Wie ben ik om te vinden dat de ander moet zien wat ik zie?
Ho ho
dat moet niemand, dat was het antwoord op de vraag aan gast wat ik graag
wil.
Ik wil graag dat de ander de dingen zoals ik zie, ook ziet. Dat mag ik toch graag willen, net zoals jij dat niet graag wilt?
Wie ben ik om mijn Waarheid, die voor mij 'werkt', koste wat het kost in de ander te willen rammen?
Ook dat doe ik niet, dat rammen. Zoals iedereen hier al eerder zei, is iedereen zichzelf. Ik ben mijzelf ook en door uit te dragen hoe ik de dingen zie, en ook door de ander handvatten aan te reiken hoe ze dit ook zouden kunnen zien, draag ik mezelf uit. Het is altijd aan de ander om het handvat aan te pakken.
Ik ben heel benieuwd wie zich "geramt" voelt door mij, en vooral ook waarom die dat zo ervaren heeft.
Wie ben ik om de ander te vertellen dat hij moet veranderen zodat hij toch net iets perfecter wordt?
Ik ben diegene die dingen ziet bij een ander waarmee die geholpen zou kunnen worden. En blijkbaar ben ik degene die dat ook mag vertellen aan diegene. Tenslotte komen ze hier naartoe. Het is aan de ander om hiernaar te luisteren en dat laat ik ook bij de ander. Het gaat niet om perfecter te worden, maar wel om het krijgen van inzicht in jezelf. Dat ik hierbij regelmatig op de zere plek van iemand moet gaan wroeten, is iets dat niet altijd even prettig is, maar er voor mijn gevoel wel bij hoort.
Hoe kan ik de ander werkelijk ontmoeten als ik gepreoccupeerd ben met het maken van mijn evenbeeld...?
Iets op een bepaalde manier zien en dat uitdragen is toch nog wel heel erg ver verwijderd van het maken van je evenbeeld. Ik denk dat je hier iets te ver bent doorgeschoten in je conclusie, want ik ben helemaal niet op zoek naar evenbeelden.
Je ontmoet de ander werkelijk doordat de ander in je leven is. Inneke, wij hebben elkaar al vele malen ontmoet en onze energieen wisselen elkaar voortdurend uit. Ieder berichtje dat jij schrijft en ik lees is weer een korte ontmoeting van jou naar mij. Elk berichtje dat ik schrijf is weer een korte ontmoeting tussen mij naar jou.
Er gebeuren op dit moment geen werkelijke ideale alleszeggende ontmoeting in mijn ogen, omdat je namelijk dan volledig zou samensmelten met de ander.
Een echte werkelijke ontmoeting is het samengaan van de energieen, die de twee individuen zijn.
En gezien de reacties hier, is iedereen vooral toch maar al te graag zichzelf(no offense uiteraard), daarom vraag ik me sterk af, wie hier nu echt iemand "werkelijk" wil ontmoeten.