Mensen hebben idd kritiek als afweer, om zichzelf te beschermen. Op zich denk ik dat het wel gezond is om te kiezen wat je binnen laat en wat niet. Dat kan op verschillende momenten in je leven anders zijn. Het eraan koppelen van een mening is natuurlijk datgene wat je doet om je eigen persoonlijkheid te onderscheiden van datgene wat je niet binnenlaat...
Maar Bezoeker, ik heb het gevoel dat het je pijn doet dat mensen (in dit geval ook ik) reageren vanuit hun denken, of afweer...datgene wat niet onvoorwaardelijk en vol vertrouwen is. Jouw felle reactie (wat voor mij neerkwam op kritiek op mij) raakte mij dan weer in het stukje Inneke dat bang is niet ok te zijn en de toegang tot het Licht en de Liefde niet te verdienen. Dit inzien en toelaten bracht me dan weer tot mededogen en acceptatie van wat er is.
Allereerst Inneke vind ik het vervelend voor je dat je dit zo ervaren hebt n.a.v. mijn reactie, dat is helemaal niet de bedoeling en is naar mijn idee ook niet gezegd. Het zou wat zijn als ik daar over zou gaan
Ik vraag me ook af waar voor jou dan precies het ´felle´ zit en waar ik precies kritiek had op jou?
Ik vind het mooi dat je probeert je te verplaatsen en iets aan te reiken, maar mijn werkelijke motivatie staat al weergegeven, dat was ook het enige waar ik me even aan stoorde en ook uitgesproken heb.
Wellicht ben ik daar dan niet helemaal helder in geweest of verschillen onze visies gewoon zoveel dat we elkaar niet zo goed begrijpen? En dat mag toch ook gewoon?
No hard feelings hoor