Al geruime tijd maak ik zelf kaarsen. In melkpakken, pringle-bussen, en ook konische. In verschillende lagen, met allerlei kleuren.
Afgelopen week was ik in een nieuw winkeltje in het dorp hier. Ik kwam erachter dat alles wat er staat is gemaakt door huisvrouwen. Houtbewerking, stofbewerking, lampekappen, sieraden, enzovoort. Ik zag wel kaarsen staan, maar die leken me niet zelfgemaakt. Om een lang verhaal kort te maken, ik sprak geruime tijd met de vrouw die de winkel runt, en ze is enthousiast over het feit dat ik kaarsen wil gaan maken voor die winkel! Gaaf he! Ik mag zelf de prijs bepalen, 10 % is voor haar.
Ook wil ik (weer) dromenvangers gaan maken. Verder heb ik ooit eens een 3D-schilderij gemaakt van stof, waarbij de onderdelen van het doek afkomen (opgebolde gezichtjes, haar van schapewol met enorme vlechten, rokken die over de rand van de lijst hangen): ook dat wil ik dolgraag weer gaan doen. Ik ben helemaal happy. Heerlijk, vooral nu, met die donkere dagen.
Eén mail rondgedaan, en de ganse familie gaat kaarsvet voor me sparen! Dus dan weten jullie wel hoe het stinkt in mijn huis dit weekend...
Het geeft me een enorme kik, dit. Ik zou zelfs workshops mogen geven, maar dat vind ik een beetje te veel van het goede...
ik moet even flink aan de bak voor de feestdagen: dan is de verkoop het hoogst van het hele jaar! Hihihi, LOLLLLLLLLL...
(een week geleden snapte ik geen barst van mijn eigen tarotlegging: nu weet ik waarom!)