Loading...
nl

Roep eens wat.

Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 10 '08
Inmiddels ben ik hier wat langer op merudi blijven hangen dan mijn bedoeling was. Ik heb al eerder beloofd eens een foto te plaatsen, maar dat kwam er steeds niet van. Ook heb ik met sommigen van jullie contact gehad (telefoon/msn) en het leek me wel aardig daar eens mijn gezicht bij te geven. grin

Ik zou het leuk vinden als mijn foto eens door een aantal mensen gelezen werd en als je geen fotolezingen doet, roep gerust spontaan eens wat, dat zijn vaak de beste ingevingen.

Liefs, bezoeker
Foto's verwijderd op verzoek
Delen:
Thomas A
Thomas A okt 10 '08
Ha ha wat een leuke snuit.........

Inderdaad met een heel ver-haal. Ik zal je foto lezen, een der komende dagen.........

Mooi Bezoeker; jij voelt door muren heen!!!!
Nymira
Nymira okt 10 '08
Hoi bezoeker,

nou ik wil weleens wat proberen te roepen hoor.
Ten eerste moet ik direct denken aan de nauur als ik je foto zie...want verbondenheid met de natuur is erg belangrijk voor je denk ik...
zie je het liefst elke dag wel een frisse natuurwandeling maken bijv. met de hond...(en kids?)
moet ook aan verse bloemen denken in je huis, vlinders, leuke hebbedingetjes uit de natuur om bijv. in je huis een mooie herfstfeer te creeren.
denk ook dat je heel gevoelig bent voor sfeer en kleur in je huis, het moet allemaal harmonieus zijn afgestemd anders voel je je niet lekker meer....maar ook zeer gevoelig voor de energieen en stemmingen van anderen...
volgens mij ben je ook erg creatief met van alles....tekenen , schilderen? of iets anders nog..
Denk dat mensen graag bij je in de buurt zijn omdat je een positieve en opgewekte uitstraling hebt en je heel goed een warme en positieve sfeer weet te creeren..
Maar dat ze ook snel bij je aankloppen met hun problemen omdat ze weten dat je altijd een luisterend oor en een groot hart hebt.
wat ik ook voel is dat je misschien wat luchtig naar jezelf bent en wellicht je eigen 'probleempjes'daarmee een beetje wegstopt, onder het mom van geen gezeur....schouders eronder en we gaan gewoon met een glimlach verder.
omdat je denk ik snel het gevoel heb dat je anderen daarmee niet wilt 'lastigvallen'...en daar zit 'm ook de kneep...
ik denk dat je hier wel wat meer ruimte voor mag innemen.
doe je misschien iets met hulpverlening? nou dit was het...
ik kan er natuurlijk naast zitten met een aantal dingen maar dan hoor ik het wel he?

groetjes van Nymira..
Maris1976
Maris1976 okt 10 '08
oooh ja, dit is echt wat bij je past. Leuk om je te zien smile

Ik heb eigenlijk nog maar 1 of 2 keer een foto gelezen, maar ik zie een sociaal mens, creatief denkend en ook zie ik lekker eten en cultuur (reistypje)

Je weet waar je voor staat, sterke eigen mening, een krachtig persoon.

Nah ja ik hoor wel of ik er dichtbij zit of niet..hahahah.

Liefs Maris
Volgens sommigen
Wat een ontzettend leuke reacties, lief! Een virtueel bloemetje alvast voor jullie, eerlijk delen grin

Ik zie een aantal treffende waarheden en zal voor diegenen die nog willen reageren, nog heel even wachten met terug reageren.

Liefs, bezoeker.

admin
admin okt 10 '08
Wah! Je zou mijn zusje kunnen zijn maar dan anders smilevan buiten dan.
Ik ben geen fotolezer(durf nog niet zo) maar ik word helemaal blij van jouw foto en inderdaad hoor ik "lief".
Ik krijg ook enorm zin om een knuffel te geven, dus zoon Thom is de klos smile
Wat ik ook heel apart vind is dat er lathyrus onder je laatste stukje tekst staat, staat voor zachtaardigheid, wist je dat?
Heerlijk om jouw koppie eens te zien, ik heb je stem gehoord en vaak heb je dan een heel ander beeld, maar dat van jou klopt bij je stem.
Volgens sommigen
En de eerstvolgende keer dat we afspreken ben jij de klos, want je bent een grote lieve schat en een zus als jij die wil ik meteen! Thom vond het vast niet erg?! tongue
Leuk om te lezen over die lathyrus, dat wist ik nog niet.
Liefs..
seppe
seppe okt 10 '08
Ik voel bij jou rust
je lijkt nooit uitgeblust
je gaat goed door het leven
als je ook iets terug kan geven
soms een moment om te bezinnen
dan kun je grote dingen winnen (nieuwe denkpatronen bedoel ik dan)

