Hoi Nymira,
Ten eerste: bedankt voor de lezing ! Vond het erg leuk om te lezen en inderdaad grotendeels herkenbaar. Ik zal wat voor je uiteen zetten omdat je hebt gevraagd wat wel/niet klopt.
"Ik zie een intelligente en kunstzinnige man met heel eigenzinnige ideeen en filosofieen waar je misschien soms ook een beetje in 'door kunt schieten'....die soms een beetje in zijn eigen wereldje zit:
Ben inderdaad bezig met allerlei "kunstzinnige dingen: schilder wel eens, schrijf korte verhalen, ben bezig met muziek. Omdat ik sterk bezig ben in mijn eigen gedachtenwereld, projecteer ik mijn theorieën in de dagelijkse wereld wat niet altijd uitvoerbaar is, omdat iedereen op zijn eigen niveau bezig is en je niet altijd de juiste aansluiting vindt hierop. Dit sluit aan op jouw opmerking: je wil wel delen en naar buiten komen maar voelt je misschien af en toe moeilijk begrepen door buitenstaanders...en daarom een beetje een einzelganger is...
heb je iets met biologie/techniek/natuurkunde? ik krijg ook 'boswachter' , is dat iets wat je leuk lijkt? k'zie je nog wel met een verrekijker de natuur ingaan en dieren bestuderen oid. Ik denk dat je wat introvert en verlegen bent
Ik ben gek op de natuur en ging "vroeger" altijd op pad in het bos en heb daarom ook een verrekijker om dieren te bestuderen. Daarnaast heb ik een zelfs periode gehad waarin ik eraan dacht om boswachter te worden. Als ik niet verhuisd was op mijn elfde jaar (wilde naar de Landbouwschool) was ik een heel andere richting opgegaan als nu is gebeurd.
maar als je eenmaal los bent je heel enthousiast kunt vertellen wat je bezighoud en een heel rijke innerlijke fantasie/ gevoelswereld hebt....waar je heel veel in kwijt kunt van jezelf.. Klopt helemaal !
maar je daar ook wat in terug kunt trekken waardoor je je weleens eenzaam voelt ...heb het idee dat je dat al van kinds af aan een beetje gedaan hebt als een soort overleving omdat je gevoeliger/intelligenter was dan de meeste leeftijdsgenootjes, ik heb ook het idee dat je geen gemakkelijke jeugd hebt gehad.
Ik trek me hierin regelmatig terug als ik me niet begrepen voel of gewoon lekker alleen wil zijn. Nu je aangeeft dat ik dit van kinds aan af gedaan hebt, dan sla je de spijker op zijn kop maar ook omdat ik gevoeliger/intelligenter was (staat altijd vreemd als je zelf aangeeft dat dit zo is) maar toch voelde het zo aan. Tot op de dag van vandaag kan ik me nog wel eens onbegrepen voelen, maar ook omdat ik geen zin heb om me te moeten aanpassen aan een bepaalde sociale standaard die gebaseerd is op acceptatie van angsten/normen enz. Klinkt eigenzinnig he ;-) Valt best mee, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
Je ziet dat jouw verhaal dus goed klopt met het mijne. Ik vind het ook wel mooi, want jij bent volgens mij op zich nog redelijk jong en toch herken je veel zaken die je in je eigen innerlijk herkent.
Nogmaals bedankt !
Groeten,
Bert