Loading...
nl

Ik heb een nieuw zusje!!!!!

admin
admin okt 26 '08
Mijn lieve paps en mams hebben een meisje uit Oeganda geadopteerd.
Ze is twaalf jaar oud, heet Prossy en is opgenomen in een gezinsvervangend tehuis.
Helaas is haar jeugd heel slecht verlopen en is ze door sexueel misbruik nu zwanger....
Ik ben supertrots omdat mijn ouders haar gaan helpen toch een leefbaar bestaan te krijgen.
Wellicht een druppel op de gloeiende plaat, maar ik ben zo blij voor dit mensje, je zal het geluk maar hebben dat vreemde mensen je zomaar gaan helpen!
Pap en mam, ik ben waanzinnig trots!

Foto van mijn nieuwe zusje:

Delen:
Beschermengel
Beschermengel okt 26 '08


Wat fijn voor Prossy dat ze nu een leefbaar bestaan krijgt! en ik zou ook trots zijn op mijn ouders, eigenlijk zou iedereen dit moeten doen, zodat alle kinderen een kans krijgen voor een beter leven.
admin
admin okt 26 '08
De tranen gaan lopen iedere keer dat ik haar foto zie.
Het is een heel onwerkelijk gevoel, en dat een simpel gebaar dat kan doen met een mens...ik vind dit zo mooi!

Ja dit zouden we allemaal moeten doen inderdaad!

Ik realiseer me dat ik dan ook weer een soort van tante word!

Wat een geluk voor haar die met zo weinig is geboren..
Beschermengel
Beschermengel okt 26 '08


Ik leef helemaal met je mee, ik kan het me goed voorstellen!

Ja wat fijn voor haar dat er zoveel goede mensen bestaan!
proost
proost okt 26 '08
Fijn voor Prossy, maar zijn er geen taalptoblemen?
admin
admin okt 26 '08
Is de taal van het hart niet overal hetzelfde?

Wat een rare vraag Proost.
So what, dan gebruiken we handen en voeten!
NiN
NiN okt 26 '08
WoW wat een verdrietig verhaal!

Niet dat het meiske nu een beter leven krijgt maar het verleden en dan nu zwanger op haar 12de. Ik krijg hiervan echt een brok in mijn keel!

Komt dit meiske bij jouw ouders wonen met de tijd of begrijp ik het verkeerd?
admin
admin okt 26 '08
Nee, zij blijft lekker in haar eigen omgeving.
Mijn ouders ondersteunen haar financieel en mijn vader kennende zal hij haar helpen met een opleiding en huisvesting (voor later). Ze zullen haar volgend jaar opzoeken, en veel contact houden via briefpost en wellicht via email. Maar dat laatste weet ik niet zeker, ik weet immers niet of Prossy enig onderwijs heeft gehad. Maar ook daar zullen mijn ouders absoluut op inspringen mocht dat nodig zijn.
gast
gast okt 26 '08
Gaat het via een organisatie? Want als dat zo is helpen zij met brieven schrijven ed.
Lena
Lena okt 26 '08
mooi verhaal karin
en ja kan me voorstellen dat je ongelooflijk trots bent op je ouders smile
ben benieuwd hoe jezelf ook contact kan hebben met haar,maar dat horen we vast nog wel
Renco
Renco okt 27 '08
Hey,

nou gefeliciteerd ermee. Ik hoop dat alles goed ermee gaat etc.

Maar wat ik mijzelf nou afvraag is, hoe kijkt ze er zelf tegen??
Je krijgt opeens extra finaciële ouders erbij (zo bekijk ik het dan en ook niet lullig bedoeld hoor). Maar in zou het gewoon raar vinden, maar das meer omdat ik het niet gewent ben.

Renco
Helma
Helma okt 27 '08
Goed hoor, Karin.
Een druppel op een hele hete gloeiende plaat, maar: een verschil van dag en nacht voor één medemens, ergens op deze wereldbol!

Jezus zei ergens: heb uw naaste lief, en de vreemdeling die in uw steden woont.

Als iedereen nu één persoon helpt (via de juiste kanalen), dan zou er een boel opgelost zijn!
admin
admin okt 27 '08
@ Helma, ja, ik probeerde me voor te stellen hoe het zou voelen zou ik dat meisje zijn.
Ik kan bij lange na niet bij wat zij heeft meegemaakt, maar ik kan me wel indenken hoe zij zich moet voelen en ik zou denken dat ik op wolkjes zou lopen.
Ik hoop zo enorm dat zij dat ook zo ervaart, 1 druppeltje geluk is nog altijd beter dan geen.

@ Renco, ik denk als je heel arm bent qua financien dat een paar ouders ( want de echte zijn er niet meer) met een dikke portemonnee heel welkom zijn.
Het meisje heeft geen familie en geen spaarrekening, ze zijn afhankelijk van giften.
Lijkt mij niet zo moeilijk.

Ik kan me voorstellen dat het raar voelt, zo voelt het voor mij ook wel een beetje, zit ik te roepen dat ik een nieuw zusje heb, realiseer ik me tegelijkertijd dat ze niet nieuw is maar er altijd al was. Ik bedoel we waren al 1 grote familie... ha ha
Harbringer
Harbringer okt 28 '08
Gefeliciteerd! wat goed van je ouders, veel geluk ermee!
Ik weet niet of ik dat zelf zou kunnen.
admin
admin okt 28 '08
www.nacmu.org

Prossy staat hier niet bij de foto's omdat deze foto's zijn gemaakt voordat zij in het tehuis kwam.
Als het goed is heeft ze gisteren een keizersnede gehad omdat ze veel te jong is om zelf een kindje te baren.
Ik heb nog niets gehoord maar zal gelijk hier schrijven als ik meer weet.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki