Loading...
nl

De uitnodiging

Thomas A
Thomas A nov 9 '06
Geen idee of dit gedicht van Oriah Mountain Dreamer hier ooit eerder is geplaatst NiMS, zo niet bij deze...............

Ik wil weten waar je naar hunkert, ik wil weten of je durft te dromen van de vervulling van je verlangen.

Ik wil niet weten hoe oud je bent.

Ik wil weten of je voor gek durft te staan uit liefde, ter wille van je dromen, ter wille van het avontuur van in leven zijn.

Ik wil niet weten welke planeten in conjunctie staan met jouw naam.

Ik wil weten of je het centrum hebt bereikt van je smart,
of de verradelijke kanten van het leven je hebben geopend of dat je je levenslust hebt verloren en je je hebt afgesloten uit angst voor nog meer pijn! Ik wil weten of je bij pijn kunt zijn, de mijne of de jouwe, zonder iets te doen om die te verbergen of te laten verdwijnen. Ik wil weten of je bij vreugde kunt zijn, de mijne of de jouwe, of je uitbundig kunt dansen en of je extatisch kunt zijn tot in de toppen van je vingers en de puntjes van je tenen, zonder ons te waarschuwen voorzichtig of reeël te zijn of te denken aan de beperkingen van je menselijkheid.

Ik wil niet weten of het verhaal dat je me vertelt waar is.

Ik wil weten of je een ander kunt teleurstellen om trouw aan jezelf te zijn, of je kunt verdragen van verraad te worden beschuldigd en geen verraad te plegen aan jezelf. Ik wil weten of je trouw en dus betrouwbaar kunt zijn. Ik wil weten of je schoonheid kunt zien, al schijnt de zon niet elke dag, en of je je leven kunt laten ontstaan uit de aanwezigheid van God. Ik wil weten of je kunt leven met falen, jouw falen en mijn falen, en toch aan de oever van een meer kunt staan om "Ja!" te roepen tegen de zilveren maan.

Ik wil niet weten waar je woont of hoeveel geld je hebt.

Ik wil weten of je na een nacht van verdriet en wanhoop opstaat, vermoeid, gekwetst tot in je botten, en voor de kinderen doet wat nodig is.

Ik wil niet weten wie je bent of hoe je hier bent gekomen.

Ik wil weten of je met mij in het centrum van het vuur wilt staan zonder terug te deinzen.

Ik wil niet weten waar, wat of met wie je hebt gestudeerd.

Ik wil weten wat je innerlijke steun biedt als al het andere wegvalt. Ik wil weten of je alleen kunt zijn met jezelf en of je in lege momenten werkelijk op je gezelschap gesteld bent.

Thomas
Delen:
jo
jo nov 9 '06
so dit is dus echt iets om over na te denken met al die vragen... zou je dat allemaal doen? mmm daar moet ik echt over na denken zeker om ook eerlijk tegen jezelf te blijven. ik voel nu al dat ik tegen mezelf wilde gaan liegen..dat is pas erg
LPChip
LPChip nov 10 '06
Hele mooie tekst Thomas.

Ik voel me er in thuis. :)

De meeste van deze vraagstukken voel ik instinctief, en reageer ook zo.
????
???? nov 10 '06
Mooi Thomas.
Acheliah
Acheliah nov 10 '06
Heel mooi Thomas
Ik heb trouwens veel geleerd van je goede advies bedankt

Heel veel Liefs en kracht Dieneke en Esmée
Thomas A
Thomas A nov 10 '06
De uitnodiging heeft destijds een grote invloed op mijn zijn gehad. Nog af en toe gebruik ik het gedicht om mensen iets te laten zien. Vooral de laatste passage is er een waar je eens antwoord op zou moeten geven voor jezelf.

Dieneke wat super dat je zo positief staat in de reading van toen.

Thomas
Acheliah
Acheliah nov 10 '06
Klopt

Ja ik ben eens na gaan denken en het klopt ik moet maar eens eerst de kat uit de boom kijken toen ik dat deed en ik met andere mensen omging dacht ik nee dit zijn niet de mensen met wie ik om wil gaan ze stelen en zitten aan de drugs die ellende wil ik achter me laten. Ik ben nu lekker mijn hele leven inclusief mijn huis aan het opruimen want de voogd mag dan vinden dat de kinderen de eerste jaren niet meer thuis komen dat bepaalt altijd nog de rechter en ik zal blijven vechten om ze terug te krijgen. Alle energie die ik moest steken in de ruzie's steek ik nu in mijn huis en kinderen ik ben heel blij met alle steun die ik heb gehad de laatste tijd en hoop dat als het nodig mocht zijn op alle steun kan blijven rekenen maar wat ik nog meer hoop is dat er mensen zijn die ook hulp nodig hebben en net zoveel hulp krijgen als ik van jullie heb gehad en het bij hun net zo goed helpt als het mij heeft gedaan. Je vroeg mij mijn verhaal op te schrijven en ik kwam tot de conclusie dat ik altijd op dominante mannen val, relatie's begin omdat ik het alleen zijn niet leuk vindt en ik daarbij vaak het slachtoffer rolletje gebruik en dat ik niet meer met mensen om wil gaan die drinken, drugs gebruiken en steeds ruzie zoeken ik wil harmonie, liefde en respect in mijn relatie zodat ik mijn kinderen goed op kan voeden.

Heel veel kracht aan iedereen die dit leest
Dieneke en Esmée
Thomas A
Thomas A nov 10 '06
Wow Dieneke wat een superpost!!!!

Dikke lach

Thomas
Tamara26
Tamara26 nov 10 '06
Ja echt superpositief Dieneke!!
Fijn om te horen!!

Liefs,
Acheliah
Acheliah nov 10 '06
hahaha dank zij jullie ja
????
???? nov 11 '06
Je zit op de goede weg Dieneke. Houden zo :D

Liefs,

Sylli
Acheliah
Acheliah nov 13 '06
Dank je ik probeer dit ook vast te houden het probleem is dat een zondag mijn ex mij chanteerd en hij zo dreigend overkwam dat ik er heel erg bang van werd. Maar ik weet ook dat als ik hem terug neem ik mijn kinderen definitief kwijt zal raken dan wordt ik uit de oudelijke macht ontzet dit zegd mijn gevoel. Dus neem ik zijn dreigementen voor lief en ga ik voor mijn kinderen. Vanavond wil hij zijn definitieve antwoord en die zal niet leuk zijn voor hem ik wil hem definitief uit mijn leven bannen want ik ben zijn gedreig meer dan zat. Is niet goed voor mij en niet goed voor de kinderen. Nee mijn aanbod telt nog steeds geen drank, drugs maar vooral geen dominante mannen meer in mijn huis maar liefde en vrede en allen ik en de kindern.

Liefs Dieneke
Thomas A
Thomas A nov 13 '06
Hoi Dien

Ik val ook nog fff over je heen. Wens je voor vanavond alle (liefdevolle) kracht en sereniteit toe.
Ik moet heel vaak aan Mahatma Ghandi denken die met zijn geweldloos verzet de engelsen uit zijn India verdreef...........

liefde is met jou

Thomas
Acheliah
Acheliah nov 14 '06
Dank jullie

Ik heb voet bij stuk gehouden. Ik ben gegaan voor de kinderen want mijn gevoel zei me dat als ik voor hem zou kiezen ik er ook voor zou kiezen dat ze in een pleeggezin zitten. Ze zitten niet voor niets in een pleeggezin he. Maar dat gaat veranderen Hoop ik

Liefs Dieneke en Esmée
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 14 '06
Goed gedaan! Ik ben trots op je.

p.s. het gedicht ga ik nog lezen. Het is alweer laat ;).
Thomas A
Thomas A nov 14 '06
Als ik iets voor julie kan betekenen laat maar weten Dieneke

Thomas
Acheliah
Acheliah nov 14 '06
Ja er zijn vragen waar ik maar geen antwoord op krijg voor mijn gevoel.

De voogd zegt dat het nog jaren gaat duren voor ze terug komen zelf denk ik binnen een jaar en/of twee. Voor mijn gevoel ontmoedigd ze mijn kracht om juist ales te doen om ze terug te krijgen die onzekerheid sloopt je gewoon. Komen ze ooit nog wel terug vraag ik me steeds af. Ik heb voor de kinderen en mijzelf gekozen heb ik er juist aan gedaan want ik merk dat Wsley en Justin het erg vinden dat papa en mama niet meer bij elkaar zijn mijn gevoel zegd ja je hebt het goed gedaan, de kinderen gebruiken een taal die hij ze geleerd heeft (schuttingstaal) en zo wil ik ze niet opvoeden. Hij leerde ze als ze het niet gewoon af konden het met geweld op te lossen en dat wil ik ook niet. Maar mijn voogd zegt ja maar hij is toch een goede vader ja als hij met ze speelt ja dan wel maar qua opvoeden nee. Stuur vanmiddag om 5 uur maar heel veel kracht, liefde en zoveel mogelijk steun want dan krijg ik te horen of Esmée mag blijven ja of nee en of ze het aan gaat vragen.

Liefs Dieneke en Esmée
Thomas A
Thomas A nov 14 '06
Wat moet er nog meer gebeuren jouw kinderen weer thuis te brengen Dieneke?

En ja ik steek om 5 uur een kaars speciaal voor jou en jouw kids aan.

liefs, sterkte en kracht
Thomas
Acheliah
Acheliah nov 14 '06
Ik zelf denk Rust Reinheid en Regelmaat, Liefde en een goede opvoeding. En een opgeruimd huis.
Maar vooral geen ex die aande deur staat te dreigen.

Liefs Dieneke en Esmée
Thomas A
Thomas A nov 14 '06
Ik zou zo graag jouw verhaal eens lezen Dieneke.
compleet met data en gebeurtenissen in de hoop jou verduiding te kunnen geven.

Thomas
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske