Loading...
nl

Wat draag jij bij aan de nieuwe wereld?

JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Een vraag waarvan ik benieuwd ben naar jullie antwoorden. Er zijn hele websites geschreven over de nieuwe wereld (en zo ook deze). Allemaal prachtig natuurlijk maar ik vroeg me af, in hoeverre brengen jullie dit ook in praktijk? Doen jullie iets concreets ermee, of is het meer informatie in de trend van, ach ik zie het wel en geloof het allemaal wel.

Voor mij is vooral het verpreiden van de boodschap datgene waar ik mij veel mee bezig houdt. Ook het inzicht geven in het "anders denken" is iets wat ik probeer te laten zien. Verder heb ik regelmatig een zielenkoppeling met iemand die op dat moment spirituele hulp nodig heeft, en is voor mij een concrete bijdrage aan de nieuwe wereld.

Wie durft smilenog meer.
Delen:
admin
admin nov 3 '08
Wat ik bijdraag?

Mezelf en verder niets, gewoon door een liefdevol en warm mens te zijn, lijkt me meer dan voldoende.
Ik heb geen behoefte mezelf op een "pedestal"te zetten.
Heeft niets met durven te maken denk ik smile
Is eigenlijk erg makkelijk.
es
es nov 3 '08
Dit heeft mij de afgelopen tijd erg beziggehouden. Ik wil al heel lang een baan, maar elke keer als ik ergens ga werken loopt het met een paar maanden ineens op een lullige manier fout.
Ik lees al een tijdje op de site van Karen Bishop de energy alerts en heb daar veel aan gehad. Ik heb een van haar boeken gekocht, Discovering Your Soul Purpose, om er achter te komen wat nou de bedoeling is van mijn leven. Ik ben op tweederde van het boek, afgelopen weekend heb ik de numerologische module gedaan. Die alleen al was verhelderend, haha! Wat komt eruit, dat mijn doel is de moeder-energie naar de plek te brengen waar ik ben. Er staat letterlijk dat ik waarschijnlijk in een gezinssituatie zit. Klopt dus. Mijn doel is het vestigen van de vrouwelijke energie in de basis van de nieuwe wereld. Precies waar ik al jaren mee bezig ben. Mooi toch?
Beschermengel
Beschermengel nov 3 '08

Wat leuk dat je er weer bent Es,

en mijn bijdrage ...ik ben zoals ik ben, eigenlijk gewoon jezelf zijn.

Ik volg ook de enery alerts van Karen Bishop is altijd fijn om te lezen.
Lena
Lena nov 3 '08
er zijn..... smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Ik lees de reacties en tot nu toe lees ik vooral dat "er zijn" de bijdrage is aan de nieuwe wereld.

Ik vraag me af of dit echt wel voldoende is. Waarom niet iets doen om de nieuwe wereld je hulp aan te bieden? Draait de nieuwe wereld niet om meer dan alleen maar jezelf? Jezelf zijn is voor mij echt iets van de oude wereld, en door er alleen maar te zijn blijf je volgens mij daar ook in hangen.

Dus mensen, als je er dan bent winkhoe zet jij jezelf in voor de nieuwe wereld?
Renco
Renco nov 3 '08
Hey

Ik zou eerlijk gezegt niet weten wat ik juist zou moeten doen dan er zijn.

Renco
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Als je de boodschappen over de nieuwe wereld leest, dan is het juist belangrijk om verbindingen te maken en te zoeken, inzichten te geven en dingen uit te dragen. "Pay it forward", dus.

Waarom zou je je spiritualiteit verstoppen achter je masker, als je ook gelooft in een nieuwe wereld? Kan je het dan niet beter laten zien? Hoe meer mensen geloven in een nieuwe wereld, hoe meer werkelijkheid het word? Of denken jullie van niet?
inneke
inneke nov 3 '08
Omdat werkelijk 'er zijn' betekent dat je stralend jezelf in de wereld zet en op die manier oneindig veel geeft- je nodigt anderen uit zichzelf te zijn. Dat is de essentie. Het is niet narcistisch of egoïstisch, integendeel. Het 'opent' de wereld...

Ook ik hoop iets bij te dragen aan de wereld door mezelf te zijn. Of dat nu de 'oude' of de 'nieuwe' wereld genoemd wordt maakt mij echt niet uit.
admin
admin nov 3 '08
Amen Inneke smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Origineel bericht van: inneke
Omdat werkelijk 'er zijn' betekent dat je stralend jezelf in de wereld zet en op die manier oneindig veel geeft- je nodigt anderen uit zichzelf te zijn. Dat is de essentie. Het is niet narcistisch of egoïstisch, integendeel. Het 'opent' de wereld...

Kan je mij uitleggen hoe dit de nieuwe wereld open en niet ervoor zorgt dat het Ego gaat regeren met een wereld vol mensen die alleen maar er voor zichzelf is? Hoe kan jij er zijn voor een anders als je met die ander verder niets doet? Getuigen jouw reacties / bezorgdheid en uittingen juist niet van het tegenover gestelde? Dat jij wel uitreikt naar anderen en ze iets wilt laten zien hoe het anders kan?

Je bent volgens mij niet alleen maar er voor jezelf, maar je bent er ook voor een ander. Niet voor iedereen uiteraard, maar wel voor die mensen die er toedoen.

Toch?
inneke
inneke nov 3 '08
Sorry Draakje ( ;-)), ik heb nergens gezegd dat we er allemaal alleen maar voor onszelf zijn. Ik denk dat mijn woorden duidelijk zijn. (Het forum staat vol met uitleg hierover hoor, kijk niet alleen met je ogen...;-))
Lena
Lena nov 3 '08
waren wij niet een duo in crime nims laugh
gast
gast nov 3 '08
Er van uitgaande dat we één zijn, dat de wereld waarin we leven een hologram is, dat de wereld en het individu één zijn, dan behoef je alleen maar werkelijk jezelf te zijn om het in de wereld terug te zien. In een hologram heeft ieder deeltje het hele plaatje in zich. Net zo goed als dat wij in alle lichaamscellen het hele mens hebben zitten in de vorm van DNA.
Als het DNA veranderd veranderd ook het hele lichaam. Als een deeltje van het hologram veranderd zie je dat terug in het hele hologram.
Je hoeft niet "iets" te doen voor anderen, door jezelf te veranderen in wat je zou willen zien in deze wereld zorgt er al voor dat je dit ook om je heen ervaart.

Zoals Ghandi al zei; wees zelf de verandering die je wilt zien in de wereld. (of zo iets)
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Origineel bericht van: inneke
Sorry Draakje ( ;-)), ik heb nergens gezegd dat we er allemaal alleen maar voor onszelf zijn. Ik denk dat mijn woorden duidelijk zijn. (Het forum staat vol met uitleg hierover hoor, kijk niet alleen met je ogen...;-))

Heel mooi dat je er niet alleen voor jezelf bent, want dat had ik ook niet verwacht wink. Ik wou je alleen met die reactie uitnodigen om te vertellen wat jij dan doet om er voor de ander te zijn en hoe jij bij die ander dan de nieuwe wereld bekend maakt.

Dus bij deze maak ik er maar een concrete vraag van wink. Als jij er bent voor de ander, wat doe je dan concreet zodat de ander, de nieuwe wereld ervaart?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Origineel bericht van: Lena10
waren wij niet een duo in crime nims laugh

Waarom deze off-topic reactie Lena? Ik ben ook erg benieuwd of jij meer doet dan alleen maar jezelf zijn om een bijdrage te leven aan de nieuwe wereld.

Dus bij deze ook aan jou de uitnodiging hier iets over te zeggen wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Origineel bericht van: gast
Er van uitgaande dat we één zijn, dat de wereld waarin we leven een hologram is, dat de wereld en het individu één zijn, dan behoef je alleen maar werkelijk jezelf te zijn om het in de wereld terug te zien.

Vergeet je heel misschien niet dat de nieuwe wereld een wereld is, die misschien helemaal niet één is, met deze? Zijn we alleen wel zo één, als dat je denkt dat het is, of zit er toch een enorme afplitsing aan te komen waarin er geen ruimte meer is voor de individu?
Origineel bericht van: gast

In een hologram heeft ieder deeltje het hele plaatje in zich. Net zo goed als dat wij in alle lichaamscellen het hele mens hebben zitten in de vorm van DNA.

Inderdaad het individu zit erin opgeslagen maar niet alle individuen. Ga voorbij de identiteit en laat het los. Is dat niet de echte betekenis van "allen één", zijn?
Leef jij liever in een hologram, of leef jij liever in de wereld achter het hol-ogram?
Origineel bericht van: gast

Als het DNA veranderd veranderd ook het hele lichaam. Als een deeltje van het hologram veranderd zie je dat terug in het hele hologram.

Het lichaam veranderd (hologram) maar de ziel niet (de werkelijkheid achter het hologram). Dus in welke waarheid wil jij geloven?
Origineel bericht van: gast

Je hoeft niet "iets" te doen voor anderen, door jezelf te veranderen in wat je zou willen zien in deze wereld zorgt er al voor dat je dit ook om je heen ervaart.
Zoals Ghandi al zei; wees zelf de verandering die je wilt zien in de wereld. (of zo iets)

Maar dat is alleen maar de eerste stap. Wees de verandering die je wilt zien, maar draag de verandering wel uit.

Een bekende uitdrukking is dan ook:

"Een goed begin is het halve werk". Alleen daar moet je het niet bij laten. Het is zo makkelijk om te denken dat je er bent, als je jezelf bent. Maar denk je echt dat je er dan bent? Ik denk en geloof namelijk van niet. Ik geloof dat het dan pas net begonnen is smile.
es
es nov 3 '08
Hee, beschermengel, goed om je ook weer te 'spreken!'

Wat ik heb begrepen van Karen Bishop is dat je, door er 'te zijn', je omgeving verandert. Je bent nodig, je aanwezigheid is nodig. Dus op kleine schaal beinvloed je de wereld. Meer is vaak ook niet nodig. Ik doe op mijn manier mijn werk.
Lena
Lena nov 3 '08
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10
waren wij niet een duo in crime nims laugh

Waarom deze off-topic reactie Lena? Ik ben ook erg benieuwd of jij meer doet dan alleen maar jezelf zijn om een bijdrage te leven aan de nieuwe wereld.

Dus bij deze ook aan jou de uitnodiging hier iets over te zeggen wink.


soms komt de humor om de hoek kijken smilepartners in crime ik kon er wel om lachen,dat het off topic is ....het werkte nog even door naar hier.

maar goed serieus ,nee ik doe niks extra nims,maar het leven hier op deze aarde en het omgaan met mensen is heel boeiend, dit heb ik mijn hele leven al gehad,dus nee niks speciaals en ik wil er ook niet bijstilstaan laat het maar lekker spontaan gebeuren.......mochten er veranderingen plaatsvinden dan ga ik dat net als iedereen meemaken dus ben wel benieuwd!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Goh wat komt dit toch enorm passief op mij over allemaal. Ik vraag me toch echt af, of het voldoende is om de wereld te veranderen.
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki