Ivm 'echt contact'ipv 'symbiose' of 'terugtrekking' heb ik vandaag een boeiende energetische oefening gedaan bij m'n therapeut.
Je gaat tegenover elkaar staan. De ene persoon richt zich volledig op het meetrekken van de ander in zijn veld. De ander laat zich versmelten/samenvloeien. Dit gebeurt enkel energetsich, dus niks doen of zeggen. Dan doet de ene persoon het weer, maar blijft de ander bij zichzelf door in zijn centrum te blijven (de lachende boeddha: dik rond buikje, in je bekken). Lijfelijk is het echt enorm wat je voelt. Symbiotische relaties zijn hard werken!
Wanneer je met mensen omgaat obv symbiose zijn er geen afzonderlijke individuen meer, is er geen grens, wel versmelting. Dit voelt dan 'goed' al tapt de ene wel energie af van de ander. Ik heb met een aantal mensen zo'n relatie en het put me erg uit. De ander zegt er dan energie van te krijgen :-) Ik weet hoe ik in mijn centrum moet blijven, maar ik heb gemerkt dat ik onbewust toch 'uit mezelf ga' om tegemoet te komen aan de ander, om het contact te laten stromen (al stroomt het niet, maar dan wordt er wel veel gebabbeld ;-)en de ander een goed gevoel te geven. Geen confrontaties maar ook geen wezenlijk contact vanuit de buik en het hart.