Loading...
nl

help

Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 20 '08
Lopen jullie gevaar? Is er bijvoorbeeld ook wel eens huiselijk geweld?

Liefs en sterkte voor nu!
witte
witte okt 20 '08
meer mondelijk agressie, soms kan hij een brullende beer zijn, soms (een teddy beer) tis daarom dat ik het nie weet. ik denk dat hij dat nie beseft. hij leeft in zwart gat. hij moest zij beroep opgeven chef-kok, hij deed het graag maar helaas gaat dat niet omwille van zij gezondheid. en natuurlijk voor ons is het financieel zwaar, ik zorg voor alles. ik denk ook dat hij daarom ongelukkig is
marinet
marinet okt 20 '08
Als ik dit alles lees komt bij mij op veel onverwerkte emoties. Die er nu hoe spijtig ook bij jou uitkomt omdat het veilig voor hem voelt om dat nu te mogen doen. Veilig in de vorm dat hij weet dat hij bij jou goed verzorgt en aangevoeld wordt al lijkt hij dat nu niet te snappen.

Ik wens je veel sterkte en moed lieverd wink
witte
witte okt 20 '08
ja,nu jij dat zegt. tis daarom dat ik op zoek ben in mijn buut een persoon met bijzondre gave. als het zo is gelijk dat je zegt zal ik nog geduldig zijn. en ja gewoon bij mijkan hij zich afreageren, maar het doet soms heel pijn dat ji denkt meen hij dat. bedankt
Volgens sommigen
Mondeling geweld geeft een stille pijn die net zo erg als een fysieke klap kan zijn en soms nog wel erger. Het treft niet alleen degen die brult.

Als dat maar lang genoeg doorgaat heb je er op een gegeven moment geeneens erg meer in dat het gebeurd en soms groeit er iets van kwaad tot erger. Het gaat i.i.g. nooit vanzelf over.

Ik kan je alleen aanraden niet veel voor hem te denken, maar nu eerst hulp te zoeken bij iemand waar jij in een echt gesprek je verhaal eens kwijt kunt. Iemand die weet hoe je hier mee om kunt gaan.

Is er een onthaal of iets anders bij je in de buurt, waar je gewoon eens kunt gaan praten om je situatie helder te krijgen?
Thomas A
Thomas A okt 20 '08
ha Witte

Ik heb je een pers.bericht gestuurd. Dit kun je openen door op het knipperende envelopje te klikken, boven in de balk van het forum.
witte
witte okt 20 '08
weet jij hoe zal ik het uitleggen het vraagt veel moed de eerste stap een drempel. nu gaat het gemakkelijk om erover praten achter het scherm. begrijp je . ik voel me ook beter nu op jullie reactie, vanbuiten uit hoe jullie dat zien met een nuchter verstand. ik ben daar in verdronken. en daarbij mijn man moet het aanvaarden hij moet ook meewerken en dat denk ik nie.
dank u voor jou reactie,
Thomas A
Thomas A okt 20 '08
het valt ook niet mee om in een situatie waarin jouw man zich bevind positief te blijven. Daar is beslist wijsheid en een groot begripsvermogen voor nodig. Wat niet is kan nog komen.
Door zijn ziekte heeft hij dingen moeten loslaten die belangrijk voor hem waren/zijn. Dat loslaten kan als hij (aan die dingen) erg gehecht was heel veel pijn veroorzaken. En zoals jij je situatie met hem beschrijft heeft hij die ook. Zijn ziekte is niet het einde, maar dan zal hij wel op pad moeten gaan en weer zelfgeloof en liefde aan moeten gaan. Doet hij dat niet dan zal hij alles verliezen.
Er zijn siuaties bekend van mensen met een grote cariere die alles kwijt raakten, ziek werden en weer helemaal er bovenop kwamen en zich gelukkiger voelden dan OOIT VOOR DIE TIJD. Dat kan hij ook!!! Daar is wil de om te leven wel voor nodig. Hij moet weten dat zijn ziekte niet het einde is............
marinet
marinet okt 20 '08
inderdaad het is fijn om ook eens jouw verhaal te vertellen aan iemand die jou kan begrijpen zodat er voor jezelf helderheid onstaat.

Schrijven is ook een goede dat ben ik zelf ook heel voorzichtig gaan doen en nu merk ik dat het helpt. omdat je de dingen even toevertrouwd aan het papier waardoor je een nieuwe ingang kunt creeren in je proces
witte
witte okt 20 '08
ja je bebt gelijk. er zijn mensen die genezen en herpakken ook dat zij alles verloren hadden en voelen zich beter dan vroeger.
mijn man niet hij werkt alles tegen alles tegen zijn zin, denk j dat dat nog zal komen. bedankt
Thomas A
Thomas A okt 20 '08
Dan moet hij nog meer verliezen is dan zijn keuze. Het kan ook dat hij vandaag of morgen de juiste persoon tegen komt die hem uit zijn boze droom wekt.............

Toch heb ik ook wel begrip voor zijn fatale houding van nu.
Thomas A
Thomas A okt 20 '08
Witte je hebt inmiddels 2 pbtjes!
witte
witte okt 20 '08
ja 2, ik hoop dat hij dat inziet zelfs zijn moeder praat met hem zonder resultaat, zij heeft medelijden met mij en zegt aub geduld ze smeekt om mij geduld en weet dat hij mij zal verliezn.
Volgens sommigen
Origineel bericht van: witte
ja 2, ik hoop dat hij dat inziet zelfs zijn moeder praat met hem zonder resultaat, zij heeft medelijden met mij en zegt aub geduld ze smeekt om mij geduld en weet dat hij mij zal verliezn.

Witte, het is heel goed dat je deelt, maar het lijkt me daarnaast echt goed als je ook hulp zoekt in je directe omgeving. Dit zijn van die dingen waar je niet zomaar uitkomt als je er middenin zit, omdat we ons te veel laten meevoeren in alles wat er gebeurd.

Helemaal als er ook nog een moeder is die liefst wil dat jij je opoffert voor hem omdat zij zoveel van hem houdt en in hem gelooft. confused

Het is toch niet redelijk om dat van jóu te verwachten?

Is er geen onthaal, maatschappelijk werk of i.d. bij jou in de buurt, waar je gewoon eens met een deskundige kunt praten om je situatie en wat jij hiermee wilt/kunt helder te krijgen?
witte
witte okt 20 '08
ken jij adressen, is clb ook goed
Volgens sommigen
Origineel bericht van: witte
ken jij adressen, is clb ook goed

Clb is dacht ik meer op opvoedingsproblemen gericht, ik denk dat je het beste hier eens naar toe zou kunnen gaan of anders bellen. Laat je niet meteen afschrikken als het even tegenzit, soms kan het erg druk zijn bij de hulpverlening. Blijf rustig en vertel gewoon wat je hier ook verteld hebt, dan helpen ze je daarna vast en zeker verder.

CAW

Adressen CAW in de buurt

Liefs!

Werken aan uw welzijn

"Ik ben totaal de pedalen kwijt sinds ik mijn partner ben verloren. Zelf zou hij zeggen dat ik me niet zo mag laten gaan, maar hij is er nu eenmaal niet meer om me dat te zeggen. De begeleidster van het CAW helpt me nu mijn verdriet te verwerken. Het gaat beter. Langzaam, maar zeker." (Iris, 38)

Het CAW staat open voor mensen met vragen en problemen. Contact opnemen is zeer eenvoudig, want het CAW heeft een lage drempel, het is vlot bereikbaar, er zijn geen wachtlijsten en de eerste hulp is gratis.

De hulpverlening is vertrouwelijk en vrijwillig. Samen met u zoeken we naar een oplossing, naar de mogelijkheden die bij uzelf en in uw omgeving te vinden zijn. We kunnen u ook de weg wijzen naar andere diensten of bemiddelen naar instanties die uw sociale rechten kunnen verzekeren. Het CAW komt op voor een versterkt welzijn, voor u, uw omgeving en de bredere samenleving.

" De vragen die mensen stellen, zijn voor het CAW de eerste zorg "

De CAW-hulpverleners ondersteunen in de eerste plaats de mogelijkheden die mensen zélf hebben. Welke oplossingen kunnen mensen zelf vinden en met de steun van hun omgevingsnetwerk? Het CAW ondersteunt door mensen sterker te maken en hun basisrechten zelf te laten realiseren.

Via deze website helpen we u op weg naar het CAW in uw regio en kan u kennismaken met de verschillende diensten.
witte
witte okt 20 '08
bedankt, ik zal vlug werk aan maken en nu eens contacteren.
bedankt veel liefs ik wist nie dat iedereen elkaar hielp.
Volgens sommigen
Mooi zo witte, fijn dat je er iets mee kunt en ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

Laat je even weten hoe het verloopt?

En je kunt toch van je af blijven schrijven ondertussen he grin

Veel sterkte en liefs!
Stardust
Stardust okt 20 '08
Witte
Negativisme is een gevaarlijke zaak, want daarmee ondermijn je je gezondheid en immuunsysteem. Stress doet hetzelfde.
Je zou bijna zeggen dat hij kankert.
Het verlies aan eigenwaarde is zwaar vooral voor een man (al is dat voor een vrouw ook zeker zo erg).
Liefde bestaat niet uit eenzijdige opofferingen.
Hij ondermijnt ook zijn relatie en daarmee is hij dan een looser.
Bij sommige mensen lijkt geen innerlijke groei mogelijk omdat zij zich verzetten tegen hun lot. Hoe hard het ook is laat je niet afblaffen, je hebt recht op respekt. Misschien neemt hij op deze manier afscheid van bindingen dat komt vaker voor.
Mannen menen altijd onafhankelijk te kunnen zijn. Die illusie wil hij waarschijnlijk overeind houden door jou en anderen niet toe te staan een vorm van controle uit te oefenen. Het is een verkrampte poging om zijn zelfbeeld in stand te houden.
Thomas A
Thomas A okt 20 '08
Je schrijft wijze rake woorden stardust!
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420