Loading...
nl

Wat draag jij bij aan de nieuwe wereld?

admin
admin nov 3 '08
Passief? Lololol
Enig idee hoe hard deze mensen werken aan zichzelf Nims? smile
Verander de wereld en begin vooral bij JEZELF!
Lena
Lena nov 3 '08
Origineel bericht van: NiMS
Goh wat komt dit toch enorm passief op mij over allemaal. Ik vraag me toch echt af, of het voldoende is om de wereld te veranderen.

volgens mij is merudi niet zo passief hoor wink

maken we hier niet allemaal het bewust zijn.... door? smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Tuurlijk werken ze hard en is dat allemaal heel erg ingewikkeld. Ik weet ook best dat niet zo makkelijk is, maar wordt het niet een keer tijd om jezelf eens los te laten, en gewoon uit te zoomen en jezelf te accepteren zoals je bent winkzodat je kunt werken aan je omgeving in plaats van aan jezelf?

Waarom alle energie naar binnen zuigen, als je het ook naar buiten kunt geven, is mijn vraag dan.

Verander de wereld, begin bij jezelf en eindig met je omgeving. Durf jij de volgende stap al te nemen? laugh.
admin
admin nov 3 '08
Ben jij dan al zo perfect dat je klaar bent Nims?

Bekijk wat je zegt nu eens van een afstand zoals jezelf altijd zo mooi zegt.
Door het binnen zuigen van de energie ben je in staat hem uit te stralen.

Jezelf loslaten? Dat gaat niet.
Wel jezelf de vrijheid geven maar dat is iets anders.

Ik denk dat mensen met een sterke drang om anderen te helpen dit vaak doen om hun eigen problemen niet het hoofd te bieden.

Er is geen volgende stap, er is maar 1 stap (in mijn ogen)
En die stap is naar jezelf toe, wel een hele moeilijke dat is waar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Origineel bericht van: Karin
Ben jij dan al zo perfect dat je klaar bent Nims?

Nee zeker niet, maar het één sluit het ander niet uit. Ik werk aan mezelf, maar ook aan mijn omgeving.

Kan jij enkel aan jezelf werken Karin?

Bekijk wat je zegt nu eens van een afstand zoals jezelf altijd zo mooi zegt.
Door het binnen zuigen van de energie ben je in staat hem uit te stralen.

Precies, maar in staat zijn tot, is nog steeds iets anders dan daadwerkelijk doen. Dus wie straalt hier daadwerkelijk zijn energie uit, en naar wie doe je dit? En wat doet die ander met jouw energie?

Jezelf loslaten? Dat gaat niet.

Ooit geprobeerd? Het gaat wel degelijk en is een kwestie van willen. Durf jij je identiteit op te geven voor het grotere plaatje waarin jij jezelf als allen-één ziet in plaats van alleen?

Ik denk dat mensen met een sterke drang om anderen te helpen dit vaak doen om hun eigen problemen niet het hoofd te bieden.

Ik zal voor mezelf spreken dat dit niet het geval is bij mij. Ik ben ook druk bezig met mijn eigen problemen en heb daarnaast ook een sterke drang om anderen te helpen. Maar mezelf vergeten is toch niet wat ik doe. Het zou voor mijn gevoel een kwestie van balans moeten zijn.

Er is geen volgende stap, er is maar 1 stap (in mijn ogen)
En die stap is naar jezelf toe, wel een hele moeilijke dat is waar.

Hoe kan je dan spreken over energie-uitstralen naar buiten, als jij alleen de stap naar jezelf toe kent? Hoe zet jij een stap naar anderen, of doe je dit niet?
inneke
inneke nov 3 '08
Origineel bericht van: inneke
Sorry Draakje ( ;-)), ik heb nergens gezegd dat we er allemaal alleen maar voor onszelf zijn. Ik denk dat mijn woorden duidelijk zijn. (Het forum staat vol met uitleg hierover hoor, kijk niet alleen met je ogen...;-))

Heel mooi dat je er niet alleen voor jezelf bent, want dat had ik ook niet verwacht wink. Ik wou je alleen met die reactie uitnodigen om te vertellen wat jij dan doet om er voor de ander te zijn en hoe jij bij die ander dan de nieuwe wereld bekend maakt.

Nou, ik word wel gezien hoor als ik helemaal stralend mezelf ben! laugh<)
Dank Gast voor de meer 'technische' uitleg wink

En heel concreet? De echtheid van iemand die in contact staat met zichzelf is heel concreet...Handelingen vloeien daaruit voort, of dat nu in een beroep, een hobby, een gesprek, de opvoeding van je kinderen of...is- maakt niet uit. En ook: durven kwetsbaar zijn,imperfect en de verantwoordelijkheid voor jezelf onder ogen durven zien...Weer maar eens de weg naar binnen durven blijven gaan...en genieten van de reis die je maakt, de reis die het leven is. Niet te hard werken, vatten, je best doen, maar loslaten en ervaren van wat is.

Bla bla, tijd voor frisse buitenlucht. Kan ik aub betaald worden voor de uren die ik hier spendeer? Ik heb werk te doen crazy(graptje he)
admin
admin nov 3 '08
Nims je zit in mijn persoonlijkheid te spitten en dat vind ik niet prettig.
Als ik zeg dat dit mijn manier is zul je dat toch echt moeten accepteren, jouw waarheid is de mijne niet.
Ik hoef jou niet uit te leggen hoe ik anderen help, dat ik het doe weet ik zeker en ook dat mijn manier voor mij werkt en voor de ander.
Spitten mag je maar ik wil je niet in mijn hoofd.
Daarbij denk ik wel bewezen te hebben hier dat ik niet alleen aan mezelf werk.
inneke
inneke nov 3 '08
Nims, kun je zien dat jouw behoefte aan, en manier van, het werken aan de nieuwe wereld heel veel zegt over jouw karakter? meer dan over de nieuwe wereld waarover jij het hebt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Nims, kun je zien dat jouw behoefte aan, en manier van, het werken aan de nieuwe wereld heel veel zegt over jouw karakter? meer dan over de nieuwe wereld waarover jij het hebt?

Verander de wereld en wees jezelf. En hier ben ik gewoon mezelf in wink.

Ik zie ook hoe mijn behoefte andere mensen kan raken. Ik ben echt niet blind voor mijn eigen handelingen en mijn karakter heb ik niet voor niets gekregen.
inneke
inneke nov 3 '08
Fantastisch! Dan verander jij de wereld ook gewoon door jezelf te zijn!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Nims je zit in mijn persoonlijkheid te spitten en dat vind ik niet prettig.
Als ik zeg dat dit mijn manier is zul je dat toch echt moeten accepteren, jouw waarheid is de mijne niet.
Ik hoef jou niet uit te leggen hoe ik anderen help, dat ik het doe weet ik zeker en ook dat mijn manier voor mij werkt en voor de ander.
Spitten mag je maar ik wil je niet in mijn hoofd.
Daarbij denk ik wel bewezen te hebben hier dat ik niet alleen aan mezelf werk.

Sorry Karin dat je het als spitten ervaart. Ik beantwoorde alleen de vraag die je mij stelde en vertelde je hoe ik het zie. Je hebt ieder recht om daarmee te doen wat je wilt.

Ik heb merudi opgezet om een visie van een nieuwe wereld uit te dragen en deze visie gelooft niet in het individu. Zoals Michael mooi omschreef:

Wanneer je ontwaakt zal je zien dat alles wat "niet God" is, onze eigen creatie is en een illusie. Want alles is voortgekomen uit het weefsel van Licht, wat de Liefdesenergie is van de Bron. Als strijders van het Licht in de Illusies van Dualiteit, hebben wij het punt bereikt waarop we door onze eigen creatieve illusies heen kunnen breken en het Licht kunnen omarmen dat jullie wederom zijn. En niemand hoeft de rol van duisternis op zich te nemen om het spel gaande te houden! Het is tijd om nieuw rollen uit te kiezen nu het nieuwe Spel van Eenheid en Liefde op onze planeet begint.

In de Nieuwe Aarde gemeenschap zal je het principe van de Velen en de Ene begrijpen: Dat je enkel kan overleven als Groep en dat deze Groep zo sterk is als haar zwakste leden. Als er ontkrachtte individuen in de Groep zijn, dan is de Groep zwak in zijn geheel.

Pas wanneer elk lid van de Groep in zijn kracht staat door vertrouwen te hebben om zijn talenten uit te drukken, is de Groep sterk.

Je zal de oude kunst leren van verbinding in liefdevolle en erotische relaties via de stroom van energieën. Ook zal de groep haar energieveld (Kundalini) vermengen en fuseren in een eenheid die spiritueel extatisch alsook fysiek heuglijk is. Je zal elkaar steunen en liefhebben op wonderbaarlijke wijze die je je nu alleen maar kunt inbeelden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Fantastisch! Dan verander jij de wereld ook gewoon door jezelf te zijn!

Niet helemaal, want voor mij is de volgende stap, ook het uitdragen van mezelf wink. Ik neem ook de volgende stap. Wie nog meer?
Renco
Renco nov 3 '08
Hey

Hoe gek wil je de wereld hebben als ik mezelf laat zien??

Renco
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Wat dacht je van "te gek!" smile.
Lena
Lena nov 3 '08
@Pas wanneer elk lid van de Groep in zijn kracht staat door vertrouwen te hebben om zijn talenten uit te drukken, is de Groep sterk.

doen we dit dan niet?
of zijn we ons er nog te weinig van bewust?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
"om zijn talenten uit te drukken"

Ik denk dat je dat niet doet als je alleen maar bij jezelf blijft. Druk je talenten uit, en draag uit wie je bent!
admin
admin nov 3 '08
Nims jij beantwoord vragen altijd met driehonderd vragen, dat vind ik persoonlijk erg vervelend.
Daarbij pretendeer je vaak het beter te weten ( zo ervaar ik het tenminste) en dat vind ik dus vervelend zoals bekend.
En wellicht niet minder belangrijk, ik vind jouw reactie niet "engelmenserig", eerlijk gezegd ben ik het daar ook helemaal niet mee eens, en dat is ook iets wat mij al heel lang heel hoog zit.
Kom eens van je voetstuk af!
Dan stap ik met je mee.

Vandaar mijn wellicht vervelende reactie op jouw vraag.
Lena
Lena nov 3 '08
"om zijn talenten uit te drukken"

Ik denk dat je dat niet doet als je alleen maar bij jezelf blijft. Druk je talenten uit, en draag uit wie je bent!

nee maar ik geloof ook niet dat je alleen bij jezelf blijft,maar wel in jezelf zijn.....

draag je dan niet automatisch je unieke zijn uit?........
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Nims jij beantwoord vragen altijd met driehonderd vragen, dat vind ik persoonlijk erg vervelend.
Daarbij pretendeer je vaak het beter te weten ( zo ervaar ik het tenminste) en dat vind ik dus vervelend zoals bekend.

Kom eens van je voetstuk af!
Dan stap ik met je mee.

Vandaar mijn wellicht vervelende reactie op jouw vraag.

Ik heb mezelf niet op een voetstuk gezet, maar jij hebt me erop geplaatst. Ik wandel graag met je mee, dus zeg me waar je heen wilt.

Ik pretendeer helemaal niet dat ik het beter weet, ik draag mijn visie uit op een manier die ik heb onderbouwd. Ik vind het prettig om een onderbouwde visie te hebben waarvan ik tenminste weet dat hij ergens op gebaseerd is, en niet als los zand aan elkaar hangt. Als ik dus iets neerzet, dan vind je daar meestal een onderbouwing bij terug. Als die ergens ontbreekt dan geef ik die graag.

De reden dat ik de vragen stel is juist om je te laten nadenken over de dingen die je zelf zegt. Want hoe kan ik je anders begrijpen als ik niet eens meer mag vragen wat je nu eigenlijk bedoelt?

En wellicht niet minder belangrijk, ik vind jouw reactie niet "engelmenserig", eerlijk gezegd ben ik het daar ook helemaal niet mee eens, en dat is ook iets wat mij al heel lang heel hoog zit.

Wat is dan volgens jou wel engelmenserig?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Origineel bericht van: Lena10

draag je dan niet automatisch je unieke zijn uit?........
Dat denk ik wel, maar denk je dat dat genoeg is?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420