Het spijt me zeer, maar ik ben het eens met het merendeel van de stellingen, zij het dat ik het allemaal wat genuanceerder zou verwoorden.
Is het dan geen mooi moment om er een topic van te openen en onderbouwen waarom het dan zo zou zijn, zodat we er ook iets aan zouden kunnen doen? Singaleren is één ding, maar er iets mee doen is heel wat anders. En het hoeft je niet te spijten Inneke, want ik ben er ook voor om iets aan te doen.
Maar, met alleen schoppen kom je niet ver, of wel dan?
Ik wil iedereen in zijn/haar waarde laten en respect hebben voor wat de ander gelooft. Maar ik reageer wel wanneer ik vind dat iemand adviezen krijgt die hem (in mijn ogen) verder van huis brengen ipv andersom.
En vooral ook blijven doen, want niemand kan beter spiegelen dan "de ander"
.
Nims, ik snap dat je je als beheerder van het forum aangevallen voelt bij de woorden van Stardust.
Het voelt niet als een aanval hoor, maar alleen als schoppen zonder onderbouwing. Ik wil het juist besprekbaar maken door erop te reageren en ook te motiveren een onderbouwing te geven.
Niet zo lang geleden was hier ook ene Ikben, die enkel en alleen signaleerde maar 0.0 onderbouwing gaf en niets meer bijdroeg dan enkel onrust en neerhalen. En ja, de overeenkomsten beginnen weer aardig groot te worden....
Maar moet dit echt een kat-en-muisspel worden? Het "zo denkt hij over jullie" is zo unfair. De leider van de schaapjes spreekt (denk ik dan)...
Ik vind van niet. Ik ga ook niet meer reageren als er niet normaal gesproken kan worden. Jij komt tenminste met een onderbouwing, een mening en je gevoel. En daarom wil ik het ook gewoon bespreekbaar houden. Ik ga geen kat en muis spel spelen en voel me zeker geen leider. Het is aan ieder vrij om te gaan en staan waar die wilt. Of dat nou hier is of ergens anders. Maar blijf dan wel eerlijk, en zeg niet dat je weggaat en het dan toch stiekem niet doen. Kom er dan gewoon voor uit en leg uit waarom je afscheid neemt en toch niet gaat.
Dat jij dat gedaan hebt, vind ik echt enorm groot van je Inneke, en dat zie ik stardust dus echt nooit doen. Ik vind jou daarom ook vele malen groter dan hem. Maar ook dat is mijn mening en die spreek ik ook gewoon uit.
Ook zie ik echt niet in waarom er ineens geen pb'tjes mogen verstuurd worden?!
Nee dat zie ik ook echt niet in. Hoe kom je erbij dat dit niet zou mogen Inneke?
Ik onthoud het levensvatbare en probeer niet mee te gaan in mierenneukerij. We zijn allemaal vrij om te reageren of niet te reageren. Moeten we echt allemaal op één lijn zitten?
Liever niet, want dan is er tenminste ruimte om te reageren
.
Moet iedereen die 'te sterk' is op de knietjes gaan? Is het die machtstrijd waard?
Leuke woordkeuze inneke, want zeg eens. Over welke macht heb je het hier? Wie heeft waarover macht?
Ik hoop niet dat je denkt dat ik de macht over mensen wil hebben want dat is helemaal niet waarom ik reageer. Ik wil mensen dingen laten inzien door ze te confronteren met hun eigen uitspraken en eigen gedrag. Dat ze daardoor soms op hun achterpoten springen, is toch niet mijn schuld?
Als je mijn reacties zou lezen dan reageer ik altijd inhoudelijk op wat iemand zegt, en beargumenteer het ook altijd zo goed als mogelijk. Zo ook mijn reactie nu aan jou.
Moet ik dat dan anders doen volgens jou?
Het zijn degenen die erg zoekende zijn, die hier de dupe van worden want zij voelen zich onveilig.
Waarom dacht jij dat ze zich veilig voelden eerst dan? Volgens jouw theorie van jezelf zijn, moet je je niet veilig voelen met jezelf, en is dat niet wat jij ze kan brengen op het moment dat ze hier komen? Is dat niet jouw bijdrage aan de nieuwe wereld
?
Persoonlijk denk ik dat er de laatste tijd meerdere Phoenixen zijn opgestaan
. Er is onrust en beweging, de harmonie doorbroken. Dat voelt misschien onaangenaam, maar onvermijdelijk bij groei. Ik heb het idee dat 'de schaduw' van het forum zichtbaar wordt en dat is altijd positief!
Juist, en als je de schaduw ziet, schijn er dan een lichtje op zodat de schaduw kan verdwijnen in plaats van er met een grote boog omheen te lopen.
In mijn ogen zijn dat de echte draken waartegen ik wil vechten.
Laat de verandering zijn werk doen, zonder alles krampachtig te willen controleren.
Ben ik mee bezig, vandaar dat ik het probeer te begrijpen
. Ik ga wel een begin maken met de bovenstaande lijst in een nieuw topic en nodig iedereen uit om ook van Merudi een betere plaats te maken
.
Voila, ik heb gesproken
Heerlijk toch die mensentoestanden!
Het lijkt wel een soap
.