Loading...
nl

Symbiotische relaties, zin of onzin?

Lena
Lena nov 1 '08
lulu,ja het kan je overkomen hevig verliefd.
maar is deze liefde wederzijds of vul je het graag in dat het zo is?.....
een onbereikbare liefde is heel lastig,zeker om met beide benen weer op de grond te belanden dan......
hij is namelijk getrouwd en is er dus iemand anders in zijn leven.
silke
silke nov 1 '08
Ik denk dat als je hierin verder gaat je alleen maar gekwetst wordt. Ik weet het niet maar volgens mij heeft zo'n relatie bijna geen kans op slagen. En zoals je al zei, hij is getrouwd.

Maak plezier!! leer nieuwe jongens kennen enz wink... Dat helpt je ook beter om hem achter je te kunnen laten
LULU
LULU nov 4 '08
Ten eerste bedankt voor jullie reacties!
Het is idd niet makkelijk maar het is me vaker overkomen en ik vind iemand anders ook wel een leuke jongen en hij mij ook maar ik kan niet eens met iemand zoenen ofzo omdat ik het dan zoals verraad voel terwijl dat helemaal niet nodig is want hij gaat ook gewoon met zijn vrouw! Ik weet dat het moet stoppen maar de vraag is hoe ik zie hem elke dag en nog steeds maakt hij contact met mij en ik contact met hem ik ga proberen deze week geen contact te leggen en kijken wat er dan gebeurd! Wat hij gaat doen en hoe ik me voel! Zoeizo ben ik volgende week op studiereis en gaat hij niet mee dus zal ik 1 week zonder hem zijn! Als dit niet ophoud gaat het gewoon de verkeerde kant op want ik word er zo depri van.
Lena
Lena nov 4 '08
ja liefde,je weet dat het beter is om te stoppen,en kijk verder....
veel sterkte in ieder geval smile
liesanne
liesanne nov 5 '08
hoi LULU

Vroeg of laat hebben een heleboel mensen misschien wel eens te maken (gehad) met verliefdheden op een leraar, ik in ieder geval wel. wink
Diep in je hart weet je dan eigenlijk wel dat het geen reële verliefdheid is.....
Maar wat is er mis mee om er in je fantasie stilletjes van de genieten? In je fantasie doe je er niets of niemand kwaad mee want je gedachten zijn alleen van jou....

Maar laat het dan verder vooral dààr, je mag ook vooral openstaan en genieten van je gevoelens voor een ander (leeftijdsgenoot?). Jouw leraar ligt daar vast niet wakker van...

smile
Maris1976
Maris1976 nov 5 '08
Hoi Lulu, ik zou zeggen hou het bij fantasie bij deze leraar, ik weet niet hoelang je nog naar school moet en hem dus vaak dagelijks ziet?
Vind het een bettej gek dat zo'n leraar zegt, het kan niet, het is verboden, met andere woorden, eigenlijk vind ik jou ook heel erg leuk.
Als getrouwde man en als leraar had hij beter kunnen zeggen dat hij niet is geinteresseerd en haar dus geen hoop moet geven.

Weet niet hoe oud je bent LULU?
Precious1
Precious1 nov 4 '09
Ik haal dit topic weer even naar boven.
Toevallig las ik vandaag in het boekje "als de boeddha zou daten" een interessant stuk over versmelting en differentiatie.

Differentiatie betekend het vermogen je identiteit in stand te houden wanneer je een nauwe relatie met andere mensen of ideologieën hebt: je bent in staat stevig in jezelf te rusten en je niet door de emoties, meningen of stemmingen van andere mensen van de wijs te laten brengen. Tegelijkertijd sta je open voor andere mensen. Differentiatie geeft een gevoel van ruimte, van openheid, omdat onze geest vrij is.

Versmelting is het tegenovergestelde van differentiatie. Het vindt plaats wanneer we met iemand vervlochten raken. Hij of zij heeft hoofdpijn, wij slikken een asprine. Hij of zij is werkeloos, wij lezen de personeelsadvertenties. In vele gezinnen wordt versmelting verward met liefde.
“als je niet van streek raakt als ik van streek ben, houd je niet van me”
“als je geen sex wilt wanneer ik sex wil, wijs je me af”
Wanneer we met iemand versmolten zijn, worden verschillen als bedreigend gezien, omdat alles ofwel goed, ofwel fout moet zijn.
Dus als we twee verschillende meningen hebben, heeft de ene persoon het “natuurlijk” mis. Deze houding leidt onvermijdelijk tot ruzie en verwijten. Daarom zit versmelting intimiteit in de weg. Versmelting laat niet toe dat twee verschillende mensen twee verschillende manieren van denken, waarnemen of met situaties omgaan hebben.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '09
Heel interessant. Ik vraag me af of een versmelting van twee gelijke mensen, met gelijke gedachten en gevoelens wel mogelijk is zonder problemen.

Of neem twee zielen die samensmelten d.m.v. een zielenkoppeling. Waarmee dus de menselijke onderdelen zoals je hierboven schrijft, gesplitst kunnen blijven.
admin
admin nov 5 '09
Is het daarom niet belangrijk dat differentiatie op versmelting volgt ?
Precious1
Precious1 nov 5 '09
Quote:
Ik vraag me af of een versmelting van twee gelijke mensen, met gelijke gedachten en gevoelens wel mogelijk is zonder problemen.

Ik denk het niet.
Persoonlijk heb ik ook gemerkt dat zo'n versmelting ook in vriendschappen kan voorkomen. Met name bij vrouwen.
En dat werkt niet. Juist omdat je dan niet authentiek in de relatie kan staan.
Als 1 van de 2 authentiek is (wat je bent als differentiatie gebeurd) zal de niet authentieke zich bedreigd voelen en ontstaan er conflicten als de ander een andere visie of mening heeft.
Ik moet ook zeggen dat ik me in vriendschappen die gebaseerd zijn op differentiatie veel fijner voel.

Wat is precies een zielenkoppeling?
gast
gast nov 5 '09
Ik denk dat het wel mogelijk is Nims. Maar niet op ego niveau maar alleen op ziels niveau. Waar Precious het over heeft zijn relaties op ego niveau waar er maar één de "leiding" kan nemen en de ander moet volgen (anders ontstaat er wrijving). Vandaar dat alleen bij differentiatie een relatie mogelijk is. Maar dan kan er in mijn ogen ook geen authenticiteit van beide partijen zijn. Een ego is bijvoorbaat al niet authentiek omdat die zijn bestaan van dingen buiten zich laat bepalen.
Precious1
Precious1 nov 5 '09
Dit heb ik uit een boedhistisch boekje Gast, dus het ego komt niet aan bod. Wel de persoonlijkheid, je identiteit.
Met versmelting pas je je identiteit aan aan die van de ander en sta je niet op jezelf. Je hebt dan geen eigen mening, visie etc etc, je hebt de mening en visie van de ander.
Dat heeft niets met ego te maken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '09
Origineel bericht van: Artemis
Is het daarom niet belangrijk dat differentiatie op versmelting volgt ?

Wat bedoel je hier precies mee?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '09
Origineel bericht van: Precious1

Wat is precies een zielenkoppeling?

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...eugelchakra.htm

Zielenkoppeling: De overgang naar 2012 is onmogelijk zonder een zielenkoppeling. De zielenkoppeling is het daadwerkelijk samensmelten van mensen tot één uniforme entiteit. Deze uniforme entiteit heeft alle krachten gecombineerd tot een veel krachtigere samenwerking dan wanneer ze los zouden worden gebruikt. Hier geldt dus echt, 1+1=3. De som is krachtiger dan zijn losse onderdelen.

De vleugelchakra is de basis voor de eerste koppeling. Wanneer 2 entiteiten contact hebben gemaakt, kan daadwerkelijk ook het koppelingsproces beginnen. Bij een koppeling worden alle chakra's aan elkaar geschakeld, en komen de zielen steeds dichter bij elkaar. Ze nemen elkaars trillingsfrequentie over, en gaan op de juiste plekken resoneren. Er ontstaat op deze manier een veel krachtigere entiteit.

De Engelmens is de basis voor deze zielenkoppeling en wordt daarom ook het fundament voor de nieuwe mensheid genoemd. Zonder vleugelchakra is een koppeling simpelweg niet mogelijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '09
Origineel bericht van: gast
Ik denk dat het wel mogelijk is Nims. Maar niet op ego niveau maar alleen op ziels niveau. Waar Precious het over heeft zijn relaties op ego niveau waar er maar één de "leiding" kan nemen en de ander moet volgen (anders ontstaat er wrijving). Vandaar dat alleen bij differentiatie een relatie mogelijk is. Maar dan kan er in mijn ogen ook geen authenticiteit van beide partijen zijn. Een ego is bijvoorbaat al niet authentiek omdat die zijn bestaan van dingen buiten zich laat bepalen.

Ja dat is precies wat ik dus ook denk, vandaar mijn vraag hoe het op zielsnivo zit. Ik denk namelijk dat bij tweelingzielen er al een versmelting aanwezig is op zielsnivo. Dat er geen versmelting op ego / aards nivo is, heb ik wel in de praktijk ondervonden. Toch weet ik niet of dit ook niet mogelijk is.

Zo boven, zo beneden?
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '09
Origineel bericht van: Precious1
Dit heb ik uit een boedhistisch boekje Gast, dus het ego komt niet aan bod. Wel de persoonlijkheid, je identiteit.
Met versmelting pas je je identiteit aan aan die van de ander en sta je niet op jezelf. Je hebt dan geen eigen mening, visie etc etc, je hebt de mening en visie van de ander.
Dat heeft niets met ego te maken.

Volgens mij heb je dan de mening en visie van elkaar, niet van de ander. Versmelting is toch symbiose? Dat wil zeggen het naar elkaar toegroeien en in overeenstemming zijn met elkaar. Je hebt geen eigen mening nodig, als jullie samen dezelfde mening hebben.

En daar hoeft in mijn ogen helemaal niets mis mee te zijn.

Waarom is er zoveel behoefte aan een eigen ik, terwijl het collectief veel sterker en krachtiger is?
gast
gast nov 5 '09
Origineel bericht van: Precious1
Dit heb ik uit een boedhistisch boekje Gast, dus het ego komt niet aan bod. Wel de persoonlijkheid, je identiteit.
Met versmelting pas je je identiteit aan aan die van de ander en sta je niet op jezelf. Je hebt dan geen eigen mening, visie etc etc, je hebt de mening en visie van de ander.
Dat heeft niets met ego te maken.


Maar waar hangt jou identiteit van af? Wat houd jou identiteit in? Wat is persoonlijkheid? Waar hangt jou persoonlijkheid vanaf? Ik denk dat dit dus grotendeels het ego is. (en hier wordt dus niet egoïsme mee bedoeld)
Ik denk dat hier toch een ander soort versmelting wordt bedoeld en niet de symbiose op ziels niveau die niet alleen op 1 persoon gericht is maar op de wereld naar mijn idee.
Het zelf en de wereld zijn één.
gast
gast nov 5 '09
Precious1 wat heb jezelf ervaren in relaties?
admin
admin nov 6 '09
Origineel bericht van: liesanne
Het woord symbiose is afgeleid van het Griekse sym biosis, wat samen leven betekent.

De psychoanalyticus Erich Fromm noemde een relatie tussen twee mensen waarbij sprake is van afhankelijkheid een symbiotische relatie. Een symbiotische relatie heeft een masochistische (onderworpen) en een sadistische (overheersende) component. Beide onderdelen van de symbiose zijn echter niet autonoom: ‘De masochistische mens hoeft geen beslissingen te nemen, hij hoeft geen enkel risico te lopen; hij leeft in verbondenheid, is nooit alleen, maar hij is niet onafhankelijk, hij heeft geen integriteit, hij is nog niet ten volle geboren.’ Volgens Fromm was de symbiose een verkeerde manier van mensen om zich te verzoenen met de menselijke conditie.


Als ik dit zo lees denk ik dat zielenkoppeling, of auraversmelting weinig te maken heeft met een symbiotische relatie.
Tenminste, als afhankelijkheid inderdaad zoals hierboven genoemd een noodzakelijk ingredient is van..
BIj een zielenkoppeling streef je er toch naar dat beide er hun voordeel mee hebben, en laat je elkaar daarna toch los
om weer verder te werken aan het eigen individu. De een zijn vrijheid ligt toch in de vrijheid van de ander ??

Samen leven als afzonderlijke individuen waarbij de een de meningen en gedachten van de ander respecteerd...
Die meer zijn dan 1 alleen. Verbonden in vrijheid...
admin
admin nov 6 '09
http://www.denieuweroep.nl/dienaren_hfd5.htm

ik geloof hier duidelijk in omschreven staat wat het doel van zielenkopeling is, maar heb effe geen tijd om te gaan zoeken, moet naar mijn werk.

Het doel van eenheidsbewustzijn is in ieder geval niet afhankelijkheid maar synergie.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki