Loading...
nl

Channellen?

Thomas A
Thomas A okt 18 '08
Iedereen is paranormaal toch? Alleen wordt door velen aan het paranormale een hokus pokus beeld gehangen en worden mensen die zich toch sterk gevoelig hebben ontwikkeld op een voetstuk geplaatst. Voorbij de oude condities en terug naar het onbevangen kind - wat in ons nog altijd aanwezig is -, kan iedereen 'para'normale vermogens ontwikkelen en een autoriteit worden op dat vlak, als deze dat wil!
Iedereen kan ook channellen leren maar daar mag je dan ook iets voor afleren, namelijk zelfzucht, wil, condities, denken enz.......
inneke
inneke okt 18 '08
Ja en ik denk dat denken, wil, zelfzucht...snel en onbewust mee kunnen spelen zonder dat we het zelf doorhebben. Want we blijven mens. :-)
Thomas A
Thomas A okt 18 '08
ha ha Inneke en ja in dat niet doorhebben blijft dat bewuste heerlijk buiten spel hihi..........denken he!!!!
Thomas A
Thomas A okt 18 '08
Voor cannellen geldt ook dat je in staat moet zijn jezelf 'uit te kunnen zetten'. meditatietraining kan je hierbij heel goed helpen. voor de een gemakkelijker dan voor de ander. Heeft ook te maken met hoe hardnekkig 'denkbeelden' door de gewenste afstemming kunnen komen en je eigen kracht dit niet te laten gebeuren. Oefening dus!

Iemand in dit topic vroeg ook hoe je onderscheidt kunt maken tussen gechannelde informatie en invloeden vanuit de eigen geest/denken/informatie. Dat verschil merk je zelf heel snel in een afstemming! Gek maar dat voel je onmiddelijk als je met afstemmen gaat oefenen............ De eigen informatie die soms neigt door te sijpelen is veel te bekende en bewuste informatie tijdens een afstemming..........
admin
admin okt 18 '08
Ik vraag me af of dat echt kan, uitzetten.
Net zoals ik me ook afvraag of je jezelf aan kan zetten.
Wel lijkt het me inderdaad heel belangrijk dat je leert uitfilteren wat van jou is en wat van boven komt.
Dat afstemmen kan ik volgen, dat herken ik wel.
Maar ik kan niet op commando de paranormale knop uitzetten, net zomin als aan, standby zou al mooi zijn. Ik heb wel gemerkt dat angst en verdriet maken dat hele boel blokkeert maar dat is niet wat jij bedoelt denk ik.
Hoe zou meditatietraining mij daarbij kunnen helpen Thomas?
Ik ben wel nieuwwsgierig hoe dat dan werkt, is het iets wat je zelf hebt uitgeprobeerd?
Thomas A
Thomas A okt 18 '08
Ik kom uit een familie waarbij o.a. mijn opa en mijn moeder heel bekende helderziende waren/zijn met een drukke praktijk. (lekker zo een moeder (oeps)). Typisch ook mensen die in hun jeugd een extreem waakbewustzijn ontwikkelde vanwege de onveiligheid thuis die zij als kind ervoeren (net als ik).
Ja dus ik heb veel uitgeprobeerd, inkluis meerdere vormen van meditatie. Geleidde meditatie werkt geweldig om in contact te komen met dat stuk zelf wat vrij is van oordeel in de breedste zin van het woord. Dat is een bijzondere ontmoeting met vooral ook - in mijn geval - beschadigde stuk (vol verdriet/boosheid). Ook ga je linea recta om je condities heen omdat er geen oordelen meer zijn. Kun je je voorsteel hoe vreemd dat als ervaring is???? Kan het iedereen die nog niet vrij is van oude pijn aanraden zoiets te doen.
In iedere plaats kun je wel geleidde meditaties volgen in blokken van een stuk om 10 dagdelen.

'Je paranormale knop' is altijd aan, alleen zit er vaak een sluier van denken, wil, conditie voor...........

En ja ik heb intensieve intuïtie en meditatie lessen gevolgd. Op de SIO o.a.

http://www.siomariamajoor.nl/
admin
admin okt 18 '08
Dan begrijp ik je denk ik verkeerd Thomas, wat bedoel je dan precies met uitzetten?
Dank voor je antwoord.
inneke
inneke okt 18 '08
Mijn man maakt ook gemakkelijk 'contact' dwz, hij heeft weinig sluiers voor zijn paranormale knop smile. Hij heeft verschillende readings gedaan bij mij die heel erg zuiver voelden: zonder interpretatie, zonder wensdenken. Hij zegt zelf ook dat hij echt wel voelt wanneer hij zijn eigen oordeel, verwachtingen erdoor mengt en geeft die beelden ook niet door aan mij. De beelden/ gewaarwordingen doe hij wel doorgeeft komen heel diep binnen. Vaak snap ik er geen jota van (en hij ook niet), maar voel ik dat het klopt. Het heeft een zuiverende werking, een gevoel van thuiskomen. Wanneer er hoop of raadgevingen bij te pas komen (wat ik meermaals heb ervaren bij ervaren channellaars) voel ik de onzuiverheid en kan ik het niet helemaal ontvangen.
En ja, verdriet en angst zijn een grote sluier. Daar steeds opnieuw doorgaan als ze er zijn maakt de blik helderder, zo ervaar ik zelf.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 19 '08
Origineel bericht van: inneke

Ik moest bij Blossom Goodchild ook direct hieraan denken. Mij lijkt het heel waarschijnlijk dat ze haar eigen verlangen naar waarheid, liefde en redding, haar eigen innerlijke stem heeft geprojecteerd op buitenaardsen. Is dat niet heel vaak het geval bij channellaars?

Origineel bericht van: gast
Zou best eens kunnen, Inneke. Dit zie je heel vaak gebeuren, vooral bij mensen die nog door filters heen kijken/luisteren.

Ik ben even bij aan het lezen, sjonge wat gebeurd er veel op merudi grin

Eigenlijk verbaas ik me een heel klein beetje over deze zienswijze, want ik denk dat er een heleboel goeie readings hier op merudi worden gedaan die niet louter uit projectie bestaan. eek

Het raakt me ook wel een beetje omdat dit júist hier op dit forum gezegd wordt, want we zijn hier met een aantal mensen op een zeer integere wijze bezig mensen volledig belangenloos (!) iets aan te reiken, te helpen of vragen te beantwoorden waarbij regelmatig dingen worden gezien of aangereikt die absoluut niet bekend zijn bij de reader.

Ik blijf me er bij iedere reading over verwonderen hoe dit kan, over de dingen die daar naar voren komen en welk effect het heeft. Het is iets heel integers en ik heb zelf iig wel het gevoel dat ik al een aantal dingen heb kunnen channelen of doorgeven waar mensen iets aan gehad heeft die niets, maar dan ook niets met projectie te maken hebben!

Ook zijn er dingen die je niet op internet zegt, maar die je wel in een persoonlijke sfeer kunt zeggen, omdat je ze uit kunt leggen. Ook hier blijft het platte tekst. En soms dient iets meerdere doelen.

Daarbij denk ik dat het goed is gewoon eens te proberen te readen en te ontdekken hoe het nu eigenlijk werkt. Ervaar het eens zelf, ga het maar eens doen en bezie je dan zienswijze dan nog eens opnieuw.

Iedereen kan zich hierin beoefenen, bekwamen en ervaren tot je eigen reikwijdte, zolang je je er maar aan over durft te geven en je de ervaring niet te kritisch wegredeneert.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, mensen die iets denken te kunnen, charlatans en die worden dan ook heel groot belicht, zoals iedere fout die een mens ook kan maken, maar willen we ons dáár mee bezig houden? Richten we ons op het negatieve of het positieve en helpen we het positieve manifesteren? Ook valt het me op dat mensen die zelf geen readings doen, blijkbaar wel precies weten hoe het werkt. confused

Je zult merken dat readers geen bijzondere mensen zijn, maar dat het wel iets bijzonder moois is om te ervaren en een heel integer doel heeft, medemens zijn! Er zijn ook bijzonder veel mediums of paragnosten op deze manier met hun intuitie bezig, maar het mooie is, die hoor je niet, want ze begrijpen als geen ander dat het niet iets van hen zelf is, maar dat het een hoger doel dient. Het gaat niet om de mens en wat die kan, en wat die wel of niet goed doet. Het gaat erom dat de boodschap op de juiste plek komt en als die goed is valt vanzelf op zijn plek, dat kan enkel de ontvanger, die wérkelijk ontvangt voelen.

Ik begrijp het wel, er zijn ook charlatans en wellicht lees ik het wel verkeerd, maar kritisch zijn helpt niemand groeien. Het maakt mensen die zich hier in willen oefenen, iets willen ontdekken ook onzeker en op een zekere manier zelfs jezelf.

Boodschappen en mooie dingen worden hierdoor ook nog wel eens gemist, de boodschap, maar vooral een goed medemens zijn is de essentie, de rest is bijzaak...

grin
proost
proost okt 19 '08
Als gedachten echt van boven komen, je gegeven worden, dan is een toetsing aan de realiteit wenselijk en als die realiteit in de toekomst ligt wordt zo iemand een voorspeller en dan is het een kweste van afwachten of het voorspelde uit komt of niet.
Utopia is een land dat iedereen zich kan wensen, maar welk land en welk bewustzijn gaat iedereen daarmee tegemoet?
inneke
inneke okt 19 '08
Ben even verrast dat het je zo raakt.Ik heb er niet bij stilgestaan dat mijn woordkeuze misschien niet goed afgewogen was. Ik wou helemaal geen kritiek geven het gebruik van je intuîtie om informatie te ontvangen en door te geven. Integendeel, ik dacht geschreven te hebben dat ik er zelf al veel aan gehad heb. En ja, op dit forum wordt meestal heel integer en zuiver met readings omgegaan. Ook brak ik Blossom Goodchild niet af. Het is het menselijke wat me treft: dat we niet onfeilbaar zijn en dat we heel integer kunnen handelen, maar dat het daarom nog niet 'waar' is. En dit is iets wat ik me afvraag in het geval van mediums en channelaars die boeken schrijven en dingen verkondigen. (en ja ik ben kritisch ook tov Merudi, maar dat wil niet zeggen dat ik gelijk denk te hebben, wel dat ik vanuit mijn aanvoelen of niet-weten niet alles aanneem voor 'waar')We zijn mensen en hebben filters en soms komt een filter meedoen, al denken we dat we zonder filters bezig zijn crazy

Het was mijn kleine bedenking dat mooie zaken misbruikt kunnen worden. En dat dat misbruik niet per se opzettelijk gebeurt, maar vaak ook heel goed bedoeld. Omdat we mens zijn.
Thomas A
Thomas A okt 19 '08
Karin dat aan- en uitzetten heb ik even aangehaald omdat het even in dit topic gebruikt werd. Maar ik be-grijp inmiddels dat jij bedoeld dat (kosmische) informatie te pas en te onpas door komen kan en meer dat bedoeld; er geen invloed op te hebben. Klopt dat? Tja en dan nog liggen onze verhalen dicht bij elkaar omdat ik met name dat stuk belicht - zoals condities en wil - die een open kontakt met het kosmische tegenwerken. Tuurlijk hoort daar ook alles bij wat met de dagelijkse dag te maken heeft en waarbij je onderwijl gewoon 'iets'door kunt krijgen en ook je 'normale' intuïtie gewoon werkzaam blijft. Zoiets Karin?

En wat een mooie en heldere uiteenzetting Bezoeker
Volgens sommigen
Origineel bericht van: proost
Als gedachten echt van boven komen, je gegeven worden, dan is een toetsing aan de realiteit wenselijk en als die realiteit in de toekomst ligt wordt zo iemand een voorspeller en dan is het een kweste van afwachten of het voorspelde uit komt of niet.
Utopia is een land dat iedereen zich kan wensen, maar welk land en welk bewustzijn gaat iedereen daarmee tegemoet?

Ach weet je proost, ook dat is een heel menselijke gedachte.Er bestaat niet zoiets als bewustzijn wat je zou moeten hebben, er bestaat medemenselijkheid door je bewust te zijn van wie je zelf bent. En vanuit die gedachte je hand eens uit te steken..

De boodschap is 9 van de tien keer niet de letterlijke boodschap is. Mensen vergeten woorden, ze onthouden een gevoel, datgene wat hen raakt.

Mensen zoeken heel soms....meer naar bewijs dan naar vertrouwen en naar tastbare feiten i.p.v. naar doodeenvoudige liefde.

Channelen, readen is een slechts een middel niet het doel.
Volgens sommigen
Ben even verrast dat het je zo raakt.Ik heb er niet bij stilgestaan dat mijn woordkeuze misschien niet goed afgewogen was. Ik wou helemaal geen kritiek geven het gebruik van je intuîtie om informatie te ontvangen en door te geven. Integendeel, ik dacht geschreven te hebben dat ik er zelf al veel aan gehad heb. En ja, op dit forum wordt meestal heel integer en zuiver met readings omgegaan. Ook brak ik Blossom Goodchild niet af. Het is het menselijke wat me treft: dat we niet onfeilbaar zijn en dat we heel integer kunnen handelen, maar dat het daarom nog niet 'waar' is. En dit is iets wat ik me afvraag in het geval van mediums en channelaars die boeken schrijven en dingen verkondigen. (en ja ik ben kritisch ook tov Merudi, maar dat wil niet zeggen dat ik gelijk denk te hebben, wel dat ik vanuit mijn aanvoelen of niet-weten niet alles aanneem voor 'waar')We zijn mensen en hebben filters en soms komt een filter meedoen, al denken we dat we zonder filters bezig zijn crazy

Het was mijn kleine bedenking dat mooie zaken misbruikt kunnen worden. En dat dat misbruik niet per se opzettelijk gebeurt, maar vaak ook heel goed bedoeld. Omdat we mens zijn.

Het geeft niet hoor Inneke, woordkeuze´s zijn ook maar een moment, wel iets om te overwegen ons bewust van te zijn.

Een wijs mens gebruikt zijn woorden zorgvuldig omdat hij/zij weet welk effect ze hebben. Ik heb wel eens een slechte reading gedaan puur door te snel te denken dat ik het wel wist en onzorgvuldig sprak.

Ook jij bent van uiterst belang, ook jij hebt je aandeel, je invloed op het grote geheel. Het is niet iets om bang van te worden, enkel om je bewust van te zijn.

Je sprak over projectie en noemt ook nu de filters, ik kan begrijpen dat je dat zo ervaart. Maar het is een overweging het gewoon open laten, totdat je zelf met channels bezig bent, want dan begrijp je dat er dingen bestaan die als een filter opgevat zou kunnen worden. Er zijn altijd meerdere doelen in de dingen die gebeuren.

De meeste dingen zijn meestal niet zoals ze lijken (als we denken). Ook charlatans bestaan niet voor niets, alles heeft een reden. Alles zet wel iets in beweging.

Ik kan me indenken dat dat heel zweverig klinkt, maar zo voel ik het hoor, het is maar gewoon mijn ervaring, mijn bevatting van waarheid.

Readen en channelen is slechts het middel, niet het doel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 19 '08
(en ja ik ben kritisch ook tov Merudi, maar dat wil niet zeggen dat ik gelijk denk te hebben, wel dat ik vanuit mijn aanvoelen of niet-weten niet alles aanneem voor 'waar')

Ik hoop ook echt dat jij (en de rest) dit kritische blijven doen. De integere en zuivere website die is ontstaan, is denk ik de reden waarom het werkt. Ik weet ook dat we er wel scherp op moeten blijven dat het niet ten onder aan zijn eigen success gaat. Daarom is het juist belangrijk dat iedereen gehoord wordt, en niet ondergaat in het geschreeuw. Dus spreek graag en uit je kritiek smile. Ik zal het zeker lezen en proberen een plekje te geven.
Lena
Lena okt 19 '08
het mooie is dat het ook gewoon samen kan gaan toch?
yin en yang smile

en wat is kritisch alleen omdat je opdat moment even anders kijkt of voelt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 19 '08
Volgens mij is kritisch gewoon iets zien dat de rest negeert? smile
Lena
Lena okt 19 '08
dat ook natuurlijk wink
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 20 '08
Origineel bericht van: Thomas A

En wat een mooie en heldere uiteenzetting Bezoeker

grin
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 20 '08
Origineel bericht van: NiMS
Volgens mij is kritisch gewoon iets zien dat de rest negeert? smile

Dat kan, maar is toch echt maar één aspect van de velen mogelijkheden. Kritiek kan bijvoorbeeld ook worden geuit omdat men aan dingen voorbij gaat...of men in wezen iets zegt over iets waar men geen weet van heeft...of wanneer men iets denkt te weten en ga zo maar door.

Wij mensen zijn van betekenis maar in wezen ook maar zo klein, niets is absoluut, maar in wat we allemaal denken te weten hebben we soms de arrogantie van een reus..en dan bedoel ik dat meer in het algemeen.

@Nims, kun je ook uitleggen wat je precies met ´geschreeuw´ en ´zuiver´ bedoeld?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420