Loading...
nl

Roep eens wat.

Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 15 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Ha Bezoeker, hierbij jouw fotolezing.

In vogelvlucht; scepsis, eigen-wijsheid, hooggevoelig, grote intuïtie, waar-nemer, rechtschapenheid, beschermer, spiegel, zachtmoedigheid, goede motoriek, muzikaal, absoluut gehoor, geslotenheid, aantrekkelijk (ook in de zin van ‘wie is die vrouw’), niet ge-heel op deze aarde/maatschappelijke wereld, (meestal) sterke persoonlijkheid, weetgierig, verbondenheid tussen ratio en hart(gevoel) gevoel voor perfectie in de breedste zin van het woord, ……………

In willekeurige volgorde kan ik ze allemaal plaatsen en ik vind het erg bijzonder dat je zo allemaal eruit haalt.

Absoluut gehoor vind ik een bijzondere, ik ben supergevoelig voor geluid en gek op muziek, vooral wereldmuziek, traditionele en originele klanken.

Een goede motoriek kanis er nu denk ik wel, het is uiteindelijk goedgekomen, maar toen ik klein was pakte ik zo vaak iets mis en liep tegen dingen aan, stootte van alles omver, ik kreeg er bijnamen voor, ik liet ik werkelijk iedere maaltijd mijn vork vallen. Ik ben een klein beetje scheel en daardoor was mijn oog-hand coordinatie niet optimaal en ben er veel mee geplaagd en was als kind/tiener erg onzeker hierin.

Ik zie dit precies terug in mijn kind, zo onhandig soms! Gelukkig kan ik dat naar hem wel begrijpen, geduldig zijn, maar ook kan ik nu de irritatie die mijn ouders soms gehad zullen hebben begrijpen.

Ook zijn we gaan kijken waarom onze zoon, zo´n moeite heeft met lezen en schrijven, dyslexie, en blijkt nu, een erfenis van mij eekIk ben zo blij dat we er bij hem op tijd bij zijn, zo kunnen we rekening met hem houden en hem helpen er mee om te gaan.

Hierdoor vallen er ook voor mij dingen op zijn plek, ik begrijp nu na 40 jaar waarom ik me zo enorm door school heen heb geworsteld en ben des te trotser nu, want ik ben tegen de negatieve klank van mijn ma, mijn toch fragiele basis van huis uit, vroeg op mezelf gegaan ben met avondschool begonnen en heb uiteindelijk via een lange weg mijn diploma´s gehaald, ik geloofde niet dat ik het niet kon, het wilde er simpelweg niet in! In die zin heeft mijn eigenwijsheid me ook veel positieve dingen gebracht. Daar stond tegenover dat ik lang dingen alleen op mijn manier wilde doen, niet altijd fijn voor de mensen om me heen. Dat neem ik mezelf nu niet meer kwalijk hoor, dat mocht ik dus gewoon leren.

Gelukkig kunnen we vandaag de dag met schrijven, de pc gebruiken en daarmee schuiven, knippen, plakken en gummen, want voordat ik iets stuur of plaats heb ik het al een heleboel keer gecorrigeerd en nagelezen en sluipt er nog van alles in.

Gelukkig kan ik mijn kind uitleggen dat een papiertje totaal niets zegt over wie hij is en dat studeren voor de een eenmaal gemakkelijker zal gaan als voor de ander. Maar dat het toch wel handig is in onze maatschappij, dus zeker ook wel de moeite waard om te halen, gewoon te doen, omdat het ook deuren openzet, het is eenmaal zo, al hoeft het geen lijdensweg te zijn.

Zomaar wat trefwoorden en het hadden er nog veel meer kunnen zijn. Met de volgende ga ik in deze lezing aan de slag;

Aantrekkingskracht

Gevoeligheid

Spiegel

Jij en de wereld……………

Les………

Aantrekkingskracht; Het is lastig voor jou om ongezien over straat te gaan. Je straalt iets verlichts uit en in zekere zin het je een heel stuk van de aardse zwaarte voor je zelf naar verlichting van het zelf gebracht. Nee ik weet het; het is nog in volle gang, dit proces en toch ben je al heel erg ver. Het lastige van jouw opvallende uitstraling is dat het soms lastig is om mensen op afstand te houden. Toch ben je doorgaans genoeg communicatief vaardig om aan te geven wat je niet wilt (of wel) wilt om zonder een ander voor het hoofd te stoten aan te geven hoe iets voor jou is. Soms wel met een diepe zucht! Velen zien je als een groot medemens, dit geheel in tegenstelling met wat jij zelf van jezelf vind, maar velen kennen niet de bomen die over het pad lagen, dat je ging……………..

Ik weet niet zo goed hoe anderen daarover denken of dat voelen, maar ik hoop niet dat mensen me als groot zien, maar als een medemensen die naast elkaar staan. Ik voel me wel heel gelukkig en tevreden en heel soms vertel ik over die bomen, als ik echt het gevoel heb dat het iets bijdraagt.

Gevoeligheid; Ik schreef het je al; je kunt als het ware door muren heen voelen. In verbondenheid met jezelf heb jij een zeer grote intuïtie. Het is je vaker gevraagd of je helderziend bent. Hoor jij een ver-haal aan, is het geen je tussen de regels door leest vaak nog meer van doorslag voor jouw ‘luisteren’. Met de wijsheid van het hart, heb je – voor velen -iets van een soort psycholoog. Mensen doen iets uit op jouw mening en dat gaat al jaren zo. Jouw grote gevoeligheid maakt dat je harmonie nastreeft voor iedereen. Disharmonie is iets waar je absoluut niet van houd. Dit komt net als rancune niet in jouw woordenboek voor. Je bent altijd al heel erg gevoelig geweest. Als kind al. Toch zijn er ook in jouw leven een aantal ingrijpende gebeurtenissen geweest die dit aspect vergroot hebben en zijn er tevens de aanleiding van geweest hierop te leren ver-trouwen. Je hebt niet de meest gemakkelijke uitdagingen (levenslessen) gekozen om zo sterk bij jezelf uit te komen.

Dat is absoluut waar, daar is zoveel over te zeggen over harmonie. Een innerlijke behoefte die ik als de mijne mag zien en soms ook anderen helpt, maar niet hoeft, want disharmonie mag ook en dat is dan weer de harmonie.. laugh

Er zijn ook veel ingrijpende momenten geweest, en hoewel ik voelde dat ik dat uiteindelijk ook wel aankon, heeft het me verbaasd waarom ik soms zo naief was, dat ik dingen deed en/of daar voor koos. Soms bewust, soms onbewust, soms bezonnen, soms onbezonnen. Nu begrijp ik het meeste wel, als je terug kijkt is het allemaal wel logisch en soms zijn dingen ook gewoon zoals ze zijn, het heeft me i.i.g. een heleboel gebracht en gemaakt dat ik de dingen nu voel zoals ik ze voel, zie zoals ik ze zie. Goh Raymond!

Spiegel; Je hebt de spiegel des levens door de jaren heen nogal eens omgedraaid!!!! Uiteindelijk heeft je dit geleerd meer en meer naar binnen te kijken. Niemand anders dan jijzelf hebt vele werkingen van het ‘menszijn’ onder de loep genomen en het geleerde eigen gemaakt. Hier heeft jouw leergierigheid je vaak ‘gedragen’. Nee het is niet altijd gemakkelijk geweest en het heeft je beter naar anderen leren kijken. Hoe moeilijk soms ook wanneer het om mensen ging die je heel dichtbij liet. Logisch ook want daar is heel grote zelfkennis voor nodig en wij komen nu eenmaal met erg weinig daarvan op deze aarde. Daarnaast doen vele condities een vernietigend werk voor de eigen zielepersoonlijkheid! Hoe dan ook jij hebt geleerd dwars door de spiegel heen te kijken (ongeacht een enkel blind moment).

Dat klopt, ik was al heel jong geboeid door mensen en de beteknis van het leven. Ben de spiegel onderweg tegengekomen en op een zeker moment heb ik die bewust omgedraaid. Gelukkig ben ik af en toe ook heel blind. Want ondanks als mijn tekortkomingen en hindernissen zou ik mijn spontaniteit niet willen verliezen, daar ligt groei en ervaring, maar vooral delen.

Jij en de wereld; Je hebt allang geleerd dat iedereen zijn/haar processen moet hebben om tot ver-andering te kunnen komen. Toch zul je waar je kan anderen helpen deze processen transparant te krijgen als je voelt dat je dit kunt. Ook weet je dat de beste verandering van de wereld, die van je zelf is. Hierdoor doe jij de dingen die jij zelf doet goed ….of helemaal niet als het half moet. Je kent de behoeften van anderen en bent er voor ze, wanneer dit binnen je ver-mogen ligt. Je empathie is groot!!! Je hebt veel wijsheid van het hart en dat wappert uit naar vele vele omstandigheden waarin mensen zich bevinden. Ondanks je wel eens verdriet ga je daar zeer praktisch mee om……….

Klopt gewoon helemaal met mijn eigen gevoel! Soms vind ik mezelf wel te oplossingsgericht, en dan stap ik te snel door, dat doe ik dan naar mezelf en dus ook naar anderen. Dat probeer ik wel te leren. Ik ben geloof ik wel betrokken en begaan, al vind ik het wel eens moeilijk dat op de juiste manier te laten zien.

Les, tja, misschien verpersoonlijk je je nog af en toe met de pijn (verdriet, boosheid) van anderen en voelt het als iets wat ook van jou is. Dat is het niet en daar kom jij ook altijd weer achter wanneer jij je over je persoonlijk geraaktheid hebt heengezet. Het bracht je al zo ver Bezoeker!!!

Ja dat heeft me zeker ook al problemen gegeven, ik heb wel het idee dat ik dat nu begin te (in) zien.
Met respect

Raymond

Lieve Raymond,

Het is erg wonderlijk om te mogen ervaren hoe je me voelt en ziet. Een bijzonder goeie lezing die ik naar mijn gevoel nog te kort beantwoord heb omdat ik alles herken. Ik vind dit echt een cadeautje dat me in een heleboel opzichten raakt, ook heel mooie dingen om te lezen, ontzettend bedankt daarvoor!

Liefdevolle groet van mij
Thomas A
Thomas A okt 15 '08
fijn dat je herkenpunten vindt. Ben even erg druk met een Indiase rijsttafel want ik heb eters vanavond. Ik reageer wat later Bezoeker.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 15 '08
Take your time! Geniet van het bezoek en het eten. Een rijsttafel, yammie!

grin
Thomas A
Thomas A okt 19 '08
Oh oh, wat hebben we lang aan tafel gezeten. Nee geintje natuurlijk.
Je geeft me de indruk dat je een flink deel bewustzijn ontwikkelde (uit ervaringen in je leven). Doet me goed omdat we het zo nodig hebben om te kunnen ver-anderen en het maken van nieuwe keuzes. Daarnaast is het goed om kritisch te kunnen kijken naar hoeksteen modellen vergane condities. Dat zie ik je doen Bezoeker. Je snapt vast wel dat ik deze dingen schrijf met mijn eigen achtergrond als weten en mijn eigen soms indringende levenslessen..........

Dank voor je openheid
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 19 '08
Weet je Thomas, zo´n wijze reactie vraagt enkel om een knuffel!
Komt ie en welgemeend een dikke!

Liefs, k.. ehh bezoeker grin
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy