Loading...
nl

Droom over 2de Wereldoorlog.

Anne
Anne okt 27 '08
Een paar dagen geleden had ik een hele aparte droom.
Ik droomde dat het 2de Wereldoorlog was. Ik was samen met mijn vader. We zagen er alleen anders uit dan in dit leven. Ik wist alleen met me gevoel te zegen dat ik het was en me vader, zo voelde het.
We liepen in een soort dorpje waar weet ik niet. Er waren veel soldaten op straat oude legeruniformen, oude legervoertuigen jeeps. Er liepen ook gewone mensen rond met ouderwetse kleding. Het was een hele drukte op straat.
We moesten een soort van ''oversteken'' er waren verschillende ''posten'' waar je werd gecontroleerd en zo in een ander gebied terecht kwam.
Er reden oude auto's rond.
Ik was bezig met mijn rijbewijs aan het halen midden in de oorlog. Het voelde of ik en me vader of we erg rijk waren dat we best hoge mensen waren.
We kwamen bij een post, maar ik was mijn paspoort kwijt. We waren wat in paniek omdat ik me rijbewijs wilde halen die dag en me paspoort was kwijt en we dachten dat we niet door de 'post'' heen konde komen.
Echter controleerde ze niet bij deze post.
We kwamen bij de volgende post aan. Ik zag adolf hitler staan, naast die post.
Ineens was het chaos op straat soldaten schoten in de lucht. Mensen rende door elkaar en zochten dekking.
Me vader en ik verscholen ons ergens in een soort schuur.
De duitsers kwamen binnen en zochten mensen. Ze zagen ons niet. Naast ons zaten ook mensen verscholen ze maakte een geluid en de duitsers vonden hun. Ze werden neergeshoten in hun hart en hoofd. Bloed.

Of het echt me vader was zoals nu in dit leven weet ik niet. We zagen er anders uit we leken helemaal niet op hoe we er nu uitzien. Ik wist alleen met gevoel te zegen dat ik het was en me vader uit dit leven.
Het voelt net of dit een droom is uit een vorig leven.
Wat denken jullie over mijn droom, ik hoor graag reacties smile

Liefs aNNe
Delen:
Stardust
Stardust okt 27 '08
Anne

Misschien woedt er een strijd in je bestaan en innerlijk?
Een paspoort verwijst naar je individualiteit, je identiteit.
Wie ben je en wat wil je worden?
Controles zijn belemmeringen en angsten die je weerhouden om te worden wat je in wezen bent. Denk eens aan het Egyptische dodenboek? Adolf was een psychopathische tiran. Wie is de tiran in jouw leven en wie legt je normen op? Wie is die criticaster?
Je vader kan een Zelfbeeld zijn, een soort gids die je door je innerlijk burgeroorlog sleept.
Een schuur is een metafoor voor het onbewuste. Je kunt je niet verschuilen in dromen. Doden van mensen door hun hart en hoofd te treffen wijst naar gevoel en verstand.
Je rijbewijs halen, is leren op eigen benen te staan en zelf het stuur in handen te nemen.

Groetjes
Anne
Anne okt 27 '08
Stardust,

Hele goede uitleg van je. Ik sta verstelt.
Ik ben de laatste tijd ook erg bezig om voor mezelf te kiezen. En mijn dingen te doen mijn hobby's zoals tekenen, lezen, documantaires kijken. Ik miste dit heel erg sinds ik een vriend heb maar ik heb ervoor gekozen om mijn dingen te doen en wat afstand van hem te nemen zodat ik mezelf niet vergeet.
De uitleg die je geeft over mijn droom komt erg overeen hiermee.
Dankje wel smile

Liefs aNNe

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki