Loading...
nl

waarom weg?

Lena
Lena nov 9 '08
Er moet me even iets van het hart.
Waarom iemand weggaat hoef ik geen verklaring voor.
Maar wat ik niet begrijp is dat de mensen die nu weggaan,steeds laten weten dat het negatief is hier of sommigen onder ons ze niet liggen.
Waar ik persoonlijk moeite mee heb,is waarom ben je er niet gewoon voor diegene die jou bijdrage als welkom ervaren?
en moet iedereen het altijd met je eens zjn?
Zelf had ik een topic geopend over kritiek, en dacht dat het een mooie opening zou zijn,wat een ieder nu zo dwars zit hier,maar er kwam geen enkele reactie.
Zelf ga ik hier heel relaxed mee om , omdat de interesse er dan niet is denk ik dan.....?

Ik vind het zo makkelijk gezegd ik haak af vanwege de negatieve sfeer of mensen,een forum waar je op schrijft vraagt soms om uitleg of reactie,er werd gesproken over lange tenen,
ik vind het getuige van de dingen niet krijgen zoals je het wil, maw je kan niet tegen tegenspraak of kritiek. :)of de verwachte reacties?
waarom kom je dan op een forum uberhaupt?

Wat ik heel jammer vind is dat sommigen dit zo makkelijk kunnen zeggen hier terwijl hier ook veel mensen zijn of komen die dit helemaal niet zo ervaren,jammer dat je dit niet meeneemt in je beslissing om weg te gaan.
vergeet het goede niet wink
Delen:
Maris1976
Maris1976 nov 9 '08
HoiiiiiIk ben nog niet zo lang lid, maar ik heb er echt een stuk of 5 of misschien meer de laatste dagen/weken zien verdwijnen.
En dan bedoel ik een beetje van de "stamgasten".

Was dit altijd zo of alleen vanwege de "negatieve" sfeer hier? Die ik overigens niet als negatief ervaar, maar als iets om van te leren waardoor het weer positief kan worden.

Ik lees veel dat mensen een andere weg ingaan als ze weggaan, maar wat is Merudi dan nog meer dan een forum waar je je ei kwijt kan en vragen kan stellen en heerlijk kunt lezen? Een soort leerschool waarbij je spiritueel slaagt en dan hogerop kan komen en dan gaat?
Of dat je een klas blijft zitten en een andere richting zoekt?

Maris
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 9 '08
Nou het is eigenlijk nooit zo dat er zoveel mensen weggingen. En de meeste zijn ook niet weggegaan om de sfeer die er is. Wat ik heb gemerkt is dat er op dit moment een hele beweging van zelfontwikkeling en zelfontplooing plaatsvind voor veel mensen (ook buiten Merudi om). Ik heb hierover al eerder een onderwerp geplaatst.

Wat ik heb gemerkt is dat de mensen die weg zijn gegaan (no-offense) eigenlijk nooit het heft in eigen handen hebben genomen, maar het wel makkelijk vonden dat op merudi de dingen werden aangereikt. Dat gaat een tijdje goed, maar na verloop van tijd komt er vanzelf het besef dat je, wanneer je wilt veranderen, je daadwerkelijk zelf iets moet doen. Gelukkig is dat besef er voor veel mensen nu ook, waardoor ze nu ook ervoor hebben gekozen om zelf eens actie te ondernemen.

In mijn ogen hangt er ook helemaal geen negatieve sfeer, maar durven de mensen eindelijk eens voor zichzelf te kiezen.

Voor mij Merudi is niet te vergelijken met een leerschool of een klas waarin je slaagt of niet slaagt. Iedereen is er om er uit te halen voor die persoon wat erin zit. Als je dan er niets meer uit wilt halen, dan laat je merudi los.

De meeste mensen zitten hier gewoon voornamelijk voor zichzelf, en helaas maar weinig voor een ander. Ik had dat liever anders gezien, maar de realiteit is het bewijs. De mensen gaan weg omdat ze niets meer kunnen halen. Niet beseffende dat ze wel enorm veel zouden kunnen brengen.

Als ik heel eerlijk ben, dan ben ik die mensen dan ook liever kwijt dan rijk, want met alleen maar halers, is de nieuwe wereld nog een heel eind weg.
liesanne
liesanne nov 9 '08
Als ik eerlijk ben klinkt dit voor mij een beetje dubbel NiMs, van de ene kant zeg je dat het goed is dat mensen het heft in eigen handen nemen, zelf actie ondernemen en voor zichzelf kiezen en van de andere kant hoor ik je zeggen dat mensen weggaan omdat ze hier w.s. niets meer kunnen halen en dat je 'halers' liever kwijt bent???
liesanne
liesanne nov 9 '08
Lena, ik vind het ook lastig. Vooral ook wanneer er gesproken wordt in algemeenheden. Liever kies ik er voor om 'kritiek' tegen een persoon zelf te uiten dan bv. te praten over 'enkelen' of 'sommigen'. Wie moet zich dan aangesproken voelen?
Misschien gaat niet iedereen weg vanwege een (negatieve)sfeer hier, maar sommige 'conflikjes' of (zo ervaren) negatieve uitingen hebben hier misschien wel een rol in gespeeld.

Wel denk ik: wat kunnen wij hier verder nog mee, als mensen die om deze reden zijn weggegaan hier zelf verder niets mee willen, althans niet hier...

Persoonlijk heeft dit alles mij ook weer naar binnen doen kijken: wat doet het mij, wat zegt het over mij?

Misschien mis je mensen ook?
Wat mij betreft is ook niks mis mee om mensen te missen....

inneke
inneke nov 10 '08
Nims komaan..."de realiteit is het bewijs"?! Je bent zo dubbel als iets. Mensen durven eindelijk eens voor zichzelf kiezen, maar het zijn wel 'halers'. En jij bent ze liever kwijt dan rijk...Besef je hoe ongelooflijk veel je vertelt over jezelf door te zeggen dat mensen hier 'voor zichzelf zijn' en niet 'voor anderen'?

Blijft iedereen heel zijn leven bij dezelfde vrienden, z'n ouders, in dezelfde job of vereniging. Leest iedereen maar één boek, is er maar één forum, één plek waar mensen iets kunnen 'geven'?

Misschien moeten wij niet 'raden' waarom mensen weggaan, maar beseffen dat iedereen vrij is en doet wat hij of zij op dat moment in zijn leven te doen heeft.

Ik onthoud het positieve, het mooie, het waardevolle en de contacten die ik overhoud aan mijn tijd op het forum.

We zijn allemaal op reis en er is een heel leven buiten dit forum Nims. Veroordeel mensen niet omdat ze leven en daarom keuzes maken die bij hen passen. Afscheid nemen is moeilijk, zeker als je 'achterblijft'. Dit gewoon kunnen toelaten en misschien delen vind ik veel waardiger dan jezelf beschermen door verhalen te verzinnen over het waarom en wat van de vertrekkers.

Draag wat geweest is in je hart en laat het zijn ipv het kapot te maken op deze manier.

Dit gezegd zijnde reis ik weer verder. Misschien tot een volgende korte stop.

Liefs,
Inneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 10 '08
Origineel bericht van: liesanne
Als ik eerlijk ben klinkt dit voor mij een beetje dubbel NiMs, van de ene kant zeg je dat het goed is dat mensen het heft in eigen handen nemen, zelf actie ondernemen en voor zichzelf kiezen en van de andere kant hoor ik je zeggen dat mensen weggaan omdat ze hier w.s. niets meer kunnen halen en dat je 'halers' liever kwijt bent???

Het enige wat ik wil zeggen is dat het een, het andere niet uitsluit. Je hoeft niet weg te gaan, om het heft in eigen handen te nemen. Er zit een belangrijk verschil in voor jezelf kiezen, of weglopen van hetgeen dat jou confronteert.

Uiteindelijk wordt ik nu veroordeeld omdat ik uitspreek wat ik ervaar. Ik heb de redenen van de mensen gelezen waarom ze weggaan, en voor sommigen geld inderdaad dat ze uitgehaald zijn. Dat geldt niet voor iedereen, en die mensen die ik wel bedoel, kunnen dit voor hunzelf prima bepalen.

Ik zeg inderdaad dat ik halers liever kwijt ben, omdat het alleen halers zijn en niets bijgedragen. Ik zeg niet dat iedereen die nu weg is, enkel en alleen een haler is geweest.
Soulmate
Soulmate nov 10 '08
nimms, het doel van dit forum is toch ook te achterhalen hoe je in elkaar zit? waarom bepaalde signalen op je pad komen waar je niets mee kunt. dat je via deze weg uiteindelijk gratis te weten kan komen via anderen dat hoe je in elkaar zit eigenlijk helemaal niet vreemd is? als er dan een sfeer is waar mensen hun gevoelens mogen bloot geven en ook het gevoel krijgen dat ze daarop niet afgerekend worden, maar juist ondersteund, dan zullen ze dit als een veilige thuishaven gaan ervaren, waar ze misschien in een hectische wereld even mogen zijn. ik weet nu dat alles niet altijd plastisch is te verklaren. gevoelens van mensen worden heel anders ervaren. een engel snapt dit niet omdat ze zelf geen emoties meer hebben uit te werken hebben, daardoor kan door de buitenwereld de verklaringen als koud en plastisch worden opgevat. terwijl dat ook niet zo is. want er is geen warmer mens dan een engel.
liesanne
liesanne nov 11 '08
Nims, het was niet mijn bedoeling hierover te oordelen, ik constateerde een dubbelheid. Wat ik hierin een beetje proef is een stukje irritatie wat misschien bij jou zit t.a.v.'sommigen' die hier weg zijn gegaan. (misschien de manier waarop?) Waarom zou je die 'sommigen' halers noemen.....

Maar misschien zit ik er helemaal naast… wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 11 '08
Wat je er misschien doorheen proeft is dat ik me de afgelopen paar weken steeds meer aan het realiseren ben dat deze wereld toch vooral vol met mensen zit, die eigenlijk alleen maar echt iets voor zichzelf willen doen, en veel minder voor een ander. In mijn ogen zou er een radicale omslag moeten zijn van het "Ik"-gedrag, naar het "Wij"-gedrag.

Als je alle boodschappen erop naleest die gaan over de nieuwe tijd, dan is het vooral de verbondenheid, het samengaan en daarbij het loslaten van je identiteit datgene wat er nodig is om de nieuwe wereld, werkelijkheid te maken.

Wie van jullie durft hier nou daadwerkelijk zijn ziel los te laten en samen te smelten met de bron?

Ontopic: Is dat besef misschien niet de werkelijke reden dat men weg is gegaan, omdat ze dit (nog) niet willen/durven?
Soulmate
Soulmate nov 11 '08
het oorspronkelijke is een samensmelting van alle wezens. een besef van verbonden zijn met elkaar via een telepatisch vermogen. aarde is ook afgesloten zijn van die oorspronkelijke verbondenheid en zich hier langzaam weer van bewust te worden zonder het gevoel te krijgen hier iets voor op te moeten geven. dan stoot je ook op angst en blokkades. door vertrouwen kun je je weer langzaam aansluiten op dat wij-gevoel en dat laat zich niet dwingen. doordat die bron niet duidelijk zichtbaar is, is het ook moeilijk aan te nemen dat die bron bestaat. misschien als die ultieme bron meer vorm krijgt via dit forum, dat het aansluiten daardoor ook een stuk eenvoudiger wordt.
gast
gast nov 11 '08
Volgens mij moet er ook een omslag komen van "ik" gerichtheid naar "wij" gerichtheid. Maar naar mijn idee kan die omslag alleen maar plaatsvinden als je jezelf hebt gereduceerd tot een werkelijk individu. Het kleinste wat je kunt zijn dus. Alle structuren en concepten in je geest moeten zeg maar samensmelten tot één werkelijke persoon en dit kan mijns inziens alleen als je jezelf volkomen kent en erkent dat je dit alles in werkelijkheid bent. Dus ook al het "negatieve" wat je tegen komt. En dat is iets dat heel moeilijk schijnt te zijn voor de meeste mensen. Niet zo gek overigens als je bedenkt dat het ego maar een klein deel is van de geest dus de ervaringen buiten dit ego, wat komt het uit ons onderbewustzijn of hogere zelf, ziet de mens niet als van zichzelf omdat dit nog niet herkent wordt als van zichzelf en er vooral vanuit het ego geleeft/ervaren wordt.
Het is dus heel belangrijk dat je in gaat zien dat alles wat je ervaart, alles wat je meemaakt komt vanuit je geest en is allemaal onderdeel van jou Zelf. Natuurlijk kom je dingen tegen die je niet als van jou zelf herkent, die zijn dus nog niet ont-dekt. En die weg van ont-dekken van je eigen geest is een "ik" gerichte activiteit maar wel een heel belangrijke om tot werkelijke "wij" gerichtheid te komen. Dus ik zal de mensen die zogezegt "ik" gericht zijn niet te snel veroordelen want het is juist heel belangrijk dat deze mensen verder onwikkelen en kunnen daar best een steuntje in de rug bij gebruiken. En als wij die kunnen bieden dan zijn we toch al aardig op weg naar die nieuwe wereld wink
es
es nov 11 '08
Plus dat de financiele wereld op zijn kop staat, en mensen toch ook gedwongen worden om andere oplossingen te gaan zoeken. Ik denk wel dat er dus het een en ander aan het veranderen is. Maar het gaat in kleine stapjes.
gast
gast nov 11 '08
Je zou je ook af kunnen vragen waar die economie in ons zelf voor staat.
Economie/geld = energie uitwisseling
Hoe kan in een lichaam die energie maar door 4% gebruikt worden?
Volgens mij ben je dan toch wel heel erg ziek, of niet.
gast
gast nov 11 '08
PS het is 4% die 80% van die economie bepaald en het liefst alles voor zichzelf houd en alleen maar meer wil hebben voor eigen inkomen.
es
es nov 11 '08
Precies, dat bedoel ik ook. Het is tijd dat het geld/de energie anders verdeeld wordt over de wereld. smile
Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik liever ook meer geld had. Maar ja, op zich komen we rond van wat we hebben, dus ik mag niet mopperen. wink
es
es nov 11 '08
Maar dat was totaal off-topic.

Het ging er hier over waarom mensen weggaan. Sorry!
Ik blijf trouwens. smile
Nymira
Nymira nov 11 '08
Ik kan mij wel vinden in de woorden van gast..
Loslaten van je identiteit...kan toch pas als je ego stevig genoeg is? dwz. als je jezelf temidden van andere mensen stevig op de aarde kunt neerzetten...je 'goddelijkheid' kunnen belichamen tot in de basis, daarbij de blokkades doorvoelen van oude kinderpijnen etc waardoor je anderen werkelijk kunt zien zoals die is..(hoe kun je een ander helpen als je je eigen pijnen projecteert op de ander?).......en het daarna pas kunnen uitdragen...dit is een natuurlijk proces waarin je geen stappen kunt overslaan...als je geforceerd gaat 'geven 'vanuit een schuldgevoel dan ben je volgens mij verkeerd bezig...en loop je zelf leeg...
En dit uitdragen komt denk ik vanzelf als je eerst jezelf kunt geven wat je nodig hebt..dan vloeit de liefde vanzelf naar je medemens..
Voor sommige is dat misschien wat moeilijker voor te stellen...
tenminste had ik niet ergens gelezen dat engelmensen geen karma meer hebben dus geen persoonlijke blokkades meer hoeven op te lossen?
En daarnaast zijn er ook maar wat genoeg spirituele mensen die dit willen overslaan...en graag willen geven , de medemens helpen maar daarbij zichzelf overslaan...met een onderontwikkeld ego..vluchten in de spiritualiteit omdat dit veilig is..
Aan de andere kant zijn er weer de meer 'aardgebonden'mensen die een overontwikkeld ego hebben en daarin blijven hangen.
Beide is niet goed...er moet een balans zijn.
soms is het woord 'ego' ook een beladen woord in spirituele kringen..alsof het iets minderwaardigs is...
En inderdaad is het de bedoeling om uiteindelijk het ego te overstijgen en daarbij weer 'een'te worden..maar de tijdelijke noodzaak van een ego is wel belangrijk om jezelf te individualiseren en te ontdekken wat het is om afgescheiden te zijn van de bron...om vervolgnes weer terug te kunnen keren naar de bron.
gast
gast nov 11 '08
Origineel bericht van: es
Precies, dat bedoel ik ook. Het is tijd dat het geld/de energie anders verdeeld wordt over de wereld. smile
Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik liever ook meer geld had. Maar ja, op zich komen we rond van wat we hebben, dus ik mag niet mopperen. wink


Probeer eerst de energie in jezelf weer te laten stromen. Het is te makkelijk om te verwachten dat de rest van de wereld het maar moet doen. Zo zit het niet in elkaar. Het is niet de wereld veranderd en daardoor verander ik, het is ik verander en daardoor de wereld om mij heen.
gast
gast nov 11 '08
We hoeven trouwens niet verlost te worden van ons ego maar het moet weer de plek innemen die bedoeld is voor dit deel van het Zelf.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki