De blaadjes vallen, we mogen weer dingen los laten die we niet meer nodig hebben. Karin heeft er al wat over geplaatst in het topic Jippie, over mabon, de herfst. Dit is een tijd om rekeningen te vereffenen, een tijd om schoon schip te maken. In vroegere tijden wisten we het wel wat er mee aan moesten. In de geschiedenis kun je bepaalde vaste dagen in het najaar en voorjaar terug vinden dat mensen letterlijk alles uit hun huis buiten zetten om schoon te maken. Een dag in het voorjaar en in het najaar en een heel dorp had de meubels buiten staan. Niks moe!
In de loop van de tijd zijn we op gegaan in een 24-uurs cultuur en daardoor wat verwijdert geraakt van onze natuur, met als gevolg dat we vandaag de dag een onbestemd en onrustig gevoel hebben dat we niet zo goed weten te plaatsen en ook niet weten wat we er mee kunnen.
Wel, dit is bij uitstek een tijd om onszelf eens af te vragen, wat ons werkelijk kan behagen. Een tijd om even stil te staan, wat je nu vandaag, nog mag laten gaan.
Ik ga ruimen, gooi dingen weg die ik niet meer nodig hebt, ik ga wandelen en maak mijn hoofd leeg. Als ik niemand bespeur in het bos, roep ik voor de aardigheid eens heel hard wat ik voel, de grootste ´onzin´ komt eruit, gedachten waarvan ik dan pas besef hoe onzinnig ze zijn. Ik merk dat ik er direct energie van krijg die ik dacht kwijt te zijn.
En als het echt koud wordt, kruip ik nog een 10-20 minuten langer terug in bed om even tien volle minuten te genieten van een warm holletje en absoluut de volle 100% LUI te mogen zijn, soms zet ik de wekker twee keer uit, heerlijk!! Desnoods verzin ik een smoes waarom ik te laat ben en heb stilletjes lol. Mag best een keer, vind ik