Loading...
nl

Als je de liefde verwaarloost

sarina
sarina okt 30 '08
Volgens mij is echte liefde 'onvoorwaardelijk'. Pas als je liefde geeft zonder er iets voor terug te verwachten is het 'liefde'.

Dat is heel moeilijk want we zijn nou eenmaal gewend om iets terug te verwachten als je iets geeft.... In een relatie ben je aldoor bezig taken te verdelen, bewust of onbewust. Op het praktische vlak is het geven en nemen....Maak jij het eten, dan doe ik de was..... Werken dus en onderhandelen. Dan is het niet zo gek dat je op het vlak van de liefde hetzelfde verwacht...

Als er strubbelingen zijn (en die zijn er altijd) dan lijkt het net of het geven en nemen is van de liefde voor elkaar.... Als jij dit niet 'over' hebt voor mij, dan hou je kennelijk niet genoeg van me....

Maar echte liefde is juist niet geven én nemen.... Het is geven zonder nemen....
Helma
Helma okt 30 '08
Stardust, je schreef; 'de liefde oordeelt niet': in mijn geval zou dat kunnen betekenen dat ik geen liefde in mij heb, omdat ik momenteel veroordeel???
gast
gast okt 30 '08
Origineel bericht van: Renco
Hey gast,

Over liefde in stand houden, als je daarbij al moet gaan nadenken weet ik niet hoe het is. Als liefde in stand moet worden gehouden door er echt wat aan toe doen is het volgens mij verkeerd, maar dat ken aan mij zelf liggen, want echte liefde heb ik in jaren niet gehad.(maar das ander lang verhaal). Volgens mij moet liefde juist zichzelf instand kunnen houden door normaal te doen en jij eigen zo ook ernaar te gedragen. Dat je niet iets abnormaals moet gaan uitvoeren om nog liefde te krijgen of te geven.
Voor liefde denk ik moet je toch jezelf zijn.

Renco


Ja Renco, vooral jezelf zijn. Maar weet je; alles is liefde, dus jij en alle anderen ook omdat er niets anders is dan liefde. Dat je het soms anders ervaart zit um niet in die liefde maar in wat je ervan "denkt".
gast
gast okt 30 '08
Origineel bericht van: sarina
Volgens mij is echte liefde 'onvoorwaardelijk'. Pas als je liefde geeft zonder er iets voor terug te verwachten is het 'liefde'.

Dat is heel moeilijk want we zijn nou eenmaal gewend om iets terug te verwachten als je iets geeft.... In een relatie ben je aldoor bezig taken te verdelen, bewust of onbewust. Op het praktische vlak is het geven en nemen....Maak jij het eten, dan doe ik de was..... Werken dus en onderhandelen. Dan is het niet zo gek dat je op het vlak van de liefde hetzelfde verwacht...

Als er strubbelingen zijn (en die zijn er altijd) dan lijkt het net of het geven en nemen is van de liefde voor elkaar.... Als jij dit niet 'over' hebt voor mij, dan hou je kennelijk niet genoeg van me....

Maar echte liefde is juist niet geven én nemen.... Het is geven zonder nemen....


...en krijgen van een ander zonder het te "verdienen"......
sarina
sarina nov 3 '08
Juist! Dank je! smile
Lena
Lena nov 13 '08
Liefde is.......


de liefde is lankmoedig (geduldig, toegeeflijk, tolerant)

de liefde is goedertieren (vriendelijk, genadig, barmhartig)

de liefde is niet afgunstig (jaloers)

de liefde praalt niet (doet niet gewichtig)

de liefde is niet opgeblazen (verwaand, beeldt zich niets in)

de liefde kwetst niet (handelt niet oneerbaar)

de liefde zoekt zichzelf niet (is niet egoïstisch)

de liefde wordt niet verbitterd

de liefde rekent het kwade niet toe

de liefde is niet blij met ongerechtigheid (onrecht)

de liefde is blij met de waarheid

de liefde bedekt alle dingen

de liefde gelooft alle dingen

de liefde hoopt alle dingen

de liefde verdraagt alle dingen

wink
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki