Loading...
nl

En wat gaan jullie doen met de feestdagen?

Tamara26
Tamara26 dec 6 '06
Ok dan!
Top van je!

Wat zul je dan bewust zijn van ieder ander die dat wel doet (en te ver gaat)
Liefs,
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 6 '06
Het stoort me niet. Ik zeg altijd, ik heb liever dat ze een pil slikken dan bier zuipen. Een pil maakt vrolijk, alcohol aggressief. En ik ben me er niet zo bewust van, want ik ga ook helemaal los op de muziek :D.
Wendy's
Wendy's dec 6 '06
jaaah, das wel waar!!
op zulke feesten is de sfeer altijd LEUK!!! :D
Ayasha
Ayasha dec 6 '06
Ben ik niet met je eens NiMS.

Maar ik vind geen van beide echt top dusja. Maar drugs is al helemaal not-done
Wendy's
Wendy's dec 6 '06
Ik vind het geen probleem als mensen drugs gebruiken, vooral niet op grote party's. Niet dat ik dat gebruik ofzo, maar vrienden van me wel. Moeten ze zelf weten, als ze zich dan beter vermaken heb ik er geen problemen mee :).

Die mensen weten zelf wss ook wel dat het slecht is. ;)
maarjah, TE veel en vaak gebruiken vind ik dan wel weer overdreven.
ik vindt dat het wel kan voor een keertje. :)

Zelf gebruik ik niet. :)
Ayasha
Ayasha dec 6 '06
Wendy's, ja maar het blijft niet bij een keertje, ik vind het niet kunnen. Helemaal niet wanneer ze andere aan zetten tot het gebruik er van!
Als iemand zich niet kan amuzeren zonder drank/drugs vind ik dat maar een zielig persoon.

oh en btw; Wie het schoentje past trekke het aan he ;)
Wendy's
Wendy's dec 6 '06
Klopt daar heb je gelijk in, als ze het 1x gebruiken zal het wel vaker zijn.
Ik heb het best vaak aangeboden gehad. Ik zei dan: 'nee, ik gebruikt dat niet'. En dan vonden ze dat goed van mij. :)Dus dan weten ze zelf wel dat ze slecht bezig zijn. ;)

Ik kan me ook prima vermaken zonder zooi en alcohol :D.
Ayasha
Ayasha dec 6 '06
goh Wendy's in dat geval mag jij nog blij zijn. Wanneer je hier nee zegt kijken ze je aan alsof je helemaal gestoord bent en bieden ze het je nog eens aan. ;)Als je dan zegt 'neen' dan draaien ze zich echt zo niet begrijpend om van 'wtf?'
Bij drank gaat dat overigens net zo :)
Wendy's
Wendy's dec 6 '06
:)das wel een verschil dan :rolleyes:
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 6 '06
Idd ja, ik hoor ook zovaak wil je iets hebben, en dan zeg ik ook dat ik niet gebruik. Dan vinden ze dat allemaal heel knap en goed. Ook wordt me regelmatig gevraagd of ik iets verkoop, wat dat is, weet ik niet :).
Charlie
Charlie dec 7 '06
Eh, wat verstaan wij hier onder drugs?? Weleens bij stil gestaan dat bijv. roken, alcohol eh koffie, paracetamol e.d. ook drugs kunnen zijn? Het kan verslavend zijn. Neem bijv. paracetamol. Die gebruik je ook om je goed te voelen. Als je klachten aanhouden, ga je meer gebruiken om je beter te voelen. Ander voorbeeld: Koffie, meeste mensen drinken koffie om wakker te worden, als dat niet helpt drinken ze nog meer om een wakker gevoel te krijgen. Ik maak mij er zelf ook schuldig aan, door te zeggen dat ik s ochtends eerst een kop koffie met een peuk nodig heb. maar ik heb het niet nodig, het is iets wat ik gewend ben, en weet wat voor gevoel ik ervan krijg. Maar ik zou ook kunnen proberen eerst te eten en een warme douche te nemen. En toch doe ik dat bewust niet, omdat ik zonodig die koffie en die peuk moet hebben. Dus op die manier kan ik gerust hier nu zeggen: Ja, ik ben verslaafd aan drugs.
LPChip
LPChip dec 7 '06
Ik denk dat de term die jij bedoelt, Carolyn, Stimulerende middelen zijn.

Drugs is daar een vorm van, maar wordt in principe altijd geassocieert (rot woord:P) met verdovende middelen als LSD, coke, heroine, wiet, etc...
Heaven
Heaven dec 7 '06
Kerstavond komt mijn schoonzusje en zwager met hun kindje, gaan we gezellig tafelen en cadeautjes uitpakken. 1e kerstdag ben ik bij mijn eigen ouders en zus en haar dochtertje... gewoon gezellig bij elkaar.. lekker eten...
2e kerstdag vier ik het bij mijn schoonmoeder, met weer mijn schoonzusje en haar gezinnetje... Oud en nieuw, is eigenlijk altijd standaard bij mijn ouders... zou er niet aan moeten denken om hun om 12 uur niet bij me te hebben... mijn schoonmoeder daarin tegen die viert het liever alleen... dus is daar eigenlijk nooit bij.. best wel jammer opzich... maar wel leuke dagen!
Charlie
Charlie dec 7 '06
Maar snap je wel wat ik bedoel, LPChip?
LPChip
LPChip dec 7 '06
Jawel, alleen ben ik het er niet mee eens, want ik vind namelijk niet dat koffie onder drugs valt. Als je het letterlijk neemt heb je wel gelijk, maar denk om verdere verwarring te voorkomen het beter is om te spreken over verdovende middelen dan over drugs.
Ayasha
Ayasha dec 7 '06
 Quote:
Origineel van carolyn:
Eh, wat verstaan wij hier onder drugs?? Weleens bij stil gestaan dat bijv. roken, alcohol eh koffie, paracetamol e.d. ook drugs kunnen zijn? Het kan verslavend zijn. Neem bijv. paracetamol. Die gebruik je ook om je goed te voelen. Als je klachten aanhouden, ga je meer gebruiken om je beter te voelen. Ander voorbeeld: Koffie, meeste mensen drinken koffie om wakker te worden, als dat niet helpt drinken ze nog meer om een wakker gevoel te krijgen. Ik maak mij er zelf ook schuldig aan, door te zeggen dat ik s ochtends eerst een kop koffie met een peuk nodig heb. maar ik heb het niet nodig, het is iets wat ik gewend ben, en weet wat voor gevoel ik ervan krijg. Maar ik zou ook kunnen proberen eerst te eten en een warme douche te nemen. En toch doe ik dat bewust niet, omdat ik zonodig die koffie en die peuk moet hebben. Dus op die manier kan ik gerust hier nu zeggen: Ja, ik ben verslaafd aan drugs.
Daar sta ik maar al te goed bij stil. Alcohol is dacht ik zelfs harddrugs. Ik kan me er ook heel erg aan irriteren wanneer een dronken/high iemand naast me komt staan en irritant gaat doen. :)

Verder zie je (bij ons in elk geval) weinig koffie op een fuif oid. Wel veel coctails, bier en natuurlijk de nodige pilletjes/vloeibare middeltjes. Als je pech hebt lig je na drankje 2 op toilet omdat je vloeibare in je drank hebt gekregen. Volgende fuif komen ze dan doodleuk naar je toe om te vragen of je wat wil kopen. (nee mij nooit overkomen, klet goed op mijn drank.Goede vriendin van me wel)

Dus met drugs bedoel ik niet koffie. ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 8 '06
Ik ben het wel met Carolyn eens. Als je kijkt naar de letterlijke definitie van drugs staat dit voor iets waarvan je geestelijk danwel lichamelijk afhankelijk kan raken. Koffie, gokken, etc. zijn allemaal drugs. Het gaat om de afhankelijkheid die je ervan kunt krijgen. Neem bijvoorbeeld de liefde, de sterkste drug uit de natuur ;).
Charlie
Charlie dec 8 '06
You Go, NiMS.
Ayasha
Ayasha dec 8 '06
NiMS ik vermoed dat elk persoon wel begrijpt wat er met drugs bedoelt word.
Tamara26
Tamara26 dec 8 '06
Het grappige eigenlijk is dat ik in de beginvraag het woordje 'drugs' helemaal niet gebruikt heb. Ik vroeg alleen: 'gebruik je dan ook wat'?

Maar ja.......
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske