Loading...
nl

Wat draag jij bij aan de nieuwe wereld?

inneke
inneke nov 4 '08
het grote zit in de kleine dingen...
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 4 '08
Origineel bericht van: gast
Nims, wil jij mensen leren wat jij ziet of wil je ze leren zelf te zien?

Nee geen van beiden smile. Ik wil ze leren zoals mij te kijken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 4 '08
Origineel bericht van: inneke
Wat zou er gebeuren Nims indien je met alle mogelijke middelen zou proberen anderen duidelijk te maken wat jij ziet en die anderen toch zouden blijven zeggen dat ze iets anders zien?

Dan gebeurd er niets en was het zonde van de moeite. Maar dat gebeurd niet zo vaak, dus die keren dat er wel iets gebeurd zijn de moeite meer dan waard. (Zeker omdat die veel vaker voorkomt dan de keren dat er niets gebeurd.)

Niemand is perfect maar wel altijd in staat om te veranderen. Het is een kwestie van de juiste dingen te zeggen en een kunst om die te vinden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 4 '08
Origineel bericht van: es
Okee NiMs, ingewikkeld toch. Zoveel woorden, zoveel verschillende meningen. Maar toch blijf ik bij wat ik al eerder zei. Door jezelf te zijn draag je jezelf toch echt naar buiten. Vanmiddag met de bus mee, dan praat ik met de buschauffeur, met de mensen in de bus, gewoon, rustig, vriendelijk. Op die manier raak ik onbekenden, beinvloed ik de sfeer in die bus op een andere manier dan wanneer ik agressief zou zijn, de chauffeur niet zou groeten en geen plaats zou maken voor anderen om ook te kunnen zitten. Het is op kleine schaal, maar toch.
En voor de rest denk ik dat een heleboel plaats vindt op zielniveau, waar de meeste mensen overdag, in ons dagelijks leven nog geen weet van hebben. Maar dat gaat vanzelf komen, elke dag komen we een stukje verder op onze reis.
Als je het bij mensen naar binnen forceert wek je alleen maar wrevel, vooral bij mensen die al helemaal niet open staan voor het spirituele. En je komt rare types tegen hoor, zo op zo'n busritje naar het ziekenhuis. wink

Mooi gesproken en observeer je dus niet alleen maar, maar draag je jezelf uit. Dus wat draag jij bij aan de nieuwe wereld? "Je draagt jezelf uit."

Je bent jezelf, maar dat ben je wel ergens. Vergeet nooit de plekken waar je jezelf kunt zijn, want tenslotte heb je die omgeving aangepast wink.
gast
gast nov 5 '08
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: gast
Nims, wil jij mensen leren wat jij ziet of wil je ze leren zelf te zien?

Nee geen van beiden smile. Ik wil ze leren zoals mij te kijken.

en hoe is dat dan anders dan ze zelf te leren kijken/zien?
Ik bedoel het gaat er toch om om mensen wakker te maken en dat ze het met eigen ogen kunnen zien of zie ik dat verkeerd wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '08
Ik zal het wat meer uitleggen. Ik kan jou aanwijzen en vertellen waar je zou kunnen kijken. Maar ook al kijken wij naar hetzelfde plaatje, dan nog zie jij dingen anders op dit plaatje dan ik.
Als ik jou leer hoe ik naar dat plaatje kijk, dan zul jij op dezelfde manier "kunnen" kijken ernaar. Dat betekend dus ook, dat jij ook op dezelfde manier kan kijken naar andere plaatjes, en daarmee heb je dus geleerd te kijken, zoals ik ook kijk.

Het gaat mij er dus niet zozeer om, Dat, je ziet, maar om, Wat je ziet.

Snappie?
inneke
inneke nov 5 '08
Wie ben ik om te vinden dat de ander moet zien wat ik zie?
Wie ben ik om mijn Waarheid, die voor mij 'werkt', koste wat het kost in de ander te willen rammen?
Wie ben ik om de ander te vertellen dat hij moet veranderen zodat hij toch net iets perfecter wordt?

Hoe kan ik de ander werkelijk ontmoeten als ik gepreoccupeerd ben met het maken van mijn evenbeeld...?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '08
Wie ben ik om te vinden dat de ander moet zien wat ik zie?

Ho ho smiledat moet niemand, dat was het antwoord op de vraag aan gast wat ik graag wil.

Ik wil graag dat de ander de dingen zoals ik zie, ook ziet. Dat mag ik toch graag willen, net zoals jij dat niet graag wilt?

Wie ben ik om mijn Waarheid, die voor mij 'werkt', koste wat het kost in de ander te willen rammen?

Ook dat doe ik niet, dat rammen. Zoals iedereen hier al eerder zei, is iedereen zichzelf. Ik ben mijzelf ook en door uit te dragen hoe ik de dingen zie, en ook door de ander handvatten aan te reiken hoe ze dit ook zouden kunnen zien, draag ik mezelf uit. Het is altijd aan de ander om het handvat aan te pakken.

Ik ben heel benieuwd wie zich "geramt" voelt door mij, en vooral ook waarom die dat zo ervaren heeft.

Wie ben ik om de ander te vertellen dat hij moet veranderen zodat hij toch net iets perfecter wordt?

Ik ben diegene die dingen ziet bij een ander waarmee die geholpen zou kunnen worden. En blijkbaar ben ik degene die dat ook mag vertellen aan diegene. Tenslotte komen ze hier naartoe. Het is aan de ander om hiernaar te luisteren en dat laat ik ook bij de ander. Het gaat niet om perfecter te worden, maar wel om het krijgen van inzicht in jezelf. Dat ik hierbij regelmatig op de zere plek van iemand moet gaan wroeten, is iets dat niet altijd even prettig is, maar er voor mijn gevoel wel bij hoort.

Hoe kan ik de ander werkelijk ontmoeten als ik gepreoccupeerd ben met het maken van mijn evenbeeld...?

Iets op een bepaalde manier zien en dat uitdragen is toch nog wel heel erg ver verwijderd van het maken van je evenbeeld. Ik denk dat je hier iets te ver bent doorgeschoten in je conclusie, want ik ben helemaal niet op zoek naar evenbeelden.

Je ontmoet de ander werkelijk doordat de ander in je leven is. Inneke, wij hebben elkaar al vele malen ontmoet en onze energieen wisselen elkaar voortdurend uit. Ieder berichtje dat jij schrijft en ik lees is weer een korte ontmoeting van jou naar mij. Elk berichtje dat ik schrijf is weer een korte ontmoeting tussen mij naar jou.

Er gebeuren op dit moment geen werkelijke ideale alleszeggende ontmoeting in mijn ogen, omdat je namelijk dan volledig zou samensmelten met de ander.

Een echte werkelijke ontmoeting is het samengaan van de energieen, die de twee individuen zijn.

En gezien de reacties hier, is iedereen vooral toch maar al te graag zichzelf(no offense uiteraard), daarom vraag ik me sterk af, wie hier nu echt iemand "werkelijk" wil ontmoeten.
inneke
inneke nov 5 '08
Ok Nims, dan heb ik je woorden te sterk geïnterpreteerd. Het is voor mij moeilijk nuances te onderscheiden in je woorden en vandaar mijn wellicht foutieve interpretatie.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '08
Dat geeft niets inneke, daarom leg ik het ook liever gewoon uit. Kan je je wel in deze uitleg vinden, of heb je daar ook moeite mee?
gast
gast nov 5 '08
Voor mij is het al genoeg dat mensen daadwerkelijk zelf zien, dus niet meer blind zijn voor, of verblind zijn door.....Er zijn niet zoveel mensen die door de sluiers heen kunnen zien wat er werkelijk is, daarvoor moeten de sluiers eerst opgetrokken worden/zijn. En wat ze dan zien en hoe ze dit ervaren daarvan zijn meer dan 6 miljard verschillende omdat ieder mens uniek is en ook een eigen plaats inneemt in het geheel.
inneke
inneke nov 5 '08
En dat ervaren van al die unieke mensen, dat vind ik nou zo waardevol. Het ontmoeten vanuit het aanvoelen en (h)erkennen van 'het zien' van de ander.
Ik voel veel respect en dankbaarheid wanneer ik merk dat iemand (ook ikzelf) durft te kijken met eigen ogen. En ik heb vertrouwen dat mensen eens het proces in gang is gezet hun weg wel gaan, er is geen ontkomen aan. Maar waar ze uit zouden moeten komen, wat ze zouden moeten zien, dat kan niemand voor hen bepalen.

En natuurlijk Nims wil ik soms ook wel dat anderen het zien zoals ik smileOok in mij zit een controlefreak. Dat is des mensen en ik vergeef het mezelf graag, maar ik tracht er niet naar te leven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '08
Maar waar ze uit zouden moeten komen, wat ze zouden moeten zien, dat kan niemand voor hen bepalen.

Ben ik helemaal met je eens! Alleen je mag ze best wel wat laten zien, zodat ze zelf de keuze kunnen maken. Of niet dan?
Lena
Lena nov 8 '08
Origineel bericht van: NiMS
Maar waar ze uit zouden moeten komen, wat ze zouden moeten zien, dat kan niemand voor hen bepalen.

Ben ik helemaal met je eens! Alleen je mag ze best wel wat laten zien, zodat ze zelf de keuze kunnen maken. Of niet dan?

volgens mij is hier genoeg te zien informatie,verhalen ,ervaringen enz wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 8 '08
Ja dat denk ik ook. Vandaar dat ik af en toe mijn Merudi visitekaartje ergens achter laat wink.
Begrip
Begrip nov 11 '08
nims een heel goede vraag, wel ging net deze vraag op dit forum zetten, ik ben er zeker van dat je moet laten zien dat je voor een nieuwe wereld gaat, dat je verandering wilt, en daden zeggen meer dan woorden, je moet mensen niet beinvloeden om het goede uit zichzelf te halen je moet ze gewoon tonen dat ze ergesn diep vanbinnen op dezelfde manier denken, iedereen trouwens, ik WAS VAMIDDAG BIJNA MEZELF VOLLEDIG VERLOREN EN HAD MEZELF BIJNA VERLOREN IN HET OUDE DENKEN? JE MOET ECHT WERKELIJK DE MENSEN LATEN ZIEN DAT JE ERACHTER STAAT?N ER ZIJN IS EEN GROTE DEUGD? MAAR DE MEESTE MENSEN VLUCHTEN DAN IN ZICHZELF ZOALS MIJN BESTE VRIEND EN WORDEN WIE ZE EIGENLIJK NIET ZIJN, een alleen levend ego die het genoeg vind om zichzelf te zijn zijn motto is : live your life and be happy, zo egoistisch der is een verschil tussen mensen die vreugde uitstralen of mensen die gewoon gemukkig leven en niet achter een ander kijken dit noemen deze ego's dan realiteit, het is zo, laat het zijn, sorry hoor!! het was niet voorbestemd om zo te zijn, dat kan niet, mijn mensenhart kan dat niet verdragen! dus dan hoort het ook niet zo, het is belangrijk dat de kinderen van nu signalen geven dat er verandering nodig is, maar het is ook belangrijk dat er mensen zijn die voor stabiliteit zorgen, en geluk uitstralen, de ene persoon bestrijd verandering met signalen te geven, de andere met gelukg uit te stralen en jammergenoeg heb je ook mensen die de strijd opgeven, maar ooit zullen ze deze terugvinden
Begrip
Begrip nov 11 '08
en nog zoiets, iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn, maar eigenlijk is er niemand op deze aarde echt gelukkig we hebben allemaal diep vanbinnen verdriet omdat we niet één zijn, tlijkt soms echt ofdak gek wordt de dingen da ik soms zeg, nuja, khoop er ooit eens uit te graken

xxx
ilse
gast
gast nov 11 '08
We zijn allemaal één, de meeste mensen kunnen dit alleen nog niet ervaren omdat ze nog verdeeld zijn in zichzelf.
Begrip
Begrip nov 11 '08
moeten we dan afwachten tot iedereen dit doorheeft en toekijken en gwn ons zelf zijn
Begrip
Begrip nov 11 '08
vroegr was ik boos op de mensen die niet tevreden waren met wat ze hebben, bijvoorbeeld in afrika enzo, hier in ons land hebben we het veel beter maar nu ben ik boos op de mensen die tevreden zijn omdat ja dan ergens kunnen ze al dat verdriet van anderen van zich afzetten tis met de wereld te ontdekken dat ik precies zo beginnen denken ben
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420