Loading...
nl

Herkennen tweelingzielen elkaar direct?

proost
proost nov 9 '08
Lichamelijk zijn man en vrouw één, je gaat in elkaar op, hebt vleselijke gemeenschap als helft en wederhelft. Een magneet bestaat voor de helft uit noordpool en voor de helft uit zuidpool, een tweeëenheid, gelijk te stellen met helft en wederhelft.
Sociale en emtionele eenheid ligt om dat 'geheimenis' heen, zoals je een magneet verpakken kunt en je je tweeëenheid kunt omhullen met zaken, die je beide fijn, leuk en passend vindt.
Spirituele eenheid, vibraties, zie je niet, maar kun je bij een magneet wel zien door ijzervijlsel op een vel papier er boven en dat rangschikt zich dan zoals de omgevende spiritualiteit je als man-vrouw-eenheid omgeven kan.
Geest en sex horen bij elkaar, o.a. volgens de kamasutra.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 9 '08
Ja dat stukje begrijp ik. Alleen mis ik nu nog het stukje waarin je zegt dat tweelingzielen niet complementair zijn.

In mijn ogen vult spirituele eenheid elkaar wel degelijk aan. Juist doordat een magneet geen magneet is zonder een noord en een zuid, is een tweelingziel geen echte tweelingziel, zonder zijn twee helften die bij elkaar komen.

Kan je deze zin ook nog in wat makkelijker bewoording uitleggen: want dan was de androgyne mens niet de voorloper van de man en de vrouw en is de term 'tweelingziel' een verzamelterm om interessant te doen met verliefdheid, empathie, anima/animus.
Ik begrijp namelijk niet wat hier staat.
Soulmate
Soulmate nov 10 '08
hoi nimms,

engel is vergeten engel te zijn. engel gaat sinds een de ontmoeting maar haar soulmate door haar hele leven heen. ze ziet weer de signalen die ze kreeg. hoe ze leerde emoties letterlijk uit haar hoofd te leren om zo bij mensen te kunnen horen. ze las alle boeken over gevoelens van mensen. omdat zij die niet had. zij was alleen maar gelukkig, zij kon vliegen en had geen angst. door de angst kon zij uiteindelijk geen engel meer zijn. want zo blokkeerde zij zichzelf. ik snap nu alle signalen, alle dromen, alle gevechten, alle reacties. een engel kan alleen maar stralen, kan alleen maar zijn. als engeltje snapte engel niet waarom iedereen niet gelukkig was en waarom haar zonnestralen de mensen kwader maakte in plaats van blij. ik huil nu hele emmers en na iedere huilbui komt er een herinnering weer boven......
proost
proost nov 10 '08
De chassidisch-joodse oermens heet Adam Kadmon, uiteenvallend in de twee-eenheid ish-isha, meer polair dan complementair bedoeld, net zoals het yin-yang-teken met en zonder witte stip in het zwart en zwarte stip in het wit voor gehuwden en zonder witte en zwarte stip voor celibatairen. Zo iemand is 'supra-sexueel,' uitgestegen/uitstijgend/verheven boven de (androgyne) man-vrouw-eenheid.
Soulmate
Soulmate nov 11 '08
dank je proost, toch hoop ik als engel ook nog ooit het geluk te vinden in de liefde, want als ik toch op aarde ben, wil ik wel de aardse geneugten beleven en feestvieren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 12 '08
Ok proost, dan heb je nu uitgelegd wat de androgyne mens betekend. Dan blijft alleen dit stukje nog over, wat ik niet begrijp:

en is de term 'tweelingziel' een verzamelterm om interessant te doen met verliefdheid, empathie, anima/animus.

Kan je uitleggen waarom dit een verzamelterm is, om interessant te doen?
inneke
inneke nov 12 '08
ik doe een poging: omdat intense en mysterieuze menselijke aangelegenheden de mens altijd al gefascineerd hebben. De spirituele pscychoanaliticus C.J.Jung heeft (obv eigen ervaring) er heel wat over geschreven." Het vinden van de wederhelft in jezelf". Mensen leggen het op verschillende manieren uit: deze ontmoeting met de Bron door contact met iemand anders. Zo is het begrip tweelingziel heel erg 'in', maar het is een begrip/concept, net als alle andere begrippen/concepten. Pogingen van de mens om heel intense emoties en ervaringen te 'vatten'.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 12 '08
Uiteraard is het een begrip / concept. Maar dat maakt het niet meteen een verzamelterm om interessant te doen. Als je onderzoek doet naar tweelingzielen is er wel degelijk een groot aantal overeenkomstige eigenschappen.

De bovenstaande redenatie zou dan ook gelden voor Nieuwetijdsen, indigo's, engelmensen, geesten, ... dat het allemaal verzameltermen zijn om interessant te doen.
gast
gast nov 12 '08
Origineel bericht van: Soulmate
dank je proost, toch hoop ik als engel ook nog ooit het geluk te vinden in de liefde, want als ik toch op aarde ben, wil ik wel de aardse geneugten beleven en feestvieren.


Die liefde zit bij iedereen in zijn/haar eigen hart, dus neem aan ook bij engelen. Ik denk alleen niet dat je die liefde kunt ervaren als je die van iemand anders verwacht te krijgen. Je hebt er ook eigenlijk niemand anders voor nodig, het kan ook door schoonheid getriggerd worden.
Ben je eigenlijk niet op zoek naar bevrediging van lust gevoelens?
Soulmate
Soulmate nov 12 '08
nee, ik ben niet op zoek naar bevrediging en ook niet naar zelfbevestiging. ik geniet wel van andere mensen. die geven mij weer nieuwe invalshoeken en een warm lichaam om tegen aan te kruipen. niet dat ik me zelf niet kan verwarmen. er is niets gezelliger dan met z'n tweeen voor de open haard te zitten met een glas wijn toch? steeds tegen jezelf aan praten en geen reactie terug krijgen vind ik ook niet altijd geweldig.
gast
gast nov 12 '08
Ja het is heerlijk om tegen iemand aan te kruipen maar voor mij is dit wel een bevrediging van een verlangen naar geborgenheid en af en toe ook lust. Wat is er mis met het bevredigen van behoeftes en verlangens? Het is zo menselijk als wat. Maar ik begrijp het wel want we hebben al van jongs af aan geleerd dat dit egoïstisch is en dus "slecht", iets waar je niet op betrapt wilt worden. Waar komen toch al die gefrustreerde mensen vandaan wink
Nymira
Nymira nov 12 '08
Had ze dan moeten zeggen dat ze ooit hoopt liefde te vinden omdat ze ook op zoek is naar bevrediging van haar lustgevoelens? wie zegt nou zoiets ? wink
gast
gast nov 12 '08
Nee dat natuurlijk ook weer niet, haha, al zou het wel mooi zijn als dat taboe verbroken is wink
Want, en misschien ben ik daar wel de enige in wie zal het zeggen, mi. is liefde zoals die op aarde ervaren wordt meer een bevrediging van het ego dan van de Liefde voor al wat is. Want de "grote" Liefde voor al wat is maakt geen onderscheid in jou wel en jou niet die is er gewoon voor alles en iedereen en is wezenlijk anders dan de "kleine" aardse liefde zeg maar. Ik kan er ook niets anders van maken al neemt het niet weg dat iemand die de grote Liefde zoekt het eerst in het kleine denkt te kunnen vinden omdat dat vaak het eerste is dat we "kennen". Snap je. Het ene sluit het andere niet uit en ookal komt de oorsprong van de kleine uit de grote het zijn toch twee verschillende ervaringen.
Nymira
Nymira nov 12 '08
Ik proefde net een beetje tegenstrijdigheid omdat je eerst schreef wat is er mis met het bevredigen van behoeftes en ook het ervaren van lustgevoelens en daarna dat liefde zoals die op aarde beleefd wordt vnl.egogericht en iets anders dan liefde voor al wat is......
Ja ik denk dat je door bijv. lichamelijke liefde te beleven heel goed ook de universele liefde kunt ervaren
Het is maar net waar je zelf staat en hoe je de liefde beleefd en hoe bewust de partner is...
liefde en passie geeft je wel een stimulans een aan jezelf te werken..mits je op de juiste manier met een partner bent en jezelf hier niet mee gaat opvullen.
Maar ja..sommigen mensen die de heelheid in zichzelf ervaren hebben dat misschien niet meer nodig en ervaren inderdaad een liefde voor alles...een soort compassie

De lichamelijke liefde kan ook een poort zijn naar een andere dimensie....waarbij je jezelf verliest en je je overgeeft aan wat groters...en je een glimp opvangt van het gevoel van eenwording..Dat is iets heel anders inderdaad als het puur alleen bevredigen van lustgevoelens (alhoewel dat op zn tijd ook weer heel aardend kan zijn hihi..) wink
Helma
Helma nov 12 '08
Heel interessante topic mensen. Nymira, je zegt wijze dingen.
gast
gast nov 12 '08
Nymira, ik wil niet zeggen dat het het één of het ander moet zijn. Ik zou bijna willen zeggen dat je niet tot het ene kunt komen zonder het andere en dat ze ook tegelijk aanwezig kunnen zijn.
Maar ik weet eerlijk gezegt niet of compassie diep genoeg gaat om de "Liefde voor al wat is" zo te noemen.
gast
gast nov 12 '08
Nymira; paradoxen zijn overal te vinden, daar bestaat ons bewust zijn nl uit.
Nymira
Nymira nov 12 '08
nou, dank je Phoenix.. smile
Nymira
Nymira nov 12 '08
en zo is het maar net...................
compassie..liefde van de ziel..goddelijke liefde...welke naam je eraan geeft doet er niet zoveel toe..
we bedoelen vast hetzelfde wink
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki