Ik moest bij Blossom Goodchild ook direct hieraan denken. Mij lijkt het heel waarschijnlijk dat ze haar eigen verlangen naar waarheid, liefde en redding, haar eigen innerlijke stem heeft geprojecteerd op buitenaardsen. Is dat niet heel vaak het geval bij channellaars?
Zou best eens kunnen, Inneke. Dit zie je heel vaak gebeuren, vooral bij mensen die nog door filters heen kijken/luisteren.
Ik ben even bij aan het lezen, sjonge wat gebeurd er veel op merudi
Eigenlijk verbaas ik me een heel klein beetje over deze zienswijze, want ik denk dat er een heleboel goeie readings hier op merudi worden gedaan die
niet louter uit projectie bestaan.
Het raakt me ook wel een beetje omdat dit júist hier op dit forum gezegd wordt, want we zijn hier met een aantal mensen op een zeer integere wijze bezig mensen volledig belangenloos (!) iets aan te reiken, te helpen of vragen te beantwoorden waarbij regelmatig dingen worden gezien of aangereikt die absoluut niet bekend zijn bij de reader.
Ik blijf me er bij iedere reading over verwonderen hoe dit kan, over de dingen die daar naar voren komen en welk effect het heeft. Het is iets heel integers en ik heb zelf iig wel het gevoel dat ik al een aantal dingen heb kunnen channelen of doorgeven waar mensen iets aan gehad heeft die niets, maar dan ook niets met projectie te maken hebben!
Ook zijn er dingen die je niet op internet zegt, maar die je wel in een persoonlijke sfeer kunt zeggen, omdat je ze uit kunt leggen. Ook hier blijft het platte tekst. En soms dient iets meerdere doelen.
Daarbij denk ik dat het goed is gewoon eens te proberen te readen en te ontdekken hoe het nu eigenlijk werkt. Ervaar het eens zelf, ga het maar eens doen en bezie je dan zienswijze dan nog eens opnieuw.
Iedereen kan zich hierin beoefenen, bekwamen en ervaren tot je eigen reikwijdte, zolang je je er maar aan over durft te geven en je de ervaring niet te kritisch wegredeneert.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, mensen die iets denken te kunnen, charlatans en die worden dan ook heel groot belicht, zoals iedere fout die een mens ook kan maken, maar willen we ons dáár mee bezig houden? Richten we ons op het negatieve of het positieve en helpen we het positieve manifesteren? Ook valt het me op dat mensen die zelf geen readings doen, blijkbaar wel precies weten hoe het werkt.
Je zult merken dat readers geen bijzondere mensen zijn, maar dat het wel iets bijzonder moois is om te ervaren en een heel integer doel heeft, medemens zijn! Er zijn ook bijzonder veel mediums of paragnosten op deze manier met hun intuitie bezig, maar het mooie is, die hoor je niet, want ze begrijpen als geen ander dat het niet iets van hen zelf is, maar dat het een hoger doel dient. Het gaat niet om de mens en wat die kan, en wat die wel of niet goed doet. Het gaat erom dat de boodschap op de juiste plek komt en als die goed is valt vanzelf op zijn plek, dat kan enkel de ontvanger, die wérkelijk ontvangt voelen.
Ik begrijp het wel, er zijn ook charlatans en wellicht lees ik het wel verkeerd, maar kritisch zijn helpt niemand groeien. Het maakt mensen die zich hier in willen oefenen, iets willen ontdekken ook onzeker en op een zekere manier zelfs jezelf.
Boodschappen en mooie dingen worden hierdoor ook nog wel eens gemist, de boodschap, maar vooral een goed medemens zijn is de essentie, de rest is bijzaak...