Loading...
nl

Hoe krijg ik het voor elkaar……………….

Helma
Helma nov 2 '08
DANKJEWEL KARIN!

Ik ben niet telkens sterk hoor: het ritueel van verbranden gaat gepaard met onbehoorlijk gedrag, en veel gefladder en gevloek. Maar dit weekend waren er hier een paar hele lieve mensen die mij de juiste inzichten verschaften. Zeer, zeer waardevol: Gast, Inneke, Nims en alle anderen: zeer veel dank!

(sorry, niet op de juiste plek hier)
admin
admin nov 2 '08
Lieve fladderaar, niemand is altijd sterk...
Helma
Helma nov 2 '08
Maar als ik niet sterk ben, ga ik me altijd onbehoorlijk gedragen: mijn zwakheid doet me schamen en ik braak er allemaal vuiligheid uit.

Leuke nieuwe topic trouwens: Nims, heb jij even tijd?
admin
admin nov 2 '08
Daar zijn de dweilen voor uitgevonden Helma.
Je spoelt het door en het is weg.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 2 '08
Bedoel je een topic genaamd "Nims, heb je even tijd?". Iedereen mag altijd nieuwe onderwerpen beginnen :), graag zelfs, dus leef je uit zou ik zeggen. Of ik tijd heb, merk je dan vanzelf wel wink.
Helma
Helma nov 2 '08
Nee, om het te verplaatsen voor me! Maar ja, er zijn zo ontzettend veel nieuwe topics gemaakt de afgelopen week, dat ik me ook zo voor kan stellen dat het onoverzichtelijk wordt... wat een soap.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 2 '08
In dit topic is het nog wel duidelijk hoor, dus opsplitsen is hier niet nodig smile.
Helma
Helma nov 2 '08
Oke, thanks!
inneke
inneke nov 3 '08
Hihi, soap en soep is allebei lekker.
de opmerking van Karin over de dweilen vind ik echt geweldig, helemaal raak!
Thomas A
Thomas A nov 3 '08
Bij mij heeft de pc de afgelopen dagen niet meer aangestaan en heb pas vanochtend alles in dit topic gelezen. Ik ga zien dat ik op de reacties terug kom een der volgende dagen. Er zijn er bij waar ik werkelijk veel aan heb in de zin dat ik ze als erg treffend ervaar. Dank daarvoor. Ik lees ook reacties van onbegrip; ook begrijpelijk en lees in deze berichtjes ook stukken van levenswegen van deze mensen zelf. Bijzonder dat sommige reacties vol oordeel zijn en anderen helemaal niet. Over projectie gesproken! Het zal je maar gebeuren wat me gebeurde de afgelopen weken! Er dan goed mee omgaan is niet zo heel gemakkelijk. Er blijft weinig het zelfde voor mij en voor de betrokkene. Maar ik kom niet aan mijzelf voorbij en denk nog even terug aan 'de uitnodiging' van Oriah Mountain Dreamer..........

"Ik wil weten of je een ander kunt teleurstellen om trouw aan jezelf te zijn, of je kunt verdragen van verraad te worden beschuldigd en geen verraad te plegen aan jezelf".

Blijft dat ik met pijn in mijn hart iemand ook verdriet doe en dat is iets dat ik helemaal niet wil, maar toch kennelijk niet aan kan ontkomen. ja dan schreeuwt ook mijn hart het uit!

Ik kom dus terug op de reacties. Een hele klus omdat er ook nog een heel stel pb's bij zijn gekomen.
admin
admin nov 3 '08
@ Thomas,

Ik zie dat je je roze bril nog niet hebt afgezet.
Jammer dat jij in vele reacties een oordeel ziet, over spiegels gesproken.....
Als jij met een open mind de reacties leest zul je inzien dat dit niet het geval is.
Het enige waar ik over heb geoordeeld is dat je over de gevoelens van Helma heen bent gewalst als een olifant, daar werd ik mega boos van en terecht denk ik.
Ik heb geen oordeel geveld over wat je meemaakt, hoe zou ik kunnen?

Stap eens uit dat gevoel van zelfmedelijden en kijk eens vanaf een afstand naar wat hier gebeurd.
Is het jouw gevoel van perfectionisme wat je weerhoudt dit te zien?
Het was voor mij heel confronterend om te zien hoe je je eigen goede raad aan anderen niet op jezelf toepast, dat was wel een mooie spiegel voor mij en ik dank je daarvoor.

Vanmorgen kwam wel de gedachte binnen dat ook jij net als ieder ander een schouder kan gebruiken en ik wil je de mijne met liefde geven. Typisch dat die gedachte binnenkwam rond de tijd dat jij dit schreef.

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen...
inneke
inneke nov 3 '08
Thomas, het is moeilijk volledig zonder oordeel te reageren op iets wat ons raakt. 'De ander' is in dit geval ook een forumlid die hier 'graag gezien' wordt. Daarbij 'neutraal' en met een volledig open blik reageren is moeilijk. We waren getuige van een situatie die erg pijnlijk was voor beide betrokkenen. Mij deed dat in ieder geval 'iets'.
De felle reacties toonden een betrokkenheid. Het ging niet enkel om jou, maar om jullie. We zijn allemaal mensen en reageren dus als mensen.
inneke
inneke nov 3 '08
Zie mijn laatste commentaar maar als een aanvulling op die van Karin. Ze heeft zonder verbloeming gezegd wat ik eigenlijk ook wilde zeggen.

Dank je Karin :-)
Helma
Helma nov 3 '08
Ik lees toch ook duidelijk in Thomas' reactie een verward mens. Ik zou hem graag willen helpen daarin, maar ik heet nu eenmaal Helma en geen Inneke of Karin. Dus mijn schouder kan ik je op dit moment niet bieden, al zou ik dat dolgraag willen. Je bent een goede vriend, en ik ben erg begaan met je verdriet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 3 '08
Is hij ook begaan met jouw verdriet? En ben jij ook begaan met jouw verdriet en is hij ook begaan met zijn eigen verdriet?
inneke
inneke nov 3 '08
Helma, ik denk dat jij jouw schouder nu voor jezelf mag gebruiken en ook zelf een schouder mag zoeken. Ik zie twee verwarde en gekwetste mensen en dat is ook heel normaal. Vind Nims' reactie mooi en terecht. Maar een verstrikking door het proberen te helpen van mekaar lijkt me geen goed idee.

Liefs,
Inneke
Lena
Lena nov 3 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Bij mij heeft de pc de afgelopen dagen niet meer aangestaan en heb pas vanochtend alles in dit topic gelezen. Ik ga zien dat ik op de reacties terug kom een der volgende dagen. Er zijn er bij waar ik werkelijk veel aan heb in de zin dat ik ze als erg treffend ervaar. Dank daarvoor. Ik lees ook reacties van onbegrip; ook begrijpelijk en lees in deze berichtjes ook stukken van levenswegen van deze mensen zelf. Bijzonder dat sommige reacties vol oordeel zijn en anderen helemaal niet. Over projectie gesproken! Het zal je maar gebeuren wat me gebeurde de afgelopen weken! Er dan goed mee omgaan is niet zo heel gemakkelijk. Er blijft weinig het zelfde voor mij en voor de betrokkene. Maar ik kom niet aan mijzelf voorbij en denk nog even terug aan 'de uitnodiging' van Oriah Mountain Dreamer..........

"Ik wil weten of je een ander kunt teleurstellen om trouw aan jezelf te zijn, of je kunt verdragen van verraad te worden beschuldigd en geen verraad te plegen aan jezelf".

Blijft dat ik met pijn in mijn hart iemand ook verdriet doe en dat is iets dat ik helemaal niet wil, maar toch kennelijk niet aan kan ontkomen. ja dan schreeuwt ook mijn hart het uit!

Ik kom dus terug op de reacties. Een hele klus omdat er ook nog een heel stel pb's bij zijn gekomen.

Oriah Mountain dreamer
hier geplaatst door nymira bij creatieve uitingen
een vertrek punt Thomas smile
Helma
Helma nov 3 '08
Ik spreek duidelijk een wens uit, maar ik geef tegelijkertijd aan dat ik het niet kan. Dat is wat anders dan het doen.
Lena
Lena nov 3 '08
ja helma dat begrijp ik wel,maar ergens beginnen toch?
Helma
Helma nov 3 '08
Ja, dat is ook zo. heb zojuist mezelf een schouderklopje gegeven, omdat ik een klus te klaren had vanmiddag, en het ging wel oke. Tranen zijn op voor nu.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420