Hoop dat het klopt.
Het beste.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 11 '08
Hey bezoeker die eigenlijk stamgast is wink. Wij hebben elkaar ondertussen al iets vaker gesproken en blijkbaar heeft ons laatste gesprek toch ervoor gezorgd dat je weer wat beter naar je zelf wilt kijken. Mooi moment voor een fotolezing dus wink.

Ik ben natuurlijk al een flink stuk op de hoogte van van alles en nog wat, dus ik zal geen echte fotolezing doen, maar een echte roep eens wat laugh. Dus dat ga ik ook doen, en kijken wat de foto mij nog meer zegt.

Ik zie ergens een achtergrond bij de azteken. Een uitstraling die die achtergrond heeft.

Wel leuk om eens in je "oneindige" winkogen te kijken.

Tja dat spontane roep eens wat ben ik niet zo goed in, want echt iets roepen lukt me niet echt haha.

Ik laat het dus maar weer over aan de rest laugh.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 11 '08
De azteken daar wil ik al wel iets over vertellen. Hoewel ik heel erg in het nu sta en er niet al te veel mee bezig ben, heb ik een paar keer dezelfde beelden over de azteken gehad, gewoon zomaar ineens.

Ik zag een moeder, ik zag een jongen geofferd worden door een priester (ik zal de details niet opschrijven). Het gebeurde op een soort heuvel, ik kijk daarbij uit over het dal dat in verschillende bergglooiingen ligt. Ik zie steeds de bedrijvigheid en allerlei mensen uit die tijd. Ik voel het verdriet van de moeder, dat onbeschrijflijk groot is de boosheid en het gevangenschap in de rituelen waar zij zich tegen wilde, maar niet tegen kon verzetten. Het leven daar gaat door, ik voel hoe verschillend de mensen er daar mee om gaan, en hoe de priester zich alweer voorbereid op het volgende zonne-offer, totaal begeisterd, net als sommigen om hem heen.

Wellicht is het symbolisch en ik wil (bij wijze van spreken) niet weten welke rol ik heb gehad. Misschien wel allemaal! confused

Bizarre tijd hoor, de azteken, ik heb er geen romantisch beeld van, maar de cultuur is wel fascinerend, het was toen eenmaal zo. En wellicht gebeurd nu wel hetzelfde, maar dan subtieler..

Haha en ik kon het niet laten deze van de stamgasten even te plaatsen, het is wel ongeveer hoe ik in het hele voetbal gebeuren sta...

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 11 '08
Grappig dat je toch iets hebt met de azteken. Dan is het toch dat vorige leven (levens) die je met je meedraagt. Wordt het niet eens tijd om dat los te laten?
Volgens sommigen
@Thomas ik verwacht dat jij er geen hinder van hebt, als ik alvast reageer?! Ik weet hoe je leest en kijk uit naar je reactie..

Nymira, ik zal hierbij plaatsen wat we al ge-pb´t hebben en heb wat kleine dingen die me invielen nog toegevoegd.

Ik zal even in kleur reageren..

Hoi bezoeker,

nou ik wil weleens wat proberen te roepen hoor.
Ten eerste moet ik direct denken aan de nauur als ik je foto zie...want verbondenheid met de natuur is erg belangrijk voor je denk ik...
zie je het liefst elke dag wel een frisse natuurwandeling maken bijv. met de hond...(en kids?)

Ja, ik woon vlak bij het bos en daar ben ik heel erg blij mee. Ik doe dit niet iedere dag maar wel vaak en erg graag. Een hond heb ik helaas niet meer, maar liefst had ik, naast de kinderen (van mezelf en uit de buurt) natuurlijk, mijn eigen hondje ook nog bij me als we erop uit gaan. Ik vind het soms ook heerlijk om helemaal alleen erop uit te trekken en op mezelf te zijn..

moet ook aan verse bloemen denken in je huis, vlinders, leuke hebbedingetjes uit de natuur om bijv. in je huis een mooie herfstfeer te creeren.

Ik ben knettergek op bloemen! Vooral geurende en kleurende bloemen. Ook kastanjes en mooie bladeren ontbreken niet, net als mooie stenen en stokken, hoewel ik ook weer niet een heel bos binnen wil hoor, dan ga ik wel naar buiten.

denk ook dat je heel gevoelig bent voor sfeer en kleur in je huis, het moet allemaal harmonieus zijn afgestemd anders voel je je niet lekker meer....

Ja dat klopt, ik houd wel van een sfeervol en fris huis, licht, kleur, ruimte en warmte. Ik heb helemaal een lekker gevoel als het me gelukt is met weinig iets leuks te maken.

maar ook zeer gevoelig voor de energieen en stemmingen van anderen...

Ja ook dat klopt, hoewel ik er geen hinder van heb, ik neem het waar en kies of ik er iets mee doe, of het loslaat.

volgens mij ben je ook erg creatief met van alles....tekenen , schilderen? of iets anders nog..

Ja, dat doe ik heel graag! Ik schilder en maak rainstick´s en didgeridoo´s, maar vind altijd wel knutselfrusteltjes.

Denk dat mensen graag bij je in de buurt zijn omdat je een positieve en opgewekte uitstraling hebt en je heel goed een warme en positieve sfeer weet te creeren..
Maar dat ze ook snel bij je aankloppen met hun problemen omdat ze weten dat je altijd een luisterend oor en een groot hart hebt.

Ja, ik denk dat het wel zo is. Ik zie best veel fijne mensen om me heen, maar ben ik ben toch ook selectief geworden in wie ik echt dichtbij me wil en wie ik letterlijk in mijn huis binnenlaat. Ik ben vriendelijk, maar geen allemansvriend meer. Ieder mens is voor mij waardevol, maar ik kijk nu kritischer van welke waarde de mens voor mij is die voor me staat. Het heeft best lang geduurd voor ik dat een beetje door had. Ik ben lang naief geweest.

wat ik ook voel is dat je misschien wat luchtig naar jezelf bent en wellicht je eigen 'probleempjes'daarmee een beetje wegstopt, onder het mom van geen gezeur....schouders eronder en we gaan gewoon met een glimlach verder.
omdat je denk ik snel het gevoel heb dat je anderen daarmee niet wilt 'lastigvallen'...en daar zit 'm ook de kneep...
ik denk dat je hier wel wat meer ruimte voor mag innemen.

Ik begrijp waarom je dit zegt, toch stop ik ze niet echt weg, ik maak heel snel een keuze in wat ik ermee wil. Maar soms zou ik mijn dierbaren nog wel wat eerder mogen bellen als er iets is, ik ben altijd geneigd de dingen eerst zelf op te lossen en voel me nog steeds een beetje ongemakkelijk als mensen lieve dingen voor mij doen. Gelukkig heb ik nu ook mensen om me heen die me kennen en me aan mijn oren trekken en me durven confronteren, dat is echt heel fijn!

doe je misschien iets met hulpverlening? nou dit was het...
ik kan er natuurlijk naast zitten met een aantal dingen maar dan hoor ik het wel he?

Nou de hulpverlening, dat heb ik wel even gedaan (SPH), dus dat zie je goed. Maar het is mijn wereld absoluut niet hoor. Ik vind het heel fijn om er voor mijn medemens te zijn, maar mededogen is iets geheel anders als medelijden. Dus niet op de wijze zoals ik in de zorg nu vaak zie, op de goeie integere mensen na hoor. Er zijn ook hele goeie hulpverleners, maar sommige houden slachtoffers te lang in een slachtoffer positie om allerlei redenen die niet altijd met de hulpvrager te maken hebben. Haha, maar ik zal je niet vervelen met mijn ervaring in de hulpverlening.

Nou je ziet, dat je het heel goed hebt gedaan! Ik zie wel dat je mijn negatieve kanten overgeslagen hebt want die heb ik ook hoor.

Ik ben heel moeilijk te overtuigen op andere ideeen, vooral als ik iets voor mezelf al uitgewerkt heb. Ik heb ook echt ruimte nodig in vriendschappen en kan niet tegen claimen. Ik ben soms te confronterend en te zelfstandig (eigenwijs). Ik reageer absoluut vervelend als ik het gevoel heb dat ik gemanipuleerd wordt, of ik een muur zie, of iemand die een rol speelt. Daar ben ik wat overdreven terughoudend of heel confronterend en stug in, mensen doen dat ook niet altijd bewust. Ik zou daar wat begripvoller en flexibeler mee om mogen gaan. Ik zou soms wat kwetsbaarder mogen zijn, ik ben heel open, maar mijn diepere binnenste dat deel ik eigenlijk alleen zien als ik iemand echt al een tijdje ken.

Ik vind dat je me goed gelezen hebt, hebt je dit vaker gedaan?
Het zou leuk zijn als je hier ook je lezingen plaatst, veel bezoekers willen graag een fotolezing op merudi, dus fijn als er weer iemand bij is die dit doet. Het is leuk voor de ontvanger maar ook heel erg boeiend om te doen.

Liefs van,

bezoeker

Dank je wel voor je lezing! grin
Volgens sommigen
Origineel bericht van: NiMS
Grappig dat je toch iets hebt met de azteken. Dan is het toch dat vorige leven (levens) die je met je meedraagt. Wordt het niet eens tijd om dat los te laten?

Nou dit is alweer een paar jaar geleden ik ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Dus ik zou niet zo goed weten wat ik dan los zou mogen laten? Lijkt me wel leuk het land eens te bekijken, dat weer wel, maar ik geloof dat dat meer culturele interesse is.
Volgens sommigen
Origineel bericht van: Maris1976
oooh ja, dit is echt wat bij je past. Leuk om je te zien smile

Lief!!!! grin

Ik heb eigenlijk nog maar 1 of 2 keer een foto gelezen, maar ik zie een sociaal mens, creatief denkend en ook zie ik lekker eten en cultuur (reistypje)

Ja dat klopt allemaal hoor! Vooral dat lekker eten, ik kan er niet van af blijven en culturen boeien me enorm. Ondanks dat ik in het nu sta, vind ik de geschiedenis heel interessant, en ook hoe de cultuur er op verschillende plaatsen in de wereld uitziet.

Je weet waar je voor staat, sterke eigen mening, een krachtig persoon.

Ja ik ben absoluut ook een hele moeilijke hierin. Ik ben moeilijk te overtuigen soms, heb heel sterk mijn eigen gevoel en mening. Ik wil meestal ook niet invullen voor een ander en laat dan te weinig empathie zien (die is er wel hoor). Op een of andere manier werkt dat nu goed voor me, maar soms zou ik ook eens vaker mijn mond mogen houden en anderen geduldig meer de ruimte mogen geven.Op een of andere manier is dat nog een soort zelfbescherming na de afgelopen periode.

Nah ja ik hoor wel of ik er dichtbij zit of niet..hahahah.

Ik vind dat je het heel goed gezien hebt en vind het ook bijzonder dat je het ook aandurft ook de kwetsbare punten eruit te lichten. Geen mens is immers alleen maar positief, er zijn ook ´schaduwkanten´, die zijn hier op hier forum misschien minder zichtbaar, maar in het dagelijks leven wel.

Goed gedaan en dank je wel Maris!

Liefs,
bezoeker

Liefs Maris
Volgens sommigen
Origineel bericht van: seppe
Ik voel bij jou rust
je lijkt nooit uitgeblust
je gaat goed door het leven
als je ook iets terug kan geven
soms een moment om te bezinnen
dan kun je grote dingen winnen (nieuwe denkpatronen bedoel ik dan)

Hoop dat het klopt.
Het beste.

En daar heb je helemaal gelijk,
ik ben rustig van binnen, ook zonder een eik
inderdaad nog wat moeite met ontvangen
of van een ander te durven verlangen
denkpatronen zouden mogen varen
en hoef ik inderdaad niet te bewaren

Dank je wel Seppe, goed gezien!

Liefs,

bezoeker
gast
gast okt 11 '08
Leuk om eens je gezicht te zien laugh
sarina
sarina okt 13 '08
Ha bezoeker, je foto heb ik gemist.... Jammer hoor, was er ook best wel nieuwsgierig naar.... maar wat je op het forum brengt is belangrijker dan het plaatje, je bent een wijze vrouw en geeft veel, je gezicht ken ik (nog) niet, maar dat is ook niet nodig want je ziel is mooi, en daar gaat het om....
Thomas A
Thomas A okt 14 '08
Ha Bezoeker, hierbij jouw fotolezing.

In vogelvlucht; scepsis, eigen-wijsheid, hooggevoelig, grote intuïtie, waar-nemer, rechtschapenheid, beschermer, spiegel, zachtmoedigheid, goede motoriek, muzikaal, absoluut gehoor, geslotenheid, aantrekkelijk (ook in de zin van ‘wie is die vrouw’), niet ge-heel op deze aarde/maatschappelijke wereld, (meestal) sterke persoonlijkheid, weetgierig, verbondenheid tussen ratio en hart(gevoel) gevoel voor perfectie in de breedste zin van het woord, ……………

Zomaar wat trefwoorden en het hadden er nog veel meer kunnen zijn. Met de volgende ga ik in deze lezing aan de slag;

Aantrekkingskracht

Gevoeligheid

Spiegel

Jij en de wereld……………

Les………

Aantrekkingskracht; Het is lastig voor jou om ongezien over straat te gaan. Je straalt iets verlichts uit en in zekere zin het je een heel stuk van de aardse zwaarte voor je zelf naar verlichting van het zelf gebracht. Nee ik weet het; het is nog in volle gang, dit proces en toch ben je al heel erg ver. Het lastige van jouw opvallende uitstraling is dat het soms lastig is om mensen op afstand te houden. Toch ben je doorgaans genoeg communicatief vaardig om aan te geven wat je niet wilt (of wel) wilt om zonder een ander voor het hoofd te stoten aan te geven hoe iets voor jou is. Soms wel met een diepe zucht! Velen zien je als een groot medemens, dit geheel in tegenstelling met wat jij zelf van jezelf vind, maar velen kennen niet de bomen die over het pad lagen, dat je ging……………..

Gevoeligheid; Ik schreef het je al; je kunt als het ware door muren heen voelen. In verbondenheid met jezelf heb jij een zeer grote intuïtie. Het is je vaker gevraagd of je helderziend bent. Hoor jij een ver-haal aan, is het geen je tussen de regels door leest vaak nog meer van doorslag voor jouw ‘luisteren’. Met de wijsheid van het hart, heb je – voor velen -iets van een soort psycholoog. Mensen doen iets uit op jouw mening en dat gaat al jaren zo. Jouw grote gevoeligheid maakt dat je harmonie nastreeft voor iedereen. Disharmonie is iets waar je absoluut niet van houd. Dit komt net als rancune niet in jouw woordenboek voor. Je bent altijd al heel erg gevoelig geweest. Als kind al. Toch zijn er ook in jouw leven een aantal ingrijpende gebeurtenissen geweest die dit aspect vergroot hebben en zijn er tevens de aanleiding van geweest hierop te leren ver-trouwen. Je hebt niet de meest gemakkelijke uitdagingen (levenslessen) gekozen om zo sterk bij jezelf uit te komen.

Spiegel; Je hebt de spiegel des levens door de jaren heen nogal eens omgedraaid!!!! Uiteindelijk heeft je dit geleerd meer en meer naar binnen te kijken. Niemand anders dan jijzelf hebt vele werkingen van het ‘menszijn’ onder de loep genomen en het geleerde eigen gemaakt. Hier heeft jouw leergierigheid je vaak ‘gedragen’. Nee het is niet altijd gemakkelijk geweest en het heeft je beter naar anderen leren kijken. Hoe moeilijk soms ook wanneer het om mensen ging die je heel dichtbij liet. Logisch ook want daar is heel grote zelfkennis voor nodig en wij komen nu eenmaal met erg weinig daarvan op deze aarde. Daarnaast doen vele condities een vernietigend werk voor de eigen zielepersoonlijkheid! Hoe dan ook jij hebt geleerd dwars door de spiegel heen te kijken (ongeacht een enkel blind moment).

Jij en de wereld; Je hebt allang geleerd dat iedereen zijn/haar processen moet hebben om tot ver-andering te kunnen komen. Toch zul je waar je kan anderen helpen deze processen transparant te krijgen als je voelt dat je dit kunt. Ook weet je dat de beste verandering van de wereld, die van je zelf is. Hierdoor doe jij de dingen die jij zelf doet goed ….of helemaal niet als het half moet. Je kent de behoeften van anderen en bent er voor ze, wanneer dit binnen je ver-mogen ligt. Je empathie is groot!!! Je hebt veel wijsheid van het hart en dat wappert uit naar vele vele omstandigheden waarin mensen zich bevinden. Ondanks je wel eens verdriet ga je daar zeer praktisch mee om……….

Les, tja, misschien verpersoonlijk je je nog af en toe met de pijn (verdriet, boosheid) van anderen en voelt het als iets wat ook van jou is. Dat is het niet en daar kom jij ook altijd weer achter wanneer jij je over je persoonlijk geraaktheid hebt heengezet. Het bracht je al zo ver Bezoeker!!!

Met respect

Raymond
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 14 '08
Raymond, ik ben er even stil van, je hebt me bijzonder geraakt met je lezing. Ik kom er een dezer dagen heel graag op terug, maar voor nu...dank je wel. Liefs!

Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420