@Thomas ik verwacht dat jij er geen hinder van hebt, als ik alvast reageer?! Ik weet hoe je leest en kijk uit naar je reactie..
Nymira, ik zal hierbij plaatsen wat we al ge-pb´t hebben en heb wat kleine dingen die me invielen nog toegevoegd.
Ik zal even in kleur reageren..
Hoi bezoeker,
nou ik wil weleens wat proberen te roepen hoor.
Ten eerste moet ik direct denken aan de nauur als ik je foto zie...want verbondenheid met de natuur is erg belangrijk voor je denk ik...
zie je het liefst elke dag wel een frisse natuurwandeling maken bijv. met de hond...(en kids?)
Ja, ik woon vlak bij het bos en daar ben ik heel erg blij mee. Ik doe dit niet iedere dag maar wel vaak en erg graag. Een hond heb ik helaas niet meer, maar liefst had ik, naast de kinderen (van mezelf en uit de buurt) natuurlijk, mijn eigen hondje ook nog bij me als we erop uit gaan. Ik vind het soms ook heerlijk om helemaal alleen erop uit te trekken en op mezelf te zijn..
moet ook aan verse bloemen denken in je huis, vlinders, leuke hebbedingetjes uit de natuur om bijv. in je huis een mooie herfstfeer te creeren.
Ik ben knettergek op bloemen! Vooral geurende en kleurende bloemen. Ook kastanjes en mooie bladeren ontbreken niet, net als mooie stenen en stokken, hoewel ik ook weer niet een heel bos binnen wil hoor, dan ga ik wel naar buiten.
denk ook dat je heel gevoelig bent voor sfeer en kleur in je huis, het moet allemaal harmonieus zijn afgestemd anders voel je je niet lekker meer....
Ja dat klopt, ik houd wel van een sfeervol en fris huis, licht, kleur, ruimte en warmte. Ik heb helemaal een lekker gevoel als het me gelukt is met weinig iets leuks te maken.
maar ook zeer gevoelig voor de energieen en stemmingen van anderen...
Ja ook dat klopt, hoewel ik er geen hinder van heb, ik neem het waar en kies of ik er iets mee doe, of het loslaat.
volgens mij ben je ook erg creatief met van alles....tekenen , schilderen? of iets anders nog..
Ja, dat doe ik heel graag! Ik schilder en maak rainstick´s en didgeridoo´s, maar vind altijd wel knutselfrusteltjes.
Denk dat mensen graag bij je in de buurt zijn omdat je een positieve en opgewekte uitstraling hebt en je heel goed een warme en positieve sfeer weet te creeren..
Maar dat ze ook snel bij je aankloppen met hun problemen omdat ze weten dat je altijd een luisterend oor en een groot hart hebt.
Ja, ik denk dat het wel zo is. Ik zie best veel fijne mensen om me heen, maar ben ik ben toch ook selectief geworden in wie ik echt dichtbij me wil en wie ik letterlijk in mijn huis binnenlaat. Ik ben vriendelijk, maar geen allemansvriend meer. Ieder mens is voor mij waardevol, maar ik kijk nu kritischer van welke waarde de mens voor mij is die voor me staat. Het heeft best lang geduurd voor ik dat een beetje door had. Ik ben lang naief geweest.
wat ik ook voel is dat je misschien wat luchtig naar jezelf bent en wellicht je eigen 'probleempjes'daarmee een beetje wegstopt, onder het mom van geen gezeur....schouders eronder en we gaan gewoon met een glimlach verder.
omdat je denk ik snel het gevoel heb dat je anderen daarmee niet wilt 'lastigvallen'...en daar zit 'm ook de kneep...
ik denk dat je hier wel wat meer ruimte voor mag innemen.
Ik begrijp waarom je dit zegt, toch stop ik ze niet echt weg, ik maak heel snel een keuze in wat ik ermee wil. Maar soms zou ik mijn dierbaren nog wel wat eerder mogen bellen als er iets is, ik ben altijd geneigd de dingen eerst zelf op te lossen en voel me nog steeds een beetje ongemakkelijk als mensen lieve dingen voor mij doen. Gelukkig heb ik nu ook mensen om me heen die me kennen en me aan mijn oren trekken en me durven confronteren, dat is echt heel fijn!
doe je misschien iets met hulpverlening? nou dit was het...
ik kan er natuurlijk naast zitten met een aantal dingen maar dan hoor ik het wel he?
Nou de hulpverlening, dat heb ik wel even gedaan (SPH), dus dat zie je goed. Maar het is mijn wereld absoluut niet hoor. Ik vind het heel fijn om er voor mijn medemens te zijn, maar mededogen is iets geheel anders als medelijden. Dus niet op de wijze zoals ik in de zorg nu vaak zie, op de goeie integere mensen na hoor. Er zijn ook hele goeie hulpverleners, maar sommige houden slachtoffers te lang in een slachtoffer positie om allerlei redenen die niet altijd met de hulpvrager te maken hebben. Haha, maar ik zal je niet vervelen met mijn ervaring in de hulpverlening.
Nou je ziet, dat je het heel goed hebt gedaan! Ik zie wel dat je mijn negatieve kanten overgeslagen hebt want die heb ik ook hoor.
Ik ben heel moeilijk te overtuigen op andere ideeen, vooral als ik iets voor mezelf al uitgewerkt heb. Ik heb ook echt ruimte nodig in vriendschappen en kan niet tegen claimen. Ik ben soms te confronterend en te zelfstandig (eigenwijs). Ik reageer absoluut vervelend als ik het gevoel heb dat ik gemanipuleerd wordt, of ik een muur zie, of iemand die een rol speelt. Daar ben ik wat overdreven terughoudend of heel confronterend en stug in, mensen doen dat ook niet altijd bewust. Ik zou daar wat begripvoller en flexibeler mee om mogen gaan. Ik zou soms wat kwetsbaarder mogen zijn, ik ben heel open, maar mijn diepere binnenste dat deel ik eigenlijk alleen zien als ik iemand echt al een tijdje ken.
Ik vind dat je me goed gelezen hebt, hebt je dit vaker gedaan?
Het zou leuk zijn als je hier ook je lezingen plaatst, veel bezoekers willen graag een fotolezing op merudi, dus fijn als er weer iemand bij is die dit doet. Het is leuk voor de ontvanger maar ook heel erg boeiend om te doen.
Liefs van,
bezoeker
Dank je wel voor je lezing!