Loading...
nl

af-scheid

NiN
NiN okt 30 '08
Origineel bericht van: NiMS
Inderdaad erg oude koeien, maar je bent gewaarschuwd wink

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/userposts/id/265.html

Hier zijn al zijn berichten. En laten we vooral dit topic gebruiken om afscheid te nemen van Ikben. En mocht je nog een mailtje van hem ontvangen winkdoe hem de hartelijke groeten van me.

Nondejuu Nims!!

Wat heb je me aangedaan?? Het is ondertussen kwart voor 2 en ik had allang op 1 oor moeten liggen maar werd echt vastgehouden door dit fenomeen...Rete-interressant!

Al die tijd zocht ik naar God, zat Hij gewoon op dit forum zeg!
Als Nederlander nogwel!

Jammer dat deze persoon niet meer op t forum typt, daar had ik wel eens een stevige discussie mee willen voeren...alhoewel...deze persoon heeft niet achter in de rij gestaan toen de wijsheden werden uitgedeelt, onderbouwen kan deze persoon wel degelijk zeg en t klinkt best aannemelijk op de meeste vlakken.

Natuurlijk is deze man geensins God, ongetwijfeld wel een stukje van.. maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. wink

Wat mij dan weer ontzettend boeit is hoe deze man ertoe is gekomen om met, deze toch wel gedurfde bewering, naar buiten te treden...

Waarom denk je trouwens dat ik een mailtje van deze man zou moeten krijgen?

Ik sta al te poppelen...

Oef ik heb God een oude koe genoemd...owh nee, correctie: Ik noemde Ikben een oude koe...pfieuw gelukkig maar, had niet graag de torn van onze lieve Heer over me heen gehad.
Maris1976
Maris1976 okt 30 '08
Hey volgens mij heb ik een mailtje gehad van hem...hahaha
Ik zal zijn forumberichten eens lezen..hihi

Maar om even ontopic te blijven, ik denk dat er voor mij persoonlijk verschillenden gradaties zijn in afscheid nemen. Er zijn ook verschillende soorten afscheid.
En je kunt afscheid nemen van niet alleen personen, maar ook van je verleden.

Afscheid kan zowel voor mijn dan he positief als negatief zijn.

Afscheid doet mij vaak pijn in mijn hart, maar wordt meestal overgenomen door nieuwe ervaringen of afleidingen.

Over niet al te lange tijd moet ik afscheid nemen van mijn moeder en daar ben ik eigenlijk nu al mee bezig, zodat het niet zo'n pijn doet. Wat ik zal missen aan haar is haar stem, onze gesprekken, haar telefoonnummer in de display, haar humor, mijn moeder, mijn bron van alles. Dat is voor mij een afscheid die ik niet zou willen doorstaan.

Liefs Maris
Maris1976
Maris1976 okt 30 '08
Ow en ik heb eens wat van ikben teruggelezen en ik vind hem best interessant, ik hoef het niet met hem eens te zijn, maar heb respect voor iedere bijdrage, is het alleen al dat je gaat nadenken, anders gaat nadenken en niet alles voor zoete koek slikt.

Dat vind ik dus zo leuk aan dit forum, de meest uiteenlopende spirits komen hier en ik lees hier zooo graag.
liesanne
liesanne okt 31 '08
Ik ben nog wel benieuwd naar reacties op mijn eerste vraag:

Quote:
Hoe vergaat jullie het afscheid nemen van forumleden....?
Helma
Helma okt 31 '08
Liesanne,

als ik voor mijzelf spreek, kan ik je zeggen dat ik het erg jammer vind, maar misschien is dat omdat ik hier momenteel erg veel kom, en adviezen en antwoorden zoek.

Op het vorige forum waar ik kwam (Innerned), merkte ik ook wel eens dat er soms zo'n golfbeweging was van mensen die kwamen en gingen. Misschien is de nieuwigheid eraf of is alles al gezegd. Ook kan het zijn dat mensen niet verder komen hier, en dat denk ik eerder. Er wordt een vraag afgevuurd, maar men krijgt niet ten volle antwoord. Sommige topics verzanden in muggezifterij, waarbij mensen lange tijd blijven vallen over één zin, of niet tot de wekelijke essentie komen. De kernvraag komt daardoor niet aan bod, en dat is jammer. Ook denk ik, dat de vele visies niet altijd op elkaar aansluiten. Neem alleen al het verschil in beleven tussen man (lees; Nims en Thomas) en vrouw (lees: alle vrouwen), dit zou een struikelblok kunnen zijn. Misschien krijg ik nu wel alle vrouwen over me heen, omdat ze niet in een bepaalde categorie willen worden onderverdeeld: we zullen zien.
NiN
NiN okt 31 '08
Ik ben nog niet zo lang hier op t forum dus kan niks zeggen over hoe ik het afscheid ervaar van onze forumleden.

@Maris, ik ben ook nog niet zo *ver* hoor. (of juist zo dichtbij)
nikskeuh
nikskeuh okt 31 '08
Origineel bericht van: liesanne
Ik ben nog wel benieuwd naar reacties op mijn eerste vraag:

Quote:
Hoe vergaat jullie het afscheid nemen van forumleden....?

Ik respecteer hun keuze, het is hun volste recht om dit forum te verlaten al is het maar voor een tijd.
Ik ben nu bijna een jaar op dit forum en de leden die hier al afscheid hebben genomen ben ik dankbaar dat ze hun wijsheid hebben gedeeld met andere forumleden.
Al vind ik het ergens wel jammer dat ze wegzijn maar zij horen gewoon naar hun hart te luisteren.
proost
proost okt 31 '08
Er geldt hier geen opkomstplicht en als je merudi een tijdje vergeet dan komt het wel weer bij je boven als het zo moet zijn.
Of mensen echt afscheid genomen hebben kan ik niet beoordelen.
inneke
inneke nov 1 '08
Mooi gezegd Nikskeuh. Raar he hoe snel we iemand willen 'houden' omdat we op de één of andere manier gehecht zijn geraakt aan diens 'aanwezigheid'. En hoe we dan bijna boos zijn dat die weg gaat en een goede reden nodig hebben....
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 1 '08
Ik denk dat we een reden willen horen waarom iemand ons verlaat. Uiteindelijk ga je om mensen geven en doet afscheid nemen pijn. Die pijn wil je verzachten door het te begrijpen.
Helma
Helma nov 1 '08
Ja, precies, Nims!
inneke
inneke nov 1 '08
Ja dat is heel begrijpelijk.
nikskeuh
nikskeuh nov 1 '08
Klopt helemaal wat jullie zeggen..
En waar de wind hen ook naar toe zal waaien, ik hoop dat ze elke dag meer inzicht krijgen.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420