Loading...
nl

Geen zin meer

inneke
inneke nov 2 '08
Tuurlijk wel, maar je gooit zelf olie op het vuur door te citeren, zeggen wat er fout aan is...ipv Stardust gewoon te laten gaan. Voor mij werd zo het positieve dat er wel was ook negatief. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat je het jammer vond ofzo. Weet ik veel. Me dunkt dat jullie visies en jullie sterke karakters nogal botsend waren wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 2 '08
Nee daar ging het mij niet om. Ik heb me nooit met stardust bemoeit en hem altijd gewoon zijn berichten laten plaatsen. Alleen nu laat ik hem gewoon zien wat hij zegt zoals ik wel vaker doe.

Ik had hem ook gewoon laten gaan, maar hij komt zelf steeds terug. Hij zit hier nog best vaak en is druk bezig met PM's te sturen dus Merudi loslaten kan hij blijkbaar niet anders had hij niet meer gereageerd. Doe gewoon wat je zegt in plaats van deze "show".

@inneke: Ik had inderdaad kunnen zeggen dat ik het jammer vond. Maar zonder uitleg zijn het woorden zonder inhoud. Ik licht liever toe waarom ik iets vind / zeg, zodat je er ook iets aan kunt doen.

Ik vind het erg jammer dat wel een mening wordt geuit, maar het waarom ontbreekt. Hoe kun je iets veranderen als je niet eens de moeite neemt om te begrijpen waarom de dingen zijn zoals zijn? Er stond nu alleen maar een lijstje met ergenissen, maar een uitleg erbij, nee die ontbrak.

En ja, dat kun je mij verwijten, maar ik neem daar gewoon geen genoegen mee wink.
gast
gast nov 2 '08
Je wilt toch niet zeggen dat Stardust Ikben is?
Lena
Lena nov 2 '08
Origineel bericht van: Stardust
Hierbij wil ik voor de mooie reakties bedanken.

En ik betreur het dat ook hier vijandigheid en rancune speelt. Persoonlijke aanvallen worden ingezet en draconisch lange tenen bestaan.

maar waar ligt dit dan aan? want al is er een verschil van mening of kijk of gevoel naar dingen dat hoeft dan toch niet zulke dramatische wendingen hier te geven?

Het zoeken en dwepen met fantastische oplossingen, de meest sensationele vondsten of ervaringen heeft niets met geestelijke of spirituele vorming te maken, die veeleer tot respekt en bescheidenheid voert, of minstens verruiming van inzicht. Hier is geen ruimte voor anders denkenden en zeker wordt hier de sfeer bepaald door enkele lieden die geen kritiek kunnen verdragen [/b[b]]of niet in staat zijn op een volwassen manier te discussiëren.

lees je nu te weinig hier? want al is er moeite met kritiek, er is wel degelijk ruimte voor anders denkende en dat vind ik nog steeds heel mooi aan dit forum.

Heel jammer voor de mensen die dat wel kunnen en beknot worden door, zoals iemand dat al aangaf, heilige huisjes.

Ik zoek in de eerste plaats een reële kijk op een situatie en verzin er geen fabels bij die ik niet kan staven.

ja en waar staan die fabels dan volgens jou?
en wie heeft hier geen reele kijk op?

Blijkbaar is daar bezwaar tegen. Het zweefcijfer is hier dan ook tamelijk hoog. Jammer voor de meer realistische leden die ook het recht hebben hun visie aan te hangen.

ik voel me niet tekort gedaan hier

Verschil van mening is iets dat mag bestaan.

gelukkig maar

Nogmaals dank aan de sympathieker leden.
Enkelen zal ik zeker missen.
inneke
inneke nov 2 '08
heh? confused
admin
admin nov 2 '08
Ha ha, Inneke, ik zag je gezicht even voor me, lol, onbetaalbaar!
Helma
Helma nov 2 '08
Ja, haha, ik dacht dat ík in de war was, maar je moet van goeie huize komen wil je dit nog kunnen volgen, hihihi. Ik heb de moed al opgegeven, maar geniet van die verwarde gezichtjes, heerlijk!
inneke
inneke nov 3 '08
Nou moe (kijkt beteutert). Ik kreeg even een lichte hartklopping bij de laatste opmerking van Gast. crazy
Stardust
Stardust nov 3 '08
Origineel bericht van: NiMS
Jammer dat je het er niet gewoon bij kunt laten stardust, nu je toch besloten hebt weg te gaan. Je doet niets anders dan nog even op het laatste moment je gelijk te halen. In jouw reactie zitten niets anders dan oordelen/verwijten en aannames.

Ik hoop echt dat je eens hieronder goed naar je schrijven kunt kijken, en je dan begrijpt waarom je iedere keer weer van forum wisselt.

Dit is namelijk hoe stardust over jullie allemaal denkt:

Oh nee hoor helemaal niet
Ook jij hebt je negatieve bijdrage geleverd en ik heb geen kritiek op iedereen.
Integendeel. Maar op elk forum vind je wel een paar draken. Ik heb gewoon geen zin er nog langer mee te strijden. Dus neen zo denk ik helemaal niet over iedereen pure onzin. En wat ik met forums heb gaat je niets aan. Het is verder nogal grof om dit te suggereren. Het is een pertinente leugen dat ik voortdurend van forums wissel.
Als het over gelijk behalen gaat, kijk dan vooral eens naar jezelf?
En Lena dito.
Over een trap na: jullie twee met name, blijven immers ook bezig de pikorde in stand te houden.

Verder gaat het niemand iets aan als ik PB's verstuur. Blijkbaar wordt die postbus dus ook gescreend. Ik vind het nogal indiscreet om daar opmerkingen over te maken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Welkom terug Stardust wink.

Ik vind het aardig paranoia dat je zoiets uberhaubt denk. Waarom zouden mensen hier, die elkaar gewoon kennen niet gewoon met elkaar kunnen praten om zo dingen te wisselen?

Je zegt dat je geen kritiek hebt op iedereen, maar je als je goed naar je reactie had gekeken dan heb je dat niet zo opgeschreven. Waarom noem je het beestje niet gewoon bij de naam en verval je in generalisaties en onuitlegbare stellingen? Daar kun je toch verder niets meer mee?

Je zegt geen zin meer te hebben om te strijden, maar ik merk daar weinig van getuige deze laatste reactie.

Ik ga er verder alleen nog maar op reageren als er ook daadwerkelijk steekhoudende argumenten komen, want die loze statements die er nu staan kan ik gewoon niets mee.
admin
admin nov 3 '08
Wellicht moeten we niet meer weglopen voor de Draken, maar de strijd eens aan gaan smile

Ik begrijp je wel Stardust,en respecteer je beslissing.
Daar ontbreekt het hier soms wel eens aan, dat is iets waar ik mij enorm aan stoor. Mensen in hun waarde laten, ze zelf hun pad laten lopen zonder gelijk aan mouwen te trekken is schijnbaar erg moeilijk.
Eigen waarheden als de waarheid verkondigen gebeurd hier ook en vind ik ronduit gevaarlijk, klaar.
Maar afgelopen weekend begreep ik waarom ik steeds zo heen en weer wordt getrokken hier en heb ik door dat ik hier nog niet klaar ben, ook al voelt het hier af en toe heel naar. Vooral de laatste weken hangt hier op het forum een nare energie rond. Maar dat is wat ik ervaar, ik zeg niet dat dit zo ís.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Kan je ook uitleggen Karin, wat deze energie voor jou zo naar maakt? Dus de oorzaak hiervan? Want als je de oorzaak weet kun je er ook wat aan veranderen.

Ikzelf denk dat het vooral komt door de mensen die (om hun eigen redenen) het forum hebben verlaten. Er veranderd dan namelijk iets in de energiebalans die hier heerst. Je wilt graag dat alles bij het oude blijft, maar dat is dus niet meer het geval. Is dat dan naar? of is dat wat anders? Voor mij voelt het in ieder geval op die manier. Afscheid nemen zien wat er nog over blijft.
admin
admin nov 3 '08
Nee ik wil niet dat alles bij het oude blijft, volgens mij is dat ook een onmogelijk iets.
In het stukje hierboven heb ik eigenlijk al uitgelegd wat de reden is waarom ik mij zo naar voel.
Ik ben het kotsbeu dat sommige hun waarheid als "de waarheid"bij anderen door de strot proberen te wurgen.
Het heeft niets te maken met de mensen die weggaan, ik denk zelfs dat degenen die zijn weg gegaan om exact dezelfde reden als ik twijfelden.
Echter verschil is dat ik de strijd wel aan wil gaan, misschien een "bescherming"naar anderen toe.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Heel goed Karin, en ook altijd blijven doen.

Wat is dan jouw mening over de volgende waarheden die hier even werden neergezet?

-dat ook hier vijandigheid en rancune speelt.
-Persoonlijke aanvallen worden ingezet
-draconisch lange tenen bestaan.
-Het zoeken en dwepen met fantastische oplossingen,
-Hier is geen ruimte voor anders denkenden
-zeker wordt hier de sfeer bepaald door enkele lieden die geen kritiek kunnen verdragen
-niet in staat zijn op een volwassen manier te discussiëren.
-Heel jammer voor de mensen die dat wel kunnen en beknot worden door, zoals iemand dat al aangaf, heilige huisjes.
-Ik zoek in de eerste plaats een reële kijk op een situatie en verzin er geen fabels bij die ik niet kan staven. Blijkbaar is daar bezwaar tegen.
-Het zweefcijfer is hier dan ook tamelijk hoog.

Is dit een strijd waard? Of ben jij het overal mee eens?
admin
admin nov 3 '08
Ha ha ha ik zie ineens je onderschrift, geweldig!
Ben jij mijn draak? LOL!

Ik kan alleen reageren vanuit mijn waarheid Nims, dat heb je wel door dus vanuit mijn innerlijk kan ik je zeggen dat ik het niet met alle stellingen eens ben.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Ik ben niet jouw draak Karin winkmaar daarvoor ken je me al iets langer dan vandaag.

En ik ben het ook niet met alle stellingen eens die er staan.

Aangezien dit als mijn draak voelt winkben ik er dus wel voor gaan strijden. En ik vraag me af, waarom zou ik niet voor Merudi mogen opkomen wink?
Lena
Lena nov 3 '08
Origineel bericht van: NiMS
Jammer dat je het er niet gewoon bij kunt laten stardust, nu je toch besloten hebt weg te gaan. Je doet niets anders dan nog even op het laatste moment je gelijk te halen. In jouw reactie zitten niets anders dan oordelen/verwijten en aannames.

Ik hoop echt dat je eens hieronder goed naar je schrijven kunt kijken, en je dan begrijpt waarom je iedere keer weer van forum wisselt.

Dit is namelijk hoe stardust over jullie allemaal denkt:

Oh nee hoor helemaal niet
Ook jij hebt je negatieve bijdrage geleverd en ik heb geen kritiek op iedereen.
Integendeel. Maar op elk forum vind je wel een paar draken. Ik heb gewoon geen zin er nog langer mee te strijden. Dus neen zo denk ik helemaal niet over iedereen pure onzin. En wat ik met forums heb gaat je niets aan. Het is verder nogal grof om dit te suggereren. Het is een pertinente leugen dat ik voortdurend van forums wissel.
Als het over gelijk behalen gaat, kijk dan vooral eens naar jezelf?
En Lena dito.
Over een trap na: jullie twee met name, blijven immers ook bezig de pikorde in stand te houden.

Verder gaat het niemand iets aan als ik PB's verstuur. Blijkbaar wordt die postbus dus ook gescreend. Ik vind het nogal indiscreet om daar opmerkingen over te maken.

oh oh wat een racune stardust spreekt hier uit, en wat een oordeel. smirk
nims en ik die hier een pikorde instand houden?....
wat een onderkenning van alles forumleden hier aanwezig
mijn gelijk hier halen?
nou dacht niet dat op dit forum je gelijkhalen zo belangrijk is hoor,maar mensen die niet kritisch kunnen zijn of kijken zullen dit ongetwijfeld zo uitleggen
persoonlijk zie ik het meer van uitwisselen en reageren op.... wat hier zoal geschreven wordt.
dus wie wil hier nou zijn geljk nog halen dan?
inneke
inneke nov 3 '08
Het spijt me zeer, maar ik ben het eens met het merendeel van de stellingen, zij het dat ik het allemaal wat genuanceerder zou verwoorden. Ik wil iedereen in zijn/haar waarde laten en respect hebben voor wat de ander gelooft. Maar ik reageer wel wanneer ik vind dat iemand adviezen krijgt die hem (in mijn ogen) verder van huis brengen ipv andersom. Nims, ik snap dat je je als beheerder van het forum aangevallen voelt bij de woorden van Stardust. Maar moet dit echt een kat-en-muisspel worden? Het "zo denkt hij over jullie" is zo unfair. De leider van de schaapjes spreekt (denk ik dan)...Ook zie ik echt niet in waarom er ineens geen pb'tjes mogen verstuurd worden?!

Ik onthoud het levensvatbare en probeer niet mee te gaan in mierenneukerij. We zijn allemaal vrij om te reageren of niet te reageren. Moeten we echt allemaal op één lijn zitten? Moet iedereen die 'te sterk' is op de knietjes gaan? Is het die machtstrijd waard? Het zijn degenen die erg zoekende zijn, die hier de dupe van worden want zij voelen zich onveilig.

Persoonlijk denk ik dat er de laatste tijd meerdere Phoenixen zijn opgestaan wink. Er is onrust en beweging, de harmonie doorbroken. Dat voelt misschien onaangenaam, maar onvermijdelijk bij groei. Ik heb het idee dat 'de schaduw' van het forum zichtbaar wordt en dat is altijd positief! Iemand zei het me zo mooi: "vanuit de aarde reiken naar de hemel, ipv andersom". Ook de strijd tussen het mannelijke (hemel) en het vrouwelijke (aarde) speelt hierbij,dat is duidelijk.

Laat de verandering zijn werk doen, zonder alles krampachtig te willen controleren.

Voila, ik heb gesproken grinHeerlijk toch die mensentoestanden!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Origineel bericht van: inneke
Het spijt me zeer, maar ik ben het eens met het merendeel van de stellingen, zij het dat ik het allemaal wat genuanceerder zou verwoorden.

Is het dan geen mooi moment om er een topic van te openen en onderbouwen waarom het dan zo zou zijn, zodat we er ook iets aan zouden kunnen doen? Singaleren is één ding, maar er iets mee doen is heel wat anders. En het hoeft je niet te spijten Inneke, want ik ben er ook voor om iets aan te doen.

Maar, met alleen schoppen kom je niet ver, of wel dan?

Ik wil iedereen in zijn/haar waarde laten en respect hebben voor wat de ander gelooft. Maar ik reageer wel wanneer ik vind dat iemand adviezen krijgt die hem (in mijn ogen) verder van huis brengen ipv andersom.

En vooral ook blijven doen, want niemand kan beter spiegelen dan "de ander" smile.

Nims, ik snap dat je je als beheerder van het forum aangevallen voelt bij de woorden van Stardust.

Het voelt niet als een aanval hoor, maar alleen als schoppen zonder onderbouwing. Ik wil het juist besprekbaar maken door erop te reageren en ook te motiveren een onderbouwing te geven.

Niet zo lang geleden was hier ook ene Ikben, die enkel en alleen signaleerde maar 0.0 onderbouwing gaf en niets meer bijdroeg dan enkel onrust en neerhalen. En ja, de overeenkomsten beginnen weer aardig groot te worden....

Maar moet dit echt een kat-en-muisspel worden? Het "zo denkt hij over jullie" is zo unfair. De leider van de schaapjes spreekt (denk ik dan)...

Ik vind van niet. Ik ga ook niet meer reageren als er niet normaal gesproken kan worden. Jij komt tenminste met een onderbouwing, een mening en je gevoel. En daarom wil ik het ook gewoon bespreekbaar houden. Ik ga geen kat en muis spel spelen en voel me zeker geen leider. Het is aan ieder vrij om te gaan en staan waar die wilt. Of dat nou hier is of ergens anders. Maar blijf dan wel eerlijk, en zeg niet dat je weggaat en het dan toch stiekem niet doen. Kom er dan gewoon voor uit en leg uit waarom je afscheid neemt en toch niet gaat.

Dat jij dat gedaan hebt, vind ik echt enorm groot van je Inneke, en dat zie ik stardust dus echt nooit doen. Ik vind jou daarom ook vele malen groter dan hem. Maar ook dat is mijn mening en die spreek ik ook gewoon uit.

Ook zie ik echt niet in waarom er ineens geen pb'tjes mogen verstuurd worden?!

Nee dat zie ik ook echt niet in. Hoe kom je erbij dat dit niet zou mogen Inneke?

Ik onthoud het levensvatbare en probeer niet mee te gaan in mierenneukerij. We zijn allemaal vrij om te reageren of niet te reageren. Moeten we echt allemaal op één lijn zitten?

Liever niet, want dan is er tenminste ruimte om te reageren smile.

Moet iedereen die 'te sterk' is op de knietjes gaan? Is het die machtstrijd waard?

Leuke woordkeuze inneke, want zeg eens. Over welke macht heb je het hier? Wie heeft waarover macht?

Ik hoop niet dat je denkt dat ik de macht over mensen wil hebben want dat is helemaal niet waarom ik reageer. Ik wil mensen dingen laten inzien door ze te confronteren met hun eigen uitspraken en eigen gedrag. Dat ze daardoor soms op hun achterpoten springen, is toch niet mijn schuld?

Als je mijn reacties zou lezen dan reageer ik altijd inhoudelijk op wat iemand zegt, en beargumenteer het ook altijd zo goed als mogelijk. Zo ook mijn reactie nu aan jou.

Moet ik dat dan anders doen volgens jou?

Het zijn degenen die erg zoekende zijn, die hier de dupe van worden want zij voelen zich onveilig.

Waarom dacht jij dat ze zich veilig voelden eerst dan? Volgens jouw theorie van jezelf zijn, moet je je niet veilig voelen met jezelf, en is dat niet wat jij ze kan brengen op het moment dat ze hier komen? Is dat niet jouw bijdrage aan de nieuwe wereld wink?

Persoonlijk denk ik dat er de laatste tijd meerdere Phoenixen zijn opgestaan wink. Er is onrust en beweging, de harmonie doorbroken. Dat voelt misschien onaangenaam, maar onvermijdelijk bij groei. Ik heb het idee dat 'de schaduw' van het forum zichtbaar wordt en dat is altijd positief!

Juist, en als je de schaduw ziet, schijn er dan een lichtje op zodat de schaduw kan verdwijnen in plaats van er met een grote boog omheen te lopen.

In mijn ogen zijn dat de echte draken waartegen ik wil vechten.

Laat de verandering zijn werk doen, zonder alles krampachtig te willen controleren.

Ben ik mee bezig, vandaar dat ik het probeer te begrijpen smile. Ik ga wel een begin maken met de bovenstaande lijst in een nieuw topic en nodig iedereen uit om ook van Merudi een betere plaats te maken smile.

Voila, ik heb gesproken grinHeerlijk toch die mensentoestanden!

Het lijkt wel een soap wink.
admin
admin nov 3 '08
Ja of de soep zoals Helma dat zo mooi zei.

Quote:
Persoonlijk denk ik dat er de laatste tijd meerdere Phoenixen zijn opgestaan wink. Er is onrust en beweging, de harmonie doorbroken. Dat voelt misschien onaangenaam, maar onvermijdelijk bij groei. Ik heb het idee dat 'de schaduw' van het forum zichtbaar wordt en dat is altijd positief! Iemand zei het me zo mooi: "vanuit de aarde reiken naar de hemel, ipv andersom". Ook de strijd tussen het mannelijke (hemel) en het vrouwelijke (aarde) speelt hierbij,dat is duidelijk.

Ik denk dat je hier echt wel de kern raakt Inneke, mooi gezegd!
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420