Loading...
nl

Ratten en een hondje

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 12 '08
Bedankt pacho voor je reactie,
Wat verduidelingen, er kwam inderdaad een witte rat in voor, en de hond was een jonge vrolijke hond.
Ik zal zelf maar even zoeken waarom ik handschoentjes aanhad, want volgens mij heeft dat ook iets te betekenen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 12 '08
laughlaughlaugh

zit een beetje in een driehoek geloof ik
haha bermuda...om de verwarring compleet te maken

over handschoenen heb ik niets gevonden
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 12 '08
Nee heb ik ook niets over gevonden over handschoenen. Iemand anders toevallig?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 12 '08
Op de link van Karin stond een stukje over handschoenen:

Handschoenen maken de hand onzichtbaar. Het zou dus betekenen dat we ons handelen willen verbergen. Soms laten we iemand in het ongewisse, een andere keer stoppen we iets in de doofpot. Geven we in de droom handschoenen cadeau, of laten we er één vallen, dan zijn we in het waakbestaan verliefd op iemand. Gooien we iemand een handschoen toe of slaan we er iemand mee dan gaan we in het waakbestaan de strijd aan met een concurrent. Wie in de droom met een handschoen geslagen wordt maar er voor wegloopt gaat in het waakbestaan de strijd met zijn concurrenten uit de weg. Zien we in de droom dat iemand een handschoen laat vallen en rapen we deze niet op dan zullen we een liefde niet beantwoorden. Rapen we hem wel op dan zullen we in het waakbestaan de liefde wel beantwoorden. De kleur en het materiaal van de handschoenen zeggen veel over het gebied waarop de uitleg betrekking heeft.
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 12 '08
Nou dat is allemaal wel te plaatsen he? wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 12 '08
Aangezien het witte latex handschoenen waren heb ik dat ook maar even opgezocht:
"Wit"
Wit is in onze westerse landen de kleur van zuiverheid en onschuld, maar in sommige landen is het de kleur van de rouw. Wit is verder de kleur van de onvruchtbaarheid en de koude. In westerse landen trouwen maagdelijke bruiden meestal in het wit. Soms trouwen mensen voor de tweede keer, heel ongepast, ook in een witte trouwjapon. Wie in de droom voor de tweede keer in het wit trouwt wil in het waakbestaan zo snel mogelijk zijn verleden vergeten en helemaal opnieuw beginnen. Voor men de kleur wit kan verklaren moet men naar de persoonlijke achtergronden van de dromer kijken. Een wit sneeuwlandschap staat meestal symbool voor geestelijke eenzaamheid en sombere tijden.

Latex kon ik niet vinden, dus daar heb ik helaas niets over.
Stardust
Stardust okt 18 '08
Ratten zijn los van de werkelijkheid symbolisch dieren die het kwade brengen. De urine en de beet van een Rat kunnen gevaarlijk zijn en de vlooien dragen de pest over.

Dus geen lieve ratjes, neen, een kwade plaag in je huis.
De slaapkamer is het onbewuste en de broedplaats van angsten en plagen.
Je vermoordt enkele dieren en daarmee is wel een stuk agressie uitgebeeld waarmee je niet klaar bent. Doden heeft geen zin, meestal worden het er dan nog meer, maar wel kleiner.
Vaak genoeg ontstaat een plaag juist omdat we de grotere problemen willen verdrijven door doden, dat wil zeggen onbewust maken, want dood gaat nooit iets, hoogstens verandert het van verschijningsvorm. Het hondje is een veel dichter bij de mens staand symbool. Hier ontstaat dus blijkbaar een transformatie naar een hogere betekenis. Uiteindelijk kan een kind ontstaan of mensachtige, waarna het probleem duidelijker kan worden.
De enge inhouden die doen denken aan riolen en vuilnis betekenen rommel die niet is verwerkt. Je zou het psychische millieuvervuiling kunnen noemen.

Het dragen van latex handschoenen betekent dat het voor jou te vies is om aan te pakken. Maar het helpt niet, want de rat bijt erdoorheen. Je kunt de pijn en de rommel niet ontwijken met handschoentjes, je moet er gewoon in grijpen met blote handen.

Ratten staan voor vraatzucht, en begeren. Kwade gedachten en angsten fokken als ratten. De Rat is dan ook een viriel symbool.

Groetjes,
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 19 '08
Hey stardust, bedankt voor je reactie!

Nu we iets verder zijn, zijn bij mij ook wat dingen op zijn plaats gevallen. Inderdaad is het onbewust iets dat ik wilde uitbannen. En inderdaad is er een nieuwe impuls. Ook de psychische rommel heeft een mooi plekje op de vuilnisbelt gekregen smile.
En inderdaad ik moet erin grijpen, want elke manier van bescherming helpt toch niet.

Ik ben erg blij dat jouw reactie er is, en nog even de laatste puntjes op de i zet. Precies wat ik nodig had, bedankt!
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki