Loading...
nl

Van alles wat

Beschermengel
Beschermengel nov 1 '08

Geen Topic's ...gewoon voelen! overal...
nikskeuh
nikskeuh nov 1 '08
Ik geef beschermengel gelijk, er hangt een niet zo leuk sfeertje op merudi dees dagen.
Ikzelf heb over enkele topics heengekeken en merk het nog dus
dan zal het wel niet alleen aan een paar bepaalde topics liggen, of mis ik mss nog iets?!
NiN
NiN nov 1 '08
Misschien moeten we gewoon respecteren

Origineel bericht van: NiMS
Ik snap niet goed wat je bedoeld nin laugh. Wat bedoel je ermee?

Wat precies snap je daar niet aan Nims?
Het lijkt me zo helder als kristal.

Ik ben blijkbaar toch niet de enige die hier wat vijandigheid ervaart, dus ik kan me niet voorstellen dat jij dit niet inziet, of misschien niet in wil zien.
gast
gast nov 1 '08
Maar omschrijf dan eens dat vijandige gevoel. Komt dit door kritiek, vooroordelen, niet oprecht zijn, wat is het dat dat gevoel veroorzaakt?
Renco
Renco nov 1 '08
Hey,

Het punt is, dat in de laaste dagen/dag er al 4 tropic zijn gestart over weg gaan en afscheid. Dit vormt een droevig karma.
En onopgemerkt gaat die toch over op de antwoorden die menen geven op reactie's en krijg je een spiraal die dieper en dieper zakt, totdat je er ineens achterkomt.
Dus ik hoop zelf dat alles nu weer mooi recht omhoog gaat op naar betere geuren, windjes en meer.

Renco
gast
gast nov 1 '08
Moeten we niet eerst de bodem van de draaikolk raken om weer omhoog te kunnen? M.i. wel anders wordt het zwemmen tegen de beweging in en dat kan alleen maar leiden tot uitputting of de dood.
nikskeuh
nikskeuh nov 1 '08
Voor mij is het net als een kamer binnenstappen waar net ruzie in heeft plaatsgevonden.
Ik weet niet wat hier allemaal aan de hand is wat ik wel merk is dat er nogal weinig begrip is onder elkaar.

Ik weet niet hoe de rest dit ervaart maar dit is hoe ik het ervaar.

Ik hoop alleen niet dat dit een rol speelt dat leden hier weggaan, eens rustig praten (niet via forum maar mss een chat of iets anders) kan veel zaken ophelderen en kan misschien meer afdoen dan weggaan en verwarde hoofden achterlaten.

Ik wil niet vervelend doen maar vind het zelf erg.
NiN
NiN nov 1 '08
Origineel bericht van: gast
Maar omschrijf dan eens dat vijandige gevoel. Komt dit door kritiek, vooroordelen, niet oprecht zijn, wat is het dat dat gevoel veroorzaakt?

Bijvoorbeeldd het *zuigen* dat bepaalde mensen hier op t forum doen.
Het maar blijven vragen om text&uitleg van iemands mening,het persee willen dat iemand zich verantwoord, dat kan als zeer irritant ervaren worden. En dan komt vanzelfsprekend van het 1 automatisch ook het ander.
nikskeuh
nikskeuh nov 1 '08
Origineel bericht van: Renco
Het punt is, dat in de laaste dagen/dag er al 4 tropic zijn gestart over weg gaan en afscheid. Dit vormt een droevig karma.

Euhm, ik denk niet dat iemand anders zijn beslissing om weg te gaan droevig karma vormt.
Wat wel volgt is het gevoel van "huh, wat heb ik gemist? Wat is hier gaande?"
gast
gast nov 1 '08
Bedoel je mij?
Ik zou bijna zeggen dat je er beter hier kunt dealen dan met je partner of collega's wink
Als je het als zo irritant ervaart zou ik er zeker wat dieper naar kijken als ik jou was wink
Renco
Renco nov 1 '08
Hey

Ik heb het eigelijk wel eens met Nikskeuh. Z'n tropic is niet altijd eve ophelderend, het kan handiger zijn als je een soort van chat room zou hebben zodat je wat gemakkelijker kan reageren en toch iets duidelijker kan zijn.

Renco
Lena
Lena nov 1 '08
ja waarom gaat iemand weg? een ieder heeft hier zijn eigen reden voor toch?

Lena

Wat ben je weer leuk bezig.
De lust ontgaat mij om hierop verder te reageren.
Dus doei.

ja daar kan ik dus niets mee.

vindt wat phoenix schrijft wel heel herkenbaar:
Waarom moeten we het toch altijd eens zijn? Dat hoeft toch niet? En wat is er mis met niet-begrijpen van de ander? Blijkbaar heb je dan bepaalde inzichten nog niet ontdekt, en kun je juist leren van die ander...

Of ik moet het nou helemaal verkeerd zien.
Renco
Renco nov 1 '08
Hey

Tja kijk, ik voel het zelf ook, ik probeer er mee in te leven, maar heb er voor mij gevoel verder niets mee te maken, dus ik zou ook geen idee hebben hoe het op te lossen of iets dergelijks. Ik zou ook btw niet weten wie er wel mee heeft te maken, maar denk dat die dat voor hunzelf wel weten/voelen.

Ik probeer alleen maar mee te denken

Renco
es
es nov 1 '08
Spuit 11 hier, ik herken het wel wat hier allemaal wordt geschreven. Voor mij is het ook reden geweest om een stapje terug te doen van het forum. Ik ben niet weg, lees af en toe nog wel wat topics, maar heb besloten het leven maar eens gewoon te gaan leven in plaats van erover te schrijven. smile
Ik werd een beetje moe van steeds maar weer de kous op mijn kop te krijgen omdat bepaalde mensen het niet eens waren met de dingen die ik doe en schreef. Sommige mensen lijken er plezier in te hebben anderen om de oren te slaan met kennis en mooie woorden. Ik was dat een beetje beu.
Maar goed, ik lees af en toe nog mee, maar schrijven, daar heb ik niet zo'n zin in op dit moment. Komt vast wel weer. En anders niet. smile
Nymira
Nymira nov 1 '08
Inderdaad jammer dat er mensen snel vertrekken als ze getriggerd worden in iets....of vinden dat het forum negatief zou worden of zoiets omdat andere mensen persoonlijke stukjes uitwerken wat op zich heel positief is!!.....terwijl ze zelf roepen dat het accepteren van de schaduw ook zo belangrijk is...in spirituele kringen evenals forums is er inderdaad ook vaak de neiging alleen de mooie liefdevolle dingen te willen, terwijl het leren kennen maar ook vooral erkennen van de schaduw zo belangrijk is...
Hulde aan diegenen die zichzelf ook in boosheid en kwetsbaarheid kunnen laten zien....maar vervolgens ook overeind blijven en niet vluchten vanuit schaamte of het gevoel te hebben dat ze niet meer 'perfect'zijn en hun mooie zuivere beeld wat ze van zichzelf hadden 'onderuit is gehaald'..... !dat is pas ware kracht ! dat is pas ware acceptatie van het moment..het NU wat is...
De een kan dit wel en de ander minder goed.
Altijd zijn er verschillende mensen , dit zorgt ook voor een gezonde beweging vanuit verschillende invalshoeken...als er geen dingen geraakt worden is er ook geen beweging...vooral als er meerdere mensen zijn die dezelfde dingen zeggen tegen iemand dan is dat een waardevol geschenk voor die persoon.....als een enkeling het zegt is dat meestal een projectie en negativiteit van diegene en leg het dan naast je neer....
het kan gewoon gebeuren dat er op dit moment een beweging is van vertrek...is dit erg...so let it be. Ik ervaar dit niet als negatief..Er zitten genoeg mooie pure mensen op dit forum.
Wellicht heeft het ook te maken met dat er in deze periode veel dingen 'opgeschoond'worden en er extra schaduwstukjes boven water komen...
Ik ben het eens met Nims als die zegt dat het OK is als mensen vertrekken..iedereen heeft er op zijn manier wat aan gehad..
mensen komen en gaan.....voel je je er niet meer goed bij zoek dan iets anders wat beter voelt....en dat is goed.....
Nymira.
NiN
NiN nov 1 '08
Origineel bericht van: gast
Bedoel je mij?
Ik zou bijna zeggen dat je er beter hier kunt dealen dan met je partner of collega's wink
Als je het als zo irritant ervaart zou ik er zeker wat dieper naar kijken als ik jou was wink

Ook op de werkvloer zit er altijd wel 1 *rotte appel* tussen.

Juist dat dieper duiken in iemands mening/gevoel is in sommige gevallen zo zinloos.

Laat het gewoon los, just let it be.
nikskeuh
nikskeuh nov 1 '08
Het hoeft toch ook niet altijd eens of oneens te zijn?
Ieder persoon is anders en uniek maar je kan toch ook respect opbrengen voor iemands mening.
Discussieren kan zinvol zijn maar is helemaal niet als leuk te ervaren wanneer iemand je zijn/haar mening opdrilt terwijl jij je eigen visies en kijk hebt op zaken.

Een forum is om meningen uit te wisselen niet gemaakt voor onderlinge ruzies.
Lena
Lena nov 1 '08
je kunt alles loslaten NiN,maar mag iemand hier niet meedenken of praten dan omdat jij het irritant vindt?

als je alles gewoon laat zijn....
prima,maar mensen doen ook hun verhaal en dan?
verder denk ik dat iemand zelf heel goed aan kan geven waar zijn grens ligt we zijn volwassen mensen dacht ik smile
Lena
Lena nov 1 '08
Origineel bericht van: nikskeuh
Het hoeft toch ook niet altijd eens of oneens te zijn?
Ieder persoon is anders en uniek maar je kan toch ook respect opbrengen voor iemands mening.
Discussieren kan zinvol zijn maar is helemaal niet als leuk te ervaren wanneer iemand je zijn/haar mening opdrilt terwijl jij je eigen visies en kijk hebt op zaken.

Een forum is om meningen uit te wisselen niet gemaakt voor onderlinge ruzies.

nee opdringen lost nooit wat op wink
Lena
Lena nov 1 '08
wat mooi neergezet en helder
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela