Origineel van carolyn:
Eh, wat verstaan wij hier onder drugs?? Weleens bij stil gestaan dat bijv. roken, alcohol eh koffie, paracetamol e.d. ook drugs kunnen zijn? Het kan verslavend zijn. Neem bijv. paracetamol. Die gebruik je ook om je goed te voelen. Als je klachten aanhouden, ga je meer gebruiken om je beter te voelen. Ander voorbeeld: Koffie, meeste mensen drinken koffie om wakker te worden, als dat niet helpt drinken ze nog meer om een wakker gevoel te krijgen. Ik maak mij er zelf ook schuldig aan, door te zeggen dat ik s ochtends eerst een kop koffie met een peuk nodig heb. maar ik heb het niet nodig, het is iets wat ik gewend ben, en weet wat voor gevoel ik ervan krijg. Maar ik zou ook kunnen proberen eerst te eten en een warme douche te nemen. En toch doe ik dat bewust niet, omdat ik zonodig die koffie en die peuk moet hebben. Dus op die manier kan ik gerust hier nu zeggen: Ja, ik ben verslaafd aan drugs.
Daar sta ik maar al te goed bij stil. Alcohol is dacht ik zelfs harddrugs. Ik kan me er ook heel erg aan irriteren wanneer een dronken/high iemand naast me komt staan en irritant gaat doen.
Verder zie je (bij ons in elk geval) weinig koffie op een fuif oid. Wel veel coctails, bier en natuurlijk de nodige pilletjes/vloeibare middeltjes. Als je pech hebt lig je na drankje 2 op toilet omdat je vloeibare in je drank hebt gekregen. Volgende fuif komen ze dan doodleuk naar je toe om te vragen of je wat wil kopen. (nee mij nooit overkomen, klet goed op mijn drank.Goede vriendin van me wel)
Dus met drugs bedoel ik niet koffie.