Loading...
nl

is ons leven een illusie?

Lena
Lena nov 13 '08
laatst hoorde ik in een uitzending van paul en witteman een uiteenzetting van freek de jonge dat het hele concept van een nieuwe wereld en ontwaken een illusie zou zijn.
hoe denken juliie hierover is het een zeepbel?
Delen:
Maris1976
Maris1976 nov 13 '08
Ik weet het niet Lena, maar wel goed dat er eens aandacht aan wordt besteed, positief of negatief maakt me niet uit.
Sephora
Sephora nov 13 '08
Ik vind 't geen illusie maar meningen verschillen smile

Maar zelfs al was 't een illusie, waarom zou dat een negatief iets moeten zijn? Stel dat iedereen volgens het concept van Nieuwe Wereld en Ontwaken zou leven (ongeachte of 't een illusie is of niet)...zou 't dan geen betere wereld zijn?
gast
gast nov 13 '08
Is het leven nu geen illusie dan? Daarom sluit ik me aan bij Sephora; als we dan toch in een illusie leven, dan liever in de een nieuwe wereld die in harmonie is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 13 '08
Freek de jonge is een ilusie winknet zoals wij allemaal.

Maar om even serieus op de vraag in te gaan. De nieuwe wereld is geen ilusie, alleen kunnen wij hem alleen maar vanuit 2e hand ervaren. Dit heeft te maken met in welke dimensie wij op dit moment leven (4e) en de dimensie waarin de nieuwe wereld zich bevindt (9e). Wanneer wij in staat zijn om de nieuwe dimensies te ervaren, zal de wereld die we nu kennen, juist de ilusie zijn.

Het is een kwestie van afstemmen en er klaar voor zijn.
gast
gast nov 13 '08
Alles wat wij ervan "maken" is een illusie. Dat wat IS is geen illusie maar zodra je die gaat interpreteren wordt het een illusie. En aangezien we het nu alleen maar kunnen ervaren als we het middels onze hersenen omzetten naar dat wat we zien horen ruiken voelen proeven zal het voorlopig nog een illusie zijn ja.
Gelukkig krijgen we de mogelijkheid om voorbij onze fysieke zintuigen te komen. Want betekend Maya ook niet toevallig illusie. En als 2012 het einde is van de Maya kalender zal het dan betekenen dat er een einde komt aan de collectieve illusie van de wereld waarin we nu leven?
Soulmate
Soulmate nov 13 '08
ik geloof niet in een nieuwe wereld, ik geloof wel dat de mens steeds meer terug gaat naar de basis en ook steeds gevoeliger wordt. ook wordt de mens min of meer langzaam gedwongen naar zichzelf te kijken door een groeiende individualisering wat veel conflicten zal geven doordat bepaalde zekerheden steeds meer wegvallen. dan komt de mens er achter dat het zich altijd gevuld heeft men zekerheden en vindt dus een leegte in zichzelf. door aan te sluiten op de Goddelijke verbinding kan men zo het vertrouwen weer terug vinden en zich ook automatisch afstemmen op de toekomst. door de ware essentie te herinneren kan men terugvallen op zichzelf en aansluiten op een groter geheel. het oervertrouwen komt hierbij terug en de angst verdwijnt.
gast
gast nov 14 '08
Maar als dit zo wordt zoals jij het nu zegt dan is het toch qua ervaring een "nieuwe" wereld.
Feitelijk is er niets nieuws, want het is er altijd al geweest en zal er ook blijven. Maar hoe het ervaren wordt is wel degelijk "nieuw" voor de mens zoals die nu is. Vergelijk het met een flatgebouw van 9 verdiepingen. Als je altijd alleen maar toegang had tot de eertse drie, en dus ook feitelijk geen weet hebt van die andere daarboven omdat je die nooit ervaren hebt, dan bestaat jou wereld dus maar uit 3 verdiepingen/uitzichten. Als je de deur ontdekt naar de volgende verdieping dan gaat er letterlijk een nieuwe wereld voor je open omdat je die nog niet kon en dus nieuw voor jou, maar niet voor het flatgebouw opzich want die bestond al voor je hem ontdekte. Iedere verdieping is dus een "nieuwe" wereld voor jou persoonlijk.
Grappig woord eigenlijk, verdieping, want je zou bijna denken dat je onder de grond gaat i.p.v. hogerop.
Veel woorden die aan fysieke dingen zijn gegeven zijn tegenovergesteld op geestelijk gebied ben ik in de loop der jaren achter gekomen. Ben er alleen nog niet helemaal achter wat er eerder was, het fysieke of het geestelijke.
Maris1976
Maris1976 nov 14 '08
Wat word eigenlijk verstaan onder de nieuwe wereld, of liever gezegt, wat verstaan jullie eronder?
Lena
Lena nov 14 '08

De Illusie van het Nieuwe Tijdperk



Waar gaan we heen? Naar 2012? Wel nee we gaan gewoon van het ene moment het andere in, wat de stelling bevestigd dat er altijd alleen maar NU is geweest en zal zijn. Veel mensen zijn enorm gefixeerd op 21-12-2012 niet eens wetende waar ze op wachten. Nou ik durf jullie te zeggen dat na 21-12-2012 gewoon 22-12-2012 zal zijn. Veel mensen zijn vervuld van bewuste of onbewuste angsten voor allerlei rampscenario's waar ik van denk dat je als je de ogen goed open hebt ze nu al om je heen ziet gebeuren.



