Ik heb sinds een paar weken een vervelende klacht. Ik voel een drukkend gevoel tegen mijn keel aan. (een z.g.'propgevoel' ) Soms zit het tegen de buitenkant aan lijkt het, alsof er een band om mijn keel zit en soms voelt het inwendig, alsof er een soort ‘haarbal’ in mijn keel zit.
Ik ging naar de huisarts en die voelde na lichamelijk onderzoek veranderingen bij de schildklier, zwellingen van lymfeklieren en ik werd doorgestuurd voor onderzoek. Ik heb intussen de uitslag van de echo (van de schildklier) en bloedonderzoek. Bloedwaarden zijn ok. (ha, ha moest nog wel denken aan mijn droom). De schildklier is niet vergroot, maar er waren op de echo wel verschillende cystes te zien in de schildklier (verspreidde noduli). Mijn huisarts zei dat ik me geen zorgen hoef te maken, dat het niet ‘kwaadaardig’ is, en dat behandeling op dit moment niet nodig is. Die cystes, daar kan ik al een hele tijd mee rondgelopen hebben en dat kan op zich geen kwaad, volgens de huisarts. Maar goed, ik zit wel met een ‘propgevoel’ wat nog steeds niet weg is. ( de ene keer is het sterker dan de andere keer) Het zou volgens de huisarts kunnen dat een cyste (die ook kan wisselen van grootte, omdat er vocht inzit) voor dat drukgevoel kan zorgen. Ook zou het kunnen dat hierdoor de schildklier soms even niet goed werkt. Als mijn klachten aanhouden zou ik dus voor verder onderzoek moeten omdat cystes moeilijk te lokaliseren zijn via een echo. Afgesproken het eerst nog even een tijdje aan te zien. Ik maak me op dit moment niet echt zorgen (hoewel het wel vaag is allemaal), maar zit wel met die hinderlijke klacht. Ik heb intussen al wel ervaringsverhalen van anderen gelezen en ben op zoek naar informatie.
Ben benieuwd of mensen hier ook ervaringen hiermee hebben en /of tips hebben.....