Loading...
nl

Channellen?

Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 22 '08
Origineel bericht van: Lena10
kritiek, kritisch zijn, of zoals jij het liever noemt feeback is gewoon onderdeel van het leven dus begrijp nog steeds je weerstand hier niet in
een opsomming van wat er mis is met de mens op allerlei gebied is echter ook geen goede feedback ik zou er haast somber van worden smile

Nou het is niet alleen kommer en kwel hoor en er is niets mis met de mens, en dat staat er ook niet naar mijn idee.

Er zijn wel maatschappelijke ontwikkelingen gaande die ons niet somber hoeven te maken maar die wel ergens het resultaat van zijn. Waar we dus, net zoals je jouw manier van met kritiek omgaan uitlegt, eens naar kunnen kijken. Het gaat over medemensen en ik weet natuurlijk niet hoe dat voor jou is, maar mij raakt dat wel hoor.

Vind het ook wel opvallend dat juist jij dit zegt, want ik heb al regelmatig zien gebeuren dat wanneer iemand hier iets uitspreekt naar een ander, wat misschien niet eens als kritiek bedoeld is, jij de eerste bent die reageert en complimentjes gaat geven en/of datgene wat gezegd is, als niet waar of onterecht te benoemen. Ik vraag me af of jij daar wel zo goed mee om kunt gaan?

Fijn he kritiek?!

confused

Bovenstaande is niet bedoeld om je te kwetsen, ik wilde alleen iets laten zien, omdat jij zelf al aangaf dat je er goed tegen kunt en dit je waarschijnlijk niet zal kwetsen.

Ik heb hier alleen maar weergegeven wat ik je zie doen. Het is niet opbouwend wat er staat, maar nog niet eens zo erg als kritiek soms kan gaan, ik had ook nog een hele invulling kunnen geven. En vind jij dat gewoon, iets om van te leren?

Het zegt ook helemaal niets over wie je bent. En is zeer beperkt want dit is een forum, ik zie vanuit mijn perceptie en we zien hier maar een heel klein stukje van elkaar. Wellicht heb ik tientallen andere berichten van jou gemist die totaal iets anders laten zien.
Volgens sommigen
Origineel bericht van: inneke
En boosheid...wie heeft verzonnen dat dat spiritueel 'niet correct is'? smileBoosheid is een emotie die iets wil zeggen.Boosheid onderdrukken is veel erger en leidt tot wrok en een verlies van levensenergie. Boosheid direct sublimeren zonder ze eerst te voelen en te uiten heeft niks met zuiverheid te maken, maar met verdringing. Als mens zeggen: "houd rekening met mij" maakt je echt niet minder 'spiritueel', in tegendeel.

Precies, boosheid is een emotie die ons juist onszelf laat zien. Niet voor niets zeggen mensen ´zo hee, die laat zijn ware aard zien zeg´ Gelukkig maar...en dat is helemaal niet negatief.
Volgens sommigen
Origineel bericht van: gast
Het is niet de inhoud van de kritiek van de ander die onderzocht moet worden, het is het resultaat ervan wat belangrijk is voor jou zelf. Dat wat het losmaakt in je zegt iets over je zelf, niet de woorden die de kritiek vormen.
Als iemand iets tegen jou zegt wat jou raakt en pijn doet moet je iets met die pijn doen die het oproept en niet met de inhoud van de woorden, die zijn niet eens meer belangrijk. Waar komt die pijn vandaan, waarom kan iemand je raken. De makkelijkste uitweg is terug ketsen van de woorden van de ander maar dat brengt je nergens en geeft je op den duur alleen maar meer ellende.
Eigenlijk moet je niet eens meer op je woorden letten want jij kan een instrument zijn van het leven om de ander (en jezelf)verder te helpen, ook door kritiek/feedback te geven.

Gelukkig kun jij dat gast, dan heb je het al een stuk gemakkelijker. En heb jij dat dan van huis meegekregen of heb je dat zelf of met wat hulp geleerd?

We zijn niet alleen met mensen die er wel goed mee om kunnen gaan, die groep red zich wel, maar er zijn helaas ook heel erg veel mensen die dat wel graag willen, maar niet kunnen, direct onzeker worden, dat misschien niet eens uit durven spreken, daar last van hebben, in een spiraal terecht komen er soms zelfs wakker van liggen en zichzelf er niet toe kunnen zetten daar het positieve uit te halen, niet zo goed weten wie ze zijn en van iedere andere mening van slag zijn. Niet van een keertje kritiek, we leven in een maatschappij gericht op prestaties en vorm en dat brengt kritiek met zich mee. Soms veel te veel omdat we er zo aan gewend zijn geraakt.

Gevoelige mensen die geen balans meer kunnen vinden in onze huidige maatschappij en op zoek gaan naar zichzelf, omdat ze steeds uit balans raken. Zou meer kritiek dan helpen?

We kunnen mensen leren daar mee om te gaan, we kunnen van alles bedenken daar samen te komen, therapie om het zelfvertrouwen te sterken, mensen op zoek te laten gaan naar zichzelf, communicatietechnieken en ga zo maar door. M.a.w. een basis leggen die kritiek verdragen kan.

Maar misschien kunnen ook eens bij onszelf te raden gaan of we om te beginnen wel samen op de goede weg zijn.
gast
gast okt 22 '08
Stel al de vragen die je hebt over het leven aan de kosmos en je krijgt je antwoorden. Treed het leven tegemoet met open visier, wees bereid overal van te leren, vul niets zelf in (met je denken) maar kijk en verbaas jezelf wat je allemaal toegeworpen krijgt.
Ik heb van veel dingen veel geleerd en is echt niet in één dag gegaan. Waar het vooral om gaat is dat je de "geestelijke" waarde van de materie in gaat zien. Althans zo is het voor mij. Misschien is het voor anderen weer anders.

Klamp je niet vast aan wat je denkt te weten, want het is in ieder moment weer anders. We leven over het algemeen veel te veel in de verleden tijd. Hoe je dat kunt veranderen......je er bewust van worden.
Thomas A
Thomas A okt 22 '08
Ja Gast, zo simpel is het en wees als de kinderen, in onbevangenheid!
gast
gast okt 22 '08
Bezoeker: Kinderen zijn in staat elkaar het leven heel erg zuur te maken. Maar wij weten niet waar dat (dieper) goed voor is.
admin
admin okt 22 '08
We hoeven ook niet alles te weten toch?
Sommige dingen mogen best een beetje mysterieus blijven denk ik dan maar.
En geloof mij maar dat ook grote mensen dat ook heel goed kunnen.
Als we diep van binnen kijken weten we heus wel hoe dat zit, met redeneren kun je soms veel stuk praten.
Volgens sommigen
Origineel bericht van: Thomas A
Ja Gast, zo simpel is het en wees als de kinderen, in onbevangenheid!

Precies...en geven kinderen elkaar kritiek? Of zeggen ze alleen maar dat ze hun fiets graag terug willen?

Of hebben ze al geleerd er meteen op te slaan? Of weg te kruipen?
Dat kan natuurlijk ook...en hoe leren ze dat?

Ze zitten ook niet op een forum allerlei visies te geven over kritiek trouwens, ze staan onder de douche of doen een spelletje, of komen een knuffel halen of geven..

grin
gast
gast okt 22 '08
Ja, kinderen geven elkaar kritiek! Van wie ze dat leren en genetisch meekrijgen.....van ons.
admin
admin okt 22 '08
En zelfs als we ze het niet leren zullen ze het toch blijven doen, kinderen blijven bovenal ook mensen, goddank!
gast
gast okt 22 '08
Kinderen copieren alles wat ze in hun omgeving zien.
admin
admin okt 22 '08
Hmmm, dat is volgens mij niet helemaal waar..
In mijn gezin in ieder geval niet, maar misschien heb ik wel een afwijkend gezinnetje wink
gast
gast okt 22 '08
Hoe hebben jou kinderen Nederlands geleerd? En de woorden die ze gebruiken? Niet alleen op school maar ook door wat ze oppikken uit hun omgeving, of niet soms. En dat telt voor bijna alles. Ze zien iets wat een ander doet en ze doen het op hun manier na.
gast
gast okt 22 '08
Ik denk niet dat jou kinderen helemaal zelf het wiel hebben uitgevonden, tenzij ze wel heel erg speciaal zijn natuurlijk wink
admin
admin okt 22 '08
Nee klopt, maar jij zegt dat kinderen Alles kopieren en dat is niet waar volgens mij. Mijn kinderen kunnen heel goed zien dat ik soms stomme dingen doe en zullen dat niet kopieren, niets speciaals.
admin
admin okt 22 '08
En mijn kids zijn zeker zeer speciaal maar niet specialer dan andere ukkies.
gast
gast okt 22 '08
Doordat ze zien wat jij stom doet hebben ze het al gecopieerd. Maar copieren is niet hetzelfde als uitvoeren.
admin
admin okt 22 '08
Wauw jij kent mijn kinderen beter dan ik!
Geintje, maar ik trek me terug uit deze discussie, dit word een wedstrijd wie gelijk heeft en dat mag jij hebben wink

Knuf
gast
gast okt 22 '08
Maakt niet uit hoor, voor mij zijn er geen winnaars of verliezers.
Lena
Lena okt 22 '08
Origineel bericht van: Bezoeker

Vind het ook wel opvallend dat juist jij dit zegt, want ik heb al regelmatig zien gebeuren dat wanneer iemand hier iets uitspreekt naar een ander, wat misschien niet eens als kritiek bedoeld is, jij de eerste bent die reageert en complimentjes gaat geven en/of datgene wat gezegd is, als niet waar of onterecht te benoemen. Ik vraag me af of jij daar wel zo goed mee om kunt gaan?

als ik daar niet goed mee om zou kunnen gaan was ik hier niet of wel?
wat stoort jou aan het feit dat ik in jou ogen reageer op?

Fijn he kritiek?!
ik zie dit niet als kritiek maar van een opsomming van feiten hoe ik met anderen omga

Bovenstaande is niet bedoeld om je te kwetsen, ik wilde alleen iets laten zien, omdat jij zelf al aangaf dat je er goed tegen kunt en dit je waarschijnlijk niet zal kwetsen.
inderdaad ik zie dit niet als kwetsend

Ik heb hier alleen maar weergegeven wat ik je zie doen. Het is niet opbouwend wat er staat, maar nog niet eens zo erg als kritiek soms kan gaan, ik had ook nog een hele invulling kunnen geven. En vind jij dat gewoon, iets om van te leren?
[b]ja waarom niet? want ik weet niet of je het in de gaten hebt je hebt het weer als een negatief iets en dat hoeft kritiek helemaal niet te zijn

Het zegt ook helemaal niets over wie je bent. En is zeer beperkt want dit is een forum, ik zie vanuit mijn perceptie en we zien hier maar een heel klein stukje van elkaar. Wellicht heb ik tientallen andere berichten van jou gemist die totaal iets anders laten zien.

als dit zou zo zijn bezoeker verstaan wij elkaar in ieder geval even niet,maar dat hoeft ook niet we kijken blijkbaar anders op dit moment
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420