Loading...
nl

Verdrinkende dochter, steeds terugkerende droom.

NiN
NiN okt 16 '08
NOTE: deze droom heb ik een aantal weken voor het laatst gehad, nadat iemand er haar visie iop had gegeven.Echter wil ik hem toch met jullie delen voor evt aanvullende info

Al 3 keer deze week heb ik gedroomd dat mijn jongste (op de avatar-foto) verdrinkt in de sloot voor mijn ouderlijke huis.
Ik heb de droom ongeveer een week geleden ook al gehad.

Ik ben er soms net op tijd bij om haar er toch uit te trekken maar dan t volgende moment ontglipt ze me en ben ik niet meer op tijd, danwel omdat de oudste in de *weg* staat of ik me niet snel genoeg kan bewegen en zie ik haar zo naar onderen zinken.

Dus ze verdrinkt eigenlijk 1 keer bijna en dan alsnog in de zelfde droom en dat al 3 keer acher elkaar, deze week.

Vanmorgen in mijn 2de slaap, ging het volgende eraan vooraf.

Ik had haar in de wind van de poort gezet in dr kinderwagen, want ze houdt enorm van de wind in haar gezichtje.
Toen ik haar ging halen, bleken de riempjes van de kinderwagen los en stond ze gewoon naast de kinderwagen. Ik dacht nog, jees wat een geluk, voor hetzelfde was ze naar de sloot gelopen en verdronken.

T volgende moment staan we ineens bij de sloot en loopt ze er zo in maar ze kon een soort een van zwemmen en ik kon haar nog pakken. Niks aan t handje dus, volgens mij was ze geen eens nat.
Daarna loopt ze weer naar de sloot en ik ga ervan uit dat de oudste haar wel pakt maar die doet dat om een of andere reden niet. Dus ik mopper nog op de jongste met woorden die ik normaal never nooit zou gebruiken.

De jongste twijfelt maar loopt dan toch de sloot in en deze keer kon ik haar niet pakken en zie haar dus zo naar benee zinken...

Echter in mijn droom voelde ik dat het een droom is op t moment dat ze helemaal weg was en werd in mijn droom wakker, wel in mijn eigen bed maar eigenlijk droomde ik nog...snappie?


Omdat ik weet dat terugkerende dromen iets te vertellen hebben wil ik zeer graag jullie visie op deze droom.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '08
Het gevoel dat ik erbij krijg is dat je veel te beschermend bent naar je jongste dochter toe. Zoals in de droom zelf al blijkt eigenlijk, kan ze prima zwemmen, en doet ze dat ook een soort van. Toch ben jij iedere keer in de droom weer bezig haar op wat voor manier dan ook te beschermen. Je "verwacht" zelfs, dat je oudste het wel oplost, maar in de droom weet die wel beter en doet dus ook niets.

Dit is mijn gevoel erbij. Ben benieuwd of je dit wat zegt.
NiN
NiN okt 16 '08
Bedankt voor je snelle antwoord Nims.

Natuurlijk kan ik me er wel in vinden, ik ben idd een beschermend persoontje.

Echter, op het voorzichtig zijn met te grote stukken eten in haar mondje te laten stoppen na, laat ik haar juist vrij om zichzelf te kunnen zijn, haar eigen zijn.

Die angst van het stikken zit er al in vanaf de eerste keer dat mijn oudste bijna stikte en dat heeft me nooit los gelaten, zeker niet omdat Chiara(de jongste) regelmatig blauw aanliep als ze weer eens teveel gesneden stukjes eten in haar mondje propte. Gelukkig lijkt dit beangstigende fenomeen verleden tijd.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '08
Waarom ben jij een beschermend persoontje?
NiN
NiN okt 16 '08
Waarom ben ik een beschermend persoontje...ja jeetje Nims, nu *dwing* je me om dieper in mezelf te kijken en dan tot een goed omschreven conclusie te komen....

Komt ie hoor, recht uit t hart/hoofd:

Zolang ik me kan herrinneren ben ik altijd bezorgd geweest om het welzijn van mijn dierbare, of dit nu vriendjes of vriendinnetjes waren of familieleden. Ik dacht altijd met hen mee, of ik dacht voor hen, zocht naar oplossingen bijv. om het beter voor hen te kunnen *krijgen*

Ik krijg nu nog steeds vaak te horen dat ik beschermend ben. Klein voorbeeld: Als ik ergens ben waar kleine kindertjes aanwezig zijn ben ik altijd oplettend dat ze zich niet kunnen bezeren...

Gaandeweg dit schrijven kom ik tot de conclusie dat ik niet een beschermend persoontje ben....maar jawel..een bezorgd persoontje

*duh*

wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '08
Een bezorgd persoontje zeg je. Waar ben je dan zo bezorgd om? wink
NiN
NiN okt 16 '08
Ja jeetje Nims...

Ik ben bezorgd dat hen iets overkomt, bezorgd dat ze zich pijn doen en dat heb ik niet alleen bij mijn eigen bloedjes.

Chiara(de jongste)lijkt geen pijn te kennen dus in haar geval ben ik daar niet zo bezorgt om. Maar das weer een verhaal apart.

Dus waarom ben ik zo bezorgd...Tja, das gewoon iets dat in me zit denk ik.

Op zich geen verkeerde eigenschap want t is niet zo dat ik over bezorgd ben hoor.

Volgens mij is bezorgd trouwens met een t...
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '08
En waarom zou hen dan iets, en alle mensen om je heen, iets overkomen?
NiN
NiN okt 16 '08
Ik weet t niet, misschien doordat ik zie/voel dat er teveel onvoorzichtige mensen zijn?

En dan is nu zeker de volgende vraag...waarom zie/voel je dat?

wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 16 '08
Nee dat is niet zo smile. De vraag die ik wil stellen:
Waarom laat jij je zoveel beinvloeden door andere "onvoorzichtige" mensen? Deze mensen bepalen namelijk bijna volledig jouw "onnatuurlijke"-gedrag om overbeschermend te zijn. (no offense uiteraard wink).
NiN
NiN okt 17 '08
Daar ga ik even goed over nadenken!
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '08
Goedzo! Ik ben benieuwd naar je antwoord.
admin
admin okt 17 '08
Heel herkenbaar, hier nog zo'n overbezorgde moeder.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 17 '08
Origineel bericht van: NiN

Al 3 keer deze week heb ik gedroomd dat mijn jongste (op de avatar-foto) verdrinkt in de sloot voor mijn ouderlijke huis.


Goh, wat een mooie symboliek zit er in jouw droom en naast de bezorgdheid voor je kindje springt bovenstaande er voor mij uit.

Ben jij zelf bijna wel eens verdronken in de sloot bij je ouderlijk huis? En ben je nu bang dat dit ook bij je eigen kindje gebeurd? Ik zie de sloot meer voor de stroom in en rond je ouderlijk huis. Dus de bewegingen die daar zijn.

Concreter gezegd, zijn er gebeurtenissen of bepaalde gedragspatronen geweest in je ouderlijk huis waarin jij bijna ´verdronken´ bent en ben je bang dat je dit patroon nog bij je hebt (of in je hebt), zonder dat je er erg in hebt, waardoor je kindje ook kan verdrinken?

Dat zou de over bescherming kunnen zijn natuurlijk, als een van je ouders dat bijvoorbeeld was of juist niet was.
In dat geval nemen we daar vaak iets van mee, in hetzelfde of tegenovergestelde, en worden we daarmee geconfronteerd als we zelf kinderen hebben.

Ook kreeg ik intuitief even het gevoel dat het geen echt issue meer is, maar dat je er door het werk wat je in je dagelijks leven doet, wellicht ´overdreven´ alert op bent.

Het laatste stukje herken ik zelf als half ontwaken. Dus nog in je droom zitten, maar tegelijkertijd al bij bewustzijn zijn. Dan krijg je een droom in een droom.
NiN
NiN okt 17 '08
Lieve schatten

ik kom hier vanavond even op terug, heb ik ook al aan Nims beloofd, ik moet nu weer naar mijn werk.

Liefs..
NiN
NiN okt 17 '08
@ Nims,

Waarom laat ik me dan zo beinvloeden door onvoorzichtige mensen was je vraag. Ik heb beloofd erover na te denken maar moet je helaas een antwoord schuldig blijven.
Ik heb geen idee waarom en OF ik me laat beinvloeden. Ik denk dat het oplettende (be)zorgende gewoon in mijn aard zit.
En dat als ik hiermee toch wat *ongelukjes* kan voorkomen dat ik daar best trots op mag en kan zijn...toch?

@bezoeker:

Allereerst ook jij bedankt voor het buigen over mijn droom.

Toen ik in de 5de klas van de lagere school zat werd mijn moeder ziek, hersentumor. dat heeft natuulijk heel mijn leven op de kop gezet. Deze maand is ze alweer 8 jaar hemelen, dus kun je nagaan hoelang deze ziekte heeft gesluimert en alle angsten/spanningen die er rond elke conrole ook bijkwamen. Op zich een hele impact natuurlijk maar ik heb dat keurig een plekje gegeven, dus dat sleep ik niet meer mee.

Echter was indd mijn moeder een bezorgde vrouw...hmz...niet alleen voor ons maar ook voor andere, ze stond altijd voor iedereen klaar...net zoals ik...ooit.
Dus tja...het is gewoon erfelijk denk ik tongue

In elk gezin waar ik werk zijn kleine kinderen aanwezig en tja dan ben ik erg oplettend...dus dat klopt allemaal wel.

Zoals ik al vertelde was deze droom al door meerdere mensen voor mij *verklaard*

1 uitleg was dat het water in mijn droom staat voor emotie/gevoel. De lezer haalde hieruit dat Chiara een gevoelskindje was en het heerlijk vindt om af en toe helemaal in haar gevoel en emoties op te gaan.

De andere uitleg was ( en dat is van mijn spiritueel begeleidster) dat Chiara symbool staat voor het kind in mijzelf. Dit kind verdrinkt in gevoel en emoties omdat ik niet echt *naar binnen* durf te gaan en daardoor dit kind niet te *pakken* kan krijgen...
NiN
NiN okt 17 '08
Overigens had ik vannacht ook weer een *chiara valt/zakt naar beneden droom.

Ik was bij een soort blokker en manlief was mee. Ik moest en zou een teletubbie-drinkbeker voor haar kopen. Wederom zat ze in de kinderwagen en manlief loopt heel eventjes weg.

Chiara duikt op dat moment zo uit de wagen, eerlijk ze dook echt, zo recht op een hoge trap af die naar beneden *loopt*.
Deze trap heeft open stukken erin, dus t was geen dichte trap.

IPV naar beneden te stuiteren,schuift ze dus van de bovenste tree af en valt zo hierdoor een flink end naar beneden.

Ik weet alleen dat ik op dat moment dacht * owh jees, dit is natuurlijk weer een droom die lijkt op de verdrinkende dochter droom...ik werd hierop dus ook gelijk wakker.

Ik vind t maar bizar hoor!
Stardust
Stardust okt 18 '08
Een verdrinkende dochter kan ook het zielekind zijn dat in het onbewuste ondergaat waaruit ze symbolisch voortkomt, dus daarom is ze ook niet bang ze is in haar element. Het is echter een verlies als ze in het onbewuste verdwijnt. Je zou kunnen stellen dat je gevoelens in het water verdwijnen maar het innerlijke kind betekent veel meer dan dat. Zij is niet bang om in de emoties te duiken en ik denk dat jij die angsten probeert te vermijden door je onverbodige zorgen te maken over anderen.
Omdat het dan over een projektie gaat herhaalt de droom zich, je betrekt het namelijk niet op je zelf en daarmee mis je de clou.

Omdat het kind in de wind staat is het een geesteskind of de ziel. Ze verbreekt de banden die haar beletten vrij te zijn. Wees eens als dat kind dat niet bang is?

De oudste dochter staat voor een meer ontwikkeld deel in jezelf.

Een trap afdalen is afdalen in jezelf naar het onbewuste toe dus.
De gaten betekenen gevaren maar ook hiaten in je bewustzijn. Stukken dus die je mist van vroeger bijvoorbeeld of de veiligheid en geborgenheid waaraan jij vooral behoefte hebt en daarom wikkel je anderen in je bezorgheid om hen te geven wat jij precies mist. Helaas werkt dat niet want het doet niets met jou. Ze zoekt dus op de verkeerde plaats. Het vallen van de trap veroorzaakt doorgaans kwetsingen en dat gebeurt ook als je in een confrontatie pijnlijke herinneringen ophaalt. Helaas kun je door overprotectie die hiaten niet beleven, je vermijdt dus je gevaren en dat is nu iets wat je juist niet moet doen. Niets is effectiever dan de confrontatie en gewenning aan gevaren waarmee de angsten en bezorgdheden afnemen.

Groetjes
NiN
NiN okt 18 '08
Wow...dankjewel stardust!

Wat een mooie uitleg, ik ben er even stil van, weer iets om over na te denken!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki