Dan is het in ieder geval ergens goed voor geweest. Als je er te dicht op zit, kan je soms niet meer goed overzien waar je nu eigenlijk in terecht bent gekomen. Het kan dan helpen om even afstand te nemen, rustig te gaan zitten en te overzien hoe het hele plaatje eruit ziet.
We hebben het hier gisteren ook al even over gehad en het is een mooie visie. Ik heb daar inderdaad zo eens van een afstandje naar gekeken, maar dat is iets niets nieuws eigenlijk,
al heeft ieder over het resultaat daar weer zijn eigen visie over en daar zat em even de kneep. Het blijft ergens een principe van perceptie, als we dat begrijpen proberen we elkaar niet meer te overtuigen of iets in te vullen.
misschien is het gewoon kritisch kijken
Dat kan hoor, ik kan me voorstellen dat dat voor jou zo is, gezien hetgeen ik van je heb mogen lezen.
Kritisch kijken blijft voor mij een eenzijdig standpunt uit slechts een invalshoek en dat mag hoor, maar feitelijkheden is het enige dat nog een beetje meetbaar is, de rest is beleving, en dat is helemaal ok hoor.
Het heeft mij iig weer laten zien dat waarheid niet bestaat en dat ieder mens in zijn eigen wereldje leeft. Het is wel fijn als je gelijkgestemden vind met wie je dat kan delen dat zijn echt cadeautjes op je pad.
Maarre ik ga het hierbij laten voordat we weer in een ellenlange discussie over kritiek en belevingswerelden belanden.
Ik zwaai en ga, doeg en sommigen tot ziens!