Waarom wordt er erger verwacht terwijl er nu al om ons heen de verschrikkelijkste dingen gebeuren. Beter stellen we ons in op het creëren van een betere wereld. Een andere visie vormen rond het omgaan met Moeder Aarde. Beseffen dat er na ons nog vele generaties zullen mogen leven hier, laten we dan in elke geval er een schitterende planeet van maken, waar respect heerst voor Moeder Aarde en alle vruchtbaarheid die zij rijk is.



Wie werkelijk wezenlijk om zich heen kijkt moet toch in gaan zien dat al dit moois niet mag vergaan. We leven als mensen op een schitterende planeet, in de wijde omtrek in dit Universum is nergens zoiets prachtigs te vinden. De mens heeft de hoogmoed voor God te willen spelen en te denken dat het aan hun is om te verwoesten wat hen niets zegt. De tendens van het ikke ikke ikke concept is wel aan het omdraaien naar het samen staan we sterk concept.



Daarin kunnen we wel zien dat we al zijn doorgeschoven naar het Aquarius Tijdperk wat in de jaren 60 en 70 zo veelvuldig is bezongen en waar prachtige kwaliteiten aan toegedicht zijn. En mijn gevoel zegt oprecht dat we nu nog in de laatste stuiptrekkingen zitten van het Pisces Tijdperk en zoals al eerder aangegeven in Spirituele Groeipijnen denk ik dat dit mega groeipijnen zijn die we nu aan het doorstaan zijn op collectief niveau. En dat in 2012 dik feestgevierd mag worden voor allen die er dan nog zijn en de testen hebben doorstaan.



Testen? Hoezo? Welke testen? De test om te blijven geloven in wie jij bent en in het door blijven groeien ongeacht het tumult en de chaos soms om je heen. De test ook om te blijven geloven in de mensheid, dat wat er ook gebeurt er uiteindelijk enkel de goedheid van de menselijke inborst zichtbaar zal zijn. De test om te blijven zien dat liefde alles en altijd overwint. Te blijven beseffen dat er in ons een deel van het Goddelijke Licht leeft dat gevoed wordt door Het en De Allerhoogste. En het maakt werkelijk niet uit welke naam je Hem of Haar of Hem/Haar geeft. Het Licht weet wanneer er met hen gecommuniceerd wordt. Het Licht is alles omvattend alomaanwezig en alleswetend.



Dat we mogen gaan beseffen dat wat Jezus predikte nu langzaamaan plaats gaat vinden, de mensheid komt stapje voor stapje beetje voor beetje terecht in hun Christus Bewustzijn. Het bewustzijn dat we goed moeten zijn voor elkaar mensen planten en dieren maar ook in contact met God. Ook dat we daar voor mogen gaan staan dat wij Lichtstrijders zijn. Mensen die in een soort mist enkel en alleen maar door hun leven heen slobberen, omdat het zo hoort omdat het zo moet, helpen te ontwaken. Simpelweg omdat we niet hier zijn gekomen om op de automatische piloot te leven maar om ons volledige potentieel te leven en onze creativiteit in leven, welzijn en emotionele leven uit te drukken. Onze eigen waarheid in contact met God uit te dragen.



Zij die werkelijk vanuit hart en ziel zeggen, al is het in stilte of hardop en luid IK BEN DIE IK BEN die zijn al wel en breed in 2012 aangekomen. En zeker de overgangsperiode is een bumpy road waarin zelfs het fysieke lichaam de nodige adjustments moet doorstaan, maar ja logisch ook dat je 3 D lichaam geen voertuig kan zijn voor je ziel in 5 D of zelfs 6 D ... alles moet worden geijkt, ook onze menselijke lichamen, dus ja we hebben er fysiek last van en bij de ene mens kan dat resulteren in zelfs hartritme stoornissen terwijl anderen nergens last van hebben omdat die al eerder aardig uitgelijnd waren.



Hoe dan ook mensen koester geen illusionaire angsten, zij zijn zeer slechte raadgevers en zitten ver bezijden de waarheid. Koester jezelf en bevrijd je van alle illusies, ga enkel voor openheid en openhartigheid in de waarheid van het Licht.



Ben en blijf bij jezelf en in contact met je Innerlijke Licht meer zal je NOOIT nodig hebben.

Bron: Aquariusage.nl

dit is ook wel een mooie kijk op smile
Soulmate
Soulmate nov 14 '08
ja, verandering en extra verdieping is ook nieuw natuurlijk.
proost
proost nov 15 '08
Of we nu of straks in een illusie leven, sommigen leven bij de waan van de dag en het blijkt dan pas de dag of de week daarna dat je in een illusie geleefd hebt. Wie raakt er nooit eens de weg kwijt en belandt dat ergens waar je niet thuis hoort?

Twee astrologen ruzieden eens over het tijdperk van aquarius.
Volgens de één gaat dan alles beter. Volgens de ander heeft dat tijdperk een Januskop, twee gezichten, één met de blik vooruit tot in het oneindige en de ander met de blik achteruit tot in het oneindige. Vooruit vertechnologiseert de wereld en wordt de mens een nummer en achteruit zoekt de mens naar zijn diepste spirituele wortels.

Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad. Maak daar elke dag iets goeds van dan begint de nieuwe wereld in je eigen ziel.
Lena
Lena nov 17 '08
Origineel bericht van: proost
Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad. Maak daar elke dag iets goeds van dan begint de nieuwe wereld in je eigen ziel.


mooie gedachte cool
Soulmate
Soulmate nov 17 '08
heel goed. herkenbaar die januskop.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki