Loading...
nl

Symbiotische relaties, zin of onzin?

inneke
inneke okt 1 '08
Ivm 'echt contact'ipv 'symbiose' of 'terugtrekking' heb ik vandaag een boeiende energetische oefening gedaan bij m'n therapeut.
Je gaat tegenover elkaar staan. De ene persoon richt zich volledig op het meetrekken van de ander in zijn veld. De ander laat zich versmelten/samenvloeien. Dit gebeurt enkel energetsich, dus niks doen of zeggen. Dan doet de ene persoon het weer, maar blijft de ander bij zichzelf door in zijn centrum te blijven (de lachende boeddha: dik rond buikje, in je bekken). Lijfelijk is het echt enorm wat je voelt. Symbiotische relaties zijn hard werken!

Wanneer je met mensen omgaat obv symbiose zijn er geen afzonderlijke individuen meer, is er geen grens, wel versmelting. Dit voelt dan 'goed' al tapt de ene wel energie af van de ander. Ik heb met een aantal mensen zo'n relatie en het put me erg uit. De ander zegt er dan energie van te krijgen :-) Ik weet hoe ik in mijn centrum moet blijven, maar ik heb gemerkt dat ik onbewust toch 'uit mezelf ga' om tegemoet te komen aan de ander, om het contact te laten stromen (al stroomt het niet, maar dan wordt er wel veel gebabbeld ;-)en de ander een goed gevoel te geven. Geen confrontaties maar ook geen wezenlijk contact vanuit de buik en het hart.

Delen:
Stardust
Stardust okt 1 '08
Dat klopt Inneke

Symbiose is niet goed.
Ieder individu is uniek en kan niet samensmelten met anderen zonder verlies te lijden aan individualiteit.
Symbiose is aantrekkelijk, de ander lijkt je tekorten in te vullen. Maar wie die niet zelf ontwikkelt, blijft toch minder bewust van zijn potentieel. Het is zeker uitputtend om in symbiose te leven en vaak dodelijk voor een goede relatie.
Onderscheid is daarom heel belangrijk. Symbiotische relaties zijn deels onbewuste relaties. Op lager niveau zijn we met elkaar verbonden als zwemmend in dezelfde oceaan. Maar iedere druppel is toch wezenlijk anders. Het grote mystieke totaal gevoel is altijd van een diffuse vorm omdat het bewustijn onmogelijk op meerdere brandpunten kan zijn gericht.
Eigenlijk zink je dan weg in een collectief wij- gevoel.

Helaas wordt dergelijke waan door de media aangemoedigd, zo van allemaal hetzelfde. De mode bijvoorbeeld. Dat is een groepsmentaliteit kweken met dezelfde massapsychologische gevolgen. Voor de reclame prima, voor de mens en ramp.

Energetisch moet je dus zeker je grenzen bewaken.

Groetjes,
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 1 '08
Toch is symbiose wel wat er gebeurd met de nieuwe mens. Het collectieve bewustzijn waarin de individu ondergeschikt raakt aan de samengesmolten ziel.
1+1=3 en dat is niet voor niets. Dit soor symbiotische momenten zijn juist een hele goede oefening om eraan te wennen.

Wanneer de sybiotische relatie op gelijke grond en met gelijk gestemden is, is het in het geheel niet meer vermoeiend en is de nieuwe mens een volledig feit.
inneke
inneke okt 1 '08
Het spijt me Nims, maar voor mij is dit zever in pakskes crazy
'Dit soort symbiotische momenten' zijn helemaal geen goede oefeningen en niet gezond. Dit heeft niks te maken met bewustwording van het ego en daarmee de disidentificatie ervan, wel met een te zwak ontwikkeld en dus onbewust ego. Dit is geen evolutie, maar regressie.
gast
gast okt 1 '08
Stardust, hoeveel werkelijk individuele mensen ken jij persoonlijk?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 1 '08
Origineel bericht van: inneke
Het spijt me Nims, maar voor mij is dit zever in pakskes crazy
'Dit soort symbiotische momenten' zijn helemaal geen goede oefeningen en niet gezond. Dit heeft niks te maken met bewustwording van het ego en daarmee de disidentificatie ervan, wel met een te zwak ontwikkeld en dus onbewust ego. Dit is geen evolutie, maar regressie.

Totdat je een symbiotisch moment aangaat met een gelijkgestemde en evolutionair gezien, gelijke ziel. Je zult dan zien tot welke hoogtes dit contact kan gaan.

Ik kan uit ervaring spreken dat ik wonderlijke dingen heb meegemaakt met een aantal mensen tijdens een zielenkoppeling. Daarvan zitten er ook een paar op dit forum, dus kan helaas niet zomaar zeggen wat het is, aangezien het veelal persoonlijke ervaringen en gebeurtenissen zijn. Maar misschien dat iemand die dit leest, en de ervaring heeft gedeeld, er toch iets over kwijt wil? Van mij mag het in ieder geval.
Stardust
Stardust okt 1 '08
Origineel bericht van: gast
Stardust, hoeveel werkelijk individuele mensen ken jij persoonlijk?


Gast

Nou eerlijk gezegd niet zo veel, omdat het tamelijk zeldzaam is. Maar wie ik ken, is dat meestal wel of wordt het minstens. Daarin bestaan wel veel varianten. Eigenlijk ga ik niet zo graag om met niet individuele mensen.
Niet uit afkeer, maar omdat ik zelf een individualist ben. Je kiest op een moment voor meer gelijkgestemden.
Dat zijn er dan niet veel, maar wel meer waard dan alles wat ervoor kwam. Ik heb ook niet zo'n behoefte aan veel kontakten.
Stardust
Stardust okt 1 '08
Wie opgaat in het collectieve onbewuste verliest zijn identiteit volledig. Niets is ongezonder dan dat.
Weinigen kunnen de krachten en desintegratie doorstaan van de onbewuste tegenstrijdigheden. Het was al een wonder dat een Boedhha niet gek werd. Collectief onbewust worden is afzakken naar een collectief niveau dat aanmerkelijk lager ligt dan het door ons gemiddeld bereikte. Tenminste voor de enigermate bewuste, ontwikkelde mens. Dus inderdaad Inneke, dat is een regressie.
gast
gast okt 1 '08
Wat is in jou ogen een individu?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 1 '08
Origineel bericht van: Stardust
Wie opgaat in het collectieve onbewuste verliest zijn identiteit volledig. Niets is ongezonder dan dat.
Weinigen kunnen de krachten en desintegratie doorstaan van de onbewuste tegenstrijdigheden. Het was al een wonder dat een Boedhha niet gek werd. Collectief onbewust worden is afzakken naar een collectief niveau dat aanmerkelijk lager ligt dan het door ons gemiddeld bereikte. Tenminste voor de enigermate bewuste, ontwikkelde mens. Dus inderdaad Inneke, dat is een regressie.

Niets is ongezonder dan het vasthouden aan een identiteit. Het is geen desintegratie, maar het optimaal benutten van de kracht die je gezamenlijk hebt.

Zoals Aartsengel Michael zegt:
Quote:
Je hoeft niet lang meer te wachten. Heel spoedig ben je weer in staat je energie op te nemen en op te beginnen met het opbouwen van je nieuwe toekomst. De volgende fase zal zich openen na de grote verschuiving en is het concept van het Eén Hart en de Ene Familie.

Het recht op snelle individuele ascensie is opgeofferd ten gunste van de vreugde van planetaire ascensie waarin we allen samen als groep bewegen.


Of zoals de aartsengel Gabriel het ook al omschreef:
Quote:
Dit is het koppelen en bewust maken van de aardse zielen. Het koppelen van zielen geeft ongekende krachten waarmee er een nieuwe stap in de menselijke evolutie gezet kan worden.

2 (of meerdere) zielen kunnen gekoppeld worden doordat ze dezelfde afstemmingsfrequentie hebben, maar toch elkaar niet afremmen in de groei. Ze zijn zeg maar "compatibel" en er zal dan een soort van "link" ontstaan. Deze link kan goed gebruikt worden om stilstaande zielen verder te helpen. De kracht van de link is juist dat hiermee ook zielen kunnen worden geholpen die een hogere afstemmingfrequentie hebben dan dat de ongekoppelde zielen zouden kunnen bereiken.

Deze link is ook bruikbaar voor een heel ander doel, namelijk "compatibel" worden met zielen met een hogere afstemmingsfrequentie. Hierdoor is "contact" met de verder geëvolueerde zielen ineens een stuk eenvoudiger geworden, want we zitten al op dezelfde frequentie.

Wanneer er voldoende zielen gekoppeld zijn kan zelfs de afstemmingsfrequentie van God worden bereikt. Je kunt dit de komst van God op aarde noemen.


Twee weten nu eenmaal meer dan één, dus waarom zou je je aan jezelf vasthouden? Ik begrijp die hang naar identiteit niet zo. Uiteindelijk zijn wij allen verbonden. Of geloof je daar niet in?
Lena
Lena okt 1 '08
Origineel bericht van: Stardust
Symbiose is niet goed.
Ieder individu is uniek en kan niet samensmelten met anderen zonder verlies te lijden aan individualiteit.
Symbiose is aantrekkelijk, de ander lijkt je tekorten in te vullen. Maar wie die niet zelf ontwikkelt, blijft toch minder bewust van zijn potentieel. Het is zeker uitputtend om in symbiose te leven en vaak dodelijk voor een goede relatie.



ieder mens is uniek,maar dat je niet kan samensmelten met anderen zonder verlies te lijden aan individualiteit??? waarom?? er zijn ook sterke persoonlijkheden die zich niet verliezen in wat voor relatie dan ook,zijn heel bewust van eigen grenzen en gevoelens en wat er gedeeld wordt.Dus spreek je misschien van gelijkgestemde zielen die elkaar prima kunnen aanvullen zonder dat ze elkaar tekort zouden doen.
gast
gast okt 2 '08
Symbiose is ook niet een samensmelten van...Een symbiose is een samenlevingsvorm waarin de partijen die samen leven elkaar aanvullen. Maar dit heeft niets met identiteits verlies te maken. Een acaciaboom die als gastheer fungeerd voor mieren blijft een boom en de mieren blijven mieren. Ze hebben allebei profijt van deze samenleving dus is er niets fouts aan.
(misschien vinden de dieren die door de mieren weg gehouden worden van wel wink)
inneke
inneke okt 2 '08
Mannekes, we zitten hier gewoon naast mekar te zeveren.
Ja Nims, ik geloof in verbondenheid, dat we deel uitmaken van hetzelfde ene en in wezen niet verschillen. MAAR ik geloof ook dat we niet voor niets manifesteren als afzonderlijke personen. Niemand hier op dit forum is zonder identiteit, gelukkig maar.
Ik denk dat dit weer eens de toer aan het opgaan is van spiritueel getheoretiseer tegenover psychologie. De vervloeiing waar ik het over heb heeft niks maar dan ook niks te maken met het 'naar een nieuwe aarde en een nieuwe mensheid gaan'. We praten over verschillende dingen.
De vervloeiing waar ik het over heb maakt krachteloos en diffuus. Dat gaat me een slappe worst worden die nieuwe mensheid dan!
Identiteit = ego Nims. Weet je nog, welke discussies dit onderwerp teweeg heeft gebracht? En nu ineens zeg jij MIJN hang naar identiteit niet te begrijpen? En de vorige keer begreep je de mensen niet die vies waren van het ego? smirk
'Voorbij het ego' ja, daar sluit ik bij aan. Praten over 'egoloos' zijn (of zonder persoonlijke identiteit) is voor mij: nee.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 2 '08
Ho, ik snap de hang naar het Ego heel goed, maar in dit topic kijk ik ook vooruit naar de tijd waarin het Ego nutteloos is geworden en niet meer bestaat. Daarin is onze identiteit niet meer aanwezig, maar enkel de identiteit van de som.

Vergelijkbaar met jouw hoofd, armen, benen die je inneke noemt zal je later ook de verschillende zielen als 1 geheel zien.

En de nieuwe mensheid is in het geheel niet slap, omdat op dit moment een groot deel van de voorselectie plaats vind. Mensen zoeken en VINDEN! gelijkgestemden waarmee deze samensmeltingen een krachtig geheel worden. Als ik om mij heen kijk dan zijn er in mijn omgeving aardig wat relaties gesneuveld. Allemaal op zoek naar diegene die echt bij hun past.
inneke
inneke okt 2 '08
Dat is dan het topic wat jij ervan maakt Nims, ik had het niet over de nieuwe mensheid- maar over het hier-en-nu.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 2 '08
Sorry hoor, wil je dat ik er een nieuw topic van maak dan?

p.s. ook in het hier en nu heb ik ervaren dat symbiotische momenten zeer veel kunnen toevoegen en helemaal niet zo slopend hoeven te zijn als dat jij ervaren hebt. En dat is gewoon in het hier en nu.
inneke
inneke okt 2 '08
Nims, dat heb je al gedaan met dit topic.
Ik reageerde zo geprikkeld omdat ik voelde dat ik was beland in een discussie tegen mijn zin in. Voelde mijn energie zo weglekken en kon het toch niet laten te reageren. Mooie illustratie voor mij van wat het betekent (niet) in mijn eigen kracht te staan en grenzen aan te geven. Dat is het punt waarop de poppen aan het dansen gaan en mijn kleine ik vrij spel krijgt en gaat schoppen tegen jouw grote kleine ik.

Dus Nims, ga je gang met je uitleg over de noodzaak van symbiose voor de Nieuwe Mens. Er zijn vast mensen die die piste volgen en iets hebben aan je woorden. Ik heb gezegd wat ik te zeggen had over wat ik wilde vertellen. wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 2 '08
Voel je vooral niet kleiner dan ik smile. Want zo zie ik het helemaal niet. Het is goed dat je je grenzen kent. Ik zou af en toe wat meer op die van anderen moeten letten wink.

Ik ben wel blij met de boeiende discussie die hierin is ontstaan, en heb er ook weer het e.e.a. uit geleerd smile.
inneke
inneke okt 2 '08
nee Hoor Nims, net door mijn grenzen aan te geven en mijn kracht terug te geven aan mezelf zet ik mezelf op gelijke hoogte-evenwaardig ipv dat ik me kleiner maak.

Ik vind het heel fijn dat je de grens die ik stel respecteert.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 2 '08
Ik ook smile.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki