Loading...
nl

Channellen?

gast
gast okt 21 '08
Niemand kan twee heren dienen. Het is aan jou welke....de maatschappij of je Zijn.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 21 '08
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: Bezoeker
Origineel bericht van: NiMS
[quote=Bezoeker]
@Nims, kun je ook uitleggen wat je precies met ´geschreeuw´ en ´zuiver´ bedoeld?

Uiteraard kan ik dat.

Wat ik bedoel met geschreeuw is dus niet letterlijk het schreeuwen van mensen, maar ik bedoel eerder het communiceren van de massa, en het mee-praten en de ander naar de mond praten. Het verhaal van Blossom-Goodchild is er een mooi voorbeeld van. Hierin is duidelijk een ophol geslagen massa, die ineens ook erover moet mee-praten en het ontaard in een enorm "geschreeuw".

Mijn reactie die ik gaf: "Daarom is het juist belangrijk dat iedereen gehoord wordt, en niet ondergaat in het geschreeuw." bedoelde ik ermee te zeggen, dat juist de enkeling gehoord moet worden, en niet ten onder moet gaan in de massa. Want juist die afwijkende noot, is wat het liedje zijn pracht geeft wink.

Verder vraag je wat ik met zuiver bedoel en voor mij betekend zuiver eigenlijk zonder vervuiling. En vervuiling kan eigenlijk van alles zijn, maar hierbij een rijtje van de dingen die ik vervuiling vindt van een zuivere boodschap:
-wijzingen t.b.v. het eigen ego
-verkeerde motieven
-macht verkrijging
-verdraaing
-interpretatie zonder controle
-indruk proberen te maken

Beantwoord dit een beetje je vraag?

Ja, dank je Nims. grin

Weten wij dan wat zuiver en eerlijk is? Plaatsen we onszelf daarmee om te beginnen al niet op een voetstuk? Kunnen wij de dingen werkelijk zien zoals ze zijn? Kennen wij de werkelijke toedracht van alles wat is? Is iets dat bestaat al niet perfect zoals het is?

het zou mooi zijn als dit zo was maar wat bestaat is nml niet perfect zeker niet de mens

Dat staat er ook ook wel duidelijk boven dacht ik? M.a.w. dat de imperfectie goed is zoals die is, dus in haar imperfectie.

Het blijkt ook niet te werken, want kritiek, veranderingen aanbrengen in anderen..het wakkert angst en onzekerheid aan, want de boodschap is immers dat je je beter aangepast, veranderd zou mogen worden, voor welke goed of minder goed bedoelde motivatie dan ook.

waarom angst en onzekerheid? waarom zou het niet opbouwend kunnen zijn?

Precies en dan is het meer een vorm van feedback.

Er zijn momenteel onnoemelijk veel mensen die totaal de weg in zichzelf kwijt zijn..omdat zij zich vast hielden aan de mening van een ander. En nooit hebben geleerd te luisteren naar zichzelf. Het ge-vorm begint al in het klein in de eerste levensjaren en groeit uit tot een kritisch product

Met een beetje pech slaat kritiek om in voortdurend aanwezige zelfkritiek en loopt dit uit tot persoonlijkheidsstoornissen, burn-outs, depressies en ga zo maar door. Waarbij een hulpverlener als het goed is samen met de patient gaat zoeken naar wat hij of zij voelt en ervaart, om zijn oorspronkelijkheid weer te vinden.

waarom generaliseer je dit en waarom zou het bij velen geen positieve aanvulling kunnen zijn op hun zijn....?

zie onder

En waarom? Omdat we mensen altijd maar willen vormen (o.a. door kritiek te geven) binnen en groep, binnen een cultuur, ten koste van de individualiteit. En het doet er niet toe hoe integer de motivatie is, hoe goedbedoeld ook, harmonie willen is ook een vorm. Een vorm is een vorm en al geen oorspronkelijk mens meer.

dan moet je alleen op de wereld leven zonder invloeden van buitenaf en daarom
ben ik het niet met je eens vanaf je geboorte wordt je gevormd door alles buiten je,echter je binnenste is daar waar jezelf mee aan de slag gaan wie wil je zijn...

Precies, het gaat niet om uitersten, maar we leven in de maatschappij waar veel accent op de vorm wordt gelegd, iets waardoor je bij uitstek niet kunt zijn wie je bent, daar speelt kritiek een rol in, kritiek op de buitenkant, want daarom hoefden we het ons immers niet aan te trekken. winkHet gaat over (wenselijk of niet wenselijk) gedrag, maar zegt gedrag iets over wie we zijn?

Waarom zouden authentieke mensen niet samen kunnen leven? Het gaat enkel over leven vanuit jezelf, met anderen, zonder dat we steeds met verbeteringen bezig zijn, m.a.w. soms juist een vorm van perfectie willen bereiken. Waarom?

Het is geen absolute waarheid die ik hier staat, maar het zijn wel overwegingen, iets om ons bewust van te zijn.

.
Een mens is al heeft geen andere vorm nodig, maar mag groeien op een liefdevolle en authentieke wijze, uit de authentieke reactie van de ander kun je vanzelf aflezen wie je bent en waar je je begeeft, als je dat al zou willen weten. Daar heeft kritiek geen aandeel in en vraagt slechts een oplettend oog, een luisterend oor en een goed hart!

maar juist die authentieke wijze van die ander kun je nml niet altijd aflezen wie je bent en waar je je begeeft daar komt echt meer bij kijken dan luisteren zien en een goed hart

Wanneer de vorm wegvalt (wenselijk gedrag) en we kunnen leven vanuit die kern, wordt individualiteit en authenticiteit vanzelf zichtbaar. Wanneer we ons niet steeds concentreren op de vorm, een beeld, ontwikkeling van anderen etc.., maar die van onszelf is er geen reden tot kritiek. Misschien naief of idealistisch, maar zo bijster goed gaat het momenteel niet met een heleboel medemensen. (zie onder).

ja dat zo heel mooi, echter wel in een nieuwe wereld, deze wereld vraagt om te kijken en daarbij kritisch te zijn over wat dan ook........

Kritisch? Of opmerkzaam en bewust zijn van onze keuzes, bewust zijn van onszelf, van binnenuit en niet slechts een reflectie op vorm of gedrag?

Er is een behoorlijke maatschappelijke ontwikkeling gaande.

Er zijn veel mensen die zichzelf kwijt raken, niet meer goed weten wat ze voelen, wie ze zijn, zich verliezen in de verwachtingen van de maatschappij en het eigenlijk ook niet meer kunnen behappen, in de war raken, een duidelijk signaal dat er iets uit balans is.

Voor de aardigheid gewoon eens even wat feiten.

De cijfers hieronder hebben daar niet altijd geheel mee te maken, er zijn veel meer factoren, maar wel voor een belangrijk deel.

Feiten en cijfers over psychische problemen

Wist u dat ongeveer 3 miljoen mensen in Nederland psychische klachten hebben? Dat kan bijvoorbeeld stress zijn, maar ook een ernstige eetstoornis, angststoornissen, depressie of langdurig rouwen om het verlies van een dierbare. Het zijn meestal volwassenen, maar ook kinderen kunnen er, bijvoorbeeld door pesten of ontwikkelingsstoornissen, mee te maken krijgen. Enkele cijfers op een rij:

* Depressie
1 op de 10 mannen en 1 op de 5 vrouwen heeft minstens eenmaal in het leven een depressie. Ook 3 tot 8% van de 12- tot 18-jarigen heeft er last van. 2 tot 3% procent van de ouderen heeft een ernstige depressie. Een veel groter aantal, 15 tot 20% van de oudere mensen, heeft een lichte vorm van depressie.
* Eetstoornissen
Per jaar hebben meer dan 30.000 vrouwen tussen de 15 en 29 jaar een eetstoornis. Elk jaar komen er ongeveer 1200 nieuwe mensen met anorexia en 1800 mensen met boulimia bij.
* Angststoornissen
Bijna 20% van alle Nederlanders heeft in zijn of haar leven ooit last van een angststoornis. Dit is 1 op de 5 mensen!
* Rouw
Elk jaar sterven ongeveer 140.000 mensen. Het aantal nabestaanden is een veelvoud hiervan. Ongeveer 1 op de 5 nabestaanden heeft problemen met de aanpassing aan het verlies.
* Dwang
Ongeveer 2% van de bevolking heeft last van dwangstoornissen, waarvan ongeveer net zoveel mannen als vrouwen.
* Dementie
In Nederland hebben ongeveer 250.000 mensen een vorm van dementie. Van alle mensen boven de 65 jaar heeft 6 % dementie.
* Stress
12 van de 100 bezoeken aan de huisarts hebben te maken met stressklachten. Geschat wordt dat 10.000 mensen per jaar vanwege stress en overbelasting in de WAO terecht komen.
* Schizofrenie
Ruim 130.000 mensen krijgen in hun leven de ziekte schizofrenie.
* Gokverslaving
Het aantal probleemgokkers wordt geschat op 70.000.
* Manisch-depressieve stoornis
1 tot 2% van de Nederlandse bevolking lijdt aan een manisch-depressieve stoornis. Dit zijn meer dan 150.000 mensen. Mannen en vrouwen hebben er even vaak last van.
* Posttraumatische stress-stoornis
Jaarlijks worden naar schatting anderhalf miljoen mensen slachtoffer van geweld of bedreiging. Van alle mensen die slachtoffer zijn van deze of andere schokkende gebeurtenissen ontwikkelt ongeveer 20% een posttraumatische stress-stoornis (PTSS).
* Postpartum depressie
Ongeveer 10% van de jonge moeders krijgt na de bevallig in meer of mindere mate een depressie. Dat zijn in Nederland per jaar zo'n 20.000 van de 200.000 jonge moeders.
* Borderline
In Nederland hebben 150.000 tot 200.0000 mensen een borderline stoornis. De diagnose wordt drie tot viermaal vaker gesteld bij vrouwen dan bij mannen.
* ADHD
Zeker 3 op de 100 kinderen in Nederland hebben last van ADHD, waarvan 1 ernstig. Dit zijn zo'n 40.000 kinderen tussen de 5 en 14 jaar. Ongeveer 30 tot 60% houdt klachten als volwassene.

Gepubliceerd door 2kids1mam om 13:32 in 10 ADHD-info

Er zijn jaarlijks in Nederland 500 duizend slachtoffers van huiselijk geweld (bron: Ministerie van Justitie, 2006).

Recent onderzoek toont aan dat 84% van de slachtoffers van huiselijk geweld in het algemeen vrouwelijk geslacht is en 16% van het mannelijk geslacht (bron: Advies- en onderzoeksgroep Beke, 2007).

91% van de daders van huiselijk geweld in het algemeen is van mannelijk geslacht en 9% van het vrouwelijk geslacht (bron: Advies- en onderzoeksgroep Beke, 2007).

Het verschil tussen het percentage vrouwelijke slachtoffers en mannelijke daders (7%) komt doordat mannelijke slachtoffers vaak kinderen of soms juist ouderen zijn (dus geen partnermishandeling) (Bron: Advies- en onderzoeksgroep Beke, 2007).

Voor alle te onderscheiden vormen van huiselijk geweld geldt dat het in het leeuwendeel om vrouwelijke slachtoffers gaat, maar
bij lichamelijk geweld is het aandeel vrouwen dat slachtoffer is het grootst (87,1%) (bron: Advies- en onderzoeksgroep Beke, 2007).

21% van de Nederlandse vrouwen tussen 20 en 60 jaar heeft te maken gehad met fysiek geweld van haar (ex-) partner, waarvan het voor 11% van de vrouwen herhalend eenzijdig geweld betreft (Römkens, 1989).

20% moeders geeft aan dat lichamelijk geweld één van de redenen voor hun scheiding is geweest (bron: CBS, 2006 op basis van anonieme vragenlijsten). Dit geldt ook voor 10% vrouwen zonder kinderen. 1% van de vaders en 1% van de mannen zonder kinderen noemt eveneens geweld als reden voor de scheiding (E-Quality, september 2008).

Omdat de kans groot is dat plegers het geweld ontkennen, omdat meer mannen dan vrouwen pleger zijn en omdat meer vrouwen dan mannen de scheiding aanvragen (70% om 45%) , kunnen we schatten dat geweld één van de oorzaken is in een hoog percentage scheidingen (schatting: tussen 15 en 20%).

Na de scheiding worden ongeveer net zoveel vrouwen mishandeld als tijdens de relatie (bron: Advies- en onderzoeksgroep Beke, 2007).

Ongeveer 10% van de scheidingen waar kinderen bij betrokken zijn worden onderzocht door de Raad voor de Kinderbescherming (bron: www.kinderbescherming.nl).

Ongeveer 5% van de scheidingen is er sprake van éénhoofdig gezag en dit percentage is de laatste jaren sterk dalende (E-Quality, september 2008). Eenhoofdig gezag wordt uitgesproken omdat één van beide ouders geen gezag wil, en deels omdat één van de ouders geen gezag van de rechter krijgt. Meestal is er dan sprake van huiselijk geweld. In 4% van de scheidingen gaat het om éénhoofdig gezag voor de moeder en in 1% voor de vader.

Ongeveer 3 á 4% van de scheidingen is er sprake van afwijzing van omgang (bron: Raad voor de Kinderbescherming, 2008; Spruijt, 2007; referenties beschreven in E-Quality, 2008). Dit is dus veel lager dan het aantal echtscheidingen met kinderen waar partnermishandeling reden voor scheiding is.

Zo'n 70.000 vrouwen zijn naar schatting jaarlijks slachtoffer van stalking (bron: AD 31.05.07).

Naar schatting zijn tussen 107 en 160 duizend kinderen jaarlijks slachtoffer van kindermishandeling (bron: Van IJzendoorn et al., 2007; Lamers-Winkelman et al, 2007).

100 duizend tot 200 duizend kinderen per jaar zijn getuigen van geweld (bron: Ministerie van Justitie, 2006; Lamers-Winkelman et al., 2007). Van deze kinderen raakt het grootste deel getraumatiseerd en 30-40% wordt zelf eveneens fysiek mishandeld (bron: Baeten en Geurts, 2002).

Het aantal internationale kinderontvoeringen in 2006 is 126 geweest (bron: kamerbrief minister van justitie, 2007).
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 21 '08

Ik zie alleen niet wat dit met kritiek te maken heeft,

Nou wat ik daarmee bedoelde is dat ik graag kritiek (lees feedback wink) krijg, als merudi onzuiver dreigt te gaan worden.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: inneke
terwijl ik daarnet worteltjes stond te snijden dacht ik ongeveer wat je zegt Bezoeker smile

feedback is inderdaad een veel mooier en minder beladen woord dan kritiek. En inderdaad wanneer je kritiek geeft (dus geen feedback) komt dit niet vanuit een gevoel van verbondenheid, maar vanuit een stuk afgescheidenheid-gekwetsheid, pijn ...heel erg gecamoufleerd weliswaar en goedgekeurd door onze ratio. Want dat is de manier waarop serieuze en sterke volwassenen zich onderscheiden en overleven.
En ja een irri-tante, of stiefmoeder of Iron Lady of...is zeker een uitvergrote en geïnternaliseerde stem van alle kleine en grote kritische commentaren die je (ik) als kind heb(t) gekregen. Een overlevingsmechanisme dus om niet verstoten te worden door de groep waartoe je wil behoren...

Ik begrijp goed dat jullie het liever als feedback benoemen. Ik zie kritiek ook als feedback. Maar boosheid, liefheid en irritaties zie ik ook als feedback smile. In alles zit namelijk wel iets waar je iets aan kunt hebben. Noem het zoals je wilt, als er maar feedback plaatsvind.
JulienMoorrees

Hebben mensen ons advies nodig, anders dan dat ze daar zelf wel om vragen? Want dan is het ineens een heel andere vorm van advies geven. Waarom zouden we mensen ergens op moeten wijzen? Het is immers nog maar de vraag of we het voor de ander wel zo bij het juiste eind hebben..want zijn we dan niet toch bezig iets van onszelf in de ander te willen zien?

Ik wil hier toch graag ja op zeggen omdat soms mensen ook gewoon een duwtje in de rug (of schop onder de kont wink) nodig hebben. Ongevraagd advies kan in sommige gevallen zelfs meer voor iemand doen, dan gevraagd advies. Als ik naar mezelf kijk, dan was ik achteraf veel blijer met ongevraagd advies, omdat deze meer impact op mij had. Hier kon ik ook veel concreter mee, omdat iemand (bijvoorbeeld uit boosheid) veel zuiverder reageert, dan een wel overwogen antwoord op de vraag mij feedback te geven. Vaak zit dan al de aangeboren neiging, om de ander niet te willen kwetsen, erin verpakt.
admin
admin okt 22 '08
Iemand die uit boosheid reageert, reagert vanuit ego en dat is volgens mij nooit zuiver.
Dan speelt er mee mee als alleen boosheid.
Weloverwogen antwoorden kunnen ook zoeter en mooier gemaakt worden dan ze bedoelt zijn, juist vanuit de angst een ander niet te kwetsen.
Iemand die je onverwacht feed-back geeft vanuit zijn innerlijk zelf, dat is een oprecht antwoord.
(maar dat is mijn visie)
marinet
marinet okt 22 '08
laugh
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 22 '08
Origineel bericht van: NiMS

Ik zie alleen niet wat dit met kritiek te maken heeft,

Nou wat ik daarmee bedoelde is dat ik graag kritiek (lees feedback wink) krijg, als merudi onzuiver dreigt te gaan worden.

Verder vraag je wat ik met zuiver bedoel en voor mij betekend zuiver eigenlijk zonder vervuiling. En vervuiling kan eigenlijk van alles zijn, maar hierbij een rijtje van de dingen die ik vervuiling vindt van een zuivere boodschap:
-wijzingen t.b.v. het eigen ego
-verkeerde motieven
-macht verkrijging
-verdraaing
-interpretatie zonder controle
-indruk proberen te maken

Precies en daar schreef je het bovenstaande over. Dat blijft jouw beeld van zuiverheid, jouw beoordeling daarvan waarvan je wilt dat mensen zich daar aan houden. Het is zoiets als strijdend ten vrede trekken. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen het woordje zuiver gebruiken als waardering van zichzelf of anderen. En ik zie het veel voorbijkomen in allerlei spirituele filosofieen. Denken wij werkelijk te weten wat zuiver is?

Een baby die net geboren is, die is zuiver, je kan het voelen. Mensen staan voortdurend onder invloeden die die zuiverheid juist aantasten, de puurheid wegnemen en kúnnen helemaal niet volledig zuiver zijn, daar zijn we niet toe in staat. Het klinkt allemaal mooi, maar ieder beeld dat je vormt blijft een beeld en is niet oorspronkelijk.

Verder zie ik feedback op een soortgelijke positieve manier als jij beschrijft. De voorbeelden die je noemt vragen om een uitleg die ik nu niet ga geven. Kritiek heeft een totaal ander effect op mensen en we weten denk ik toch allemaal wel het verschil tussen opbouwende woorden en afbrekende woorden? De motivatie is voelbaar, of iemand iets zegt vanuit de kern of vanuit gedrag. Van die laatste wordt er in onze communicatie behoorlijk wat gebruikt, veelal onbewust. Agressief taalgebruik, agressieve communicatie noem ik dat, zich niet bewust zijn wat kritiek of met mensen kan doen.In de taal vind je de maatschappelijke ontwikkeling, als we goed luisteren zien we een spiegel waar we iets uit kunnen halen.

En het blijft nog steeds de vraag waarom zouden we ons als mens steeds willen veranderen? Het is iets anders wanneer het je naar je eigenheid brengt. Maar ik zie helaas dat de meeste kritiek gaat over aanpassingen die enkel gaan over gedrag, cultuur, ratio, ego etc.., terwijl het onze eigen kern is, ons innerlijke zelf is, die om aandacht vraagt. Daarom gaan mensen schreeuwen naar elkaar, een innerlijke stem die schreeuwt om maar gehoord te worden..door zichzelf.

Kritiek die afbrekend is, is er volop in onze maatschappij en dat heeft zijn effect op veel mensen. Net zoals het voor veel mensen heel lastig is tevreden te zijn met wie ze zijn, te voelen van binnenuit. Geluk te vinden in zichzelf. Mensen weten niet meer hoe ze kinderen nog kunnen grootbrengen, weten niet meer hoe ze werk en gezin nog kunnen combineren. Hebben ongemerkt allerlei (maatschappelijke) verwachtingen in hun hoofd. Anorexia onder jeugd is een sterk opkomend probleem, ik kan dit topic volledig volschrijven met voorbeelden die overal om ons heen zichtbaar zijn en onze serieuze aandacht vragen iets bewust te zijn.
Volgens sommigen
Origineel bericht van: Karin
Iemand die uit boosheid reageert, reagert vanuit ego en dat is volgens mij nooit zuiver.
Dan speelt er mee mee als alleen boosheid.
Weloverwogen antwoorden kunnen ook zoeter en mooier gemaakt worden dan ze bedoelt zijn, juist vanuit de angst een ander niet te kwetsen.
Iemand die je onverwacht feed-back geeft vanuit zijn innerlijk zelf, dat is een oprecht antwoord.
(maar dat is mijn visie)

grin

Ja zo voel ik dat ook, iets dat uit het innerlijke zelf komt (jezelf of de ander) is een spontane reactie en geeft ook een totaal ander gevoel.

Boosheid heeft allerlei redenen, maar meestal is het onze eigen innerlijk stem die schreeuwt om maar gehoord te worden...door onszelf.
inneke
inneke okt 22 '08
een baby kan ook boos zijn hoor ;-)
Volgens sommigen
Origineel bericht van: inneke
een baby kan ook boos zijn hoor ;-)

grinja, dat is waar! Heeft een pasgeborene dat ook, of ontstaat dat later?

Boosheid staat los van zuiverheid denk ik, boosheid is een gevoel dat juist van binnen komt..dat gehoord wil worden en ons aan kan zetten tot positieve en minder positieve dingen..

Waren de worteltjes lekker? tongue
Thomas A
Thomas A okt 22 '08
Boosheid; het getransformeerde verdriet..............
Volgens sommigen
@Thomas, precies..

Het is niet zozeer de boosheid zélf die iets zegt, maar het moment ná de boosheid.

Als we naar het gezicht van onszelf of van de ander kijken direct nadat de boosheid eruit is, zien we iets kwetsbaar´s, iets puurs, iets dat weer vrij is, we zien dan een stukje van onze oorspronkelijkheid, het toont in ons gezicht, in onze ogen.

Het is voelbaar in de stilte die volgt...een gevoel dat ons weer terug naar ons zelf brengt.
Lena
Lena okt 22 '08
kritiek, kritisch zijn, of zoals jij het liever noemt feeback is gewoon onderdeel van het leven dus begrijp nog steeds je weerstand hier niet in
een opsomming van wat er mis is met de mens op allerlei gebied is echter ook geen goede feedback ik zou er haast somber van worden smile
gast
gast okt 22 '08
Het is niet de inhoud van de kritiek van de ander die onderzocht moet worden, het is het resultaat ervan wat belangrijk is voor jou zelf. Dat wat het losmaakt in je zegt iets over je zelf, niet de woorden die de kritiek vormen.
Als iemand iets tegen jou zegt wat jou raakt en pijn doet moet je iets met die pijn doen die het oproept en niet met de inhoud van de woorden, die zijn niet eens meer belangrijk. Waar komt die pijn vandaan, waarom kan iemand je raken. De makkelijkste uitweg is terug ketsen van de woorden van de ander maar dat brengt je nergens en geeft je op den duur alleen maar meer ellende.
Eigenlijk moet je niet eens meer op je woorden letten want jij kan een instrument zijn van het leven om de ander (en jezelf)verder te helpen, ook door kritiek/feedback te geven.
Lena
Lena okt 22 '08
wat schrijf je dat toch weer duidelijk op smile
maar.....daarom vind ik het dus ook helemaal niet erg dat kritiek of feedback bestaat
Thomas A
Thomas A okt 22 '08
En ook heel vreemd dat kritiek zo een neg. bijklank heeft. Het is nooit zo bedoeld. Met ego is het voor velen al weinig anders......
Thomas A
Thomas A okt 22 '08
cry
inneke
inneke okt 22 '08
En boosheid...wie heeft verzonnen dat dat spiritueel 'niet correct is'? smileBoosheid is een emotie die iets wil zeggen.Boosheid onderdrukken is veel erger en leidt tot wrok en een verlies van levensenergie. Boosheid direct sublimeren zonder ze eerst te voelen en te uiten heeft niks met zuiverheid te maken, maar met verdringing. Als mens zeggen: "houd rekening met mij" maakt je echt niet minder 'spiritueel', in tegendeel.

Ben overigens zelf vaak niet goed in boosheid direct te uiten, ga het liever lekker inpakken in doekjes van Licht en Liefde en de verantwoordelijkheid van het conflict op mij nemen. Maar die Licht en Liefde kan pas zijn als ik eerst eens lekker in mijn boze kracht mag staan laugh.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420