Loading...
nl

Kundalinimeditatie..

Nymira
Nymira nov 6 '08
zo vanavond even lekker naar de kundalinimeditatie..daar had ik echt naar uitgekeken.
heerlijk lekker alles van je afschudden...zijn er meer mensen die hier postieve ervaringen mee hebben? of misschien met andere meditaties van osho? groetjes Nymira.
Delen:
Maris1976
Maris1976 nov 6 '08
Hoiiii, ik ken het niet, wat een aparte naam, moest echt even 3 keer goed lezen voor ik het kon uitspreken.
Wat voor soort meditatie is het?
Nymira
Nymira nov 7 '08
hoihoi,,

Nou dat is een meditatie van 4 fases....in de eerste fase laat je je lijf op een bepaald soort geluid schudden, je hele lijf gaat dan vanzelf schudden en trillen en je voelt het vanuit de stuit omhoog komen....alles wordt zeg maar losgetrild...in de tweede fase ga je spontaan dansen/bewegen op de muziek, en wordt je de muziek zelf...in de derde fase sta je doodstil en wordt je een getuige van wat er zich in je lijf afspeelt..en in de laatste kun je gaan zitten of liggen en ben je gewoon stil..wow..dat is een hele bijzondere stilte na zo'n meditatie.....alles met de ogen gesloten..

Een echte aanader vind ik deze..ook om lekker uit je hoofd te raken...aangezien ik ook een denkertje ben..
Je voelt alles weer lekker stromen en tintelen....
Volgende keer de chakra breathing...deze is heftig !..en kan veel losmaken heb ik ervaren....
Maris1976
Maris1976 nov 7 '08
Heftig! En waar doe jij dat? Thuis of bij een bijeenkomst?
Sephora
Sephora nov 7 '08
Interessant, heb voor 't eerst over kundalini gelezen in die roman 'Eten, bidden, beminnen' smile
Maar weet er verder niets vanaf, is 't een onderdeel van yoga? Of heeft dat er niets mee te maken?
Nymira
Nymira nov 7 '08
hoi, ik ga 1 x per twee weken naar een kleine groepsbijeenkomst waar een hele fijne sfeer is.
Nee liever niet thuis, ik denk dat de buren dat gestamp niet echt op prijs zouden stellen hihi...en bij een groep is de energie ook sterker..en het delen vind ik ook wel prettig.
Nymira
Nymira nov 7 '08
Nee het valt niet echt onder yoga, tenminste heeft het niet zoveel te maken met de klassieke asana's uit bijv. de hathayoga..deze meditaties beginnen met een actief gedeelte en daarna is er tijd voor stilte..en bij yoga gaat het allemaal vrij rustig en langzaam. en het verschil met een gewone meditatie (bijv. zen) is dat je eerst volop (actief) de ruimte geeft aan wat er vast zit...waarna er daarna meer ruimte is voor de stilte en het getuige kunnen zijn,.
Osho heeft een aantal van deze meditaties bedacht..maar wellicht kan zo'n kundalinimeditatie wel kundalini opwekken..maar dat is niet mijn doel in ieder geval..het geeft gewoon een heerlijke ontspanning erna en ruimte in je hoofd.
proost
proost nov 7 '08
Kundalini is een vorm van hatha-yoga.
Bij Hare Krishna beleef je de kundalini zoals bedoeld is.
Nymira
Nymira nov 7 '08
en heb je het dan over de kundalinimeditatie van osho ?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki