Loading...
nl

Klachten bij chakra blokkades

admin
admin sep 24 '10
Het was inderdaad een email ja laugh
Ik kan op de foto niet zien welke kristallen je aan de ketting hebt hangen.
De foto is te klein.
Ik zie wel dat het veel kristallen zijn maar zover ik kan zien maar twee of drie soorten?
Misschien kun je een grotere foto sturen?
admin
admin sep 25 '10
Ik heb niet in het donker gekeken smile
Sorry ik kan met deze foto's helemaal niks, er zitten aan elke ketting wel twintig soorten steentjes, je zult zelf ook wel snappen dat dat geen doen is.
Ik zou ze lekker zelf dragen (het ziet er vrij rustig uit, ik zie amethist en vooral veel agaat) en geef je kindje een ketting met 1 of twee steentjes.
Soenarjo
Soenarjo jan 25 '11
Hallo iedereen,

Ten eerste dank voor inhoud van deze post en dat ik jullie ervaringen ook heb mogen lezen. Na aanleiding van wat ik de afgelopen dagen en vandaag ook weer heb gelezen over chakra-blokkades, en als kijk naar mijn 'klachten' van de afgelopen tijd en kenmerken die daarbij horen, denk ik dat mijn zonnevlecht geblokkeerd is. Vandaag heb ik een Tijgeroog omgehangen, maar eerlijkgezegd heb ik weinig ervaring met edelstenen. Heeft er iemand tips qua behandeling en reiniging?

Groetjes Soenarjo
Yggdrasill
Yggdrasill mrt 10 '11
Uiteraard heb ik die.... als gemmoloog!
Sundance
Sundance mrt 10 '11
leert een gemmoloog ook dat? leuk. ik dacht meer de echtheid van stenen en zo maar niet de 'spirituele' kant.
waar heb jij je opleiding gedaan joh. wel leuk.
Serenity
Serenity mrt 11 '11
@Soenarjo, bij alternitieve geneeswijzen staat er een rijtje met allerlei onderwerpen waar het reinigen van edelstenen ook bij staat.
Kijk er maar naar het is erg leerzaam ook staat er iets over edelstenen&mineralen&edelsteentherapie dus genoeg leesvoer al zeg ik het zelf! ^^
Nimueh84
Nimueh84 feb 23 '12
Wat een geluk dat ik dit topic nu lees. NiMS, bedankt voor dat lijstje. Ik was al op zoek naar een handig en overzichtelijk lijstje over de chakra's en de blokkades enzo!
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 24 '12
Mediteren zou een hele goede optie zijn om de chakra te "openen"

vergeet daarbij allereerst niet om je goed te aarden
Mediteren zou een hele goede optie zijn om de chakra te "openen"

vergeet daarbij allereerst niet om je goed te aarden!!

Aarden/ gronden

Bij aarden ga je met beide voeten op de grond staan en je benen iets uit elkaar.
Laat je armen slap langs je lichaam hangen.
Adem 5 keer diep in *eventjes vasthouden* en dan weer uit
Sluit je ogen ( dat is makkelijker, geen afleiding)
Dan probeer je je voorstellen dat er wortels vanuit je benen, via je voeten de aarde in groeien
Laat daarbij ook de nare en angstige gedachten en gevoelens los
Probeer je helemaal te ontspannen
Voel je als een grote boom die stevig in de aarde staat
Probeer zo diep mogenlijk te ademen
Laat de zuurstof je hele lichaam vullen
Terwijl je deze vasthoud,( 5 tellen) visualiseer je dat ook de wortels in deze 5 tellen
worden gevult met zuurstof... dan weer uit ademen
Voel je 1 met de aarde...


http://www.eclecticenergies.com/nederlands/chakras/chakratest.php
^^ Hier kun je een test doen (56 vragen) om te kijken hoe ver je chakras open staan

Mijn uitslag is:

Wortel: open (62%)
Sacraal: open (50%)
Navel: open (62%)
Hart: open (50%)
Keel: overactief (81%)
Derde Oog: overactief (75%)
Kruin: overactief (75%)

http://www.eclecticenergies.com/nederlands/chakras/openen.php

^^ Ook een goede site om je chakra's te openen

Speciaal voor de zonnevlecht is hier een goed filmpje ( met gepaste muziek)
om te mediteren

Ga er maar eens lekker voor zitten, haal maar diep adem en laat alles tot je komen.
Richt je aandacht op de zonnevlechtchakra laat je fijntjes meenemen.
Visualiseer dat er een mooie gele bloem zijn blaadjes 1 voor 1 opent voor de zon
Voel de warmte en de energie
Het kan zijn dat je een flinke huilbui krijgt bij het openen
( dit hoort er eigenlijk bij, door de blokade die zich laat bennentreden )

voor de gene die geïnteresseert zijn in het openen van " andere" chakra's :

1 Wortel chakra:


2 Sacraal chakra:


3 Zonnevlecht: chakra:


4 Hart chakra:


5 Keel chakra:

6 Voorhoofd chakra:


7 Kruin chakra:

Er schijnt ook nog een 8ste chakra te zijn die de zielster genoemd wordt:
8 Zielster:


goede reis naar jezelf smile

groetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 25 '12
En een steen maakt geen chakra's open

Een steen is soms een goed hulpmiddel om wat meer aandacht te
vestigen op de betreffende chakra...
( voor de zonnevlecht kun je hiervoor de tijgeroog,citrien, barnsteen, goudtopaas)

Tijgeroog is een beschermende steen die de aandacht naar binnen richt en naar het grotere geheel. De steen beschermt tegen negatieve invloeden van buitenaf en geeft inzicht in onszelf en anderen. De steen helpt om afstand te nemen, het overzicht te bewaren, informatie te integreren en je doelen te bereiken. In moeilijke periodes kan tijgeroog kracht, moed en vertrouwen geven en helpen met interne conflicten, dilemma’s, twijfel en besluiteloosheid. Tijgeroog bevordert rust, werkt pijnstillend, helpt bij overprikkeldheid van het zenuwstelsel en gaat hyperventilatie tegen. De steen heeft een positieve invloed op verkoudheid, astma, ogen, keel, geslachtsorganen en ontkrampt bij spanningen. Tijgeroog kan nuttig zijn voor mensen met persoonlijkheidsstoornissen, depressies en verslavingen. Goudgele tijgeroog is een goede steen om te dragen tijdens examens.
~~~~~~~
Citrien is een zonnige en verwarmende steen. De steen bevordert zelfvertrouwen, zelfrespect, individualiteit, extraversie en stimuleert zelfverwezenlijking. Het geeft energie, levensvreugde en moed en helpt zo depressies, angsten en fobieën en zelfdestructief gedrag te overwinnen. Citrien trekt geluk, voorspoed, succes, rijkdom en overvloed aan en stimuleert de drager om dit met anderen te delen. De steen maakt creatief en bevordert zelfexpressie en helpt om conflicten binnen een groep op te lossen. Citrien beschermt de aura en reinigt de chakra’s. Ook fysiek zorgt de steen voor energie. Het stimuleert de spijsvertering en heeft een gunstige invloed op de maag, milt en alvleesklier. Ook helpt citrien bij infecties van de nieren en blaas, verbetert het de bloedcirculatie en helpt het mensen met chronisch vermoeidheidssyndroom.
~~~~~~~~~~
Barnsteen of amber is een krachtige reinigende steen (van lichaam en energielichaam) die negatieve energie en pijn omzet in positieve energie en daardoor evenwicht brengt en stabiel, creatief en vrolijk maakt. Barnsteen bevordert een flexibele, open, spontane en zorgeloze houding en versterkt het vertrouwen in jezelf. Hierdoor vermindert de steen neerslachtigheid, stress, depressie en suïcidaliteit. Fysiek kan barnsteen helpen bij klachten van de maag, milt, nieren, keel en galblaas. Het vermindert gewrichtsklachten en versterkt de slijmvliezen en stimuleert het genezen van wonden. Het verlicht de pijn bij het doorkomen van tanden en kiezen bij kinderen. Barnsteen heeft een positieve werking op de ziekte van Lyme.

~~~~~~~~~
(goud)Topaas is een zonnige steen die op een zachte manier ontwikkeling (geestelijk en spiritueel) en zelfverwezenlijking stimuleert. De steen helpt je je eigen weg te vinden en te volgen te vertrouwen op je eigen innerlijke bron aan kennis en wijsheid. Het helpt je doelen stellen en om die doelen te bereiken. De steen bevordert empathie, openheid, eerlijkheid, waarheid, vreugde en voorspoed. Het brengt de energiebanen (meridianen) in balans en stimuleert artistieke creativiteit. Fysiek brengt de steen de spijsvertering en stofwisseling in evenwicht en versterkt de zenuwen. Het stimuleert verbrandingsprocessen en smaak maar heeft ook een positieve invloed op anorexia
~~~~~~~~
Bron: http://www.edelstenenenmineralen.nl/
Maar bij een echte blokkade, zal je echt vanuit je bewustzijn de oorzaak het probleem onder handen moeten nemen...

groetjes moonflowertje
Tammie
Tammie jul 9 '12
Ik ben zo geblokkeerd geweest dat ik mezelf niet eens kon helpen en ik ben ingewijd voor reiki. Voetreflexologie heeft mij daarbij erg geholpen. Nu stroomt alles weer zoals het moet. Mijn reiki energie voel ik ook nu pas echt goed stromen! Allez komt goed,maar ik ben er nog niet... Heel belangrijk dat alles goed blijft stromen. Ik ga er gbruik van maken ook! Zin in...... smile
Tammie
Tammie jul 22 '12
Ik heb een chacra test gedaan en daar kwam uit dat in mijn zonnevlecht een blokkade zit. Ik draag dus dus een gele steen aan een ketting.
Maar als ik er dan over ga lezen dan zi ik dat ik heel dubbel ben. Alsof en juist heeeel open sta want ik lijk wel een spons voor andere energieeen dieik allemaal in me opneem. Maar aan de andere kant is er ook een blokkade op veel gebieden. Ik snap het niet meer!???
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 22 '12

http://www.eclecticenergies.com/nederlands/chakras/chakratest.php

Gratis chakra test om uit te vinden hoe "open" elk van je zeven chakra's is.

De vragenlijst bestaat uit 56 vragen, waarop je van "helemaal niet" tot "zeker" kunt antwoorden.
Probeer om zo eerlijk mogelijk te zijn over jezelf, om zo accuraat mogelijke resultaten te krijgen.

Behalve een lijst die aangeeft voor iedere chakra of die onderactief, open of overactief is,
bestaan de testresultaten uit een grafiek die de activiteit van elke chakra aangeeft.

Ik persoonlijk vind het wel een goed test wink


groetjes moonflowertje
Tammie
Tammie jul 23 '12
die test had ik al gedaan, komt wel uit dat ik daar nog geblokkeerd ben. En dat klopt ook wel. maar las dan ook weer dat als je gevoelens/energieen zo erg overneemt dat het dan juist teveel open staat.
Ik sta heeeel open en ben net een spons, dus dat spreekt elkaar wel een beetje tegen zeg maar! De rest klopt dan allemaal weer wel... zoals geen zelfwaardering en dat soort dingen... dus weet wel dat ik daar aan moet werken!
Misschien toch een reiki behandeling laten doen... ? Tja... weet t dus ff niet.
Ik merk wel dat ik al wel meer zelfwaardering heb dus begint open te gaan zeg maar. Ik ben alleen bang dat ik het op de verkeerde manier doe.

Liefs Tammie
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 23 '12
Informatie Portaal Vijfde Dimensie - derde chakra
Derde chakra: Het derde chakra, de zonnevlecht of de Plexus Solaris, bevindt zich in de maagstreek, boven je navel. De kleur van dit chakra is geel en het staat voor eigenwaarde, vertrouwen, vrede, controle en innerlijke harmonie.

Het derde chakra fungeert als onze intelectuele mal of vorm. Als de achterkant van dit chakra helemaal open en gezond is zullen we niet deelnemen aan oorlog en geweld, want de basis van oorlogvoeren is vooroordeel en angst. Er is eenvoudigweg geen ruimte voor geweld als we handelen vanuit zelfvertrouwen en authenticiteit. Het geeft ons kennis van het zichtbare en het onzichtbare en geeft ons, als we vertrouwen hebben in onze eigen mogelijkheden, de ideeën voor het vaststellen en bereiken van onze doelen. Of de dingen al dan niet goed gaan, het beïnvloedt ons waardegevoel niet. Er valt niet over te onderhandelen en het wordt evenmin bepaald door invloeden van buitenaf. Spirituele twijfels worden opgelost. Blokkades in dit centrum komen voort uit twijfel (een gebrek aan vertrouwen) in onze eigen hogere doelen en idealen.

Je derde chakra staat voor je Ego identiteit

Zonnevlecht-Chakra edelsteen: citrien, calciet
Kleur: geel
Mantra: RAM
Bloemblaadjes: 10
Element: vuur
Plaats: zonnevlecht
Functie: kracht, wil
Het gele centrum is het zonnevlecht-chakra, net onder het borstbeen. Dit is het centrum van zelfbewustzijn. Charisma, uitstraling, opgewektheid, zelfvertrouwen en het gevoel van mogelijkheden en kansen komen vanuit dit centrum. Als het geblokkeerd is voelen we ons nerveus, neerslachtig en onzeker.

Belangrijkste levensgebieden:
Energie, aktiviteiten, autonomie, individuatie, wil, eigenwaarde, macht.

Raakt uit zijn evenwicht bij het oplopen of ondergaan van:
Schaamtegevoelens, autoritaire handelwijzen, onzekere situaties, onderdrukking van de wil, lichamelijke mishandeling, emotionele manipulatie, niet bij de leeftijd passende verantwoordelijkheden.

Lichamelijke aandoeningen:
Eetstoornissen, spijsverteringsstoornissen (maag, alvleesklier, galblaas, lever), hypoglykemie, diabetes, spierkrampen, spierstoornissen, chronische vermoeidheid, hoge bloeddruk.

Kenmerken van een onderontwikkeld derde chakra:
Weinig energie, zwakke wil, gemakkelijk te manipuleren, weinig discipline en vermogen om dingen af te maken, weinig eigenwaarde, kil (emotioneel en/of lichamelijk), slechte spijsvertering, aangetrokken door opwekkende middelen, slachtoffermentaliteit, passief.

Kenmerken van een overontwikkeld derde chakra:
Bovenmatig agressief, overheersend, behoefte om gelijk te krijgen, machtshongerig, aangetrokken tot kalmerende middelen, woedeaanvallen, koppigheid, sterke ambities, prestatiegericht, arrogant, hyperaktief.

Bron: http://www.vijfdedimensie.nl/content/view/62/67/

Dit is iets waar iedereen mee worstelt; onzekerheid!
Het komt vanzelf goed! aldoende leert men, door schade en schande word je wijs laugh
Dus het heeft niets te maken met energie van een ander wat jij "overneemt" maar eerder jou zelfvertrouwen die de blokkade veroorzaakt...

Er is dus wel een ingang, maar geen uitgang om het zo maar te zeggen, tenminste zo zie ik het...
Jij kan je 100% inleven en invoelen in een ander, alleen vind je het moeilijk om mensen te zeggen waar het op staat...
je wilt een ander niet voor het hoofd stoten of kwetsen...
Waarschijnlijk omdat het uiteindelijk toch weer terug komt, Je voelt wat een ander voelt als je diegene (per ongeluk) kwetst...

Je zal wel gemerkt hebben in het leven dat sommige mensen gewoon profiteren van jou goedheid, er zijn mensen die "weten" dat je toch geen nee durft te zeggen, en maken daar misbruik van...
Dit heeft bij mij best een tijdje geduurd,voor ik het inzag...
Maar toen ik het eenmaal inzag dacht ik ho!
Er zijn nu wel mensen tegen wie ik nog steeds geen nee kan zeggen, maar over het algemeen laat ik niet meer over me heen lopen wink
In ieder geval niet door iedereen...
Ik ben wie ik ben, en als een ander daar problemen mee heeft, tja
jammer dan...

Dit is wat bij mij naar boven komt borrelen, hoor wink
vanuit mijn eigen ervaring ^^

groetjes Moonflowertje wink
L'arbre de vie
L'arbre de vie jul 25 '12
Hoi Tammie,

Je derde chakra is jouw krachtcentrum.

Daarnaast zitten daar ook jouw macht / onmacht stukken en de demon van het derde chakra "Schuld'' .

Ik heb zelf een tijd geleden daar ook last van gehad en ben met mijn eigen dader/slachtoffer stukken gaan werken, waarbij ik uit kwam in mijn 'macht/en onmacht' delen in mijzelf. Toen ik daar doorheen ben bewogen, kwam ik mijn demon tegen 'namelijk de overtuiging dat ik 'schuldig' was.

Om een lang verhaal kort te maken: mijn Tip is dan ook; Ga eens bij een regressietherapeut op onderzoek in jezelf;-)

Succes,
L'arbe de vie
Tammie
Tammie jul 26 '12
Ja dat zou ik graag willen doen idd... Mooi.dat je er wat aan hebt gehad. Dank jewel voor de tip.

Veel liefs van tammie
Laurina
Laurina aug 1 '12
Hai Tammie,

Misschien dat je na het lezen van mijn persoonlijke ingeving wat bewuster wordt van wat er kan spelen.

Jij bent hooggevoelig en neemt dus snel waar hoe en wat anderen voelen. Waarschijnlijk heb je vroeger gedacht dat dit heel normaal was en dat iedereen dat deed of kon. Jij ervaarde dat jij wel rekening met de gevoelens van anderen hield, maar de meeste anderen niet met die van jou. Dit gaf je een gevoel van ontkenning, onderwaardering en je verloor steeds meer je zelfvertrouwen. Per slot van rekening was jij niet belangrijk genoeg om rekening mee te houden.

Nu ben je je ervan bewust dat jij anders bent en realiseer je je dat het onmacht van anderen was dat ze jou niet aanvoelden, maar je innerlijke kind heeft die gevoelens van ontkenning nog niet losgelaten.

Ik hoop dat je met hulp je innerlijke kind kan helpen met het loslaten en dat je bij alles wat je doet voor anderen, NOOIT jezelf op een 2e plaats zet. Laat het altijd jouw keus zijn om een ander te helpen, niet een verplichting omdat iemand dat nodig heeft.

Je kunt er pas voor een ander zijn, als je er ook voor jezelf bent!

Sterkte meid, ik zal je reiki en liefde sturen om je te helpen.

Liefs Laurina
Tammie
Tammie aug 2 '12
Jeetje elke keer als iemand min ziet word ik zo emotioneel. Ben dat
niet gewend en jij slaat zo de spijker op zijn kop.
Dank je wel!!!! Voor je liefde,warmte,steun,reiki maar vooral omdat jij
JIJ bent!:)

Lieve groet van Tammie
Pagina's: Vorige 1 2
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki