Loading...
nl

De aarde evolueert..

Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 14 '08
Onze aarde, moeder natuur, ze ontwikkeld zich, ze evolueert en we leren haar steeds beter kennen..

Zeebiologen zeggen op Australische koraalriffen honderden nieuwe diersoorten te hebben ontdekt, waaronder zachte koralen en kleine schaaldiertjes. Het onderzoek maakt deel uit van een tien jaar durende wereldwijde studie naar biodiversiteit rond koraalriffen, dat in 2010 moet zijn afgerond.

Het onderzoek, bekend als CReefs, of de census van koraalriffen, is een samenwerkingsverband van natuurbeschermingsorganisaties, overheden en afdelingen van de Verenigde Naties. De deelnemende wetenschappers zeggen dat als nog zo weinig bekend is over de biodiversiteit rond riffen, ze ook niet goed beschermd kunnen worden.

"Mensen werken al tijden op deze plekken en nog steeds zijn er letterlijk honderden en honderden nieuwe soorten die niemand ooit heeft ontdekt of beschreven", zegt Julian Calley van het Australische Instituut voor Mariene Wetenschap AIMS, een van de deelnemende organisaties.

Creefs

Delen:
Thomas A
Thomas A okt 14 '08
Ja wij leven in een wonderen wereld. Ook worden er nog altijd nieuwe landdieren ont-dekt. Speciaal in gebieden waar westerse onderzoekers maar sporadisch komen! Enkele jaren terug werden er in de binnenlanden van (ik meen) Laos 2 nooit eerder beschreven hertensoorten ontdekt door een antropoloog die bij een inheemse stam huiden te drogen zag hangen die hij niet her-kende.
Ook mineralen en fossielen die niet eerder bekend waren worden gevonden. Nog niet zo heel erg lang geleden werd er in Tanzania opaalkatteoog en sugeliet gevonden.
Nog altijd vinden we nieuwe soorten en varianten!
Thomas A
Thomas A okt 14 '08
De aarde evolueert doorlopend. Niets staat stil. Vele op aarde voorkomende soorten hebben een veel snellere of juist tragere omloopsnelheid van ontwikkeling. De eendagsvlieg neemt onze bewegingen amper waar, terwijl de bergkristal voor ons 'dode' materie lijkt. Had de steen ogen en een menselijk besef, dan waren wij in zijn beleving de eendagsvliegen. Toch leeft de (een) steen en heeft een kristal(formatie) miljoenen jaren nodig om te groeien. Wij 'denken' dat stenen dood zijn, maar dat zijn ze niet. Ze hebben zelfs een eigen bewustzijn!
Enkele jaren terug vond ik een hoektand van een holenbeer. Deze was niet meer van tandmateriaal maar door de tijd (2 a 300.000 jaar) omgezet in vuursteen en ooit zal het weer zand zijn........... Alles groeit en verandert doorlopend soms met een schok en soms amper waarneembaar ook de landen en de zeeën.........
inneke
inneke okt 14 '08
Ik vind dat zooo prachtig. Het maakt me dankbaar en vervuld van verwondering. Het diepe besef dat Leven 'is' door een Intelligentie die ik niet kan en ook niet wil bevatten.
gast
gast okt 14 '08
Dat wij, de mensheid, nu allemaal nieuwe ontdekkingen doen betekend alles behalve dat het er eerder niet was. Soms worden ontdekkingen afgedaan als "nieuw" ontwikkelde soorten maar dit hoeft dus helemaal niet. We hadden ze alleen nog nooit waar-genomen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki