Loading...
nl

Huilen

natascha
natascha jan 26 '07
Hallo lieve mensen,

Ik zit met een probleem, ik huil om niets. Als iemand me vraagt hoe het met me gaat moet ik mijn tranen weg slikken, zit ik op de bank of lig ik in bed overkomt me in ene het gevoel dat ik moet huilen zomaar enkele voorbeelden. Ik probeer daar dan de oorzaak van te vinden maar ik kan mijn vinger er niet opleggen.

Nu ben ik in december van het ene op het andere moment gestopt met seroxat/paratoxine dus misschien heeft het daar mee te maken. Stijdens het slikken van de seroxat is mijn lievelings kat dood gegaan en mijn relatie verbroken toen had ik niet veel emoties wel een beetje gehuild maar het eigelijk meteen weer afgedaan met het is nou eenmaal zo.

Zijn al die huilbuien de weggedrukte emoties door de seroxat die nu als nog naar boven komen?

Of is er iets anders aan de hand?

Ik loop al een tijdje met de gedachten dit op dit forum te vragen en heb de stoute schoenen nu maar aan getrokken.

Misschien is er iemand die me kan helpen.

Liefs Natascha
Delen:
mause
mause jan 26 '07
het zou heel goed kunnen, dat de medicijnen je gevoel onderdrukt hebben, dat hoor je wel vaker. ook heb je de laatste tijd nogal wat meegemaakt op emotioneel gebied, dat moet er dus uit. ik denk zelf dat het wel goed is om het eruit te huilen, vaak lucht het wel op. heel veel sterkte.
natascha
natascha jan 26 '07
Dank je wel voor je reactie Mause
Mirreke
Mirreke jan 26 '07
Hoe mg slikte je ? En zonder afbouw gestopt??
Ik slik zelf ook Paroxetine (10 mg) maar mijn gevoel wordt er zeker niet door onderdrukt.

Ik denk dat je nu een leegte voelt omdat je er nu aan toe bent / open voor staat. Kat overleden, relatie verbroken... ik denk als jezelf in rustig vaarwater komt dat je er dan de tijd voor krijgt en dus beseft wat voor impact het allemaal heeft gehad.

Veel sterkte en ik zou gewoon huilen. Het lucht op en het heeft gewoon tijd nodig.
Thomas A
Thomas A jan 26 '07
Lieve Natascha

Als er zoveel tranen los komen, is daar natuurlijk een reden voor. niet iets om je rot over te voelen op zich, tenzij je dit onrustig maakt. Tranen kun je zien als een werkelijke aderlating en ook als loslaten van verdriet wat er zit. Tuurlijk is het zo dat als je een medicijn slikt om je beter van te gaan voelen en je stopt daarmee dat het een en ander los kan komen.

Ja als je relatie beeindigd is en dan ook nog eens je lievelings kat overlijd, dat er dan en basis voor verdriet is. Veel mensen zien beide gebeurtenissen als rouwen.

Het afdoen met "het is nu eenmaal zo" helpt dus niet en logisch ook; je bent een erg fijngevoelig iemand.

Laat het verdriet zijn Natascha, de tranen mogen. Er komt zo ook weer ruimte voor nieuwe fijne ervaringen. Leer om je zelf te geven en ga wat leuke dingen doen zodra je daar weer zin in hebt. Ga wat schrijven over je gevoelens wat de gebeurtenissen betreft. Wees goed voor jezelf en neem dat wat diep in je leeft heel serieus.

Je bent mooi zoals je bent, weet dat.

liefs

Thomas
natascha
natascha jan 26 '07
Hoi Mirreke,

Ik slikte 20mg en moest van mijn huisarts idd stoppen zonder af te bouwen, ik kreeg er erg veel ontwenningsverschijnselen van maar ik ben er nu maar mooi vanaf.

Ik heb het inderijd voorgeschreven gekregen om er energie van te krijgen maar daar heb ik weinig van gemerkt. Wel werd het rustiger in mijn hoofd. Omdat ik last kreeg van slapeloze nachten vond de huisarts het beter dat ik dan maar met de seroxat stopte.

Mij was niets bekend over afbouwen en zeker niet over de heftige ontwenningsverschijnselen.
natascha
natascha jan 26 '07
Lieve Thomas,

Ik weet niet of mijn verdriet werkelijk met de bovengenoemde gebeurtenissen te maken hebben, deze dingen spoken niet door mijn hoofd als ik een huilbui krijg.

Misschien is het mijn fout om te willen analyseren waarom ik op dat moment huil en moet ik me er maar gewoon aan overgeven.

En met dat leer om jezelf te geven sla je de spijker op zijn kop, daar heb ik nog een lange weg te gaan.

Bedankt voor je raad en mooie woorden.

Liefs Natascha
Thomas A
Thomas A jan 26 '07
Geef me een goeie reden om niet om jezelf te (hoeven) geven.

Een medemens
Thomas A
Thomas A jan 26 '07
Wie zegt dat, dat je nog een lange weg te gaan hebt om om te zelf te kunnen gaan geven?

En op welke waarheid is dat gebaseerd?

Liefs

thomas
BRAINSCAN
BRAINSCAN apr 12 '07
natashja ik heb ongeveer hetzelfde probleem
alleen net even iets anders

mijn gevoelens zijn ook onderdrukt omdat ik verdrongen hebt

in tegenstelling van jouw wil ik graag heel veel huilen
Ik doe soms moeite om te huilen maar lukt niet
Ik wou dat ik ook veel kon huilen
In ieder geval