Loading...
nl

Even een beetje mn verhaal kwijt

Maryssa
Maryssa nov 5 '08
Even een beetje mn verhaal kwijt. Heb verdorie een arbeidsconflict. Wat is zoiets toch naar als je na 8 jaar te horen krijgt dat ze niet verder met je willen. Als je alles volgens de juridische regels aanpakt, bezwaarschrift indient, je werkgever daarvan schrikt en ineens zegt dat ik het verkeerd heb begrepen en ze niet van me af willen! Pfff!Ondanks dat toch bezwaarschrift ingediend en er stond ineens een briesende directeur voor me die schreeuwde dat ik die mail moest herzien anders zouden er hele vervelende consequenties volgen en zou hij alles wat ik niet goed zou hebben gedaan op een rijtje zetten. Brrr! Wat is dat toch naar als iemand zo naar je schreeuwt. Gelukkig heb ik toen geen krimp gegeven maar er later wel heel hard om moeten huilen. Ik pieker er wat af, gelukkig wel goede rechtsbijstand verzekering. Niet echt fijn allemaal. Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '08
Oh meid wat erg. Gelukkig heb ik zoiets niet meegemaakt. Wel goed dat je goed in je recht bent gaan staan en dat je je gelijk hebt gekregen. Hoe is de sfeer op je werk er nu naar en ben je op zoek naar een andere baan?
Maris1976
Maris1976 nov 5 '08
Hey bah wat naar, kunnen ze wel, hun macht misbruiken om jou te manipuleren.bah.

Ik heb zoiets dergelijks meegemaakt, jaren geleden kwam ik bij de overheid te werken en mijn begeleidster daar was goede vriendjes met de afdelingschef. Ze heeft me onzeker gemaakt en zwartgemaakt door middel van mij opdrachten geven als ze alleen met me was, maar waren er daarna mensen bij dan zei ze dat ze me helemaal geen opdracht had gegeven voor dingen en dat een paar keer achter elkaar.

Toen gesprekken gehad met de chef en die zei dat ik me nu moest bewijzen anders eruit. Maar ja met zo'n rotte appel in mijn kamer lukte dat niet.

Ik most toen zelf ontslag nemen, want anders zouden ze een slechte refeentie opgeven, dus ook lekker manipulatief.

Naief, jong en onzeker dat ik was deed het ook nog.
Zo zie je maar, zou me dat nu overkomen dan had ik het niet gepikt.

Maryssa, laat niet over je heen lopen, maar blijf wel correct, jij kunt jzelf nog aankijken in de spiegel.

Liefs Maris
Maryssa
Maryssa nov 6 '08
Hey Nims, Ik heb me ziekgemeld. Ben in eerste instantie gewoon gaan werken na die mededeling om mijn goede wil te tonen maar toen die directeur zo naar me heeft geschreeuwd besloten om me ziek te melden. Dus zit nu ruim een week thuis. Morgen naar de arbo arts.
Maryssa
Maryssa nov 6 '08
Hallo Maris,

Jouw verhaal is herkenbaar maar wat erg ook jouw situatie toen! Ik heb ook leidinggevende een vrouw, die mij niet kan uitstaan en hee het is wederzijds alleen deed ik mn best om het zo aangenaam mogelijk te laten verlopen omdat ze op mijn kamer zat!Zij doet ook alles om mij in kwaad daglicht te stellen. Ik heb nu ook een brief van ze ontvangen met daarin dat ik me moet bewijzen nu en ze me niet kwijt willen. Dat lukt niet, weet ik nu al, dan heb ik teveel spanning en stress om mn werk goed te kunnen doen en wordt elk dingetje opgetekend in een dossier. Morgen naar de arbo arts en ben intussen verder aan het solliciteren. Volgende week een sollicitatie gesprek.Het voordeel van dit alles is wel dat ik nog nooit ZO voor mezelf ben opgekomen en voel een kracht waarvan ik niet dacht het in me te hebben. Dat is dan weer bijzonder om te ervaren. Dank je wel Maris.
Lena
Lena nov 8 '08
Origineel bericht van: Maryssa
. Volgende week een sollicitatie gesprek.Het voordeel van dit alles is wel dat ik nog nooit ZO voor mezelf ben opgekomen en voel een kracht waarvan ik niet dacht het in me te hebben. Dat is dan weer bijzonder om te ervaren. Dank je wel Maris.



succes maryssa, mooi dat je ook de kracht in jezelf ervaard. smile
Maryssa
Maryssa nov 8 '08
Dank je wel, Lena. Het voelt als boven mn normale zelf uitstijgen qua kracht. Het voelt goed, al is het natuurlijk niet echt leuk wat er speelt nu. Soms moeten dingen eerst slechter worden voordat je op de keer naar boven kunt rekenen. Maar heb wel zin in een nieuw begin.
Lena
Lena nov 9 '08
wat goed dat je gewoon bent begonnen met solliciteren,en het gaat vast lukken,en hoop dat het een betere plek is dan nu wink

laat je nog even weten hoe en wat?
het is fijn om te weten dat je de kracht hebt om ook de tegenslagen het hoofd te bieden.
Maryssa
Maryssa nov 20 '08
Pfff pittig dagje vandaag! Vanmorgen om 9:30 met mijn werkgever om tafel gezeten met een mediator er bij en mn vriend om me te steunen. Brrr wat een stress vanmorgen! Maar het is goed gegaan en ga er zoals het er nu uitziet ook wat maandsalarissen van mee krijgen! Vanmiddag om 17:00 2e gesprek voor mijn sollicitatie bij een Stichting voor Kinderopvang die een secretaresse zoeken. En vanavond genieten van een concert van Jamie Lidell in Nijmegen. Wel druk maar zit nu in een soort van vrije val die me het gevoel van vrijheid geeft. Nu maar hopen op een zak met geld grinEN een nieuwe baan!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 20 '08
Mooi smileloopt het allemaal toch goed af.
Lena
Lena nov 21 '08
hoe is het sollicitatie gesprek afgelopen?
Maryssa
Maryssa nov 21 '08
Hallo Lena, Ik ben aangenomen dat is goed nieuws, maar kan op de 1 of andere manier nog niet echt blij zijn. Het is ook zo'n achtbaan van emoties. Gisterenavond even wat gedronken in een café met mn vriend en werd helemaal raar van alle gedachten die over elkaar heen tuimelden. Dus naar huis gegaan maar kon geen rust vinden. Ik heb niet verteld aan mn nieuwe werkgever wat er speelt bij huidige werkgever en werd onaangenaam verrast toen ze een referentie opvroegen bij mij. Oei dat wordt een vriend / vriendin inschakelen die een goed woordje voor me doet.
Lena
Lena nov 21 '08
gefeliciteerd,ja dat wordt zeker een goede ex -collega inschakelen smile?
ja lastig die emoties,maar wel verklaarbaar toch.
heb je nog wat vrij voor dat je begint?
gast
gast nov 21 '08
Ik zou toch vooral eerlijk blijven. Ik neem aan dat je nieuwe werkgever ook wel weet dat een conflict niet altijd betekend dat je ongeschikt bent. En ik neem aan dat je wel je werk goed gedaan hebt, of niet?!
Iig gefeliciteerd met je nieuwe baan en maak er wat van smile
Maryssa
Maryssa nov 21 '08
Ja ik heb wat tijd om bij te komen. Gelukkig heb ik per januari een nieuwe baan. Mijn nieuwe werkgever gaf zelfs aan dat ik per 10 januari mag beginnen ipv op 2 januari om dingen met mn huidige werkgever goed af te kunnen ronden. Dat is wel prettig. Volgende wk dinsdag een gesprek met mijn huidige werkgever en een mediator om te kijken hoeveel maandsalarissen ze me meegeven. Ik heb er 8 jaar gewerkt en de kantongerechtformule is 1 maandsalaris per jaar. Zo hee als ik dat krijg gaat de champagne echt open! En ben ik dolblij als ik dat af kan sluiten. Ik laat het wel weten hoe het afloopt.
Maryssa
Maryssa nov 21 '08
Hee Gast, ja dat is een idee, daar heb ik ook aan gedacht om gewoon eerlijk te zijn. Maar heb niet het gevoel dat mijn leidinggevende positief over me zal zijn omdat zij en ik ook een persoonlijk confict met elkaar hebben / hadden. Jaloezie, me het licht in de ogen niet gunnen etc. Ik heb in die 8 jaar goed gefunctioneerd maar de laatste maanden wel wat steekjes laten vallen door verhoogde werkdruk en spanningen tussen mij en leidinggevende. Pfff gedoe hè? Fijn weekend!
gast
gast nov 21 '08
Toch eerlijk blijven. Die paar maanden kunnen toch niet opwegen tegen al die jaren. En dan nog; als jij wel het licht in andermans ogen gunt en niet jaloers bent op anderen hoef je toch nergens bang voor te zijn.
Heb er vertrouwen in en zet je angst opzij. En mocht die nieuwe werkgever er anders over denken; wees dan blij dat je daar niet gaat werken. Als je 8 maandsalarissen mee krijgt heb je tijd zat om naar iets beters te kijken.

Fijn weekend.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki