Loading...
nl

hondebaan

Helma
Helma okt 21 '08
als reactie op Lena's topic wil ik ook mijn verhaal delen. Ik heb de balen van mijn baan als secretaresse. Ik schreef er al eerder over. Ik word overvoerd met opdrachten, het is te veel! Daardoor verlies ik het overzicht en ga ik fouten maken. Nu wil ik wel iets anders zoeken, maar wat?

Het belangrijkste punt is: ik ben nu net uit de bijstand met het salaris wat ik nu heb, en als ik zou gaan kiezen voor een financieel 'mindere' baan, ga ik er op achteruit. De gemeente zal mij dat niet in dank afnemen. Zojuist schreef ik me in bij het CWI om een oriënterend gesprek aan te gaan: ik probeerde dit al eens eerder op internet, maar dat lukte toen niet. Vandaag dus maar eens bellen voor een gesprek. Er werd gevraagd naar welk beroep mijn voorkeur uitgaat: ik heb maar ingevuld 'telefonist'. Volgens mij heb ik een redelijke telefoonstem, en mensen te woord staan vind ik leuker dan die hele administratieve bende er om heen. Ik speel al maanden met deze gedachte, en nu moet het er maar eens van komen. Als ik denk aan mijn werk, komen de aloude hartkloppingen weer terug. En dat is het me niet waard.
Delen:
inneke
inneke okt 21 '08
Moedig dat je stappen onderneemt om te veranderen! Ik denk dat het echt belangrijk is dat je voor jezelf nagaat wat jijzelf echt wil. Niet alleen om geld te verdienen, maar wat je echt graag doet, waar je talenten liggen, waar je hart blij van wordt. Durf te dromen en te brainstormen, zonder direct de haalbaarheid te beoordelen. Dan kun je bewust kiezen welke richting je uit wil en welke stappen je moet zetten om datgene te doen wat je echt graag doet. En dan ben jij het die kiet ipv dat je maar tevreden moet zijn met wat je toegeschoven krijgt.

Is het CWI zoiets als loopbaanbegeleiding? Ze zullen je er zeker bij helpen, maar jij bent 'de baas' over jezelf! Niet vergeten hoor :-)
NiN
NiN okt 21 '08
Verstandige keuze dat je nu iets gaat zoeken wat beter bij je *past*.