor mijzelf de omgeving en alles wat er gebeurde. Gelukkig ben ik daar vanaf smile
Cialara
Cialara mei 18 '09
Ha ha, mijn enige verslaving is Cola Light! Helaas heel erg slecht voor je tanden, maar ja, ik rook niet, drink zelden alcohol en koffie vind ik heel erg vies... Maar ieder zijn ding zeg ik altijd. Ik denk dat velen wel iets hebben waarvan ze weten dat ze moeite hebben om het te laten staan...

Verder geloof ik niet dat je echt iets nodig hebt om je spiritualiteit te verlevendigen, dat moet vanuit je zelf komen en niet uit een poedertje, pilletje of drankje of wat dan ook.
Eruan
Eruan mei 18 '09
Angel dat is herkenbaar, ik rook niet, heb het nooit geprobeerd, en wil het eigenlijk ook niet proberen. Heel soms drink ik een glaasje wijn bij het eten van bijvoorbeeld een pizza maar verder heb ik er ook geen behoefte aan. Ook drugs ga ik zeker nooit gebruiken. 2 mensen die ik ken zijn verslaafd en zo hoor je toch wel nare dingen.
Volgens mij krijg je van drugs en zo juist een wolk in je hoofd, dus het lijkt me niet dat je dan ineens een spirituele ervaring hebt...
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 18 '09
Goh wat zijn we netjes allemaal hier haha smile.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420