Loading...
nl

Sneeuwvlokobsidiaan

Beschermengel
Beschermengel okt 26 '08
Sneeuwvlokobsidiaan

Obsidiaan is vulkanisch glas. Het ontstaat doordat vulkanisch materiaal na een vulkaanuitbarsting zo snel afkoelt, dat er geen kristalrooster kan ontstaan.
De kleur is meestal donker, vaak zwart, maar kan ook bruin of grijs zijn. Sneeuwvlokobsidiaan is zwarte obsidiaan met grijs-witte vlekken, de 'sneeuwvlokken'.

Sneeuwvlokobsidiaan wordt tot de gesteentes gerekend. Het is dus geen apart mineraal. Het bestaat voor driekwart uit siliciumdioxide. Het resterende kwart wordt gevormd door een veelvoud van andere mineralen.

De naam is eigenlijk een schrijffout: 'lapis obsidianus' had eigenlijk 'lapis obsianus' moeten zijn. Dat betekent: steen van Obsius. Volgens de Romeinse schrijver/wetenschapper Plinius nam zijn landgenoot Obsius deze steen uit Ethiopië mee naar Rome.

Door de zwarte kleur heeft de sneeuwvlokobsidiaan een sterk absorberend karakter (zwart absorbeert alle kleuren). Mediteren met de sneeuwvlokobsidiaan toont je je schaduwzijde, je minder leuke kanten. Slapen met een sneeuwvlokobsidiaan onder je kussen of op je nachtkastje kan onrustige dromen en zelfs nachtmerries geven.
Merk je dat je nachtmerries krijgt na de aanschaf van een sneeuwvlok- of andere obsidiaan, verwijder hem dan uit je onmiddellijke nabijheid.

Als amulet gedragen beschermt de steen tegen valse vrienden, negatieve invloeden en gevaar.

Dankzij de lichte vlokken heeft sneeuwvlokobsidiaan een lichtere, luchtiger werking dan zwarte obsidiaan. Gebruik de zwarte obsidiaan bij voorkeur alleen onder begeleiding van een (edelsteen)therapeut, omdat het een zeer confronterende steen kan zijn, die veel oud zeer naar boven kan halen.

Pas op: als je sneeuwvlokobsidiaan breekt, kun je je lelijk snijden. De breukvlakken zijn vlijmscherp.



Door de eeuwen heen
Al heel vroeg, in de Steentijd, werd obsidiaan gebruikt voor het maken van werktuigen.
In Noord-Amerika gebruikten de Indianen obsidiaan om speren en pijlen van scherpe punten te voorzien. Daarnaast was obsidiaan voor de Indianen een belangrijke heelsteen en talisman.
Ook in Europa werd obsidiaan in de Steentijd gebruikt om vlijmscherpe messen en mespunten te maken. Dat deden vooral de bewoners rond het Middellandse Zeegebied. Toen koper, brons en ijzer gangbaar werden, bleef obsidiaan toch belangrijk. Rituele voorwerpen waren vaak van obsidiaan gemaakt, zoals messen voor offers en besnijdenissen.
[img]http://[/img]
In Egypte zijn zegelringen en scarabeeën van obsidiaan teruggevonden.
In de klassieke Griekse tijd mochten godenbeelden alleen gemaakt worden met beitels en messen gemaakt van obsidiaan.
In de Romeinse tijd werden al oogoperaties uitgevoerd. Dit gebeurde met een mes van obsidiaan. Zo'n mes was scherp en werkte tegelijk ontsmettend.
In Mesopotamië zijn bij opgravingen veel sier- en gebruiksvoorwerpen van obsidiaan gevonden, zoals rituele messen en zegelringen.




Effecten op de gezondheid
* Door zijn donkere kleur hoort de sneeuwvlokobsidiaan bij de aardechakra en de basischakra. Het is een sterk aardende steen, die ervoor zorgt dat de gebruiker weer met beide voeten op de grond komt te staan. De steen voorkomt zweverigheid; absorbeert angst en trauma's; verlicht pijn en geeft ontspanning. Hij ondersteunt alle soorten genezingsprocessen.
* Sneeuwvlokobsidiaan heeft dankzij de siliciumdioxide een positief effect op een te hoge bloeddruk.
* Sneeuwvlokobsidiaan ondersteunt het herstel van gebroken botten, ontkalking en huidwonden. Obsidiaan verstevigt het beendergestel en vooral de ruggegraat.
* Ook klachten als verkoudheid, griep en koude voeten herstellen sneller dankzij de sneeuwvlokobsidiaan. Dit komt vooral door de verwarmende werking van het ijzer dat in de steen zit.
* Dankzij het ijzer werkt sneeuwvlokobsidiaan ook goed bij bloedarmoede en menstruatieklachten.
* Door de aanwezigheid van aluminium kan sneeuwvlokobsidiaan problemen met het zenuwstelsel verminderen of zelfs helemaal wegnemen. Hetzelfde geldt voor een slecht werkende alvleesklier, lever of nier.



Symbolen
De sneeuwvlokobsidiaan hoort bij het sterrenbeeld Weegschaal.

De runen die bij de sneeuwvlokobsidiaan horen, zijn de Pada en de Sól.
De P (pada = kans, behendigheid, creativiteit) geeft inspiratie en maakt vaardig, helpt je talenten te ontdekken en te ontwikkelen.
De S (sól = zon, mannelijke energie) geeft daadkracht, en de wil en de kracht om het juiste te doen.



Chemische samenstelling

Sneeuwvlokobsidiaan is verwant aan de bergkristal. Het bestaat voor 75 procent uit siliciumdioxide. De rest wordt gevormd door tal van andere elementen, waarvan de zeven onderstaande het meest voorkomen.
De sneeuwvlokken bestaan uit het mineraal kristobaliet. Dit is tetragonale siliciumdioxide.

Samenstelling: SiO2 + H2O + Fe2O3 + Al, C, Ca, Fe, K, Mg, Na
Hardheid: 5 - 5,5. Zeer bros
Transparantie: doorschijnend tot ondoorzichtig
Splijtbaarheid: geen
Dichtheid: 2,3 - 2,8
Kristalstelsel: amorf


Stichting Semoea
Delen:
admin
admin okt 26 '08
Mijn jongste zoon is gek van deze steen.
Ik vermoed zelf vanwege het tegenhouden van negatieve invloeden, hij heeft daar zonder zijn stenen erg veel last van.
Nu draagt hij al twee of drie jaar een zwarte tourmalijn.
Ik hoef deze steen maar weg te halen van zijn ketting en je ziet na twee dagen al het verschil, fijn dat zo'n steen zo enorm goed kan helpen.

Die moeder Aarde, ze heeft zo veel schatten voor ons...
Beschermengel
Beschermengel okt 26 '08


Wat leuk dat hij gek is van die steen! ja daar had ik de steen ook voor genomen en had hem onder mijn bed gelegd, zo lag hij er al 2 weken toen ik zachtjes aan pijn me rug begon te krijgen, precies ter hoogte van mijn bil waar de steen ook lag ..ik vertelde het tegen de vrouw die de curcus gaf voor stenen (waar ik nu op zit) ze zei me de steen weg te halen en een toermalijn steen op hoogte van mijn voeten te leggen om energie af te voeren.
Nu na 3 weken behoorlijk last van mijn rug gehadte hebben begon de pijn zachtjes weg te ebben!
Zo zie je maar dat de stenen ECHT werken, vroeger geloofde ik dat niet maar denk er nu wel anders over.

Zo had ik is een bergkristal naast mijn nachtkastje staan ..best een grote steen... s'morgens werd ik wakker met vreselijke hoofdpijn ..dus dat doe ik ook maar niet meer.
Bergkristal zuivert.

Ik vindt het echt heel leuk om dit allemaal te weten en ga ze allemaal uit proberen.

Ja de toermalijn zet je goed op de aarde het is ook een gronding steen.
Ik ben er nog niet zo lang mee bezig hoor ongeveer 3 mnd .

Ja moeder aarde geeft veel! als ik al die prachtige stenen zie waar ik het bestaan van echt niet wist!
silke
silke nov 1 '08
Ikzelf heb een kleine stenencollectie met voornamelijk bergkristal,marmer,vulkaanstenen, calciet, en een soort van paarse quartz. Erg mooi

maar ik weet niet zo of ze effect op mij hebben. Is het niet zo dat je een steen moet hebben die echt bij jezelf past? (karakter enz? en hoe kun je er dan achter komen welke de juiste steen voor je is
Beschermengel
Beschermengel nov 1 '08

Ik ben nog niet zo heel lang met stenen bezig maar weet een ding zeker dat ze allemaal effect op je hebben, ik heb nu al verschillende stenen uitgeprobeerd en krijg steeds andere reactie's op mijn lichaam. Dus ook op jou!

Je kunt een steen bij je dragen die voor jou het beste voelt ikzelf heb meestal rozenkwarts hij schenkt het hart een mild gevoel van warmte en welzijn. Je kunt hem ook naast je bed leggen als je slaapproblemen hebt. Hij is voor mij DE steen laugh


Ik heb opgezocht welke stenen jij hebt waarvoor ze zijn, bergkristal zuivert , marmer daar heb je verschillende van marmer met mangaan is voor zelfbevrijding helpt om zich te verzetten tegen onderdrukking, Calciet, daar heb je ook verschillende kleuren in de zachtblauwe staat voor werkt kalmerend maakt innerlijkstabiel en zeker in het optreden.

De vulkaansteen kan ik niet zo gauw vinden, paarse quarts kan ik ook niet vinden frown

Ik vindt het wel ontzettend leuk om er mee te werken en alles uit te proberen.
silke
silke nov 1 '08
Ik denk dat ik ook eens wat ga opzoeken over stenen. Ze fascineren me wel en ik vindt ze erg mooi.

toch wel geheimzinning wat voor een uitwerking ze kunnen hebben

en bedankt voor de informatie wink

groetjes Silke
Beschermengel
Beschermengel nov 1 '08


Graag gedaan! wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki