'Lieve Helma,
Ik wil alleen maar zeggen dat het me ongelooflijk ontroert...Terwijl ik 'weg' was (;-)) heb ik je ongelooflijk zien groeien. Je terechte woede komt eruit, het besef dat je op je eigen kracht mag vertrouwen, niet hoeft op te kijken of zelfs maar te luisteren naar al die prachtige hoogdravende spirituele praat. Het echte leven 'vanuit jezelf' is niet meer of minder dan dit! Het doet razend veel pijn, het verscheurt je...Maar wat ik zie is een Helma die vanonder het stof vandaan komt en opstaat! Er is niets mooiers dan dat. Het leven is hier-en-nu, met je voeten op de aarde, geen mentale constructie. Geen man moet jou leren wat liefde is, maar het gewoonweg delen met je.
Ik heb het al vaal gezegd: gekwetste mensen vluchten vaak in 'spiritualiteit' met alle gevolgen vandien. Ik denk dat als er een les te leren is, het wel deze is.In contact met een ander hoef jij/mag jij niet verdwijnen.
Twijfel niet aan jezelf Helma. Je moet helemaal niks aannemen, van niemand. Gewoon bewust zijn van jezelf, je gevoelens, je noden, je lichaam...Dat is de ontdekkingstocht richting Zelf...
Liefs,
Inneke'
Lieve Inneke,
Je woorden resoneren continue na in mijn hoofd. Deze boodschap is zo waardevol voor mij! Daar houd ik me nu dan maar aan vast.
Ik ben zo benieuwd waar ik uitkom. Ik kan jullie wel zeggen dat ik behoorlijk de weg kwijt ben. Morgen weer aan het werk, weg van de vier muren in mijn hoofd, van mijn huis. Ze houden me gevangen. Ik voel me verstrikt in een web, en verbaas mij erover dat ik me zo tegen de muur gekwakt voel.
Met lege handen
Sta ik voor mij Zelf
Uitgeblust
Uitgeraasd
Vol verdwaalde gedachten
stop de tijd
en zo goed wetende
dat er een moment zal zijn
waarin ik opsta
En mijn plek inneem
wars van woede
los van mist