Loading...
nl

Geen zin meer

inneke
inneke nov 3 '08
Ik ben 1.55m, dus hoop dat ik niet groter ben.
grin

Ja Nims, er is echt wel wat voor te zeggen voor wat jij allemaal zegt. Maar je moet mij niet bewierroken en Stardust afschilderen als de boeman. (IkBen was toch nog van een andere categorie hoor!) En ja aan sommige van de 'fouten' die Stardust ziet hier op het forum ontkomt hij zelf ook niet. Iedereen heeft zijn gevoeligheden denk ik dan maar. Zo zie ik het ook voor het forum.
Je hebt recht op een onderbouwing, maar ik wil daar nu mijn energie niet insteken. Lullig he. smile
Voor mij is het goed zoals het is, ik wil contact met mensen en hoef geen minitieuze uitleg van elk detail en elke visie. Ik voel aansluiting of niet, ik neem iets mee of ik leg het naast me neer. En soms kom ik in opstand tegen iets waar m'n tenen van krullen...Ik denk dat ieder lid zijn eigen redenen heeft voor deelname aan dit forum. Voor mij hoeft het niet 'perfect' te zijn. Ik hou van menselijke imperfecties, veel meer dan van het streven naar een ideale werkelijkheid.
Dat is wat ik te geven heb.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Origineel bericht van: inneke

Je hebt recht op een onderbouwing, maar ik wil daar nu mijn energie niet insteken. Lullig he. smile

Nee hoor, maar "klaag" dan ook verder niet als je niets wilt veranderen wink. Je krijgt de ruimte, dus het is aan jou de keuze om deze te gebruiken.

Er is voldoende ruimte voor verandering, maar verandering gaat niet vanzelf. Daar moet iedereen (dus ook ik en jij) hard voor werken.

Alleen aan een dood paard trekken heeft niet zoveel zin. wink.
inneke
inneke nov 3 '08
Nee Nims, we moeten helemaal niet hard werken. Verschillende mensen zijn bezig zichzelf echt te laten zien. Dat IS de verandering. En dat gaat buiten een gestuurde controle om. Je weet niet waar het gaat eindigen, dat is misschien eng. Voor mij zijn de mensen op dit forum en hun levensweg oneindig veel belangrijker dan de juiste 'vormgeving' van dit forum.

ik denk niet dat ik ergens geklaagd heb! Vanuit mijn gezichtspunt zie ik geen dood paard, maar een springlevend!!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Origineel bericht van: inneke
Het spijt me zeer, maar ik ben het eens met het merendeel van de stellingen, zij het dat ik het allemaal wat genuanceerder zou verwoorden.

Misschien geen klacht, maar wel de aanzet die de reactie tot gevolg had. Je zegt dat je het anders zou verwoorden, dus ik was op zoek naar die verwoording. Ik begrijp dat je die niet wilt geven dus wat mij betreft is het ook klaar. Ik zal het andere topic weer verwijderen smile.
Soulmate
Soulmate nov 3 '08
hallo Allemaal,

waar is dat brede inzicht dat we met z'n allen uit moeten dragen. een ieder heeft het recht om zijn gevoelens te uiten en het lijkt er hier mee op dat er niet op lichtniveau gedacht wordt, maar meer een kwestie van ego's die tegen elkaar opbotsen. de dualiteit die door alles heendruipt. is het niet de kunst en ook de uitdaging om juist op deze momenten te kijken naar oplossingen? is dit uiteindelijk niet wat de opzet van het forum was? jezelf vinden in een hectische wereld als gevoelig mens, met een hoger bewustzijn en de capaciteit om het breder te zien? delen we niet continu de triggers die ons juist aan het denken zet? die ons juist aangeven waar we ons zelf nog kunnen bijslijpen opdat die schitterende diamant uiteindelijk het volledig licht kan doorlaten? Je bent sterk als je ook je kwetsbaarheid durft te laten zien........
inneke
inneke nov 3 '08
Ik ben het met je eens Soulmate. Maar ik vind het niet zo erg dat het Licht misschien even niet zo lieflijk aanwezig is. Ze beschijnt onze schaduwen en die mogen er zijn en omarmd worden. Ze hoeven niet te worden 'vernietigd', maar gezien en geïntegreerd. Anders blijven ze roepen dat ze mee willen doen, net als kleine kinderen die steeds de kamer uitmoeten wanneer de grote mensen serieus bezig zijn. Dat is de betekenis van eenheid voor mij.

Je kwetsbaarheid laten zien vraagt veel moed. Respecteren dat dit misschien (nog) te moeilijk is op dit moment, maakt het minder zwaar. Ik durf te vertrouwen dat het water zijn weg wel vindt naar de stroom.
Soulmate
Soulmate nov 3 '08
hoi Inneke,

dat klopt, dat wil ook zeggen. het is juist de zwarte kanten accepteren zodat dit kan worden opgelost. en niet tegen elkaar in botsen, want daarmee krijg je alleen onvrede en dat is toch ook waar we niet naar streven. het lijkt de wereld in klein hier, vind je ook niet?
inneke
inneke nov 3 '08
Ja, en dat vind ik nou zo mooi en leerrijk.
liesanne
liesanne nov 4 '08
Stardust, ik heb met veel interesse en plezier jouw bijdragen gelezen en vond ze vaak heel mooi. Ja, dus (wederom) kan ik zeggen dat ik het jammer vind dat je je terugtrekt en ik zal je bijdrage hier missen.....
Ben je een man.... eek, al die tijd dacht ik dat je een vrouw was, grappig.

Origineel bericht van: Stardust
En ik betreur het dat ook hier vijandigheid en rancune speelt. Persoonlijke aanvallen worden ingezet en draconisch lange tenen bestaan.

(......)

Verschil van mening is iets dat mag bestaan.

Nogmaals dank aan de sympathieker leden.
Enkelen zal ik zeker missen.

Persoonlijk denk ik dat we (en dan bedoel ik hiermee de forumleden die met enige regelmaat aanwezig zijn) met z'n allen in een groeps-dynamisch proces zitten (of zaten). Daar hoort dan op een gegeven moment het aangaan van (emotioneel geladen) conflicten, het aantrekken en afstoten, het vechten of vluchten, het wel of niet krijgen van erkenning e.d. ook bij. We geven elkaar misschien een 'rol' of een status waar we niet aan kunnen voldoen. Misschien zijn er mensen die van een voetstuk zijn gevallen (in de ogen van anderen). Maar intussen zijn het misschien juist ook pantsers die worden afgebroken of maskers die worden afgezet. En daarachter kan meer een meer een 'echtheid' tot uiting komen waarnaar we -op een forum als dit- misschien vooral naar op zoek zijn.
Een groep kan groeien naar autonomie, (vlgs Stemmerding en Remmerswaal ) waarin er steeds meer ruimte kan zijn om de paradoxen van het menselijk bestaan onder ogen te zien en daar een leefbare oplossing voor te vinden, zonder te vluchten in verdedigingsmechanismen en waar men kan bijdragen aan het bieden van erkenning aan elkaar.

Dat dat proces op een bepaalde manier stopt, doordat mensen kiezen om te gaan, dat raakt mij zelf toch wel. En dat heeft voor mij niet te maken met een trekken aan mensen die -om wat voor reden dan ook - willen gaan , maar dat ik wel betreur dat dát proces stopt. Maar dit zegt waarschijnlijk ook heel veel over mezelf en mijn moeite die ik heb met 'weglopen'.....

Juist op een 'spiritueel' forum kunnen we toch ontdekken dat onze mening, onze reële kijk of onze waarheid niet bestaat, maar wel een (klein) onderdeel is van een 'grotere waarheid'. Een aanval op onze mening ís geen aanval op ons zijn..... Zijn wij mensen -die waarheden verkondigen, of mensen die zich geraakt voelen door de waarheden die anderen hen naar hun idee opdringen- niet één en dezelfde? Zit daar in beide gevallen niet de niet erkende mens achter...
Als we in een ruimte zouden zijn, zouden we de volgende oefening eens kunnen doen: Ga maar eens tegenover elkaar staan en zeg (allebei) ik heb gelijk en kijk wat het met je doet. Misschien kun je erom lachen, misschien komt er verdriet of woede boven..... Maar het relativeert. Het laat je de mens zien achter zijn gelijk. Het kan je ook laten zien hoe klein je jezelf soms maakt tegenover waarheden van anderen, en ook waarom je je soms zo groot moet houden.

Wie is hier sympathiek, wie zijn de draken, wie is een kanjer?? Om wie kunnen we huilen omdat hij weggaat en om wie zijn we misschien opgelucht omdat hij is vertrokken….. In wie zijn we teleurgesteld omdat we dachten dat hij of zij zo anders was…..

We zijn het allemaal……. We zijn alles en iedereen!!
Wat zou het fijn zijn om het niet meer zo nodig te hebben elkaars ego te voeren, maar de mens te kunnen zien achter zijn masker of ‘rol’ of wat dan ook.

We verschillen niet (zoveel)………
inneke
inneke nov 4 '08
Goh, ongelooflijk mooi en raak verwoord Liesanne! Je raakt met volle kracht de kern smile

Ik zie wat er nu gaande is hier ook als een proces naar echtheid.

Ik kan alleen voor mezelf spreken ivm 'weggaan', maar wat betreft mijn eigen pogingen ( ;)) heeft dit ook daar mee te maken: het verlangen naar echt diepmenselijk contact, zonder mentale constructies, wat nu eenmaal veel moeilijker te verwezenlijken is voor een computerscherm dan 'in het echt'. De begrenzingen van het medium. Ik denk dat sommigen verkiezen het leven te delen met gelijkgezinden ipv het continue boksen...stopt het proces dan? Ik denk het niet. Het is een heel gerechtigde keuze om te zeggen: "dit is niet meer voor mij" (en in mijn geval: ja, toch nog even wel laugh) en je eigen weg te gaan.
liesanne
liesanne nov 4 '08
Het is een heel gerechtigde keuze om te zeggen: "dit is niet meer voor mij" (en in mijn geval: ja, toch nog even wel ) en je eigen weg te gaan.

Tuurlijk, die kant zit er ook zeker aan.....en dat is oké.

Loslaten en laten gaan. Een van mijn levenslessen....
Misschien vind ik het zelf soms ook makkelijker weg te gaan dan achter te blijven....

Zoals ik al zei het raakt ook aan mijn persoonlijk verdriet...ik zit hier nu met tranen in mijn ogen en ook dat is oké.

Het verdriet om mensen en de dingen die voorbij gaan.... het hoort ook bij het leven daar mee te dealen....
Het verbaast me ook wel weer (en ik schaam me er misschien ook wel een beetje voor) dat het me allemaal zo veel doet.
Dat mensen me via een schermpje -nou ja, door heel veel mooie woorden en processen natuurlijk- zo dierbaar zijn geworden.

Dat dit een klein (en soms misschien iets te groot) onderdeel van mijn leven is (geweest) dat vind ik echt ook heel mooi.

Bedankt lieve mensen.......

smile
Nymira
Nymira nov 4 '08
wat mooi en pakkend verwoord je bovenstaande stukje Liesanne !
inderdaad we hebben alle 'deelpersoonlijkheden' in ons....de mooie maar ook de minder mooie...en als we dat wat meer in onszelf zouden erkennen hoeven we ook niet alles te projecteren op een 'zondebok'..die wel zn hoofd boven het maaiveld uit durft te steken....maar ja de 'dans der schaduwen' schijnt ook weer een bepaalde aantrekkingskracht te hebben.
maar als ik het goed begrijp ga jij nu ook weg ? groetjes Nymira.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 4 '08
Jazeker Liesanne heel mooi verwoord. De tijd zal het ook leren en wie ben ik om een transformatie tegen te houden? laugh.
liesanne
liesanne nov 4 '08
wie ben ik om een transformatie tegen te houden?

Ja,Nims dat is ook weer goed om te realiseren....

en Nee, Nymira, ik ga nu niet weg, ik zie nu dat mijn woorden die indruk kunnen wekken....

Ik voel wel een soort van afscheid van iets, maar dat heeft te maken met de groep mensen die nu is weggegaan....

Ik bedacht nog dat ik me wel kan voorstellen dat je (ik) vroeg of laat ook wel uitgepraat kunt zijn over (bepaalde) onderwerpen of dat je het allemaal niet opnieuw wilt aangaan met een andere of nieuwe groep mensen. Een forum is ook een komen en gaan...

We gaan verder.....
met wie of waar dan ook... wink
inneke
inneke nov 4 '08
zo is dat grin
liesanne
liesanne nov 4 '08
Nymira, jij had dit al zo mooi verwoord in een ander topic, omdat die gesloten is sleep ik het hier even heen...

Origineel bericht van: nymira
Inderdaad jammer dat er mensen snel vertrekken als ze getriggerd worden in iets....of vinden dat het forum negatief zou worden of zoiets omdat andere mensen persoonlijke stukjes uitwerken wat op zich heel positief is!!.....terwijl ze zelf roepen dat het accepteren van de schaduw ook zo belangrijk is...in spirituele kringen evenals forums is er inderdaad ook vaak de neiging alleen de mooie liefdevolle dingen te willen, terwijl het leren kennen maar ook vooral erkennen van de schaduw zo belangrijk is...
Hulde aan diegenen die zichzelf ook in boosheid en kwetsbaarheid kunnen laten zien....maar vervolgens ook overeind blijven en niet vluchten vanuit schaamte of het gevoel te hebben dat ze niet meer 'perfect'zijn en hun mooie zuivere beeld wat ze van zichzelf hadden 'onderuit is gehaald'..... !dat is pas ware kracht ! dat is pas ware acceptatie van het moment..het NU wat is...
De een kan dit wel en de ander minder goed.
Altijd zijn er verschillende mensen , dit zorgt ook voor een gezonde beweging vanuit verschillende invalshoeken...als er geen dingen geraakt worden is er ook geen beweging...vooral als er meerdere mensen zijn die dezelfde dingen zeggen tegen iemand dan is dat een waardevol geschenk voor die persoon.....als een enkeling het zegt is dat meestal een projectie en negativiteit van diegene en leg het dan naast je neer....
het kan gewoon gebeuren dat er op dit moment een beweging is van vertrek...is dit erg...so let it be. Ik ervaar dit niet als negatief..Er zitten genoeg mooie pure mensen op dit forum.
Wellicht heeft het ook te maken met dat er in deze periode veel dingen 'opgeschoond'worden en er extra schaduwstukjes boven water komen...
Ik ben het eens met Nims als die zegt dat het OK is als mensen vertrekken..iedereen heeft er op zijn manier wat aan gehad..
mensen komen en gaan.....voel je je er niet meer goed bij zoek dan iets anders wat beter voelt....en dat is goed.....
Nymira.
gast
gast nov 4 '08
Liesanne, ik deel jouw waarheid. Ik ga mee.........
Nymira
Nymira nov 4 '08
wink
liesanne
liesanne nov 4 '08
smile
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda